דיוורים ניוזלטר כל הטיפים החשובים

ניהול דאטה
 

ניוזלטרים/דיוורים שיטת השיווק היחידה שלא עוצרת לרגע

ניוזלטר הוא ידיעון מקוון המשמש לפרסום תוכן מקצועי חומר שיווקי דרך הפצתו באמצעות מערכת דוורים. מערכת הדוורים מבוססת על דאטה של לקוחות פוטנציאלים או קיימים, אשר נרשמו לקבל עדכונים באופן שוטף.

מחקרים מובילים מהשנים האחרונות מצביעים שחברות וארגונים אשר פיתחו מערכת יחסים מותאמת אישית באמצעות פלטפורמת הניוזלטר, הגדילו בעשרות אחוזים את יחסי ההמרה והקטינו את אחוזי הנטישה של הלקוחות הקיימים שלהם.
במציאות כיום, בשנת 2020, כל חברה וארגון הפונים הן לקהל העסקי והן לקהל הפרטי ומנהלים שיווק דיגיטלי המבוסס תוכן חייבים ללמוד ולאמץ את אסטרטגיית שיווק הניוזלטר כחלק בלתי נפרד ממערך השיווק והשימור.

בכדי למקסם את השימוש בניוזלטר יש להשקיע זמן והבנה של הלקוח, לטרגט את קהל היעד, לנתח את שיטת הדיוורים הן מבחינת מיצוב, מיתוג ואופטימיזציה.

הדרך הנכונה לבנות ניוזלטר/דיוורים ומהם הפרמטרים הבסיסיים

פרסונליזציה – חשוב לדעת למקד את שליחת הניוזלטר לקהל הנכון, גם אם נראה לכם שהשירות או המוצר אותו אתם מנסים לשווק מתאים לכולם, עדיין צריך לדייק עבור אלה המחפשים את שירותכם.  
הפרסונליזציה באה לידי ביטוי בפנייה בשם, התאמה למוצר/שירות הרלוונטי, בפנייה מאיש הקשר הרלוונטי בחברה שלכם.

אופטימיזציה – בתחילת תהליך הפרסונליזציה, יש לנתח את דוחות השליחה של קמפיינים קודמים (במידה וקיימים)  ולבצע פילוח של הדאטה לסגמנטים שונים (קבוצות). כך שהדאטה מנותחת ניתן להציג נתונים על פי רמת מעורבות קודמת, ולהבין יותר מי הם הלקוחות הנאמנים שלכם, מי הם המתעניינים, למה הם מגיבים (מוצר/הטבה/מסרים מסויימים/עונתיות וכו,), ומי הם אלה שנמנעים מלפתוח את הניוזלטר.

במידה ולא קיימת היסטוריה, יש להשתמש בניתוחים של הדאטה הקיימת בחברה ולבצע תפעול חכם (כמפורט בהמשך).  
תמיד כדאי להתייעץ עם מנהלי הלקוחות שלכם. הם מכירים את הלקוחות באופן אישי ויודעים בדיוק מה הם השאלות הנפוצות ביותר והתחומים השיווקים שיעניינו את הלקוחות.

תפעול חכם – בכדי לייצר שליחה אופטימילית יש לבצע ניסיונות שליחה ראשוניים תוך התייחסות לפרמטרים השונים של  מועד, יום, שעה ונושא – כותרת. כך אנו לומדים על התנהגות הלקוח, מסיקים תובנות ומבצעים את השליחה הרחבה בהתאם לתוצאה.

את השליחה הרחבה אנו מבצעים באמצעות יחידות קטנות (מספר אלפים בודדים) לאורך פרק זמן מוקצב (כשעה). זהו פיצ'ר שקיים בכל מערכת דיוורים ומשפר משמעותית את התוצאה. 
יש לאמץ פיצ'ר נוסף של תזמון פרסונלי המגדיל את יחס הפתיחה בצורה משמעותית – שליחה בשעה שבה הנמען פותח באחוז הגבוה ביותר ( וזאת על בסיס העבר).

כותרת – הכותרת היא החלק החשוב ביותר בניוזלטר והיא זו שתקבע באופן ישיר כמה גולשים יחליטו לפתוח את הדיוור. משפט המסר חייב לייצר דחיפות, נחרצות וסקרנות. ניתן להשתמש בשאלה, קביעה עובדתית או אפילו באמירה עמומה המייצרת המשכיות.

בגוף הניוזלטר – השתמשו באייקונים ושיתופים – הוסיפו אייקונים ליצירת קשר, שיתוף, אייקונים המפנים לעמודי החברה ברשתות החברתיות ועוד.
שימוש בתמונות איכותיות המעבירות את המסר הרצוי (ספציפיים לנושא/תחום)
הפנו לתכנים נוספים באמצעות יצירת בלוקים עם תכנים בתחתית הדיוור.

חשוב לבדוק את הנראות של הדיוור על מחשב והן על סלולר (רספונסיביות),  תקינות הקישורים (המייל ותקינות התוכן)

אורך הניוזלטר – דיוור ארוך הוא לא תמיד יעיל. הוא יכול לעיתים קרובות לשעמם את הגולש, גם חלק מספקיות האינטרנט מבינות זאת ופשוט חותכות את הדוורים באמצע. חשוב להנגיש לגולש פונקציה של הסרה נוחה מרשימת הדוורים כמה פעמים לאורך הדיוור.

העיצוב – ניוזלטר מושקע ומעוצב נכון (צבעים, גופן, תמונה, סידור הטקסט) מייצר נוכחות, אמירה ומשקף מקצועיות. התוכן חשוב אבל אסור לוותר על הנראות. יש להשתמש בתמונות מוחשיות מקצועיות המקדמות את המסר באופן שיווקי חכם. הניוזלטר, כמו כרטיס ביקור יכול להרשים ולסקרן אך יכול גם להיראות חסר טעם ולא מקצועי. חשוב להוסיף בכל תמונה הגדרת טקסט ALT רלוונטית לתוכן.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

במקביל לשליחת הניוזלטר אל תשכחו:

הגדירו סדרת תבניות אוטומטיות לפי הגדרות אוטומאציות מובנות מראש לדוגמה:

  • מייל חדש שמצטרף מקבל סדרה 1
  • כל מי שפתח דיוורים מסוג מסוים מקבל סדרה 2
  • כל מי שהקליק על דיוור וובינר מסוים מקבל סדרה 3 וכן הלאה

נהלו את הדאטה במערכת בצורה קבועה לפי קבוצות במערכת.

השתמשו בשליחה חוזרת אוטומטית : בכל דיוור בצעו שליחה אוטומטית למי שלא פתח במועד מסוים עם תזמון מועד ושעה אחרים, נושא אחר, ואם אפשרי גם תבנית אחרת וניסוח שונה בגוף הדיוור.

יצרו נוהל בקרה קבוע הבוחן כל דיוור לפי הנוסחה של פתיחות בפועל למול כמות שליחות. אפשרו גם למדוד הזמנות, סכומי הכנסות וממוצעי עסקה.

ניתוחים ולמידה לאורך כל הדרך

יש לעקוב אחר ניתוח ניהול סטטיסטיקות בשוטף כולל ניתוח המרת הקלקות, שיחות נכנסות/פגישות/מכירות מכל דיוור, על מנת להסיק מסקנות לדוורים העתידיים ולאורך כל הדרך .

נתונים סטטיסטים ממוצע- אחוזי פתיחת הקלקות

הממוצע של אחוזי הפתיחה נע סביב ה- 20%-15% אך כמובן שזה תלוי ענף ותחום בעוד אחוזי ההקלקה מכלל המיילים שנפתחים נעים סביב ה- 7%-5%.

איך למקסם את הרשומות המתות?

תופעה שכיחה היא דוורים לרשומות שלא נפתחו אף פעם או בחצי שנה האחרונה. גם את הרשומות הללו ניתן למקסם באמצעות שליחת הדיוור  ממערכת דוורים אחרת, שליחת הדיוור ממייל בכתובת sub דומיין אחר של החברה, הפחתת כמות התמונות, תבנית שונה, נוסח שונה בגוף הדיוור, בנושא ועוד

זהירות Spam alert

חלק מהניוזלטרים עשויים למצוא את עצמם בדואר Spam. הטכנולוגיה של שרתי הדואר מסננת ומזהה אלמנטים של תוכן המזוהה כספאם, הם בכותרות וגם בגוף הדיוור. יש להימנע ממילים מסוימות המזוהות כפוטנציאל לספאם. לדוגמא המילה "חינם", "ללא התחייבות"… ביטויים ומילים אלו מזוהים בשרתי הדואר השונים כדואר זבל.

שלטו בתוכן באיכותי, הגדירו תדירות סבירה בכמות השליחות, פרסמו את פרטי הקשר המלאים של החברה בגוף המייל.

ולא פחות חשוב- לפני כל שליחת דוורים רצוי לבצע שליחת ניסיון אל קבוצת מכרים ולוודא שהדיוור לא נכנס לתיבת הספאם/דואר זבל.

לסיכום

ניוזלטר יעיל ומוצלח הוא תוצר של לא מעט פרמטרים, עבדו לפי תהליך וצ'ק ליסט מסודר, אל תוותרו. היו תמיד  עם יד על הדופק.

 אז הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד על הניוזלטר הבא.


בהצלחה!
כותבת המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

מה אתם עושים עם הדאטה שלכם? השלבים ליצירת הכנסה מהדאטה שלכם

מה אתם עושים עם הדאטה שלכם? השלבים ליצירת הכנסה מהדאטה שלכם

בתקופה הנוכחית כל פעילות והוצאה שיווקית חייבת להיות כלכלית יותר מתמיד, כזו המחזירה פי כמה…
סקר לקוחות – כלי יעיל נוסף בשיפור ביצועים

סקר לקוחות – כלי יעיל נוסף בשיפור ביצועים

אחד מהכלים היעילים לשיפור ביצועים הוא ביצוע סקרי לקוחות, המהווה כלי ארגוני בהבנת צרכי הלקוח,…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

עד כמה אנשי המכירות שלכם מקצועיים?עד כמה הנך מרוצה מאופן ניהול מערך המכירות?עד כמה יש…
המכירה החדשה

המכירה החדשה

כמעט חצי שנה אחרי התפרצות הקורונה, נשאבנו למציאות חדשה של תוצאות ומספרים שלא הכרנו בעבר.…
שיווק ומכירות ל- B2B - חלק 2

שיווק ומכירות ל- B2B - חלק 2

במאמר שיווק ומכירות B2B חלק מספר 2 נסקור כלים דיגיטלים חשובים נוספים לחברות B2B (חברות/עסקים/ארגונים),  לחשיפה גבוהה יותר ,…
שיווק ומכירות ל- B2B - חלק 1

שיווק ומכירות ל- B2B - חלק 1

אם הלקוחות שלכם הם חברות/ארגונים/עסקים, המאמר הזה הוא בדיוק עבורכם. Business to Business הוא התקשרות…
הרצאה על מיקסום לידים תוך מינוף משאבים פנימיים

הרצאה על מיקסום לידים תוך מינוף משאבים פנימיים

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ? הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו דואר אלקטרוני הסכמה…
מצגת ליישום וטיפול בלידים

מצגת ליישום וטיפול בלידים

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ? הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו דואר אלקטרוני הסכמה…
דיוורים ניוזלטר כל הטיפים החשובים

דיוורים ניוזלטר כל הטיפים החשובים

ניוזלטרים/דיוורים שיטת השיווק היחידה שלא עוצרת לרגעניוזלטר הוא ידיעון מקוון המשמש לפרסום תוכן מקצועי חומר…
פונקציה הכרחית במערך המכירות - מתאמ/ת המכירות

פונקציה הכרחית במערך המכירות - מתאמ/ת המכירות

הצלחתו של מערך מכירות תלוי הרבה מאוד בכוח האדם שלו. מרבית ממערכי המכירות הקיימים היום…
קוד המנגנון האדום שכל מנהל חייב להכיר

קוד המנגנון האדום שכל מנהל חייב להכיר

מנהל המכירות , נציגי ואנשי המכירות מכוונים מתוקף תפקידם בשוטף להגדלת נפח ושמירה על טיב…
מסע לקוח מיטבי חכם – חלקים א-ב

מסע לקוח מיטבי חכם – חלקים א-ב

בשנים האחרונות אנחנו שומעים ונתקלים לא מעט במושג ובביטוי "מסע לקוח",  בתכניות עבודה, ישיבות שיווק,…
מסע לקוח חלק 2

מסע לקוח חלק 2

במאמר הקודם שעסק בתהליך מסע לקוח התייחסנו והגדרנו את שתי האפשרויות הקיימות בין לקוח חדש…
מסע לקוח חלק 1

מסע לקוח חלק 1

בעולם השיווק הגיח לו בשנים האחרונות מושג חדש הנקרא "מסע לקוח". אסטרטגיות שיווק, בניית מודלים…
"למה דווקא עכשיו? עכשיו זה בכלל לא הזמן, אנחנו מקצצים ומתייעלים…"

"למה דווקא עכשיו? עכשיו זה בכלל לא הזמן, אנחנו מקצצים ומתייעלים…"

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ? הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו דואר אלקטרוני הסכמה…
מודלים וכלים מובילים בעולמות הניהול

מודלים וכלים מובילים בעולמות הניהול

עולם הניהול הוא דינמי ומשתנה, לא מעט החלטות מתקבלות בפרק זמן קצר בסביבת רבת משתנים…
קורונה  - ממשבר להזדמנות

קורונה - ממשבר להזדמנות

אתגר הקורונה יוצר מציאות חדשה, חוסר הוודאות מערער המשכיות עסקית ומעלה לא מעט שאלות בקרב…
מה באמת חשוב בשיחת מכירה? השיטה שלנו למכור פשוט וקל

מה באמת חשוב בשיחת מכירה? השיטה שלנו למכור פשוט וקל

מה לא נאמר או נכתב על שיחת מכירה? הספרות המקצועית מלאה במאמרים, חיבורים וספרים המלמדים…
כלי עזר – טבלת שליטת מיומנויות ויכולות מכירה

כלי עזר – טבלת שליטת מיומנויות ויכולות מכירה

אחד הנושאים המאתגרים במחלקת המכירות בכל חברה וארגון מעבר למדידה בפועל של ביצועים זה היכולת…
אוטומאציה שיווקית : הדרך ה(לא) קלה להגדיל את הכנסות החברה

אוטומאציה שיווקית : הדרך ה(לא) קלה להגדיל את הכנסות החברה

כולם מדברים היום על אוטומציות שיווקיות כאלה ואחרות, על כלים אוטומטיים העוזרים לחמם יותר את…
מדדי טלפוניה –מדדים חשובים עבורכם במכירות, בשירות, בשיווק ובמשאב האנושי

מדדי טלפוניה –מדדים חשובים עבורכם במכירות, בשירות, בשיווק ובמשאב האנושי

במרבית החברות והארגונים שבהם קיימת פעילות של מכירות טלפוניות, תאומי פגישות או שירות לקוחות החשיבות…
יום שישי במכירות ובשירות

יום שישי במכירות ובשירות

אם עד לפני כמה שנים יום שישי החופשי נתפס כטאבו ברוב המוחלט של מערכי המכירות…
בליץ סוף שנה -תחילת שנה

בליץ סוף שנה -תחילת שנה

תקופת סוף השנה היא תקופה מאתגרת, בייחוד בכל מה שקשור לתחום המכירות. כולם רוצים לשפר…
האם המערכת CRM שלכם נותנת מענה מקיף לצרכי הארגון?

האם המערכת CRM שלכם נותנת מענה מקיף לצרכי הארגון?

אחד הכלים החשובים ביותר להצלחת תהליכי מכירה, שיווק ושירותמתי בפעם האחרונה בדקתם עד כמה מערכת…
שפה מקדמת מסר

שפה מקדמת מסר

בשיפור ביצועים מתמקדים בעיקר בתהליכים ובמשאב האנושי ולעיתים קרובות זונחים את הדברים הבסיסיים שמשרתים ומקדמים…
מדדי KPI  -מדדי ביצוע במוקדי מכירות טלפונים

מדדי KPI -מדדי ביצוע במוקדי מכירות טלפונים

 אחד הפערים המרכזיים, שאנו נתקלים בו בחברות ובארגונים עסקיים, זה הפער בהבנה ובמדידת מדדי ביצוע,…
עלות הרכשת לקוח – אחד המדדים החשובים ביותר

עלות הרכשת לקוח – אחד המדדים החשובים ביותר

הצורך של כל חברה  לרכוש לידים בלבד היה אולי רלוונטי בתקופה של 2015. כיום – לאחר…
תוכנית עבודה שנתית

תוכנית עבודה שנתית

אחד הכלים החשובים בבניית אסטרטגיה עסקית בכל חברה הוא תכנית העבודה השנתית.תכנית העבודה מסייעת לממש…
איך למכור יותר ולהגדיל את ההכנסה

איך למכור יותר ולהגדיל את ההכנסה

הדלק של כל ארגון עסקי הוא המכירות, היכולת ובעיקר הצורך להגדיל הכנסות וכמות לקוחות הוא…
כיצד תשמרו על ביצועים גבוהים

כיצד תשמרו על ביצועים גבוהים

כל מנהל מוקד/ צוות באשר הוא שואף לשפר וללטש את היכולות של אנשיו, כל העת.…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 09-8995650

לקבלת תוכן מקצועי:

* עם שליחת הטופס אני מאשר קבלת מסרים וחומרים מחברת מרקטינג סולושנס

בואו נדבר

דילוג לתוכן