Game Changer

הנעת עובדים

הנעת עובדים בארגון

אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים להם לאורך זמן.

ישנם 3 כללי יסוד חשובים בהנעת עובדים:

  1. התייחסו לעובדים שלכם תמיד כמו שאתם מתייחסים ללקוחות שלכם ואפילו יותר!
  2. שימו את עצמכם לעיתים קרובות במקום של העובד, הסתכלו דרך העיניים שלו (זכרו שגם אתם היית פעם עובדים מהשורה)
  3. מילת הקסם בהנעה היא מוטיבציה

מהי מוטיבציה?

ההגדרה – מכלול התהליכים אשר מעוררים, מכוונים ומשמרים את ההתנהגות האנושית לעבר מטרה מסוימת, אותו כוח מביא עמו את הכוונה לבצע פעולה ואת ההתמדה בביצועה.

ולפיכך מוטיבציה היא הנעה פנימית הדוחפת וגורמת לנו לרצות להתמודד עם מטלות ואתגרים, לעמוד ביעדים ולהצליח לבצע את מה שתכננו.

ליצירת מוטיבציה תפקיד מכריע באיכות ובפרודוקציה של העובדים.

בעוד שעובדים בעלי מוטיבציה גבוהה מפגינים – שביעות רצון גבוהה מתפקידם, ממנהלים ומהארגון, דריכות מתמדת, מחויבות אישית/צוותית/ארגונית גבוהה יותר, "ראש גדול",  יצירתיות ופתיחות להצעות חדשות, יוזמה, גאוות יחידה, שיתוף פעולה מלא, קידום תהליכים רצון להתפתח וללמוד, קצב עבודה מהיר, והכי חשוב : ביצועים גבוהים יותר (בעיקר לאורך זמן).

כך שלעובדים בעלי מוטיבציה נמוכה- בעיות בתקשורת, קצב עבודה איטי,  הימנעות מקבלת החלטות בכדי להימנע ממטלות נוספות, חוסר שיתוף פעולה עם אחרים, ראש קטן, חוסר אכפתיות, התנגדויות לשינויים בתוך הארגון, השפעה רעה על עובדים חדשים, הוצאת שם רע לארגון בחוץ, התעסקות בזוטות ובעיקר ביצועים ירודים.

לפיכך השתדלו לייצר גורמים מספקים –כגון תנאי עבודה נאותים, סביבה פיזית, שכר, וגורמים מניעים – כגון הערכה והגשמה עצמית: הישגיות, הכרה, אחריות, עניין בתפקיד ואפשרויות קידום.

אז מהן אותן פעולות/משימות עיקריות שאנו ממליצים לאמץ ולייצר באמצעותם מוטיבציה גבוהה לאורך זמן בקרב העובדים שלכם?

  1. נהלו אותם ממקום נקי, נסו לנטרל אגו, שיפוטיות ככל שניתן
  2. יצרו עימם כימיה, נסו להתחבר אליהם כמה שניתן
  3. למדו להכיר אותם כעל שאפשר ברמה האישית וברמה המקצועית
  4. פנו אליהם בצורה ובטון דיבור מכבד
  5. התייחסו אליהם, גלו עניין, תנו להם לדבר והקשיבו, העניקו להם את החשיבות ויחס שווה
  6. נהגו כלפיהם בפתיחות ובשקיפות
  7. השקיעו בהם, לוו אותם מקצועית
  8. העריכו, פרגנו והודו להם
  9. העצימו הזדמנויות בפניהם
  10. היו קשובים לצרכים המשתנים שלהם
  11. העניקו להם שקט תעשייתי, בטחון וגיבוי מקצועי
  12. דאגו להם לתנאים פיזיים משופרים
  13. תגמלו אותם מעבר לקבוע
  14. העניקו להם אפשרויות ללמידה ולהתפתחות אישית ומקצועית (גם קידום)
  15. העניקו להם עצמאות וחופש פעולה
  16. שתפו אותם בהחלטות חשובות
  17. שתפו אותם בדיונים פתוחים
  18. הוו עבורם דוגמא אישית
  19. גרמו להם להיות חלק אינטגרלי מהצוות
  20. האצילו ותנו להם סמכויות
  21. אפשרו להם להשתתף בישיבות עם בכירים, לקוחות אסטרטגים וכדומה
  22. ייצרו עבורם אתגרים מתמשכים
  23. אפשרו להם להציג בפורמים רחבים ומול בכירים/לקוחות חשובים
  24. אפשרו ותנו להם להוביל תהליכי עבודה מעבר להגדרות התפקיד
  25. העניקו להם ניהול תחום מומחיות או אחריות
  26. אל תשכחו את המעגל הקרוב – אירועים משפחתיים (ימי הולדת, ימי נישואים),רתימת בנות/בני זוג
  27. נהלו תהליך משוב מקדם ובונה – פורמלי וא פורמלי
  28. גלו סבלנות וסובלנות
  29. ייצרו עבורם רצף של הצלחות קטנות
  30. תאמו ציפיות באופן קבוע ומתמשך

מהי הנעת עובדים וכיצד תוכלו ליישם אותה בפועל?

שוק העבודה המודרני מציב בפני ציבור העובדים מגוון רחב של אפשרויות תעסוקתיות, שכל אחת מהן יכולה להתאים לכישוריו ויכולותיו המקצועיים של כל עובד/ת, אך באותה נשימה, אותו שוק עבודה נחשב לתובעני יותר מבעבר ועשוי להוביל למצבי שחיקה המובילים בין היתר לנטישת עובדים. לצד כל אלו, ניצב האתגר התעסוקתי המרכזי ביותר בשוק העבודה המודרני והוא תחום הנעת עובדים והגברת המוטיביציה בקרב העובדים.

תחום הנעת העובדים החל להתפתח בקרב תאגידים וארגונים גדולים בעולם המערבי כבר באמצע המאה הקודמת וצבר תאוצה לאורך כל המחצית השנייה של המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21. כים, תחום הנעת העובדים מהווה תחום מרכזי (ומאתגר) בקרב חברות, עסקים וארגונים קטנים כגדולים והוא מבוסס על גישות ותיאוריות שונות שנועדו להגביר את המוטיבציה בקרב העובדים. בין יתר הגישות באמצעותן תוכלו ליישם את תחום הנעת עובדים בפועל תוכלו למצוא:

  • האצלת סמכויות – גישה זו מבוססת על מתן חופש תעסוקתי לעובדים בכל הנוגע לקבלת החלטות ויישום מלא של משימות תעוסקתיות להן הם נדרשים. באופן זה ניתן לשפר באופן מתמיד את הדימוי העצמי של העובד וייעל את עבודתו.
  • הצבת יעדים ברי השגה ותגמול כספי – באמצעות גישה זו העובד/ת שואף להגיע ליעדים התעסוקתיים המוגדרים לו ופועל בכל דרך על מנת לקדם וייעל את תהליכי עבודתו.
  • כל עובד הוא שותף לדרך – גישה זו מבוססת על שקיפות מלאה, קשר בינאישי והערכה, ובאמעותה ניתן להגביר באופן מתמיד את המוטיביציה בקרב העובדים ולגרום להם להרגיש בעלי ערך לחברה, לארגון או לבית העסק.

וזאת לצד גישות נוספות באמצעותן ניתן ליצור מוטיבציה פנימית גבוהה בכל כלל העובדים.

לסיכומו של דבר

הנעת עובדים ויצירת מוטיבציה פנימית בקרב כל אחד ואחת מהם, מהווה אתגר תעסוקתי עבור כל מנהל הנדרש לניהול מספר כזה או אחר של עובדים. התגמול הכספי מהווה אומנם חלק מרכזי לצורך כך אך הוא אינו חזות הכול כאשר מדובר על מוטיבמיה פנימית בקרב העובדים לאורך זמן. רכישת כלים ניהוליים בתחום הנעת עובדים יאפשר לכל מנהל/ת להוביל את צוות העובדים להצלחה ולגרום לכל אחד ואחת מהם להרגיש חלק ממשהו גדול יותר. אנחנו בחברת גיים צ'יינג'ר סולושונס מקבוצת marketing solutions, מתמחים בין היתר בתהליכי ליווי של מנהלים והעברת סדנאות וקורסים שונים בנושא הנעת עובדים והגברת המוטיבציה הפנימית של העובד/ת. כמו כן, אנו מלווים תהליכי ליווי עסקי במסגרתו מושם דגש על תחום ניהול עובדים בכלל ורכישת מיומנויות לצורך הנעתם והגברת המוטיבציה הפנימית שלהם. אם גם אתם מעוניינים להגביר את המוטיבציה בקרב עובדי הארגון, החברה או בית העסק, אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר כאן עוד היום ולהיחשף לכל האפשרויות העומדות לרשותכם אצלנו בנושא ניהול והנעת עובדים.

זכרו תמיד, "אנשים לא עוזבים מקום עבודה, הם עוזבים את המנהל".

אז אתם רוצים לשפר את הביצועים שלכם בארגון, אל תשכחו  קודם לייצר מוטיבציה לעובדים שלכם!

בהצלחה!

למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך לחץ כאן!

כותב המאמר: מיטל הדר

מה אומרים עלינו...

"נמשיך ברוח Game Changer מקבוצת marketing solutions עשיתם עבודה מצוינת, בוצעו תהליכים מקצועיים שתרמו למקצועיות של הצוות :אוגדן המכירות, תהליכי עבודה מסודרים , מדידה ובקרה מדויקים, ההנחיה הצמודה, מעריך מאוד את עבודתכם ותרומתכם ועל כך מגיע לכם יישר כוח ".

שלמה בן גל

מנכ"ל המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט

"תהליך עבודה מובנה ויסודי, מעורבות מעמיקה, הבנה מהירה של דרישות וצרכים, פתרונות יצירתיים, ליווי צמוד מותאם לכל תפקיד, הכול באנרגיות טובות בחיוך, מכל הלב, רותמים את העובדים לשינויים הנדרשים. Game Changer מקצוענים"

אופירה

סמנכ"לית שיווק

"אנו באגד פנינו לחברת Game Changer על מנת לשפר את הליך הטיפול בלידים המגיעים למכללות אגד ולהעלות את יחס ההמרה מליד לתלמיד אנשי MS הפגינו מקצועיות גבוהה ותרמו לשיפור משמעותי בהליך הטיפול בלידים. מעבר למקצועיות חווינו אוזן קשבת ותמיכה 24/7 "

צביקה דגן

מנהל מכללות , אגד

"Game Changer מקבוצת מרקטינג סולושנס אתם אלופים ,אין מילים . ממליצה בחום! אור: מקצוענים ברמה הגבוהה ביותר! גם אסף וגם מיטל זמינים בכל שלב לייעוץ ובעיות, וכבר בשלב מוקדם מאוד הצליחו לייעל הרבה מאוד תהליכים אצלנו, תודה

נאווה מלכה

מנכ"לית חברת אפיקים תכנון פיננסי ופנסיוני.

המקצוענות והשירותיות הם אבן דרך עיקרית בעבודה מול Game Changer. כמי שבוחנת בדקדקנות כל ספק אני חייבת להמליץ על מיטל ואסף, לא מפספסים שום פרט, מצויינים ומצטיינים בתחום שלהם וזמינים בכל שלב ובכל שעה גם שהחוזה מסתיים. תודה!"

ליבי נניקשווילי

סמנכ"לית מכירות ג'ובמאסטר

"מבקש להמליץ בחום רב על חברת גיים צ'יינג'ר מקבוצת מרקטינג סולושנס ,למרות נסיוננו הרב בשיווק ומכירות (אנו קיימים מאז 1989) חברת גיים צ'יינג'ר מקבוצת מרקטינג סולושנס (בעזרת אנשיה היקרים ) הצליחו להאיר את עיננו בתחומים רבים – מאקרו, ניהול מוקד, דטאות וכו וליצור חשיבה מרעננת ששיפרה את השיווק והמכירות שלנו .אנו ממליצים על גיים צ'יינג'ר מקבוצת מרקטינג סולושנס לכל חברה שרוצה לשפר את השיווק והמכירות".

יואב סוכרי

מנכ"ל ובעלים, זמן אמיתי

"חברת Game Changer מקבוצת מרקטינג סולושנס ביצעו עבורנו תהליך דיאגנוסטי מקצועי ומאוד יסודי . ירדנו לפרטים הקטנים בתהליכי עבודה ושיטות עם תוכנית המלצות ועבודה אופרטיבית ביישום -ממליץ בחום!"
שיפור תהליכים ומקצוע המשאב האנושי והמערכות בחברת אקרשטיין

כפיר סהר

סמנכ"ל אקרשטיין

"Game Changer לא רק מייעצים – הם מייצרים שינוי! שילוב של מקצוענות, הבנה מעמיקה של הארגון ועשייה אמיתית עם כל הלב והנשמה"
שיפור ביצועים בחברת אפוסתרפיה לשיפור אחוז ההמרה

מיכל שנל

מנכ"לית אפוסטרפיה

"כבר מהפגישות הראשונות עם מיטל ואסף היה נראה שמדובר בחברה רצינית ובעלת ניסיון. התהליך התבצע באופן מאוד מסודר ומעמיק.. הקליטה המהירה של אופי העסק וההתאמה האישית אלינו הביאו לתהליך שהתבצע בשלבים מושכלים (החל מאיסוף מידע, ניתוח והפקת תוצרים ממשיים) שסייעו בהטמעה של הנהלים החדשים כבר בעיצומו של התהליך. הליווי, הירידה לפרטים הקטנים, השירות מהמעלה הראשונה, האדיבות והאכפתיות הם רק חלק מהפרמטרים שהפכו את התהליך מול מרקטינג סולושן לאפקטיבי , מקצועי ויעיל. כמו כן, שיתוף הפעולה מצד הלקוח הינו פרמטר חשוב להצלחה ויש לרתום את כל הגורמים המעורבים בעניין על מנת לראות תוצאות ויישום בפועל של כל התוצרים בסופו של התהליך"
הבצפר - בניית מתודולוגיה מכירות ושיווק לגיוס סטודנטים

יגאל בראון

מנכ"ל -הבצפר

"Game Changer מקבוצת מרקטינג סולושנס מקצוענים! הם בנו לנו אסטרטגיה בתחומי ליבה עם cook book מעשי ופרקטי לחברה, שיפרו לנו תהליכים והגדילו המרות. וגם כיף לעבוד איתם. ממש חוויה טובה, תודה לכם על העשייה והמקצועיות!"

אסי צור

מנכ"ל דיגיטל פרופרטי

מומלץ לקרוא מאגר ידע

מאמרים וחומרים נוספים שעשוים לעניין אותך

דילוג לתוכן