Game Changer

ניהול איכותי – 3 מישורים שמובילים לתוצאות טובות בשנה החדשה

 

ניהול איכותי מקדם

ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול מבוסס מערכות, ניהול מטריציוני ועוד. בתוך המגוון הרחב של אסטרטגיות ניהול, אנו רוצים להציג ולהתמקד במודל ניהולי אחר, ייחודי, פשוט וממוקד.

באמצעות הניסיון הרב שלנו בתחום פיתוח מנהלים ובליווי חברות וארגונים במגוון תחומים ומעל לעשור מצאנו מודל ניהולי ממוקד, המתאים כמעט באופן גורף לרובם המוחלט של החברות והארגונים בשוק. 

המודל הוא – “ניהול איכותי ב 3 מישורים”

איך ניתן לנהל ולמכסם תוצאות? אבחנו שהניהול חייב להתמקד ב 3 מישורים במקביל:

  1. ניהול המשאב האנושי (עובדים)
  2. ניהול תהליכים בארגון
  3. ניהול יעדים (ומטרות)
  4.  

ניתן להתייחס ולבצע התאמה למודל מזווית אישית של המנהל ומזווית הניהול הארגוני.

ניהול אנשים – או בהגה המקצועית ניהול ממוקד עובדים 

  • בראש ובראשונה יש לרתום ולחבר את העובדים לערכי ומטרות הארגון, חיבור למוצרים והשירותים שהארגון מעניק לקהל לקוחותיו.
  • הכרות אישית ומקצועית עם העובד, התייחסות לעובד כחלק בלתי נפרד מהארגון העסקי
  • תשאפו לפתח עבודת צוות , גבשו אותם כקבוצה מנצחת
  • התפתחות מקצועית ורווחת העובד היא לא סיסמא
  • ייצרו לעובדים שלכם מוטיבציה גבוהה לאורך זמן, זה מה שמניע אותם להגיע כל בוקר ולתת הרבה מעבר 
  • שמרו את העובדים שלכם לאורך זמן, העניקו להם תשומת לב, משמעות והערכה, אל תיקחו אותם כמובן מאליו
  • העניקו להם משמעות והערכה, תשומת לב בעקר בהתייחסות הפרטים הקטנים
  • תנו להם מקום להתבלט, העצימו אותם ותנו להם להיות חלק בלתי נפרד מההצלחה
  • תנהלו אותם ממקום של סקרנות, שאילת שאלות ועודדו אותם למצוא תשובות ופתרונות
  • העניקו להם את כל היעד והכלים שאתם והארגון יכולים להעניק, חזקו אותם במקומות החלשים יותר
  • הגדירו להם משימות ותנו להם כלי תמיכה
  • תקשרו איתם באופן לא פורמלי
  • ייצרו עבורם הצלחות קטנות בדרך
  • כמנהלים תהוו דוגמא אישית לאנשים שלכם, אין דבר טוב יותר מזה. 

ניהול יעדים

  • ניהול ממוקד יעדים הוא בראש ובראשונה ניהול ממקום של עובדות ולא תחושות 
  • הגדירו את היעדים בצורה ברורה ומדויקת
  • קבעו מדידה כמותית – ערכים מוחלטים, אחוזים, תאריכים, זמנים. זכרו: מה שלא נמדד אינו מנוהל ומה שאינו מנוהל אינו נמדד
  • הגדירו את היעדים כרלוונטיים למטרות ארוכות הטווח שלכם וברי השגה, הם חייבים להיות ראליים ויחד עם זאת גם מאתגרים
  • תחמו בזמן – הגדירו מראש את היעדים על ציר הזמן:  שנתיים/רבעונים/חודשיים/שבועיים ויומיים, כך ניתן לעקוב אחרי קצב ההתקדמות ולמנוע דחיינות וחוסר מיקוד וניהול. 
  • הגדירו ונהלו גם יעדים איכותיים כגון רמת שביעות רצון הלקוחות, איכות הפגישות/שיחות טלפוניות ועוד 
  • השתמשו בסטטיסטיקות ואנליזות בכדי למדוד ולבצע בקרת עבודה 
  • הציבו את היעדים במרכז העשייה, הם למעשה המצפן שלכם הם סימון המטרה 
  • עדכנו והתעדכנו באופן ביצוע היעדים ברמה השוטפת ווידיאו שכולם מחוברים ומכירים אותם

ניהול תהליכים

  • תהליך הוא סדר הפעולות הנדרש, הדרך שיש לעבור כדי להגיע לתוצאה הרצויה
  • על אילו תהליכים מדובר? תהליכי מכירה, שיווק, תפעול, קבלת החלטות  ועוד
  • אי אפשר להגיע ליעד ללא תכנון הדרך
  • ניהול תהליך מצריך חשיבה מקדימה, תכנון, חבירה ליעדים ומטרות והכרות המשאב האנושי 
  • ניהול תהליכים עונים על המהות – איך? למה? כמה? ומתי?
  • ניהול תהליך מתמקד בהיבטים שונים של כל תהליך: מה לעשות, מי אחראי,  למי הוא פונה, כיצד יש לבצע ועוד 
  • הגדירו את כלל התהליכים הנדרשים בכל תחום ותחום, הגדירו בנו ושנו בהתאם,
    תהליכי עבודה הם למעשה אבני הדרך במסע לעבר מימוש היעדים.
    חובה הגדיר מראש SLA מסודר לכל תהליך וליישם אותו. 
  • אל תשכחו את התהליכים התומכים כגון : ישיבות, פגישות עבודה, סנכרון וסינרגיה בין ממשקים בארגון, תקשורת פנים ארגונית וכל מה שתומך ועוזר
  • פיקוח ובקרה – בדקו מה עובד ומה לא עובד, מתי לעצור ולחשב מסלול מחדש,  מה חסר ומה מעכב התקדמות 
  • דאגו שבכל עת ניתן להרים דגלים ולהתריע, זה חלק ממהות של ניהול תהליך.

שלושת המישורים הם למעשה משולש, שבסיסו ניהול היעדים ושתי צלעות התומכות בו – אנשים ותהליכים.
אל תרוצו להגדיר יעדים  ומטרות לפני שאתם באמת יודעים ומכירים את האנשים שלכם, את הפוטנציאל, היכולות. השקיעו באנשים שלכם, הם אלו שעוברים וחווים את התהליכים והיעדים. עצרו הכול והתייחסו ראשית למשאב האנושי שלכם, בחנו אותו ונהלו אותו באופן שבו הייתם רוצים שינהלו אתכם.

חשוב לציין, שכן אנו מוצאים מעת לעת ארגונים, בהם לא כל שלושת המישורים עובדים במקסום פוטנציאלי ועדיין מתקבלות תוצאות יפות. במקרים אלו יש לזכור כי בריצה מרתונית יש לתחזק ולנהל בצורה מיטבית את כלל המישורים והנפילה היא רק עניין של זמן, וכאשר היא מגיעה היא כואבת.

עצרו ובצעו בדיקה מעמיקה באיזה מישור אצלכם יש צורך לחזק ולדייק.
זכרו – ניהול של כל אחד משלושת המישורים דורש  גם משאבים של זמן, אנרגיה, מחשבה ו  ATTENTION.

בסופו של דבר הכול חייב להתחבר – תכנית פעולה להשגת מטרות כוללת יעדים, לוחות זמנים, פעולות ואחריות היא תולדה של 3 המישורים העובדים ומתנהלים בסינרגיה מלאה.

צאו לדרך, בהצלחה!
כותב המאמר: אסף הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן