שתפו את האתר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

שפה מקדמת מסר

 

בשיפור ביצועים מתמקדים בעיקר בתהליכים ובמשאב האנושי ולעיתים קרובות זונחים את הדברים הבסיסיים שמשרתים ומקדמים אותנו בשוטף.
חלק מדברים על "שפת מכירה", אחרים על "דיוק שפתי", אנחנו נציג במאמר זה את "שפה מקדמת מסר" – שפה המניעה לפעולה בתחומי המכירות, השרות ואפילו בתחום הניהולי. לשימוש במילים שאנו בוחרים ביחוד חשיבות גבוהה מאוד ביחוד באופן בו אנו מתקשרים אחד עם השני האחד.
אחד הכלים החזקים ביותר שיש לנו הוא השפה. מילים הן התשתית למחשבות – באמצעות המילים ניתן לקבוע את מצב הרוח או האישיות. ישנם מומחים שהפכו את הנושא למושא מומחיותם וכתבו ספרים רבים. נתמקד פה בקצרה במספר נקודות חשובות :
מעבר לטון דיבור, קצב דיבור, הזמן והמקום שהדברים נאמרים ,לשפה יש משמעות גבוהה מאוד בכל הקשור להעברת מסרים והשפעה על הצד השני הן במודע ובעיקר בתת מודע.
היכולת להשמיע לצד השני מסרים (רעיונות, תועלות, צרכים….) בצורה יותר ממוקדת , מעירה ומניעה לחשיבה אקטיבית ובמקביל לחדד, לחזק ואף לשתול מסרים בצד השני היא יוצאת דופן.
שפה מקדמת מסר מייצרת פתיחות, הקשבה, הרמוניה ושותפות.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בשימוש בשפה מקדמת מסר ניתן להבחין במספר אלמנטים עיקריים :

קבוצות מילים
מילים
שאילת שאלות
תחביר – תבניות שפה

שימוש בקבוצות מילים מניעות:

  1. שימוש בקבוצות מילים מניעות:
    • ערך מוסף לצד השני – יתרון, יתרון משמעותי, תועלת, תועלת רבה, תועלת משמעותית, עדיף, בעל ערך רב, חסכוני, ריווחי, שיפור משמעותי, מהותי, שדרוג…
    • צפייה (למוצר/שרות) – בלתי רגיל, יוצא דופן, מעולה, מצוין, נפלא, , מושלם, מקצועי, איכותי, הכי גדול, רב עצמה, עצמתי, נועז, פתרון קסם….
    • בידול – פרמיום, חדשני, חדש, יוקרתי, סופר, ייחודי, מקורי, שלא הכרתם, כחול לבן, אקסקלוסיבי, לכל החיים, מומחה, ליון, בוטיק…
    • מילים שמספקות ביטחון  ונחרצות– אחריות מלאה, ללא התחייבות, ללא תנאים! כספך יוחזר! חד וחלק, מוחלט, מובהק, בדוק מחקרית, בקלות, בנוחות ברור, ליווי צמוד, ידי ביד, מהר, חד משמעי, הזדמנות יוצאת דופן, הזדמנות מצוינת, בהחלט, ללא ספק, בוודאי, לגמרי….
    • מילים שמספקות הוכחה חברתית – רבים כבר נהנים מ, רבים כבר רכשו, הצטרפו להצלחה, אלפים כבר רכשו, מאות לקוחות מרוצים יעידו ש…
    • מילים שמייצרות מוגבלות – לזמן מוגבל, רק היום, מקומות אחרונים, הזדמנות אחרונה, מהדורה מוגבלת, לעשר הנרשמים הראשונים בלבד!…
  2. אנחנו – השימוש במילה "אנחנו'" הוא בעל עוצמה אדירה ביחוד שמציגים חברה/ארגון עסקי או מוצר/שירות. השימוש בצורת הרבים של גוף ראשון יכולה לגרום לאנשים לפתח רגשות חיוביים ותחושת קרבה
  3. חיקוי מילים של הצד השני ולעיתים שיקוף – השימוש במילים של הצד השני וחזרתן מהווה חיזוק, עניין והקשבה של הצד השני  
  4. השימוש במילים מקבוצת החושים– לראות, לשמוע, לגעת, לחוש: " אני אשמח שתראה ותיווכח בעצמך שהשרות שלנו הוא שונה מהאחרים… "אני יותר מאשמח אם תשמע מה יש ללקוחות שלנו לומר עלינו, אתה רק תתרשם  יותר…" 
  5. השימושב שפה חיובית -מחקרים מציינים כי תת המודע לא שומע "לא", לפיכך כל "לא" חייב  לעבור היפוך ל"כן". לכן, תדברו חיובי- יהיה חיובי.

    הפסיקו להשתמש בלקסיקון היום יומי שלכם במילות "אלא" – " אין", "לא", אי אפשר" 

    אמרו "לא" באמצעות "כן"- לא פעם תמצאו את עצמכם במצב שהתשובה היא "לא" ויש צורך להשיב בחיוב, לדוגמא:

    "יש לנו את השרות הזה לחברות מעל 20 עובדים…./יש לנו שרות מקביל שהוא טוב יותר מהשרות שאתה מבקש…."

    "תשאיר לי טלפון ומייל שלך וברגע שיש תשובה אני יוצר עמך קשר"

    כך ששימוש בשפה החיובית יוצרת אוירה. שפה מקדמת, אוירה מקדמת, חיובית, פתוחה ונעימה.

  6. זמנים : לזנוח את העבר, לדבר בהווה, להשתדל להמעיט בעתיד – "המוצר הזה נותן לך את היכולת/ השרות הזה מעניק לך את האפשרות…." לתת לצד השני את החוויה שהכול קורה כאן ועכשיו"
  7. עבורך/שלך – העברת כובד החשיבות, עניין ומיקוד לצד השני :  "השירות הזה מתאים בדיוק לך", "בשבילך אני יכול לייצר עוד אפשרות"
  8. שאילת שאלות– תחקור והבנת הצורך, איסוף מידע ובדיקת חלופות:
    בתהליך המכירה חובה להיעזר בשאילת שאלות לאיתור צורך, כאב או בעיה וזאת בדגש באמצעות שאלות פתוחות בלבד (שהתשובה עליהן היא לא "כן"/"לא). גם בתהליך הניהולי יש שימוש רחב בשאלות מקדמות, לדוגמא:
    • שאלות עוצמה –  מה יקרה אם…?…
    • שאלות מניעות – מה תאריך היעד שלך?
    • שאלות מחשבה – מה עובד עבורכם הכי טוב כיום?

כמובן שיש להתאים את השפה למי שמולנו – שימוש והתאמת סגנון התקשורת הוא נדבך נוסף וחשוב לא פחות אבל זה כבר נושא למאמר אחר. 

תזכרו המטרה היא – להפוך את השייח המכירתי, שרותי והניהולי למניע, מפאסיבי לאקטיבי אך לא אגרסיבי. אנחנו נתקלים יום יום בשפה מעכבת ובביטויים ותבניות ישנים שאינם עוד משרתים, כגון: " אז מה אתה אומר?", "אתה רוצה את המוצר?", "החלטת כבר?, "מה שאתה תחליט, אין לנו בעיה"…אז אם גם אצלכם בארגון אתם שומעים מסרים מעכבים הגיע הזמן לעשות שינוי!

כמו בכל דבר בחיים חייבים לתרגל כל הזמן באופן עקבי ושיטתי – הן בארגון עצמו, הן מול הלקוחות הקיימים וכמובן מול לקוחות פוטנציאלים.

לרשימת מסרים מניעים לפעולה לחצו כאן

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים בארגון

פיתוח מנהלים בארגון

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
השיטות המובילות של מאמן מכירות

השיטות המובילות של מאמן מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…
התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

מה הן השאלות שצריך לשאול את עצמכם בהכנת התוכנית העסקית שלכם? אריק יואן הגיע לארה"ב…
הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות הנה מטרה מרכזית  בכל מערך מכירה טלפוני. אחד האתגרים היותר גדולים…
המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע לניהול ארגון עסקי המעסיקה…
בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

על אף כלי השיווק הרבים והמגוונים הקיימים היום בשוק, השיווק הטלפוני עוד חי ובועט. הפנייה…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM היא מצרך חובה לכל ארגון. השוק כיום מוצף בפתרונות תוכנה מוצלחים יותר ופחות…
כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

תחום הביג דאטה השתלט על העולם בסערה. כיום, כשכמות הנתונים שארגונים נדרשים לנהל גוברת מיום…
מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

אז בנית תוכנית שיווק מקצועית ויעילה וגייסת צוות מכירות מנצח. השאלה המכרעת, אמנם, היא אם…
כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כמה פעמים ראית קמפיין שיווקי מדהים וחשבת לעצמך, "וואו, איך אני לא חשבתי על זה?".…
ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

כיום יותר מאי פעם, מתוודעים מנהלים בכירים בארגונים לחשיבות האקוטית של ייעול תהליכי העבודה. לעתים,…
ייעוץ מכירות  - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

ייעוץ מכירות - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

מהו ייעוץ מכירות ומהם הנושאים המטופלים בתחום ייעוץ מכירות? כיצד מנהלים צוות מכירות בצורה המיטבית…
חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

מהו ייעוץ אסטרטגי? למי הוא מיועד? מהו ההבדל בין ייעוץ ארגוני לייעוץ אסטרטגי וכיצד תוכלו…
יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית ? למי היא נחוצה? מהם השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי יועץ…
אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

מהי אסטרטגיית מכירות? כיצד היא מסייעת להגדלת המכירות ומהם השלבים לבנייתה? כל מה שצריך וחשוב…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

לקבלת תוכן מקצועי:

* עם שליחת הטופס אני מאשר קבלת מסרים וחומרים מחברת מרקטינג סולושנס

בואו נדבר

דילוג לתוכן