דף הבית » ייעוץ שיווקי » אסטרטגיה שיווקית
אסטרטגיית שיווק
בניית אסטרטגיית שיווק מנצחת
כמה פעמים ראית קמפיין שיווקי מדהים וחשבת לעצמך, “וואו, איך אני לא חשבתי על זה?”. כולנו היינו שם. האמת הפשוטה היא שבתחילת הדרך, קשה לדעת האם האסטרטגיה שבנית אכן מקיפה וחזקה כמו שחשבת. בניית אסטרטגיה שיווקית דורשת לא מעט ראיית הנולד ותפיסה של הארגון כשלם הגדול מסך חלקיו. סיוע של איש מקצוע מיומן בתהליך, יאפשר לך להתוות אסטרטגיה שיווקית שתשרת אותך לאורך זמן ותספק תוצאות בשטח. אשפי השיווק של Game Changer מקבוצת marketing solutions ריכזו עבורך כאן את השלבים המרכזיים בתכנון אסטרטגיה שיווקית הרמטית ויעילה.
דוגמה להצלחה -חברה מובילה בתחום החשמל תעשייתי, תחזוקה בקרה ואוטומציות
החברה פנתה אלינו כשהיא ניצבת בפני אתגרים משמעותיים, כמו מחסור באסטרטגיית שיווק ברורה, ירידה במכירות וחוסר בידול מול המתחרים. לאחר ניתוח שוק מקיף, בנינו עבורם אסטרטגיית שיווק מותאמת אישית שכללה הגדרת קהלי יעד מדויקים, בניית תוכנית שיווק ממוקדת, והקמת מערכי מכירות תומכים.
התוצאות היו יוצאות דופן:
- עליה של 120% במכירות בתוך פחות מ-12 חודשים.
- גידול של 57% במספר הלידים הנכנסים.
- חיזוק משמעותי של המותג ומיצוב החברה כמובילה בתחומה.
למידע נוסף על התהליך והשלבים המדויקים שעברנו – לחצו כאן.
בניית תכנית שיווקית
לחברה או לארגון
תוכנית שיווקית ואסטרטגיה שיווקית אינן היינו הך. אסטרטגיית השיווק שלך היא למעשה סקירה של כלל היעדים הנדרשים והמשאבים הנדרשים כדי שהצוות השיווקי שלך יוכל ליישם אותה. תוכנית השיווק שלך כוללת את הפעולות הספציפיות שיינקטו כדי ליישם את האסטרטגיה הזו. חשוב שנבחן היטב את המשאבים שעומדים לרשותנו ונסתייע באיש המקצוע שלנו כדי שנדע בדיוק מה עלינו לגייס כדי ליישם את כל מה שנדרש מהתוכנית השיווקית שלנו.
הגדרה מדויקת
של קהל היעד שלך
יעדי האסטרטגיה השיווקית שלך חייבים לעלות בקנה אחד עם היעדים העסקיים שלך. כך לדוגמא, אם אחד היעדים העסקיים שלך היא להביא 300 איש אל הכנס השנתי שלך בעוד שלושה חודשים, חשוב שנגדיר יעד מתאים לאסטרטגיה השיווקית שלנו. יעד כמו “העלאת כמות העוקבים בדף הכנס בפייסבוק ב-20%” או “עלייה של 10% באישורי ההגעה” הם דוגמאות ליעדים מוצלחים שניתן לשלב בכל אסטרטגיה שיווקית. ישנם גם יעדים שיווקיים רחבים וארוכי טווח יותר כמו הגברת המודעות למותג או יצירת לידים איכותיים יותר.
לא משנה מה המטרות שלך, חשוב בראש ובראשונה שנזהה מהן וכיצד מערך השיווק שלך יוכל להתחיל להשיג אותן במהלך השנה הקרובה. היעדים הללו יבנו את מפת הדרכים לבניית אסטרטגיה שיווקית שעובדת עבורך.
ליישם כלים מתקדמים
בתהליך
לאחר שזיהית את המטרות שלך, חשוב לוודא שיש לך את הכלים הנכונים למדוד את השגת מטרות אלו בהצלחה. כלים חכמים ליצירת תכנים שיווקיים ולניהול לידים יאפשרו לך לבנות תוכנית שיווק ב-360 מעלות ולנתח את התנהגות המשתמש כדי להתייעל ללא הרף. כלים לתזמון פוסטים ברשתות החברתיות, רשתות עסקיות ,כלי אוטומציה עוצמתיים לשיווק בדיוורים, ווטסאפ ,ב-SMS ואמצעי ניתוח נתונים כמו Google Analytics או Search Console, הם החברים הטובים ביותר שלך במהלך בניית אסטרטגיה שיווקית.
גם כאן, ליעדים העסקיים שלכם יש חלק משמעותי בתהליך הזה. למעשה, גם הטמעת כלים חכמים במערך השיווק שלך הוא יעד ראוי שניתן לכלול באסטרטגיה שלך.
סקירת וריכוז המשאבים
העומדים לרשותך
חשוב שנזהה אילו משאבים משמשים אותנו בפעילות השוטפת שלנו כדי שנוכל למצות מהם את המיטב. מהתקציב המושקע בקידום ממומן ועד לתכנים הוויזואליים והטקסטואליים שייצרנו בעבר, ישנם כלים רבי ערך שהופכים את הארגון שלך לייחודי ומזמין.
חשוב שנאסוף את החומרים הללו בפלטפורמות המתאימות ונשתמש בהם כדי ליישם את החזון שלנו. כך למשל, אם כבר יש בבעלותך בלוג שמפיץ תוכן שבועי, ניתן להתחיל לקדם פרסומים חדשים בפייסבוק ולהזמין לקוחות לשתף. ככל שנדע לחבר מדיות מגוונות יותר זו לזו, כך נוכל לבנות רשת צפופה ויעילה של אפיקי שיווק. על פי אותו עיקרון, אם יש לך משאבים שאינם מתאימים למטרות שלך, חשוב לזהות זאת ולעשות ניקוי אורוות משמעותי.
שלבים בבניית אסטרטגיית שיווק אפקטיבית
- מחקר שוק ומתחרים – ביצוע ניתוח יסודי של השוק, המגמות והמתחרים הישירים והעקיפים.
- הגדרת מטרות ברורות ומדידות – יעדים כמותיים (הגדלת מכירות, לידים) ואיכותיים (מודעות, מיצוב).
- פיתוח מסרים שיווקיים ממוקדים – התאמת המסרים והערך המדויק לקהל היעד.
- בחירת ערוצי השיווק המתאימים ביותר – על פי ניתוח קהלי היעד והתקציב.
- מדידה ובקרה – הגדרת מדדי הצלחה (KPI’s) וביצוע התאמות תוך כדי תנועה.
כיצד מיישמים
אסטרטגיה שיווקית
למדת את קהלי היעד שלך לעומק? התווית את מפת הדרכים שלך וזיהית את כל הכלים והתכנים שיוכלו לשרת אותך בתהליך? כעת, כל שנותר לך לעשות הוא רק להביא את כל הכוחות הללו לידי ביטוי וליישם את האסטרטגיה בשטח. בסיומו של תהליך לבניית אסטרטגיה שיווקית אמור להיות בידיך מסמך מסודר ומובנה שיתפרש על ציר זמן של שנה לפחות. את המסמך הזה, עלינו לפרוט לשורה ארוכה של משימות שתערב את כל הצוות שלך. עם השותפים הנכונה לצידך, יש לך את כל מה שצריך כדי להפוך לכוח דומיננטי בשוק שלך.
הצוות שלנו מלווה ארגונים מכל תחומי התעשייה כבר שנים רבות ומסייע להם להגיע למצוינות בתחומם. עם כלי שיווק דיגיטלי חדשניים, יצירת תוכן איכותי ויוצא דופן והיכרות מעמיקה עם הקהלים והתחום שלכם, אנו מסייעים לכם לגייס את כל המשאבים הנדרשים כדי לאפשר למותג שלכם להיחשף ולהוביל תחום . למידע נוסף על תהליכי בניית אסטרטגיה שיווקית, ניתן להשאיר פרטים באתר כעת.
אסטרטגיה שיווקית
שמביאה תוצאות
קיימת חשיבות גבוהה שלכל ארגון, בכל סדר גודל ומכל ענף, תהיה אסטרטגיה שיווקית עליה הוא יבסס את התנהלותו. האסטרטגיה השיווקית אמורה להגדיר את המסר השיווקי של הארגון, את מטרותיו ואת יעדיו ולמעשה, כל התוכנית השיווקית של הארגון אמורה להתבסס על אותה האסטרטגיה.
אסטרטגיה שיווקית
והפעולות אליהן היא מובילה
לאסטרטגיה השיווקית יכולה להיות השפעה רבה על הפעילות השיווקית של בארגון בתחומים כגון:
- בניית אתר תדמיתי או מכירתי: וכל הנושא של קידום אתרים, אשר יבטיח שהאתר יגיע לקהלי היעד הרלוונטיים.
- הקמה של דף עסקי ודפי נחיתה: מהווה כלי קידום ושיווק רב ערך.
- כתיבת תכנים שיווקיים והפצתם: התוכן הוא המלך” ולכן, גם ליצירת תכנים שיווקיים רלוונטיים ולהפצתם יכולה להיות השפעה גדולה על ההצלחה.
- נוכחות ברשתות החברתיות: כיום, כל קהלי היעד הרלוונטיים נמצאים ברשתות החברתיות ובכדי להגיע אליהם, יש לדאוג להראות נוכחות באותם הרשתות.
- סרטוני תדמית: הפקת סרטוני תדמית והפצתם ביוטיוב, מהווה כפעולה אשר בכוחה לשפר את התדמית של הארגון.
- שיתופי פעולה: יש לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה עבור קידום הארגון ועוד…

הליך
גיבוש האסטרטגיה
הליך הגיבוש של אסטרטגיה שיווקית אמור להתבסס על מגוון פרמטרים כגון: מחקר מקיף של השוק בו פועל הארגון, על היכרות עם המתחרים הישירים והעקיפים, על תכנון התקציב אשר מוקצה עבור אותה המטרה, על היכרות עם כל אפיקי הפרסום הרלוונטיים ועל שורה של פרמטרים רבים נוספים. כחלק מכך, קיימת חשיבות גבוהה לאסוף מידע התחלתי פרטני וקפדני ורק לאחר מכן והתבסס עליו, לעבור לשלב של גיבוש האסטרטגיה בפועל.
מגמות חדשות באסטרטגיית שיווק
עולם השיווק ממשיך להתפתח במהירות, והנה 3 מגמות שחובה להכיר:
- שיווק באמצעות AI (בינה מלאכותית) – מאפשר התאמה אישית של תכנים ומסרים ברמת דיוק גבוהה מאי פעם.
- שיווק באמצעות תוכן וידאו קצר (Short-form video) – פלטפורמות כמו טיקטוק, אינסטגרם ורילס תופסות תאוצה.
- שיווק מבוסס ערכים וקיימות – צרכנים דורשים מעסקים להציג ערכים חברתיים וסביבתיים ברורים.
הטמעת מגמות אלו בתוך אסטרטגיית השיווק שלכם תבטיח שתישארו מובילים ורלוונטיים גם בעתיד הקרוב.
החשיבות של
הכנסת איש מקצוע לתמונה
בתקופת האינטרנט בה אנו חיים, ניתן בצורה קלה ופשוטה של לחיצה על מספר כפתורים, לקבל את כל המידע הנדרש בנושא של אסטרטגיות שיווקיות – ולמצוא גם לא מעט מדריכים על איך לייצר אסטרטגיות שכאלו. יחד עם זאת, מדובר במידע תיאורטי ומכיוון שכל ארגון הינו ייחודי בפני עצמו, אסטרטגיה שכזאת לא יכולה להיות מתאימה לכל החברות והארגונים. מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות גבוהה להכניס איש מקצוע מנוסה לתמונה – כאשר, אותו איש המקצוע יקפיד להעניק שירות מקיף, אשר יתבסס על מספר שלבי עבודה מסודרים ומוגדרים מראש. בשלב הראשון, על אותו איש מקצוע להכיר לעומק את הארגון או החברה וכאמור, גם את הסביבה בה הוא פועל ורק בשלב הבא, ובהתבסס על אותו המידע שנאסף, להתחיל לתכנן את האסטרטגיה (אשר כאמור, אמורה לכלול לא מעט היבטים). כמובן, שבכדי לתכנן אסטרטגיה, אותו היועץ, חייב להחזיק בידע נרחב בעולם השיווק הדיגיטלי, השיווק המסורתי ובעוד נושאים רבים נוספים – ולכן, קיימת חשיבות גבוהה לבחור את אותו איש מקצוע בתבונה ולוודא שאכן יש לו את הניסיון ואת הידע הנדרש על מנת לבצע את עבודת תכנון האסטרטגיה – ובמקרים מסוימים אף להעניק שירותי ייעוץ בנושאים נוספים, אשר יכולים להשפיע במישרין או בעקיפין על נושא השיווק.
אז כאמור, בשביל לבנות אסטרטגיה שיווקית אשר מותאמת באופן פרטני לצרכי הארגון, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בצורה מושכלת ונבונה את אותו יועץ/ איש מקצוע ולוודא שהוא מנוסה בתחום אשר מתמחה באופן פרטני בתחום זה לקבל ייעוץ עסקי.
יש לנו שנות ניסיון רבות בייעוץ לחברות וארגונים, במגוון רחב של היבטים ובין היתר גם ביצירה של אסטרטגיה מתאימה.
לכל חברה מסחרית או ארגון בסדר גודל כזה או אחר, נחוצה אסטרטגיית שיווק באמצעותה ניתן לייצר יתרון תחרותי לאורך זמן על פני המתחרים. האסטרטגיה השיווקית, בדומה לכל תהליך תכנון אסטרטגי אחר, מחייבת ניתוח מעמיק של המודל העסקי תוך היכרות עם סביבת התחרות ותנאי השוק בו פועל הארגון. מעבר לכך, בחירת האסטרטגיה השיווקית מומלץ שתעשה מבין מספר חלופות שונות שכל אחת מהן יכולה לתרום את חלקה למטרות השיווקית של הארגון לטווח הקצר והארוך כאחד.
מהי אסטרטגיית שיווק
וכיצד קובעים אותה
נכון להיום, לא קיימת הגדרה מקצועית אחידה לשאלה מהי אסטרטגיה שיווקית, ולכן, כל אסטרטגיית שיווק מוגדרת כאמצעי ליצירת בידול עסקי ויתרון תחרותי לאורך זמן, כאשר הרעיון העומד מאחורי הרעיון ליצירת רעיון תחרותי ובידול עסקי הוא למצוא את הסיבות הנכונות בגינן קהל הלקוחות יעדיף לעשות שימוש במוצרים ו/או בשירותים המוצעים על ידי ארגון מסוים תוך ויתור על מוצרי/שירותי המתחרים. לצורך כך, יועצים אסטרטגיים ויועצים שיווקיים, נוקטים בפעולות שונות המאפשרות להם לזהות הזדמנויות ואיומים שונים בסביבת התחרות ותנאי השוק הרלוונטיים לארגון ששכר את שירותיהם. פעולות אלו כוללות בין היתר:
סקרי עומק בקרב קהלי
המטרה הרלוונטיים
ניתוח מעמיק של
מגמות צרכניות בתחום
העסקי הרלוונטי
הפעלת קבוצות
מיקוד בירור גיבוש
תובנות צרכניות
ניתוח של ממצאי
פעולות שיווקיות אשר
בוצעו על ידי הארגון
אסטרטגיית שיווק,
לסיכומו של דבר
התווייתה של אסטרטגיית שיווק נועדה בין היתר לצרכי גיבוש תכנית שיווקית באמצעותה ניתן ליישם את האסטרטגיה לאורך זמן, כאשר התכנית השיווקית כוללת בתוכה את התמהיל השיווק של ערוצי השיווק המומלצים ליישום האסטרטגיה. התכנית השיווקית היא לסיכומו של דבר, מטרת העל של האסטרטגיה השיווקית, מכיוון שהיא נועדה לשמש את אנשי המכירות והשיווק ברמה היומיומית.
אנחנו בחברת Game Changer מקבוצת marketing solutions, מאפשרים גם לכם ליהנות מנבחרת מנצחת של יועצים אסטרטגיים העוסקים ומתמחים בהליכי תכנון אסטרטגיה שיווקית לכל סוגי הארגונים, החברות והארגונים במשק הישראלי. צוות היועצים שלנו ילווה גם אתכם ברמה האישית עד לאורך כל שלבי התכנון האסטרטגי והוא מבסס את פועלו על סמך הניסיון העשיר העומד לרשותנו בתחום הייעוץ העסקי והאסטרטגי כאחד. למידע נוסף בנושא אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן ולתאם לעצמכם פגישת ייעוץ ראשונית בנושא אסטרטגיה שיווקית.
שאלות נפוצות:
אסטרטגיית שיווק היא תוכנית פעולה עסקית מקיפה המגדירה כיצד החברה תגיע לקהל היעד, באילו ערוצים תשווק, ומהם הכלים שתשתמש בהם כדי להשיג את היעדים העסקיים והכלכליים שהוגדרו.
החשיבות של גיבוש אסטרטגיית שיווק מתבטאת בזה שהיא מאפשרת להגדיר יעדים ברורים ולשרטט מפת דרכים לצורך השגתם. אסטרטגיית שיווק עוזרת להגיע בדרך הקצרה והיעילה ביותר ללקוחות פוטנציאליים, לשדר להם את היתרונות של המותג ולתקשר איתם בצורה משכנעת ואפקטיבית. ללא אסטרטגיית שיווק מוגדרת היטב‚ ארגונים מוצאים את עצמם נאבקים כדי לשרוד ומחמיצים הזדמנויות פוטנציאליות.
אסטרטגיית שיווק מסודרת עוזרת לך למקד את המאמצים, לחסוך כסף וזמן, למנוע טעויות יקרות, ולייצר תוצאות מדידות המובילות לצמיחה יציבה בעסק
אסטרטגיה שיווקית מספקת את החזון הכולל ואת היעדים ארוכי הטווח‚ בעוד שתוכנית שיווקית מפרטת את הפעולות והקמפיינים הנחוצים להשגת היעדים האלה. אסטרטגיה שיווקית מתמקדת ב”מה” ו”למה” של השיווק‚ בעוד שהתוכנית מתמקדת ב”איך” ו”מתי”. יחד‚ הם יוצרים גישה מקיפה להשגת הצלחה עסקית באמצעות מאמצי שיווק ממוקדים.
מרכיבי המפתח של אסטרטגיה שיווקית כוללים מחקר שוק‚ זיהוי קהל היעד‚ ניתוח תחרותי‚ ובחירת תמהיל השיווק הנכון (מוצר‚ מחיר‚ פלטפורמות פרסום וכד’). הם עוזרים להבין את הדינמיקה של השוק ואת ההעדפות של הלקוחות. הגדרת מדדים ברורים להצלחה ובדיקה והתאמה קבועה של האסטרטגיה השיווקית מאפשרת לשפר את התוצאות בזמן ולמקסם את התועלת של מאמצי השיווק.
אסטרטגיית שיווק קובעת את “המה” (יעדים, קהל היעד ומסרים מרכזיים), בעוד שהתוכנית השיווקית מפרטת את “האיך” – כיצד בדיוק יבוצעו הפעולות, באילו ערוצים ומתי
העלות משתנה בהתאם למורכבות, היקף הפעילות וגודל העסק. בניית אסטרטגיית שיווק מקצועית נעה לרוב בין כמה אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים, בהתאם למומחיות הנדרשת ולצרכים העסקיים
בהחלט כן. עסקים קטנים במיוחד חייבים אסטרטגיית שיווק ממוקדת כדי לייעל משאבים ולהגיע לתוצאות במהירות וביעילות גבוהה
ישום ראשוני לוקח בדרך כלל בין 3 ל-6 חודשים, בהתאם למורכבות האסטרטגיה, כשמדידת תוצאות ראשוניות אפשרית כבר בתוך חודשיים מתחילת היישום
מה אומרים עלינו...

שלמה בן גל
מנכ"ל המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט

אופירה
סמנכ"לית שיווק

צביקה דגן
מנהל מכללות , אגד

נאווה מלכה
מנכ"לית חברת אפיקים תכנון פיננסי ופנסיוני.

גיא גרניאק
מנכ"ל ניגא

יואב סוכרי
מנכ"ל ובעלים, זמן אמיתי
מומלץ לקרוא מאגר ידע
מאמרים וחומרים נוספים שעשוים לעניין אותך