שתפו את האתר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

התוכנית העסקית שלכם
 

מה הן השאלות שצריך לשאול את עצמכם בהכנת התוכנית העסקית שלכם?

אריק יואן הגיע לארה"ב מסין באמצע שנות ה-90 כדי להשתלב בתעשיית ההיי טק הנוצצת של אותה תקופה. אחרי שבקשתו לקבל אישור עבודה נדחתה שמונה פעמים וגם כשהתקבל האישור – התהליך נמשך כשנתיים – הוא סוף סוף הצליח. אחרי יותר משני עשורים בעמק הסיליקון ומיאוס גובר בנסיעות ארוכות וטיסות לצורך פגישות –  ב-2012 הוא הקים את ZOOM במטרה לספק פתרון תקשורתי מהיר, מבוסס וידיאו לארגונים ואנשי עסקים שטסים מסיב לעולם.

ספק גדול אם יואן כלל בתוכנית העסקית שלו סעיף של מגפה עולמית קטלנית שמקרקעת חצי עולם, אבל זה לא באמת משנה. הקורונה היא רק שחקן במגרש המשחקים של ZOOM, שמוכיח שתוכנית עסקית טובה – עשויה להזניק את העסק שלך בכל רגע נתון. יואן לא רק ניצל את ההזדמנות להטיס את ZOOM לשמים, הוא גם ידע להגיב בזמן ולמנוע קריסה של החברה כתוצאה מעומס והיעדר תשתיות הולמות. התוצאה ידועה לכולם ורובנו ימשיך להשתמש בה גם אחרי שהקורונה תישאר זיכרון רחוק.

קל לשייך את סיפור ההצלחה של ZOOM לאלת המזל, אבל האמת היא שמרגע הקמתה, החברה כותבת את ההיסטוריה של עצמה. גוגל? אפל? פייסבוק? אף לא אחת מהן צפתה שברגע אחד בני אדם מסביב לעולם יפסיקו להיפגש פנים מול פנים ויזדקקו לכלי שיזכיר להם עד כמה הם התגעגעו לקול ולמבע האנושיים. איש במטות המצוחצחים שלהם לא לקח בחשבון שיבוא יום והעולם הדיגיטלי באמת יחליף את העולם האמיתי. האמת? לא מפתיע.

ראינו במהלך השנים, כי חלק מהארגונים נוטים לזלזל בכתיבה של תוכנית עסקית מקיפה ורואים בה בזבוז זמן. הרי הכל כבר נמצא בראש וכעת אפשר לקפוץ לשלב היישום. ואולם, המציאות הרבה יותר מורכבת. למעשה, יזם שרוצה לצאת לדרך עסקית חדשה או מנכ"ל של חברה/ארגון פעיל שמתכנן להיכנס לשוק חדש או בכלל לצמוח ולגדול בפעילות הקיימת, יגלו מהר מאוד, כי על מנת להצליח הם צריכים הרבה יותר מרעיון טוב.

החדשות הטובות הן שתוכנית עסקית טובה היא מספיק גמישה, כדי להטמיע בה שינויים ונדבכים שמתגלים בדרך, וגם אם לארגון קיים יש כבר תוכנית עסקית – הרי שאפשר לזקק ולמקד אותה בכל רגע נתון. 

איך באמת ניגשים לכתוב תוכנית עסקית נכונה? ומה אסור לשכוח בשום מצב? התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות שיעזרו לכם:

1. תקציר מנהלים

מה אתם מצפים מהארגון שלכם?, מהי ליבת הפעילות שלו?, מדוע בחרתם להקים או להיכנס אליו דווקא עכשיו?, מה המטרות שלכם? ומה אתם מביאים אתכם שיסייע לכם לעמוד במטרות?

2. תיאור החברה

מה הערך המוסף שתציעו ללקוחות שלכם?, מי יהיו הלקוחות שלכם ואיפה תפגשו אותם?, מהן נקודות החוזקה שלכם מול המתחרים?, מהו הפתרון האולטימטיבי שלכם לשוק בו אתם פועלים?

3. ניתוח השוק

מהן המגמות הבולטות שקיימות בשוק בו אתם פועלים?, איך אתם נערכים לרתום אותן לטובת החברה שבניתם?, מה עושים המתחרים שלכם כדי להצליח? הם מצליחים או נכשלים?, האם מצאתם כשלים בשוק שלכם שמאפשר פרצות עתידיות ויסכנו את החברה שלכם? ומה עם הלקוחות? הגיע הזמן לנתח אותם באמת: מהם הרגלי הקנייה שלהם?, לאיזה מוצר או שירות הם מצפים?, מה מצבם הפיננסי? ומה הם מחפשים ומוצאים אצל המתחרים שלכם?

4. ניתוח המתחרים

מי המתחרים הישירים והעקיפים שלכם?, מה אתם יודעים לספר עליהם?, מה הלקוחות שלהם חושבים עליהם?, איך יגיבו לכניסה של מתחרה חדש? ומה יעשו כדי למנוע מהעסק שלכם לצמוח?, כמה יעלה לכם להתחרות בהם? ומה יהיה המחיר האמיתי של התחרות?

5. ניהול העסק

מי ינהל את הארגון החדש שלכם? מה הכישורים שלו? מהן גבולות הסמכות והאחריות שלו? על מי הוא ממונה? למי הוא מדווח? מהו מבנה הבעלות? האם מדובר בשותפות? האם מונו חברי דירקטוריון? ואם כן, מי הם ולמה הם מתאימים?

6. פירוט המוצרים והשירותים של העסק

אילו מוצרים או שירותים בדיוק יציע הארגון שלכם?, מהו זמן המדף שלהם?, האם הם עונים על הביקוש הקיים בשוק?, מה הייחוד שלהם?, כמה הם יעלו?, מי מייצר אותם?, כמה עולה לייצר או לספק אותם?, מי יהיו הספקים שלך?, מהו שיעור הרווח שצפוי להתקבל ממכירה של כל מוצר או שירות?, האם ניתן להגן עליהם לאורך זמן?

7. תוכנית שיווק

חשוב מאוד לתת ביטוי נרחב לנושא זה כיצד נראה מודל SWOT שלכם, מי הקהל יעד, כיצד ייראה המיתוג שלכם, איזו חשיפה חשובה, מהו תקציב השיווק שלכם?, אילו צעדים הוא יכלול?, איך אתם מתכוונים להשתמש בו מול לקוחות היעד?, מה תהיה האסטרטגיה השיווקית שתוביל את החברה שלכם?, מי ינהל את מערך השיווק של החברה? מהן המטרות השיווקיות שהצבתם ולאילו פרקי זמן?, מהו תקציב הפרסום? מה הוא יכלול?, האם תנהלו אותו אצלכם או תעזרו בחברה מתמחה?, באילו מדיומים ואפיקי הפרסום הרלוונטיים?, עם אילו מסרים /קריאייטיב? כיצד ייראו הנכסים הדיגיטליים והחומרים השיווקיים ? אילו אוטומאציות? עם אילו מערכות? כיצד תבנו את מסע הלקוח שלכם, חווית הלקוח, מועדון לקוחות?

8. מערך המכירות

חשוב מאוד לתת ביטוי נרחב לנושא זה. איך ינוהל מערך המכירות שלכם?, מהם התפקידים והמבנה שיאפיינו אותו?, מה תהיה אסטרטגיית המכירה שלכם?, מהי הטקטיקה שלכם ליישום האסטרטגיה ?, באילו ערוצים אתם נערכים למכור את המוצר שלכם, מהם יעדי המכירות שלכם? מהי שיטת התגמול?

9. תוכנית מימון וכספים

אילו מקורות ממימון יש לחברה שלכם? כמה כסף יידרש כדי להקים אותה?, מהן ההכנסות הצפויות ממנה?, מהו שיעור הרווח הצפוי מההכנסות בשנה הראשונה? ובשנייה?, מהן ההוצאות של החברה? הקבועות והמשתנות?, האם החברה צריכה מימון חיצוני, מה תהיה עלות השכר לעובדים ולמנהלים?, מתי תשלמו לספקים שלכם? ואיך תגבו את הכסף מהלקוחות שלכם?

10. חזון

התוכנית העסקית שלכם צריכה לשקף איך אתם רוצים ומתכוונים להפוך את הלקוחות שלכם למאושרים ומצליחים יותר?

רוצים לדעת עוד? תלחצו כאן!

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים בארגון

פיתוח מנהלים בארגון

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
השיטות המובילות של מאמן מכירות

השיטות המובילות של מאמן מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…
התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

מה הן השאלות שצריך לשאול את עצמכם בהכנת התוכנית העסקית שלכם? אריק יואן הגיע לארה"ב…
נדבר אחרי החגים...

נדבר אחרי החגים...

מי מאתנו לא נתקל בחודשים אוגוסט וספטמבר במשפט "נדבר אחרי החגים", לעיתים זה גם מגיע…
הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות הנה מטרה מרכזית  בכל מערך מכירה טלפוני. אחד האתגרים היותר גדולים…
מ"ליד" לסגירה: איך לשפר את יחסי ההמרה בשיווק הדיגיטלי

מ"ליד" לסגירה: איך לשפר את יחסי ההמרה בשיווק הדיגיטלי

משבר כלכלי? דיבורים על סגר? בשנה האחרונה נראה שאין דבר בטוח מהזינוק המתמיד בתקציבי השיווק…
המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע לניהול ארגון עסקי המעסיקה…
בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

על אף כלי השיווק הרבים והמגוונים הקיימים היום בשוק, השיווק הטלפוני עוד חי ובועט. הפנייה…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM היא מצרך חובה לכל ארגון. השוק כיום מוצף בפתרונות תוכנה מוצלחים יותר ופחות…
כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

תחום הביג דאטה השתלט על העולם בסערה. כיום, כשכמות הנתונים שארגונים נדרשים לנהל גוברת מיום…
מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

אז בנית תוכנית שיווק מקצועית ויעילה וגייסת צוות מכירות מנצח. השאלה המכרעת, אמנם, היא אם…
כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כמה פעמים ראית קמפיין שיווקי מדהים וחשבת לעצמך, "וואו, איך אני לא חשבתי על זה?".…
ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

כיום יותר מאי פעם, מתוודעים מנהלים בכירים בארגונים לחשיבות האקוטית של ייעול תהליכי העבודה. לעתים,…
ייעוץ מכירות  - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

ייעוץ מכירות - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

מהו ייעוץ מכירות ומהם הנושאים המטופלים בתחום ייעוץ מכירות? כיצד מנהלים צוות מכירות בצורה המיטבית…
חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

מהו ייעוץ אסטרטגי? למי הוא מיועד? מהו ההבדל בין ייעוץ ארגוני לייעוץ אסטרטגי וכיצד תוכלו…
יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית ? למי היא נחוצה? מהם השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי יועץ…
אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

מהי אסטרטגיית מכירות? כיצד היא מסייעת להגדלת המכירות ומהם השלבים לבנייתה? כל מה שצריך וחשוב…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

לקבלת תוכן מקצועי:

* עם שליחת הטופס אני מאשר קבלת מסרים וחומרים מחברת מרקטינג סולושנס

בואו נדבר

דילוג לתוכן