שליחת ניוזלטר ודיוורים – כל הטיפים החשובים

ניהול דאטה
 

שליחת ניוזלטר/דיוורים –  שיטת השיווק היחידה שלא עוצרת לרגע

ניוזלטר הוא ידיעון מקוון המשמש לפרסום תוכן מקצועי חומר שיווקי דרך הפצתו באמצעות מערכת דוורים. מערכת הדוורים מבוססת על דאטה של לקוחות פוטנציאלים או קיימים, אשר נרשמו לקבל עדכונים באופן שוטף.

מחקרים מובילים מהשנים האחרונות מצביעים שחברות וארגונים אשר פיתחו מערכת יחסים מותאמת אישית באמצעות פלטפורמת הניוזלטר, הגדילו בעשרות אחוזים את יחסי ההמרה והקטינו את אחוזי הנטישה של הלקוחות הקיימים שלהם.
במציאות כיום, בשנת 2020, כל חברה וארגון הפונים הן לקהל העסקי והן לקהל הפרטי ומנהלים שיווק דיגיטלי המבוסס תוכן חייבים ללמוד ולאמץ את אסטרטגיית שיווק הניוזלטר כחלק בלתי נפרד ממערך השיווק והשימור.

בכדי למקסם את השימוש בניוזלטר יש להשקיע זמן והבנה של הלקוח, לטרגט את קהל היעד, לנתח את שיטת הדיוורים הן מבחינת מיצוב, מיתוג ואופטימיזציה.

הדרך הנכונה לבנות שליחת ניוזלטר/דיוורים ומהם הפרמטרים הבסיסיים

פרסונליזציה – חשוב לדעת למקד את שליחת הניוזלטר לקהל הנכון, גם אם נראה לכם שהשירות או המוצר אותו אתם מנסים לשווק מתאים לכולם, עדיין צריך לדייק עבור אלה המחפשים את שירותכם.  
הפרסונליזציה באה לידי ביטוי בפנייה בשם, התאמה למוצר/שירות הרלוונטי, בפנייה מאיש הקשר הרלוונטי בחברה שלכם.

אופטימיזציה – בתחילת תהליך הפרסונליזציה, יש לנתח את דוחות השליחה של קמפיינים קודמים (במידה וקיימים)  ולבצע פילוח של הדאטה לסגמנטים שונים (קבוצות). כך שהדאטה מנותחת ניתן להציג נתונים על פי רמת מעורבות קודמת, ולהבין יותר מי הם הלקוחות הנאמנים שלכם, מי הם המתעניינים, למה הם מגיבים (מוצר/הטבה/מסרים מסויימים/עונתיות וכו,), ומי הם אלה שנמנעים מלפתוח את הניוזלטר.

במידה ולא קיימת היסטוריה, יש להשתמש בניתוחים של הדאטה הקיימת בחברה ולבצע תפעול חכם (כמפורט בהמשך).  
תמיד כדאי להתייעץ עם מנהלי הלקוחות שלכם. הם מכירים את הלקוחות באופן אישי ויודעים בדיוק מה הם השאלות הנפוצות ביותר והתחומים השיווקים שיעניינו את הלקוחות.

תפעול חכם – בכדי לייצר שליחה אופטימלית יש לבצע ניסיונות שליחה ראשוניים תוך התייחסות לפרמטרים השונים של  מועד, יום, שעה ונושא – כותרת. כך אנו לומדים על התנהגות הלקוח, מסיקים תובנות ומבצעים את השליחה הרחבה בהתאם לתוצאה.

את השליחה הרחבה אנו מבצעים באמצעות יחידות קטנות (מספר אלפים בודדים) לאורך פרק זמן מוקצב (כשעה). זהו פיצ’ר שקיים בכל מערכת דיוורים ומשפר משמעותית את התוצאה. 
יש לאמץ פיצ’ר נוסף של תזמון פרסונלי המגדיל את יחס הפתיחה בצורה משמעותית – שליחה בשעה שבה הנמען פותח באחוז הגבוה ביותר ( וזאת על בסיס העבר).

כותרת – הכותרת היא החלק החשוב ביותר בניוזלטר והיא זו שתקבע באופן ישיר כמה גולשים יחליטו לפתוח את הדיוור. משפט המסר חייב לייצר דחיפות, נחרצות וסקרנות. ניתן להשתמש בשאלה, קביעה עובדתית או אפילו באמירה עמומה המייצרת המשכיות.

בגוף הניוזלטר – השתמשו באייקונים ושיתופים – הוסיפו אייקונים ליצירת קשר, שיתוף, אייקונים המפנים לעמודי החברה ברשתות החברתיות ועוד.
שימוש בתמונות איכותיות המעבירות את המסר הרצוי (ספציפיים לנושא/תחום)
הפנו לתכנים נוספים באמצעות יצירת בלוקים עם תכנים בתחתית הדיוור.

חשוב לבדוק את הנראות של הדיוור על מחשב והן על סלולר (רספונסיביות),  תקינות הקישורים (המייל ותקינות התוכן)

אורך הניוזלטר – דיוור ארוך הוא לא תמיד יעיל. הוא יכול לעיתים קרובות לשעמם את הגולש, גם חלק מספקיות האינטרנט מבינות זאת ופשוט חותכות את הדוורים באמצע. חשוב להנגיש לגולש פונקציה של הסרה נוחה מרשימת הדוורים כמה פעמים לאורך הדיוור.

העיצוב – ניוזלטר מושקע ומעוצב נכון (צבעים, גופן, תמונה, סידור הטקסט) מייצר נוכחות, אמירה ומשקף מקצועיות. התוכן חשוב אבל אסור לוותר על הנראות. יש להשתמש בתמונות מוחשיות מקצועיות המקדמות את המסר באופן שיווקי חכם. הניוזלטר, כמו כרטיס ביקור יכול להרשים ולסקרן אך יכול גם להיראות חסר טעם ולא מקצועי. חשוב להוסיף בכל תמונה הגדרת טקסט ALT רלוונטית לתוכן.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

במקביל לשליחת הניוזלטר אל תשכחו:

הגדירו סדרת תבניות אוטומטיות לפי הגדרות אוטומאציות מובנות מראש לדוגמה:

  • מייל חדש שמצטרף מקבל סדרה 1
  • כל מי שפתח דיוורים מסוג מסוים מקבל סדרה 2
  • כל מי שהקליק על דיוור וובינר מסוים מקבל סדרה 3 וכן הלאה

נהלו את הדאטה במערכת בצורה קבועה לפי קבוצות במערכת.

השתמשו בשליחה חוזרת אוטומטית : בכל דיוור בצעו שליחה אוטומטית למי שלא פתח במועד מסוים עם תזמון מועד ושעה אחרים, נושא אחר, ואם אפשרי גם תבנית אחרת וניסוח שונה בגוף הדיוור.

יצרו נוהל בקרה קבוע הבוחן כל דיוור לפי הנוסחה של פתיחות בפועל למול כמות שליחות. אפשרו גם למדוד הזמנות, סכומי הכנסות וממוצעי עסקה.

ניתוחים ולמידה לאורך כל הדרך

יש לעקוב אחר ניתוח ניהול סטטיסטיקות בשוטף כולל ניתוח המרת הקלקות, שיחות נכנסות/פגישות/מכירות מכל דיוור, על מנת להסיק מסקנות לדוורים העתידיים ולאורך כל הדרך .

נתונים סטטיסטים ממוצע- אחוזי פתיחת הקלקות

הממוצע של אחוזי הפתיחה נע סביב ה- 20%-15% אך כמובן שזה תלוי ענף ותחום בעוד אחוזי ההקלקה מכלל המיילים שנפתחים נעים סביב ה- 7%-5%.

איך למקסם את הרשומות המתות?

תופעה שכיחה היא דוורים לרשומות שלא נפתחו אף פעם או בחצי שנה האחרונה. גם את הרשומות הללו ניתן למקסם באמצעות שליחת הדיוור  ממערכת דוורים אחרת, שליחת הדיוור ממייל בכתובת sub דומיין אחר של החברה, הפחתת כמות התמונות, תבנית שונה, נוסח שונה בגוף הדיוור, בנושא ועוד

זהירות Spam alert

חלק מהניוזלטרים עשויים למצוא את עצמם בדואר Spam. הטכנולוגיה של שרתי הדואר מסננת ומזהה אלמנטים של תוכן המזוהה כספאם, הם בכותרות וגם בגוף הדיוור. יש להימנע ממילים מסוימות המזוהות כפוטנציאל לספאם. לדוגמא המילה “חינם”, “ללא התחייבות”… ביטויים ומילים אלו מזוהים בשרתי הדואר השונים כדואר זבל.

שלטו בתוכן באיכותי, הגדירו תדירות סבירה בכמות השליחות, פרסמו את פרטי הקשר המלאים של החברה בגוף המייל.

ולא פחות חשוב- לפני כל שליחת דוורים רצוי לבצע שליחת ניסיון אל קבוצת מכרים ולוודא שהדיוור לא נכנס לתיבת הספאם/דואר זבל.

לסיכום

ניוזלטר יעיל ומוצלח הוא תוצר של לא מעט פרמטרים, עבדו לפי תהליך וצ’ק ליסט מסודר, אל תוותרו. היו תמיד  עם יד על הדופק.

 אז הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד על הניוזלטר הבא.


בהצלחה!
כותבת המאמר: מיטל הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן