Game Changer

תכניות עבודה שנתיות

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

תוכנית עבודה ותקציב

רוב החברות והארגונים נמצאים בשלב הנוכחי, של הרבעון הרביעי, לקראת הישורת הסופית בעדכון תוכניות העבודה השנתיות, ריכוז הבסיס המוכר והידוע – הגדרת וקביעת יעדי גידול ההכנסות וכמות לקוחות, מה נדרש שיווקית ומה הנגזרות הכלכליות והתפעוליות.

במאמר זה נרצה להתייחס לנושאים שברוב המקרים אינם נכנסים לתכניות העבודה או שאינם מקבלים מספיק תשומת לב ועדיין הם חשובים ועשויים לעזור בשיפור ביצועים לאורך זמן.

נשמח אם תאמצו חלקים מהם לתכנית העבודה השנתית שלכם בהתאם כמובן לפעילות ו ה DNA הארגוני שלכם.

1.

תכניות עבודה של המכירות חייבת לכלול 4 רמות/סגמנטים של לקוחות שיש לגעת בהם

  • לקוחות פוטנציאלים חדשים– פה נדרשת עיקר ההשקעה שיווקית ופרסומית
  • לקוחות עבר שנטשו –נדרשות הצעות ערך ומכר חדשות אופציונליות
  • לקוחות קיימים – דגש על הגדלת סל הקניה ותדירות הקניה
  • לקוחות שהיו בתהליך ולא סגרו

2.

שימור ומניעת נטישת לקוחות

הגדירו תכנית סדורה לאורך זמן עבור שימור לקוחות קיימים.  הגדירו יעד מאתגר ושלבו מנגנון התרעת נטישה ו SLA מקדם. תנו משקל בתכנית ליצירת חווית לקוח מרשימה והפכו את הלקוחות שלכם לממליצים ושגרירים.

3.

מועדון לקוחות / קהילה

אם אין לכם עכשיו זה הזמן לתכנן ולהקים, אם אתם לא רוצים לקרוא לזה “מועדון לקוחות” הגדירו זאת כ”קהילה”. זהו כלי מצוין לשימור, שביעות רצון והגדלת קהל הלקוחות שלכם. תנו ללקוחות שלכם להרגיש כחלק של משהו מיוחד. בנו תכנית נאמנות סדורה המורכבת מפעילויות, הטבות, השקות ואירועים המכוונים לחברים בלבד- תרגמו ליעד מספר של X כמות חברי מועדון ויעד נוסף – תרומת ההכנסה מהמועדון ליעד המכירות הכללי.


להתייעצות ללא עלות על תכנית העבודה שלכם -לחץ!

4.

בקרה שוטפת

בקרו את תהליכי המכירה והשרות, השתמשו בבקרה חיצונית של סקרים בלתי תלויים ללקוחות קיימים, נוטשים וכאלו שלא התקדמו עמכם. אל תוותרו על לקוחות סמויים – בצעו את הפעולות הללו אחת לרבעון, זו השקעה חכמה המבקרת את יישום והטמעת התהליכים והמקצועיות בקרב העובדים שלכם. זכרו – המטרה היא כל הזמן לשפר ולהשתפר .

בנוסף קבעו בגאנט העבודה פגישות למידת עמיתים, למידת הצלחות, ותחקירים. זו עוד דרך לבקר וללמוד.

5.

שיווק

בנו תכנית שנתית למקסום הנכסים הדיגיטליים שלכם (אתר, רשתות חברתיות, עמודי נחיתה, בלוגים ועוד) ומדדו אותם – טראפיק, חשיפה, המרות ללידים ועד לסגירת עסקה. תנו דגש רב לתכנית הדוורים וקבעו יעדי מדידה כגון אחוזי פתיחה והקלקה.

אם אין לכם תכנית דוורים שוטפת המייצרת ערך מוסף לקהל הלקוחות שלכם, זה הזמן להקים, היא חלק בלתי נפרד מהאוטומציה השיווקיות שלכם במסע הלקוח.

6.

מערכות וטכנולוגיות 

תבדקו פערים וחוסרים במערכות הקיימות: מערכת CRM, מערכת טלפוניה/מרכזיה , מערכת אומניצ’אנל, מערכות דוורים, מערכות כספים תפעול לוגיסטיקה וכו.
זה הזמן לראות חוסרים בפלטפורמות טכנולוגיות חשובות לחימום מסע וחווית הלקוח שלכם.

7.

מכירות

אל תשכחו לתגבר את המכירות שלכם מעת לעת בימי מרתוני מכירות, הכניסו לגאנט מבצעים ארוכי טווח למחלקת המכירות ומבצעי יעדים לקהל הלקוחות שלכם.

הגדירו ובנו תכנית הפניות באמצעות קהל הלקוחות שלכם – קבעו יעד של “חבר מביא חבר” ומודל תגמול למפנה.

8.

תכניות עבודה – פיתוח ומקצוע של אנשי המכירות והשרות

זו הזדמנות מצוינות בתכנון קדימה להשקיע באחד הנכסים החשובים ביותר לארגון והוא המשאב האנושי, בהעשרת הידע ומתן כלים אופרטיביים לביצוע העבודה ועמידה ביעדים בצורה הטובה ביותר תוך הבנה מקצועית. היזהרו – אחת הטעויות העיקריות בארגונים וחברות הוא חוסר התכנון המקדים והשליפה השוטפת. אנחנו אוהבים להגדיר זאת בתכנית העבודה “אקדמיה פנים ארגונית”

9.

פיתוח מנהלים

תכנית פיתוח מנהלים המעניקה להם כלים וידע בדגש על מיומנויות וכשורי ניהול בייחוד במציאות משתנה, היברידית. חשוב להגדיר כבר כעת את הנושאים ואת התקציבים לכך. במקרים מסוימים ניתן גם להגדיר מנטורינג ניהולי (ליווי צמוד אחד על אחד עם מאמן עסקי).

10.

אמצו מדדי KPI נוספים מעבר לאלו הקיימים כיום כגון:

  • מדדים איכותיים בתהליך המכירה – תתחילו למדוד את הדרך (כמות שיחות, כמות תיאומים, כמות פגישות, אינטראקציות עם לקוח, כמות הזדמנויות ועוד…)
  • עלות הרכשת שיווקית
  • עלות הרכשה כללית
  • אחוז המרה לתאום (פגישה), אחוז המרה לפגישה, אחוז המרה לסגירת עסקה…
  • ממוצע זמן סגירת עסקה

11.

תגמול

חשבו על מודל תגמול מצטבר נוסף כבונוס לעמידה ביעד רבעוני ו/או שנתי. הרציונל הוא פשוט – העניקו לעובד את היכולת ובעיקר את הרעב והמוטיבציה לרוץ לטווח הארוך. בלא מעט מקרים זה מייצר מחויבות גבוהה מאוד לעמידה ביעדים.

ועוד כמה תובנות חשובות:

  • המלצה –שתפו את האנשים והמנהלים ובקשו מהם רעיונות ייעול וצמיחה, כל אחד במחלקה שלו. בקשו מהם לעשות זאת על פי מודל SWOT וניתוח עלות תועלת, סיכוי סיכון. לפעמים הידע המעשי שלהם הוא חזק יותר מכל דבר אחר.
  • התייחסו לתכנית העבודה השנתית כמסגרת אב המשרתת את המטרות העסקיות של הארגון.
    אל תשכחו לשלב – הגדרות מדויקות, פירוט משימות, הדך,  לו”ז, אחריות, תקציב ובקרה


להתייעצות ללא עלות על תכנית העבודה שלכם -לחץ!

בהצלחה!

למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך לחץ כאן!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן