עשרת השלבים אל הניצחון – הצלחה בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

 

כל השלבים החשובים לסלול את הדרך שלכם להצלחה בעסקים:

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס לעצמכם, אלא גם להרגיש שאתם יכולים לבצע ולהגשים דברים גדולים .יש לכם שליטה על החיים שלכם, הצלחה או כישלון תלוי אך ורק בכם.

בהערכה עצמית צריך לזכות. אתם חייבים להיות ראויים לה. אם שקעתם מאמץ, בתוספת המשמעת שתעניק לו גיבוי, תתחילו להרגיש טוב יותר ביחס לעצמכם. אתם מחליטים באמצעות מוסר העבודה והרצון שלכם, ואין לכם מגבלת זמן, וגם לא מגבלת גיל.

בכדי לגבש הערכה עצמית יש לגלות סבלנות, השינוי הוא לא פתאומי ומואץ. הוא כמו ריצת מרתון, שינוי אפשרי בכל עת הוא גם חיוני!

 

הציבו יעדים תובעניים – יעדים הם האמצעים שתשתמשו בהם להגשמת מטרותיכם. התחילו ביעדים קצרי טווח, קלים להשגה ומציאותיים, כדי לסגל לעצמכם הרגל של שיפורים.  עם ההצלחות העלו מדי פעם את הרף כדי להבטיח שאתם דורשים מעצמכם להתקדם. אל תסתפקו בהצלחות קטנות. נצלו את ההצלחות הקטנות האלה כדי לחולל הצלחות גדולות יותר. המפתח הוא להמשיך ולהציב לעצמכם יעדים תובעניים, שיאפשרו לכם למצות את מלוא הפוטנציאל שלכם.

הצלחות קטנות מולידות הצלחות גדולות יותר. ההצלחות שלכם בטווח הארוך יהיו תוצאה ישירה של מה שאתם עושים מדי יום.

חשוב לזכור: אל תציבו לעצמכם יעדים לא מעשיים, מפני שאם הם יהיו קשים משי, הם יהיו גורם הרסני ומזיק.

 

גבשו גישה חיובית – להיות חיובי זו גישה שניתן לפתח ולטפח. השליטה היא שלכם, אתם חייבים להרחיק מכם את כל השלילי הסובב אתכם. הקיפו את עצמכם באנשים חיובים.

יכול להיות שאתם עובדים קשה מאוד, אבל אם לא תגלו גישה חיובית, תפגעו בסיכוייכם להצליח.

ככל שהזמנים קשים יותר כך עליכם להסתגל לשינויים ולהרגיל את עצמכם לראות בשינוי הזדמנות לשפר את עצמכם.

 

סגלו הרגלים טובים – אם יהיו לכם הרגלים טובים, ההצלחה תהפוך לטבע שני, אל תאפשרו להרגלים רעים להקל עליכם את הכישלון. לכל יום צריכה להיות מטרה המכתיבה לכם את המשמעת ומסייעת לכם להתמקד.

אל תדחו דברים, עשו לכם הרגל לעשות  תחילה בכל יום את הדברים הפחות נעימים וקלים.

הכינו את עצמכם, הכינו שעורי בית, גם המתחרה שלכם מכין. הכינו את המוח ואת הגוף לקראת הצלחה. עשו שעורי בית. אין דבר כזב – “להיות מוכן יותר מיד”. בייחוד במציאות העכשווית של שוק תחרותי. פעלו תמיד לפי הכלל שידע הוא כוח וכל שיהיה לכם יותר ידע בנושא כלשהוא, כך תיטיבו לשלוט במצב. פתחו הרגלים טובים, כאלו המבוססים על טכניקות טובות והתמחות באמנות השינון כדי שההרגלים האלה יהפכו לטבע שני. הדרך היחידה בה ניתן לרכוש הרגלים טובים בשיטתיות היא אם תהיו מאורגנים.

 

היו אמני התקשורת – כישורים טובים הם דבר חיוני והם מתחילים בהקשבה. רובנו יכולים לשפר מדי את כישורי התקשרות שלנו פשוט על ידי יתר הקשבה ופחות דיבור. התמידו במאמציכם להיות מתקשרים טובים יותר, בדיוק כמו בכל הרגל אחר. תקשורת היא עניין של הקשבה יותר מאשר של דיבור, השתדלו לא להיות צודקים תמיד, התמודדו עם בעיות מיד שהן צצות.

 

למדו מאנשי מופת – לימוד מאחרים יכול לחפות על חוסר הניסיון שלכם, גלו נכונות לקלוט וללמוד. בדרך להצלחה אינכם לומדים רק מניסיונכם, נצלו את האנשים שאתם מכירים ועובדים אתם כמשאבים, עלינו ללמוד מאנשים שעשו את המסע הזה לפנינו הדבר החשוב ביותר הוא לבחור את אנשי המופת המתאימים- אנחנו לא מחפשים אנשים שיתנו לנו הרגשה טובה וגם אין אנו מחפשים
בהכרח אנשים שאנחנו מחבבים או מעריצים מרחוק. החוכמה היא  לזהות את התכונות המסוימות שאנחנו מעריצים, התכונות שיעזרו לנו להשתפר ולחקות אותן.

