סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

בינואר 2024, פנה אלינו לחברת Game Changer לקוח עם בקשה מעניינת:
להעניק כלים ניהוליים למנהלים באמצעות סדרת סדנאות.
לאחר תאום ציפיות, בירור מעמיק ושאלות מקצועיות, גילינו שהסדנאות היו אמנם בראשו של המנהל, אך בפועל, הן לא היו הפתרון הנכון העדכני עבור החברה.

למרות שהמלצנו על גישה אחרת, הלקוח בחר לפנות לחברת ייעוץ אחרת שהסכימה לספק את הסדנאות המבוקשות.
כעבור שלושה חודשים בלבד, הלקוח חזר ופנה אלינו שוב רק הפעם עם תחושת אכזבה.
“הסדנאות התבררו כפתרון זמני הד הוק בעל ערך למספר ימים בלבד וכמובן ללא תהליך יישומי של הטמעת הכלים והחומרים”.  
כששאלנו את המנהלים מה הם זוכרים מסדרת הסדנאות, רובם התייחסו בעיקר לכיבוד .

סדנאות יכולות להיות כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל הן אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור לפיתוח מנהלים. ניהול מוצלח כולל תהליכים רבים המתייחסים למיומנויות ניהול, הנעה, בקרה, הכשרה,פיתוח משאב אנושי ועוד.
את כל אלו יש ליישם בפועל בעבודה השוטפת תוך כדי תנועה כחלק משגרות העבודה והניהול.  אותם יש לבקר ולשפר כל הזמן, לתקן תוך כדי תנועה. רק כך ניתן להצליח ולהתפתח. 

אז מה אנחנו עושים היום עם הלקוח בפיתוח המנהלים, ועד כמה זה משמעותי עבורם? 

  • התחלנו במפגשי פתיחה והכרות עם המנהלים במקביל לניתוח SWOT לכל מחלקה.
  • מיפינו יחד עם המנהלים את היכולות והמיומנויות הניהוליות שלהם ושיקפנו להם את הפער בין המצוי לרצוי ומפה גיבשנו תכנית עבודה צוותית ופרטנית עם כל אחד מהמנהלים על ציר הזמן, תוך דגש על פיתוח מטרות אישיות לכל מנהל, תוך התאמה למטרות החברה הכוללת.
  • הגדרנו באופן ברור את התפקידים ותחומי האחריות של המנהלים, תוך שילוב הגדרות יעדים ברורים ומדידים לכל מנהל ומחלקה. חיברנו ורתמנו אותם יחד להבנה של התפקיד ואופן הביטוי בשגרות הניהול שלהם מול הצוותים.
  • בנינו יחד איתם את שגרות הניהול בדגש על ישיבות צוות ופגישות עבודה.
  • ביצענו עימם סימולציות , נכחנו איתם יחד וביצענו תחקיר שיפורים יחד. כל מנהל בנה ואימץ את שגרת הניהול כחלק ממודל גנרי לחברה.
  • בתוך התכנית פיתחנו כלים לניהול זמן ומשימות, לצד מודלים להנעת עובדים, כולל הגברת המוטיבציה.
  • בנוסף, יישמנו מודלים ניהוליים (כגון ניהול ממוקד עובדים, ממוקד יעדים), תוך שימוש בהם בתהליכים השוטפים .
  • שיפרנו את הכלים התומכים והמערכות.
  • צמצמנו פערים מקצועיים במשאב האנושי, ודיגיטציה ארגונית.
  • ליווינו את המנהלים פיתחנו מיומנויות רכות כמו הקשבה, פיתוח תקשורת בינאישית, ניהול רגשות, העברת מסרים ושאלת שאלות, קבלת החלטות, והתמודדות עם בלת”מים ומשימות יום-יומיות. 
  • בנינו יחד תהליכי חפיפה והכשרה לכניסה לתפקיד ניהולי.
  • את כל אלו עשינו תוך שימוש גם בסדנאות מותאמות (Tailer made) , ליווי אחד על אחד פגישות אישיות עם המנהלים לעבודה על נושאים פרטניים, סיעורי מוחות משותפים, למידת הצלחות ,הצטרפות לישיבות ופגישות ומנטורינג מרחוק.
  • בכל התהליך חתרנו לאינטרקציה ומעורבות גבוהה מצד המנהלים – נתנו להם את הבמה להציג, לשאול, להתחבט ובעיקר לעשות.

לסיכום: יצרנו דינמיקה המחייבת שיתוף פעולה, יצירתיות , הטמעה לאורך זמן –  ביחד מובילים לשיפור משמעותי .

אז לפניי שאתם סוגרים על איזו סדרת סדנאות ,תחשבו אם זה הדבר הנכון לחברה או לארגון שלכם

כש-Game Changer מגיעה לארגון, אנחנו יודעים שיש לנו חודשים בודדים לייצר מהלך אמיתי שהוא Game Changer לתוצאות ולביצועים של החברה.  תבנו תהליך. תשקיעו בנכס החשוב ביותר שלכם בארגון – במנהלים שלכם!
לא הרצאות, לא סדנאות, לא תיאוריות, ולא כיבודים. רק מעשים וחשיבה שמובילים לתוצאות.  😊

אם שבעתם ממה שלא עבד, מסיסמאות סרק ואתם צמאים לשינוי אמיתי,
דברו איתנו Game Changer
 www.marketings.co.il ,  050-7890993   ,  09-8995650   [email protected]

 

כותבת המאמר: מיטל הדר.

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
שירות פנים-ארגוני חזק: פחות תקיעות, יותר ביצועים
שירות פנים-ארגוני חזק: פחות תקיעות, יותר ביצועים
שירות פנים-ארגוני הוא הדרך שבה מחלקות ועובדים מאפשרים לעבודה להתקדם מהר, ברור ובלי מלחמות. המאמר…
איך לנהל בלי לפתור הכול: ניהול בעזרת שאלות
איך לנהל בלי לפתור הכול: ניהול בעזרת שאלות
בארגונים רבים “השליטה חוזרת למעלה”: העובד מציף בעיה, המנהל פותר, והאחריות נתקעת אצל המנהל. המאמר…
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
אם היומן שלך מלא אבל הדברים החשובים לא זזים—זו לא בעיית “ניהול זמן”, זו בעיית…
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו? האם אתם נופלים למלכודות של חוסר סבלנות…
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים. כשלא לוקחים בחשבון את המשאב האנושי,…
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית. האם אתם מוכנים לסיים את…
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
ארגונים רבים מכתירים מנהלים מוקדם מדי - ואז משלמים ביוקר בהחלטות שנתקעות, היררכיה לא ברורה…
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
אם הייתם יכולים להוסיף עוד 15% למחזור השנתי בתוך חודשיים-הייתם עושים את זה. המאמר מציע…
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
אבטלה סמויה פוגעת ישירות ברווחיות, במורל ובתרבות הארגונית-כי משלמים שכר מלא על תרומה חלקית, והמצטיינים…
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
כשאין ניהול משאבי אנוש מקצועי, הארגון משלם על זה ביוקר: תחלופה גבוהה, ירידה במורל, קונפליקטים…
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
ברוב הארגונים “זורקים למים” אנשי מכירות חדשים ואז מתפלאים למה התוצאות מתעכבות. במאמר תקבלו מסגרת…
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
רוב הארגונים נופלים בגיוס איש מכירות כי מדלגים על בסיס: הגדרת סוג המכירה, מודל העבודה,…
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום הוא המהלך שמייצר ללקוח תחושת “הם איתי” עוד לפני שנוצרה בעיה—ולכן הוא מעלה…
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
מנכ״לים רבים נופלים על אותם מוקשים: אין תכנית עבודה שנתית, מתעלמים מהמשאב האנושי בזמן אמת,…
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
אם אתם רוצים לצמוח מהר יותר-אתם חייבים לעבור מניהול אינטואיטיבי לניהול מבוסס נתונים. במאמר תקבלו…
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי -אנחנו לוחצים שוב ושוב על כפתור שכבר דולק - לא כי אנחנו לא…
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
השקעתם באוטומציה כדי לחסוך זמן ולשפר ביצועים-אבל עדיין קורים “נפילות” שמבזבזות כסף, זמן ומוניטין. המאמר…
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
המציאות בישראל מחייבת כל מנכ״ל/ית ומנהל/ת בכיר/ה להיערך לתרחיש של “ניהול תחת אש”: עובדים נעדרים,…
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
המאמר מסביר למה ולמי נכון לפתח פעילות B2B בנוסף ל-B2C: כשהמוצר כבר מבוסס, יש תשתיות…
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
המעבר שיקפיץ את ביצועי מחלקת המכירות הוא מעבר ממנהל “תפעול מכירות” למנהל מכירות שמוביל אנשים,…
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
ברוב הארגונים הגבייה נופלת בין הכיסאות: המכירות לא רוצות “לקלקל” יחסים, הבק-אופיס מטפל כשיש זמן,…
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
מחקר על שיחות מכירה מגלה שכמעט **4 מתוך 10 לידים “לא רלוונטיים” שהוגדרו על ידי…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!
רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?
שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡
דילוג לתוכן