דיוורים ניוזלטר כל הטיפים החשובים

ניהול דאטה
 

ניוזלטרים/דיוורים שיטת השיווק היחידה שלא עוצרת לרגע

ניוזלטר הוא ידיעון מקוון המשמש לפרסום תוכן מקצועי חומר שיווקי דרך הפצתו באמצעות מערכת דוורים. מערכת הדוורים מבוססת על דאטה של לקוחות פוטנציאלים או קיימים, אשר נרשמו לקבל עדכונים באופן שוטף.

מחקרים מובילים מהשנים האחרונות מצביעים שחברות וארגונים אשר פיתחו מערכת יחסים מותאמת אישית באמצעות פלטפורמת הניוזלטר, הגדילו בעשרות אחוזים את יחסי ההמרה והקטינו את אחוזי הנטישה של הלקוחות הקיימים שלהם.
במציאות כיום, בשנת 2020, כל חברה וארגון הפונים הן לקהל העסקי והן לקהל הפרטי ומנהלים שיווק דיגיטלי המבוסס תוכן חייבים ללמוד ולאמץ את אסטרטגיית שיווק הניוזלטר כחלק בלתי נפרד ממערך השיווק והשימור.

בכדי למקסם את השימוש בניוזלטר יש להשקיע זמן והבנה של הלקוח, לטרגט את קהל היעד, לנתח את שיטת הדיוורים הן מבחינת מיצוב, מיתוג ואופטימיזציה.

הדרך הנכונה לבנות ניוזלטר/דיוורים ומהם הפרמטרים הבסיסיים

פרסונליזציה – חשוב לדעת למקד את שליחת הניוזלטר לקהל הנכון, גם אם נראה לכם שהשירות או המוצר אותו אתם מנסים לשווק מתאים לכולם, עדיין צריך לדייק עבור אלה המחפשים את שירותכם.  
הפרסונליזציה באה לידי ביטוי בפנייה בשם, התאמה למוצר/שירות הרלוונטי, בפנייה מאיש הקשר הרלוונטי בחברה שלכם.

אופטימיזציה – בתחילת תהליך הפרסונליזציה, יש לנתח את דוחות השליחה של קמפיינים קודמים (במידה וקיימים)  ולבצע פילוח של הדאטה לסגמנטים שונים (קבוצות). כך שהדאטה מנותחת ניתן להציג נתונים על פי רמת מעורבות קודמת, ולהבין יותר מי הם הלקוחות הנאמנים שלכם, מי הם המתעניינים, למה הם מגיבים (מוצר/הטבה/מסרים מסויימים/עונתיות וכו,), ומי הם אלה שנמנעים מלפתוח את הניוזלטר.

במידה ולא קיימת היסטוריה, יש להשתמש בניתוחים של הדאטה הקיימת בחברה ולבצע תפעול חכם (כמפורט בהמשך).  
תמיד כדאי להתייעץ עם מנהלי הלקוחות שלכם. הם מכירים את הלקוחות באופן אישי ויודעים בדיוק מה הם השאלות הנפוצות ביותר והתחומים השיווקים שיעניינו את הלקוחות.

תפעול חכם – בכדי לייצר שליחה אופטימילית יש לבצע ניסיונות שליחה ראשוניים תוך התייחסות לפרמטרים השונים של  מועד, יום, שעה ונושא – כותרת. כך אנו לומדים על התנהגות הלקוח, מסיקים תובנות ומבצעים את השליחה הרחבה בהתאם לתוצאה.

את השליחה הרחבה אנו מבצעים באמצעות יחידות קטנות (מספר אלפים בודדים) לאורך פרק זמן מוקצב (כשעה). זהו פיצ’ר שקיים בכל מערכת דיוורים ומשפר משמעותית את התוצאה. 
יש לאמץ פיצ’ר נוסף של תזמון פרסונלי המגדיל את יחס הפתיחה בצורה משמעותית – שליחה בשעה שבה הנמען פותח באחוז הגבוה ביותר ( וזאת על בסיס העבר).

כותרת – הכותרת היא החלק החשוב ביותר בניוזלטר והיא זו שתקבע באופן ישיר כמה גולשים יחליטו לפתוח את הדיוור. משפט המסר חייב לייצר דחיפות, נחרצות וסקרנות. ניתן להשתמש בשאלה, קביעה עובדתית או אפילו באמירה עמומה המייצרת המשכיות.

בגוף הניוזלטר – השתמשו באייקונים ושיתופים – הוסיפו אייקונים ליצירת קשר, שיתוף, אייקונים המפנים לעמודי החברה ברשתות החברתיות ועוד.
שימוש בתמונות איכותיות המעבירות את המסר הרצוי (ספציפיים לנושא/תחום)
הפנו לתכנים נוספים באמצעות יצירת בלוקים עם תכנים בתחתית הדיוור.

חשוב לבדוק את הנראות של הדיוור על מחשב והן על סלולר (רספונסיביות),  תקינות הקישורים (המייל ותקינות התוכן)

אורך הניוזלטר – דיוור ארוך הוא לא תמיד יעיל. הוא יכול לעיתים קרובות לשעמם את הגולש, גם חלק מספקיות האינטרנט מבינות זאת ופשוט חותכות את הדוורים באמצע. חשוב להנגיש לגולש פונקציה של הסרה נוחה מרשימת הדוורים כמה פעמים לאורך הדיוור.

העיצוב – ניוזלטר מושקע ומעוצב נכון (צבעים, גופן, תמונה, סידור הטקסט) מייצר נוכחות, אמירה ומשקף מקצועיות. התוכן חשוב אבל אסור לוותר על הנראות. יש להשתמש בתמונות מוחשיות מקצועיות המקדמות את המסר באופן שיווקי חכם. הניוזלטר, כמו כרטיס ביקור יכול להרשים ולסקרן אך יכול גם להיראות חסר טעם ולא מקצועי. חשוב להוסיף בכל תמונה הגדרת טקסט ALT רלוונטית לתוכן.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

במקביל לשליחת הניוזלטר אל תשכחו:

הגדירו סדרת תבניות אוטומטיות לפי הגדרות אוטומאציות מובנות מראש לדוגמה:

  • מייל חדש שמצטרף מקבל סדרה 1
  • כל מי שפתח דיוורים מסוג מסוים מקבל סדרה 2
  • כל מי שהקליק על דיוור וובינר מסוים מקבל סדרה 3 וכן הלאה

נהלו את הדאטה במערכת בצורה קבועה לפי קבוצות במערכת.

השתמשו בשליחה חוזרת אוטומטית : בכל דיוור בצעו שליחה אוטומטית למי שלא פתח במועד מסוים עם תזמון מועד ושעה אחרים, נושא אחר, ואם אפשרי גם תבנית אחרת וניסוח שונה בגוף הדיוור.

יצרו נוהל בקרה קבוע הבוחן כל דיוור לפי הנוסחה של פתיחות בפועל למול כמות שליחות. אפשרו גם למדוד הזמנות, סכומי הכנסות וממוצעי עסקה.

ניתוחים ולמידה לאורך כל הדרך

יש לעקוב אחר ניתוח ניהול סטטיסטיקות בשוטף כולל ניתוח המרת הקלקות, שיחות נכנסות/פגישות/מכירות מכל דיוור, על מנת להסיק מסקנות לדוורים העתידיים ולאורך כל הדרך .

נתונים סטטיסטים ממוצע- אחוזי פתיחת הקלקות

הממוצע של אחוזי הפתיחה נע סביב ה- 20%-15% אך כמובן שזה תלוי ענף ותחום בעוד אחוזי ההקלקה מכלל המיילים שנפתחים נעים סביב ה- 7%-5%.

איך למקסם את הרשומות המתות?

תופעה שכיחה היא דוורים לרשומות שלא נפתחו אף פעם או בחצי שנה האחרונה. גם את הרשומות הללו ניתן למקסם באמצעות שליחת הדיוור  ממערכת דוורים אחרת, שליחת הדיוור ממייל בכתובת sub דומיין אחר של החברה, הפחתת כמות התמונות, תבנית שונה, נוסח שונה בגוף הדיוור, בנושא ועוד

זהירות Spam alert

חלק מהניוזלטרים עשויים למצוא את עצמם בדואר Spam. הטכנולוגיה של שרתי הדואר מסננת ומזהה אלמנטים של תוכן המזוהה כספאם, הם בכותרות וגם בגוף הדיוור. יש להימנע ממילים מסוימות המזוהות כפוטנציאל לספאם. לדוגמא המילה “חינם”, “ללא התחייבות”… ביטויים ומילים אלו מזוהים בשרתי הדואר השונים כדואר זבל.

שלטו בתוכן באיכותי, הגדירו תדירות סבירה בכמות השליחות, פרסמו את פרטי הקשר המלאים של החברה בגוף המייל.

ולא פחות חשוב- לפני כל שליחת דוורים רצוי לבצע שליחת ניסיון אל קבוצת מכרים ולוודא שהדיוור לא נכנס לתיבת הספאם/דואר זבל.

לסיכום

ניוזלטר יעיל ומוצלח הוא תוצר של לא מעט פרמטרים, עבדו לפי תהליך וצ’ק ליסט מסודר, אל תוותרו. היו תמיד  עם יד על הדופק.

 אז הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד על הניוזלטר הבא.


בהצלחה!
כותבת המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או”ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון מכירות

אימון מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי. התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה, רוב הארגונים…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד להכין אפיון למערכת CRM

כיצד להכין אפיון למערכת CRM

אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא תהליך אפיון…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות…
אוטומציה  שיווקית  - סיפור לקוח מעניין

אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים להם לאורך זמן.…
מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור?

מתי אתם לא צריכים למכור?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – “לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות”?…
המנהלים שלכם בשנת 2022

המנהלים שלכם בשנת 2022

רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן לפאוזה קצרה ולבדוק…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בואו נדבר

דילוג לתוכן