אנו חייבים ללמוד גם משגיאותיהם של אחרים, הלימוד מה לא לעשות יהיה לפעמים חשוב יתר מהלימוד מה לעשות שימו לב בדר”כ חשוב ללמוד מה לא לעשות לא פחות מאשר ללמוד מה לעשות.

 

פרחו במצבי לחץ – לחץ גורם לנו להיות להיות ממוקדים יותר ולעיתים קרובות הוא מהווה רקע נוח לביצועים טובים. מתח הוא אויב. הוא גוזל מכם את המיקוד ומפריע לביצועים שלכם, לחץ יהיה דבר שלילי רק אם תאפשרו לו. לכל אחד יש נקודות לחץ מסוימות, החכמה היא להתמקד בנקודות הלחץ שלכם ולגבש אסטרטגיות להתמודדות אתן.  עליכם להכין את עצמכם ללחצים, וכך תנטרלו חלק ניכר מהניחושים בדרך להגשמת היעדים שלכם, כלל שתתכוננו יותר כך תהיו מוכנים טוב יותר לטיפול במצבי לחץ.

אם איש אינו מפעיל עליכם לחצים, הפעילו לחצים על עצמכם, אל תמתינו ללחץ ולנסיבות המתאימות  כדי לחלץ מכם אתת המיטב. אם שום דבר ושום אדם אינם תובעים מכם ביצועים מעולים, תבעו אותם מעצמכם.

 

התמידו ללא פשרות – מי יצליח ומי יכשל? הכל מתמצה בסופו של דבר בהתמדה. כל אחד יכול להצטיין ולבצע בשלמות במשך יום, שבוע או חודש אבל אם אתם רוצים להצליח בטווח הארוך, אתם חייבים לרצות להישאר במסלול. התמדה דואגת שנמצה את הפוטנציאל שלנו. מי שיצליח בסופו של דבר יהיה מי שיבין שהצלחה היא מחויבות ארוכת טווח, ריצת מרתון.

היו ער”נים – כלומר עניים, רעבים, נמרצים, יצאו כשידם על העליונה.

מי ששילם את המחיר בעבודה קשה יגלה נכונות מעטה יותר להיכנע, החוכמה היא להמשיך לעבוד קשה, לעולם אל תפסיקו  לחתור אל החלומות שלכם.

אתם חייבים להיות מספיק גמישים כדי להסתגל ולהמשיך, מבלי לסטות לצדדים. הוציאו את צמד המילים “לעזוב”, “להפסיק” מהמילון שלכם, וזני תמציתה של ההתמדה, אנשים שלא ירצו לעזוב, לא יעזבו.

לימדו ממצוקה – צורה ראשונה של מצוקה מתרחשת לאחר כישלון חרוץ, מן הסוג המדכא אתכם עד עפר, עד שאתם מתחילים לפקפק בעצמכם. זה המצב שבו אתם צריכים לעצור לרגע ולהעריך איזה תפקיד מילאתם בתהליך. מדוע נכשלתם? האם היעדים היו שגויים או האמצעים להשגתם? זוהי אבחנה חשובה מאוד.

ברוב המקרים יתברר לכם שהיעדים לא היו מוטעים אלא דווקא הגישה שלכם אליהם. כשאתם נתקלים בהתנגדות או במצוקה ואתם יודעים שתתקלו, התמודדו אתן חזיתית. אי אפשר להימלט מהן, אי אפשר להעמיד פנים שהן אינן קיימות, אי אפשר להתעלם מהן ופשוט לחכות שייעלמו. התייחסו למצוקה כמו שהיא, והתחילו לחפש דרכים להתמודד איתה, נקטו פעולה מיידית. צריך למצוא את הפתרון ולנסות לבצע אותו בכל הכוחות שתוכלו לגייס. חזרו והדגישו את תכנית ההתקפה שלכם,
היו חיובים עוד יותר, מפני שאחד מתוצרי הלוואי הטבעיים של כל מצוקה או התנגדות הוא
השלילה. ככל שתאפשרו להתנהגות השלילית לשלוט בחייכם, כך תאפשרו למצוקה להימשך זמן
רב יותר.

היזהרו משינויים רבים מדי, היצמדו ליסודות שלכם, הם יהיו חיוניים עוד יותר בימי התנגדות ומצוקה.

המשיכו להאמין בחזון שלכם, בדרך. ברוב המקרים לא היעד היה מוטעה  או שגוי  אלא האמצעים להשגתו. השתדלו להפריד בין החזון לבין הדרך המובילה אליו.

 

שרדו אחרי ההצלחה – לחלומות שלכם אין נקודת סיום. לא מספיק שאתם מצליחים, החכמה היא להצליח יותר מדי שנה בשנה. הצלחה היא תהליך שלעולם לא מסתיים.

המסע לעולם לא מסתיים למחרת היום שבו השגתם משהו גדול. אם אתם חשובים שהמסע נגמר, התחלתם כבר לשקוע. השיטות שבהן השתמשתם כדי להצליח יותר חייבות להיות חלק מחייכים אחרת אין ספק שתתחילו להיסחף לעבר ההרגלים הרעים שבעבר הקדשתם זמן ומאמצים רבים כדי להיפטר מהם.

לעולם אל תשכחו את הדברים שעשיתם נכון, חשוב לבחון בקפדנות את הצעדים שנקטתם כדי להצליח יותר. רשמו אותם לפניכם. זה יזכיר לכם שההישגים שלכם לא היו עניין של מזל, אלא פרי עבודה קשה ושיטות נכונות. המשיכו להיות יצירתיים, השתדלו להיות כל הזמן טובים יותר, הבינו שהחתירה למצוינות ולהצלחה היא תהליך שאין לו סוף, משהו שאין לו סיום. פיתחו אסטרטגיה שיווקית, לעולם אל תעמדו בחוסר מעש, אם לא תשתפרו, קרוב לוודאי שתדרדרו.

 

עוד מספר ציטטות חכמות של פיטינו:

“מה שנכון על מגרש הכדורסל נכון גם בעסקים ובחיים. אתם רוצים להצליח? בסדר , תצליחו. היו ראויים לכך, איך? הצטיינו יותר מכל מי שנמצא בשטח. תזיעו על הפרים הקטנים. תזיעו על הדברים הגדולים. לכו את המטר הנוסף. אבל תעשו מה שתשעו – השקיעו את הלב ואת הנשמה בכל מה שתעשו. תנו את כל מה שיש לכם על המגרש. אבל זה לא יקרה אם לא תחליטו שזה יקרה. הצלחה איננה רק מזל מוצלח. היא אינה זכות משמיים ואינה תאונת לידה. הצלחה היא עניין של החלטה”.

 

“משמעת היא קוד התנהגות, תכנית התקפה מאורגנת. משמעת היא התכנית שלנו, המודעות שלנו מנין אנחנו מתחילים ובאיזו דרך נלך כדי להגיע ליעד שלנו ללא תכנית אל נמצא את עצמנו, בסופו של דבר, צועדים בכיוונים רבים, הולכים לאיבוד בסבך אישי, באיזה מבוך המוליך אותנו סחור סחור, גורם
לבזבז זמן ומרץ ומרחיק אותנו  מעדנו. ללא תכנית נמשיך תדשדש במקום כל הזמן”.

 

“המאמץ חייב להיות עם מטרה, עם תחושת כיוון, צריכה להיות לכם מטרה, והמטרה הזאת היא המניע. אם תיצרו את המשמעת הזאת ותשלבו אותה עם ארגון ושיטות תוכלו לנצל את המניע הזה להשגת תוצאות חיוביות, לא יהיה לכם יותר ספקות. מדוע? מפני שיש לכם אסטרטגיה. מפני שהתחייבתם להגשים אותה ומשום ששילמתם את מחיר ההצלחה”.

 

“ההנחה היא שכל אחד מאתנו יכול להגשים דברים משעולם לא חשב שיוכל, מפי שרובנו מערכים את עצמנו בדר”כ בפחות משווינו האמיתי. אנחנו מורגלים לחשוב שאנחנו לא יכולים לבצע דברים. אנחנו מורגלים להתפשר על פחות. אנחנו מורגלים לחשוב שהחלומות שלנו יהיו תמיד מחוץ להישג ידנו. אנחנו מורגלים לחשוב שרק לאנשי אחרים הולך בחיים. אנחנו מורגלים להיכשל. אבל אנחנו לא מוכרחים. אנחנו לא מוכרחים להשיג פחות מיכולתנו. אנחנו לא חייבים לראות את חלומותינו נמוגים במרחק. אנחנו לא חייבים להיכשל. אנחנו יכולים לשפר את הביצועים שלנו ואנחנו יכולים למצות את הפוטנציאל שלנו. אנחנו יכולים לשנות את חיינו”.

 

גישה. פעולה. התמדה. אלה הם היסודות שעליכם לשלוט בהם כדי להרחיק  לכת מעבר למה שאנחנו יודעים”

 

מי אתה ריק פיטינו?

ריצ’רד אנדרו “ריק” פיטינו (באנגלית: Richard Andrew “Rick” Pitino;
נולד ב-18 בספטמבר 1952) הוא מאמן כדורסל אמריקאי המשמש כמאמן קבוצת אוניברסיטת
איונה, וכן כמאמן נבחרת יוון. אימן בעברו את קבוצות ליגת ה-
NBA
ניו יורק ניקס (1987–1989) ובוסטון סלטיקס (1997–2001), את קבוצות ליגת המכללות
אוניברסיטת בוסטון (1978–1983), אוניברסיטת פרובידנס (1985–1987), אוניברסיטת
קנטקי (1989–1997) ואוניברסיטת לואיוויל (2001–2017), ואת קבוצת פנאתינאיקוס מליגת
העל היוונית והיורוליג.[1][2]

בשנת 2013 הוצג בהיכל התהילה של הכדורסל, כמאמן.

מרצה מבוקש בארגונים וחברות ענק בנושאי מוטיבציה, ניהול, הנעת צוותים, לכידות, מצוינות ושיפור ביצועים.

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן