שתפו את האתר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

שימור אנשי מכירות ושירות

 

כיצד נשמר את אנשי המכירות והשירות

אחד האתגרים המרכזיים בחברות וארגונים הוא אחוז הנטישה הגבוה של אנשי מכירות ושירות. היכולת לשמר את אנשי המכירות והשירות לאורך זמן הוא אינטרס ארגוני חשוב ביותר.
אז איך באמת משמרים את המשאב האנושי? איך גורמים לו להישאר בארגון לאורך זמן?
רוב החברות הארגונים כיום מתייחסים לאתגר השימור כעוד אתגר ולא תמיד הנושא מקבל מקום וביטוי הראוי לו.
 
בראש ובראשונה יש צורך לבצע שינוי בתפיסה ארגונית והניהולית לתפיסה אחרת, הרי אם יש אסטרטגית לקוחות למה אין אסטרטגית שימור למכירות ושירות? נדרשת התייחסות לכך כאסטרטגית שימור ולפעול בהתאם – ליישם ולהטמיע כחלק מתכנית העבודה השנתית של הארגון, תוך התייחסות לגאנט פעילות, מדדים ויעדים לביצוע.
ראשית נגדיר מערכת לזיהוי פוטנציאל נטישה בת 4 שלבים כאשר בכל שלב נגדיר את מידת הרצינות והאופן בו הארגון מטפל באמצעות סדרת פעולות וכללים מובנים מראש.
אסטרטגית השימור מתחילה כבר בתהליך הגיוס ואילך, מה שאנו מכנים מודל "ארבעת השלבים בארגון לומד": שלב ההכשרה הראשונית, נגיעה – כניסה לתפקיד, תכנית ההמשך והתחזוקה השוטפת.
עיקר הדגש הוא ב 90 הימים הראשונים בתקופה בה אחוז הנטישה הוא הגבוה ביותר. יש צורך לרתום את העובדים לערכי הארגון, להעניק תחושת שייכות וגאוות יחידה. כל אלו בסינרגיה לחיבור לצוות המכירות/שירות וממשקים חופפים, חיבור לסיפורי הצלחה וכמובן לא לשכוח את התמקצעות, חניכה וליווי צמוד, תאום ציפיות מול מנהל ישיר ותקשור פעילויות הרווחה.
במרכז אסטרטגית השימור נמצא יישום מודל ה.ר.ס.מ.ת לאורך זמן: הנעה, רווחה, סביבה, מוטיבציה, תימרוץ (תגמול). כל אחד מהפרמטרים הוא עולם ומלואו הדורש מהארגון וממנהליו מחשבה והשקעה יסודית.
 

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בתוך כל זה יש עוד מספר פרמטרים חשובים שיש להתייחס

בתהליך הפנים ארגוני: 

  1. מקומם של הגורמים הניהוליים – מנהל ישיר ומשאבי אנוש, הגדרת האחריות והתפקיד, שיתוף הפעולה בין הגורמים, בקרה שוטפת למדדים, יעדים משותפים וביצוע מול תכנון.
  2. קביעת והתווית האסטרטגיה תוך הטמעה בתכנית העבודה שנתית – משימות, יעדים, מדדים, לו"ז, בקרת ביצוע מול תכנון
  3. בניית תהליכי הערכה ומשוב תקופתיים, שיחות חתך, סקרי רמת שביעות רצון
  4. הגדרת גורם אחראי המוביל את התהליך – "מנהל שימור וחווית עובדים"
  5. יצירת מערכת תגמול בהלימה למאמצים ולעמידה ביעדי המכירות ומטרות החברה
  6. וברמת הנגיעה הלכה למעשה? מספר דוגמאות שכדאי לכל ארגון לאמץ:
  7. מדיניות דלת פתוחה
  8. תכנית "מנכ"ל מלווה"
  9. תגמולים משתנים
  10. הבעת הערכה באופן אישי ופומבי – עמידה ביעדים, עמידה במאמצים
  11. פרסי הערכה והוקרה
  12. תחרויות נושאי פרסים
  13. מענקי התמדה בונוס שנתי בעמידה מעל היעד
  14. מגוון פעילויות חיבור וגיבוש צוותיות – ערבי גיבוש, ימי גיבוש ימי, מרתון מכירות
  15. מינוף ותקשור תוצאות יוצאות דופן
  16. תכנית התמקצעות הכשרות שוטפות –מקצועיות, מיומנויות מכירה (רכות וקשות)
  17. יום המשפחה
  18. אירועים משפחתיים (ימי הולדת, ימי נישואים)
  19. ועוד
רוצים לשמוע על כל המודל ? את מי אנחנו רוצים לשמר? איך מזהים נטישה?
כולל CASE STUDY …
 
הכול פה בהרצאה מצולמת : http://bit.ly/2RTojDt
בהצלחה!
כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים בארגון

פיתוח מנהלים בארגון

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
השיטות המובילות של מאמן מכירות

השיטות המובילות של מאמן מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…
התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

מה הן השאלות שצריך לשאול את עצמכם בהכנת התוכנית העסקית שלכם? אריק יואן הגיע לארה"ב…
הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות הנה מטרה מרכזית  בכל מערך מכירה טלפוני. אחד האתגרים היותר גדולים…
המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע לניהול ארגון עסקי המעסיקה…
בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

על אף כלי השיווק הרבים והמגוונים הקיימים היום בשוק, השיווק הטלפוני עוד חי ובועט. הפנייה…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM היא מצרך חובה לכל ארגון. השוק כיום מוצף בפתרונות תוכנה מוצלחים יותר ופחות…
כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

תחום הביג דאטה השתלט על העולם בסערה. כיום, כשכמות הנתונים שארגונים נדרשים לנהל גוברת מיום…
מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

אז בנית תוכנית שיווק מקצועית ויעילה וגייסת צוות מכירות מנצח. השאלה המכרעת, אמנם, היא אם…
כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כמה פעמים ראית קמפיין שיווקי מדהים וחשבת לעצמך, "וואו, איך אני לא חשבתי על זה?".…
ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

כיום יותר מאי פעם, מתוודעים מנהלים בכירים בארגונים לחשיבות האקוטית של ייעול תהליכי העבודה. לעתים,…
ייעוץ מכירות  - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

ייעוץ מכירות - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

מהו ייעוץ מכירות ומהם הנושאים המטופלים בתחום ייעוץ מכירות? כיצד מנהלים צוות מכירות בצורה המיטבית…
חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

מהו ייעוץ אסטרטגי? למי הוא מיועד? מהו ההבדל בין ייעוץ ארגוני לייעוץ אסטרטגי וכיצד תוכלו…
יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית ? למי היא נחוצה? מהם השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי יועץ…
אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

מהי אסטרטגיית מכירות? כיצד היא מסייעת להגדלת המכירות ומהם השלבים לבנייתה? כל מה שצריך וחשוב…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

לקבלת תוכן מקצועי:

* עם שליחת הטופס אני מאשר קבלת מסרים וחומרים מחברת מרקטינג סולושנס

בואו נדבר

דילוג לתוכן