Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

תוכנית עסקית משלכם: כל השאלות

התוכנית העסקית שלכם
 

מה הן השאלות שצריך לשאול את עצמכם בהכנת תוכנית עסקית משלכם?

אריק יואן הגיע לארה"ב מסין באמצע שנות ה-90 כדי להשתלב בתעשיית ההיי טק הנוצצת של אותה תקופה. אחרי שבקשתו לקבל אישור עבודה נדחתה שמונה פעמים וגם כשהתקבל האישור – התהליך נמשך כשנתיים – הוא סוף סוף הצליח. אחרי יותר משני עשורים בעמק הסיליקון ומיאוס גובר בנסיעות ארוכות וטיסות לצורך פגישות –  ב-2012 הוא הקים את ZOOM במטרה לספק פתרון תקשורתי מהיר, מבוסס וידיאו לארגונים ואנשי עסקים שטסים מסיב לעולם.

ספק גדול אם יואן כלל בתוכנית העסקית שלו סעיף של מגפה עולמית קטלנית שמקרקעת חצי עולם, אבל זה לא באמת משנה. הקורונה היא רק שחקן במגרש המשחקים של ZOOM, שמוכיח שתוכנית עסקית טובה – עשויה להזניק את העסק שלך בכל רגע נתון. יואן לא רק ניצל את ההזדמנות להטיס את ZOOM לשמים, הוא גם ידע להגיב בזמן ולמנוע קריסה של החברה כתוצאה מעומס והיעדר תשתיות הולמות. התוצאה ידועה לכולם ורובנו ימשיך להשתמש בה גם אחרי שהקורונה תישאר זיכרון רחוק.

קל לשייך את סיפור ההצלחה של ZOOM לאלת המזל, אבל האמת היא שמרגע הקמתה, החברה כותבת את ההיסטוריה של עצמה. גוגל? אפל? פייסבוק? אף לא אחת מהן צפתה שברגע אחד בני אדם מסביב לעולם יפסיקו להיפגש פנים מול פנים ויזדקקו לכלי שיזכיר להם עד כמה הם התגעגעו לקול ולמבע האנושיים. איש במטות המצוחצחים שלהם לא לקח בחשבון שיבוא יום והעולם הדיגיטלי באמת יחליף את העולם האמיתי. האמת? לא מפתיע.

ראינו במהלך השנים, כי חלק מהארגונים נוטים לזלזל בכתיבה של תוכנית עסקית מקיפה ורואים בה בזבוז זמן. הרי הכל כבר נמצא בראש וכעת אפשר לקפוץ לשלב היישום. ואולם, המציאות הרבה יותר מורכבת. למעשה, יזם שרוצה לצאת לדרך עסקית חדשה או מנכ"ל של חברה/ארגון פעיל שמתכנן להיכנס לשוק חדש או בכלל לצמוח ולגדול בפעילות הקיימת, יגלו מהר מאוד, כי על מנת להצליח הם צריכים הרבה יותר מרעיון טוב.

החדשות הטובות הן שתוכנית עסקית טובה היא מספיק גמישה, כדי להטמיע בה שינויים ונדבכים שמתגלים בדרך, וגם אם לארגון קיים יש כבר תוכנית עסקית – הרי שאפשר לזקק ולמקד אותה בכל רגע נתון.

איך באמת ניגשים לכתוב תוכנית עסקית נכונה? ומה אסור לשכוח בשום מצב? התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות שיעזרו לכם:

1. תקציר מנהלים

מה אתם מצפים מהארגון שלכם?, מהי ליבת הפעילות שלו?, מדוע בחרתם להקים או להיכנס אליו דווקא עכשיו?, מה המטרות שלכם? ומה אתם מביאים אתכם שיסייע לכם לעמוד במטרות?

2. תיאור החברה

מה הערך המוסף שתציעו ללקוחות שלכם?, מי יהיו הלקוחות שלכם ואיפה תפגשו אותם?, מהן נקודות החוזקה שלכם מול המתחרים?, מהו הפתרון האולטימטיבי שלכם לשוק בו אתם פועלים?

3. ניתוח השוק

מהן המגמות הבולטות שקיימות בשוק בו אתם פועלים?, איך אתם נערכים לרתום אותן לטובת החברה שבניתם?, מה עושים המתחרים שלכם כדי להצליח? הם מצליחים או נכשלים?, האם מצאתם כשלים בשוק שלכם שמאפשר פרצות עתידיות ויסכנו את החברה שלכם? ומה עם הלקוחות? הגיע הזמן לנתח אותם באמת: מהם הרגלי הקנייה שלהם?, לאיזה מוצר או שירות הם מצפים?, מה מצבם הפיננסי? ומה הם מחפשים ומוצאים אצל המתחרים שלכם?

4. ניתוח המתחרים

מי המתחרים הישירים והעקיפים שלכם?, מה אתם יודעים לספר עליהם?, מה הלקוחות שלהם חושבים עליהם?, איך יגיבו לכניסה של מתחרה חדש? ומה יעשו כדי למנוע מהעסק שלכם לצמוח?, כמה יעלה לכם להתחרות בהם? ומה יהיה המחיר האמיתי של התחרות?

5. ניהול העסק

מי ינהל את הארגון החדש שלכם? מה הכישורים שלו? מהן גבולות הסמכות והאחריות שלו? על מי הוא ממונה? למי הוא מדווח? מהו מבנה הבעלות? האם מדובר בשותפות? האם מונו חברי דירקטוריון? ואם כן, מי הם ולמה הם מתאימים?

6. פירוט המוצרים והשירותים של העסק

אילו מוצרים או שירותים בדיוק יציע הארגון שלכם?, מהו זמן המדף שלהם?, האם הם עונים על הביקוש הקיים בשוק?, מה הייחוד שלהם?, כמה הם יעלו?, מי מייצר אותם?, כמה עולה לייצר או לספק אותם?, מי יהיו הספקים שלך?, מהו שיעור הרווח שצפוי להתקבל ממכירה של כל מוצר או שירות?, האם ניתן להגן עליהם לאורך זמן?

7. תוכנית שיווק

חשוב מאוד לתת ביטוי נרחב לנושא זה כיצד נראה מודל SWOT שלכם, מי הקהל יעד, כיצד ייראה המיתוג שלכם, איזו חשיפה חשובה, מהו תקציב השיווק שלכם?, אילו צעדים הוא יכלול?, איך אתם מתכוונים להשתמש בו מול לקוחות היעד?, מה תהיה האסטרטגיה השיווקית שתוביל את החברה שלכם?, מי ינהל את מערך השיווק של החברה? מהן המטרות השיווקיות שהצבתם ולאילו פרקי זמן?, מהו תקציב הפרסום? מה הוא יכלול?, האם תנהלו אותו אצלכם או תעזרו בחברה מתמחה?, באילו מדיומים ואפיקי הפרסום הרלוונטיים?, עם אילו מסרים /קריאייטיב? כיצד ייראו הנכסים הדיגיטליים והחומרים השיווקיים ? אילו אוטומאציות? עם אילו מערכות? כיצד תבנו את מסע הלקוח שלכם, חווית הלקוח, מועדון לקוחות?

8. מערך המכירות

חשוב מאוד לתת ביטוי נרחב לנושא זה. איך ינוהל מערך המכירות שלכם?, מהם התפקידים והמבנה שיאפיינו אותו?, מה תהיה אסטרטגיית המכירה שלכם?, מהי הטקטיקה שלכם ליישום האסטרטגיה העסקית ?, באילו ערוצים אתם נערכים למכור את המוצר שלכם, מהם יעדי המכירות שלכם? מהי שיטת התגמול?

9. תוכנית מימון וכספים

אילו מקורות ממימון יש לחברה שלכם? כמה כסף יידרש כדי להקים אותה?, מהן ההכנסות הצפויות ממנה?, מהו שיעור הרווח הצפוי מההכנסות בשנה הראשונה? ובשנייה?, מהן ההוצאות של החברה? הקבועות והמשתנות?, האם החברה צריכה מימון חיצוני, מה תהיה עלות השכר לעובדים ולמנהלים?, מתי תשלמו לספקים שלכם? ואיך תגבו את הכסף מהלקוחות שלכם?

10. חזון

התוכנית העסקית שלכם צריכה לשקף איך אתם רוצים ומתכוונים להפוך את הלקוחות שלכם למאושרים ומצליחים יותר?

רוצים לדעת עוד? תלחצו כאן!

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
חווית שירות - איך הלקוח תופס אותה?

חווית שירות - איך הלקוח תופס אותה?

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
מכירות ושימור לקוחות - המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

מכירות ושימור לקוחות - המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

מכירות ושימור לקוחות – איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע…
ניהול איכותי - 3 מישורים שמובילים לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי - 3 מישורים שמובילים לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדםישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול מבוסס…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

כל השלבים החשובים לסלול את הדרך שלכם למצוינות בעסקים:גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנלהלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה מהיר…
אסטרטגיית שימור לקוחות - האם באמת אפשר לנהל הכל במערכת אחת?

אסטרטגיית שימור לקוחות - האם באמת אפשר לנהל הכל במערכת אחת?

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
יועץ אסטרטגי

יועץ אסטרטגי

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
תכנית שיווק - כיצד לבנות תכנית לשנת 21?

תכנית שיווק - כיצד לבנות תכנית לשנת 21?

תכנית שיווק נושמת ומתעדכנת אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור…
ארגון עסקי – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון עסקי – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגונים עסקייםארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון אנשי מכירות

אימון אנשי מכירות

אימון אנשי מכירות מקצועי לארגון שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
מערך מכירות לעסק - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מערך מכירות לעסק - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מערך מכירותמהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

למי שיווק בלינקדאין מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין?כל מה שצריך וחשוב לדעת על…
טיפים לעסק מצליח - כיצד תעשה סדר בארגון כמנהל

טיפים לעסק מצליח - כיצד תעשה סדר בארגון כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
marketing b2b - מכונה משומנת של לידים

marketing b2b - מכונה משומנת של לידים

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

הלקוח הסמוימהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

בניית אסטרטגיה עסקיתפיתוח אסטרטגיה עסקית יכול להוות כצעד חשוב ומשמעותי עבור כל חברה או ארגון…
ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקיאם אתם בעליו של עסק, חשוב שתהיו מודעים שגם אם העסק נקלע למשבר ואולי…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן בתהליך מכירה שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן בתהליך מכירה שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
הגדלת מכירות - מבלי לשפר מכירות

הגדלת מכירות - מבלי לשפר מכירות

איך להגדיל מכירות? כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה,…
תהליכי גיוס מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

תהליכי גיוס מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

זה הזמן לדעת הכול על תהליכי גיוס מקצועיים לתפקידי מפתח נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי…
מדריך לינקדאין - מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לינקדאין - מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים המקדמים אסטרטגיה…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
אפיון מערכת CRM

אפיון מערכת CRM

אפיון מערכות crmאחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא…
איך להקים עסק מצליח - כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

איך להקים עסק מצליח - כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

איך להקים עסק מצליח? מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה? כיצד הם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים – איך עושים זאת? פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות…
אופטימיזציה - כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

אופטימיזציה - כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

אופטימיזציה לקמפיין חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות סכומים לא מבוטלים…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן