מסרים שיווקיים – שפה מקדמת מסר

words matter phrase written on chalkboard with red heart symbol
 

בשיפור ביצועים מתמקדים בעיקר בתהליכים ובמשאב האנושי ולעיתים קרובות זונחים את הדברים הבסיסיים שמשרתים ומקדמים אותנו בשוטף.
חלק מדברים על "שפת מכירה", אחרים על "דיוק שפתי", אנחנו נציג במאמר זה את "שפה מקדמת מסר" – שפה המניעה לפעולה בתחומי המכירות, השרות ואפילו בתחום הניהולי. לשימוש במילים שאנו בוחרים ביחוד חשיבות גבוהה מאוד ביחוד באופן בו אנו מתקשרים אחד עם השני האחד.
אחד הכלים החזקים ביותר שיש לנו הוא השפה. מילים הן התשתית למחשבות – באמצעות המילים ניתן לקבוע את מצב הרוח או האישיות. ישנם מומחים שהפכו את הנושא למושא מומחיותם וכתבו ספרים רבים. נתמקד פה בקצרה במספר נקודות חשובות :
מעבר לטון דיבור, קצב דיבור, הזמן והמקום שהדברים נאמרים ,לשפה יש משמעות גבוהה מאוד בכל הקשור להעברת מסרים והשפעה על הצד השני הן במודע ובעיקר בתת מודע.
היכולת להשמיע לצד השני מסרים (רעיונות, תועלות, צרכים….) בצורה יותר ממוקדת , מעירה ומניעה לחשיבה אקטיבית ובמקביל לחדד, לחזק ואף לשתול מסרים בצד השני היא יוצאת דופן.
שפה מקדמת מסר מייצרת פתיחות, הקשבה, הרמוניה ושותפות.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בשימוש במסרים שיווקיים ניתן להבחין במספר אלמנטים עיקריים:

קבוצות מילים
מילים
שאילת שאלות
תחביר – תבניות שפה

שימוש בקבוצות מילים מניעות:

  1. שימוש בקבוצות מילים מניעות:
    • ערך מוסף לצד השני – יתרון, יתרון משמעותי, תועלת, תועלת רבה, תועלת משמעותית, עדיף, בעל ערך רב, חסכוני, ריווחי, שיפור משמעותי, מהותי, שדרוג…
    • צפייה (למוצר/שרות) – בלתי רגיל, יוצא דופן, מעולה, מצוין, נפלא, , מושלם, מקצועי, איכותי, הכי גדול, רב עצמה, עצמתי, נועז, פתרון קסם….
    • בידול – פרמיום, חדשני, חדש, יוקרתי, סופר, ייחודי, מקורי, שלא הכרתם, כחול לבן, אקסקלוסיבי, לכל החיים, מומחה, ליון, בוטיק…
    • מילים שמספקות ביטחון  ונחרצות– אחריות מלאה, ללא התחייבות, ללא תנאים! כספך יוחזר! חד וחלק, מוחלט, מובהק, בדוק מחקרית, בקלות, בנוחות ברור, ליווי צמוד, ידי ביד, מהר, חד משמעי, הזדמנות יוצאת דופן, הזדמנות מצוינת, בהחלט, ללא ספק, בוודאי, לגמרי….
    • מילים שמספקות הוכחה חברתית – רבים כבר נהנים מ, רבים כבר רכשו, הצטרפו להצלחה, אלפים כבר רכשו, מאות לקוחות מרוצים יעידו ש…
    • מילים שמייצרות מוגבלות – לזמן מוגבל, רק היום, מקומות אחרונים, הזדמנות אחרונה, מהדורה מוגבלת, לעשר הנרשמים הראשונים בלבד!…
  2. אנחנו – השימוש במילה "אנחנו'" הוא בעל עוצמה אדירה ביחוד שמציגים חברה/ארגון עסקי או מוצר/שירות. השימוש בצורת הרבים של גוף ראשון יכולה לגרום לאנשים לפתח רגשות חיוביים ותחושת קרבה
  3. חיקוי מילים של הצד השני ולעיתים שיקוף – השימוש במילים של הצד השני וחזרתן מהווה חיזוק, עניין והקשבה של הצד השני  
  4. השימוש במילים מקבוצת החושים– לראות, לשמוע, לגעת, לחוש: " אני אשמח שתראה ותיווכח בעצמך שהשרות שלנו הוא שונה מהאחרים… "אני יותר מאשמח אם תשמע מה יש ללקוחות שלנו לומר עלינו, אתה רק תתרשם  יותר…" 
  5. השימוש בשפה חיובית -מחקרים מציינים כי תת המודע לא שומע "לא", לפיכך כל "לא" חייב  לעבור היפוך ל"כן". לכן, תדברו חיובי- יהיה חיובי.

    הפסיקו להשתמש בלקסיקון היום יומי שלכם במילות "אלא" – " אין", "לא", אי אפשר" 

    אמרו "לא" באמצעות "כן"- לא פעם תמצאו את עצמכם במצב שהתשובה היא "לא" ויש צורך להשיב בחיוב, לדוגמא:

    "יש לנו את השרות הזה לחברות מעל 20 עובדים…./יש לנו שרות מקביל שהוא טוב יותר מהשרות שאתה מבקש…."

    "תשאיר לי טלפון ומייל שלך וברגע שיש תשובה אני יוצר עמך קשר"

    כך ששימוש בשפה החיובית יוצרת אוירה. שפה מקדמת, אוירה מקדמת, חיובית, פתוחה ונעימה.

  6. זמנים : לזנוח את העבר, לדבר בהווה, להשתדל להמעיט בעתיד – "המוצר הזה נותן לך את היכולת/ השרות הזה מעניק לך את האפשרות…." לתת לצד השני את החוויה שהכול קורה כאן ועכשיו"
  7. עבורך/שלך – העברת כובד החשיבות, עניין ומיקוד לצד השני :  "השירות הזה מתאים בדיוק לך", "בשבילך אני יכול לייצר עוד אפשרות"
  8. שאילת שאלות– תחקור והבנת הצורך, איסוף מידע ובדיקת חלופות:
    בתהליך המכירה חובה להיעזר בשאילת שאלות לאיתור צורך, כאב או בעיה וזאת בדגש באמצעות שאלות פתוחות בלבד (שהתשובה עליהן היא לא "כן"/"לא). גם בתהליך הניהולי יש שימוש רחב בשאלות מקדמות, לדוגמא:
    • שאלות עוצמה –  מה יקרה אם…?…
    • שאלות מניעות – מה תאריך היעד שלך?
    • שאלות מחשבה – מה עובד עבורכם הכי טוב כיום?

כמובן שיש להתאים את השפה למי שמולנו – שימוש והתאמת סגנון התקשורת הוא נדבך נוסף וחשוב לא פחות אבל זה כבר נושא למאמר אחר. 

תזכרו המטרה היא – להפוך את השייח המכירתי, שרותי והניהולי למניע, מפאסיבי לאקטיבי אך לא אגרסיבי. אנחנו נתקלים יום יום בשפה מעכבת ובביטויים ותבניות ישנים שאינם עוד משרתים, כגון: " אז מה אתה אומר?", "אתה רוצה את המוצר?", "החלטת כבר?, "מה שאתה תחליט, אין לנו בעיה"…אז אם גם אצלכם בארגון אתם שומעים מסרים מעכבים הגיע הזמן לעשות שינוי!

כמו בכל דבר בחיים חייבים לתרגל כל הזמן באופן עקבי ושיטתי – הן בארגון עצמו, הן מול הלקוחות הקיימים וכמובן מול לקוחות פוטנציאלים.

לרשימת מסרים מניעים לפעולה לחצו כאן

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדרב

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחת קיימים
אסטרטגית לקוחת קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?
איך להגדיל את המכירות בעסק?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן