מודל CDP – לקבל מקסימום מהדאטא שלכם

הדאטא
 

הדאטה שלכם היא הנפט האמיתי

ארגונים וחברות משקיעים משאבים וכסף רב על ערוצי שיווק, קמפיינים שיווקיים ופעילויות פרפורמנס וזאת בכדי לספק כמויות נכבדות של לידים עבור מחלקת המכירות. החלק העיקרי של כמות הלידים מטופל באופן מקצועי ויסודי, יחד עם זאת לא מעט מחלק מהלידים עוברים הלאה ונשכחים מאחור בתוך המערכות. מה שלא נסגר כתאום פגישה/מכירה פשוט נפסל. חלקם נפסלים מהסיבות המובנות של הכחשה, מספרים לא מחוברים, שגויים וחלקם מאחר ולא הבשילו לידי התקדמות בגלל שלוש סיבות עיקריות – מחיר, זמן והזדמנות המתאימה. כמובן יש גם ריכוז לידים שנפסלו מסיבת אין מענה – לא ענו אחרי מספר לא מבוטל של ניסיונות התקשרות.

בעשור האחרון ובמיוחד בשנתיים האחרונות נוכחנו לדעת ולראות, שבכל חברה, בה יש פעילות לידים בשוטף תמיד יש פוטנציאל מרשומות העבר. תמיד. רק צריך פשוט יוזמה, להפשיל שרוולים ולצלול מטה באמצעות שיטה סדורה.

הכול מתחיל בעבודה נכונה על הדאטה הקיימת – בהשרשה והטמעת הרגלי עבודה נכונים באמצעות תיעודים נכונים, מפורטים ואחידים המעניקים ידע אמיתי וממוקד. למעשה, הטיפול בחומר גלם מטויב חוסך לא מעט משאבים, זמן וכסף שחסר בחלק לא מבוטל של הארגונים. 

גם בחברות בהן יש תהליך עבודה על רשומות העבר, זה נעשה בצורה מזדמנת תוך כדי תנועה ללא תכנון מקדים רציונלי, שיטה או דרך. בכדי לעשות זאת בצורה מיטבית, מקצועית ומדויקת פיתחנו מודל ייעודי.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

מודל CDP – Costumer Data Platform

מודל ה CDP הוא למעשה מודל קיים ושגור דווקא מתחום חווית הלקוח, אנו משתמשים בו כאן בהקשר לתחום הדאטה. זהו המודל הייחודי שלנו לטיפול לידים ורשומות עבר באמצעות ריכוז והנגשת כלל הדאטה (רשומות) על פלטפורמה אחת אחידה המשלבת רציונל, חוקיות אחידה ותעדוף בכל שלב.

באמצעות הפלטפורמה הזו אנו יוצרים למעשה ערוץ שיווקי נוסף, ערוץ שלמעשה כבר שילמנו עליו לא מעט כסף בעבר.

יצירת רציונל וחוקיות על בסיס עובדות ומספרים, סדר ושיטת עבודה ממקסמים את הדאטה הקיימת ובסופו של דבר מייצרים תהליכי אופטימיזציה ותעדוף לטובת מימוש פוטנציאל חומר הגלם הקיים. 

התהליך נעשה באופן הדרגתי במספר שלבים:

מיפוי וניקוי ראשוני – הסרה כלל הלידים “השחורים” כגון: שגוי, לא מחובר, סירוב מוחלט, מתכחש ועוד.

טיוב – הסרת כפולים, ללא פרטים/פרטים חלקיים, חריגים.

תעדוף – הנקבע על פי רמות פוטנציאל להמשכיות המשלב בתוכו תהליך Scoring  של מכלול פרמטרים נבחרים המצביע,  על רמת הבשלות והפוטנציאל של הליד לתהליך של מכירה/תאום פגישה/המשך מעקב .

 בבניית ותעדוף הרשומות יש להתייחס לבשלות ופוטנציאל על פי מפתח בסיסי של  פרמטרים (ישנם ארגונים עם מפתח רחב יותר):

  • מקור ההגעה של הליד
  • מועד כניסת הליד למערכת
  • סטטוס אחרון של הליד במערכת 
  • מועד טיפול אחרון בליד (תאריך שיחה אחרונה)
  • מספר נגיעות (ידיים) בליד
  • אפיון נגיעה אחרונה בליד :הודעה/שיחה/מייל/פגישה
  • תיעוד מטפל 
  • האם הליד עבר מסע לקוח ואוטומציות שיווקיות לאחר נגיעה אחרונה

 

 בניית קבוצות רשומות – בסיום שלב התעדוף יש לרכז את הדאטה על פי הסתברות רמת הפוטנציאל להמשכיות וזאת באמצעות תהליך הניקוד, ממנו נגזרות קבוצות העבודה.

בשלב הזה יש לנו את חומר הגלם, מזוקק ומכוון יותר להמשך התהליך. 

בכדי לקדם את התהליך ולייעל אותו יש צורך להתייחס גם לגורמים שאינם קשורים באופן ישיר לדאטה:

  • שילוב הנגיעה במשאב האנושי והתאמת מודל התגמול
  • התאמה בין הרשומות החדשות לנציגים הרלוונטיים על פי מתאם, יחס ואחוז הסגירה של כל אחד מהנציגים ברמה הכללית (וברמת מקור הליד)
  • הכנת תסריטי שיחה מתאימים
  • הגדרת מדדי SLA חדשים עבור הרשומות החדשות
  • שימוש במסע לקוח ואוטומציות שיווקיות (מסרים חדשים ושונים)
  • שימוש באינסנטיב שיווקי ומכירתי לקהל היעד הנ”ל
  • צורך בגורם ניהולי אחד ומוסכם שינהל את התהליך ברמה השוטפת כולל את האנליזה, התכנון וההקצאה.

ואסור לשכוח – בקרה ומדידה תוך כדי תנועה, יש לבנות ולהגדיר יעדי המרה לכל קבוצת רשימה וגם לנציגים המטפלים.

התוצרים הם ברורים: הגדלת כמות הלקוחות, חסכון בעלויות הרכשה שיווקיות, הגדלת תפוקת הנציגים הטלפוניים.


בהצלחה!

כותבת המאמר: מיטל הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן