Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

ניהול איכותי – 3 מישורים שמובילים לתוצאות טובות בשנה החדשה

IMG_2251
 

ניהול איכותי מקדם

ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול מבוסס מערכות, ניהול מטריציוני ועוד. בתוך המגוון הרחב של אסטרטגיות ניהול, אנו רוצים להציג ולהתמקד במודל ניהולי אחר, ייחודי, פשוט וממוקד.

באמצעות הניסיון הרב שלנו בפיתוח מנהלים ובליווי חברות וארגונים במגוון תחומים ומעל לעשור מצאנו מודל ניהולי ממוקד, המתאים כמעט באופן גורף לרובם המוחלט של החברות והארגונים בשוק. 

המודל הוא – "ניהול איכותי ב 3 מישורים"

איך ניתן לנהל ולמכסם תוצאות? אבחנו שהניהול חייב להתמקד ב 3 מישורים במקביל:

  1. ניהול המשאב האנושי (עובדים)
  2. ניהול תהליכים
  3. ניהול יעדים (ומטרות)
  4.  

ניתן להתייחס ולבצע התאמה למודל מזווית אישית של המנהל ומזווית הניהול הארגוני.

ניהול אנשים – או בהגה המקצועית ניהול ממוקד עובדים 

  • בראש ובראשונה יש לרתום ולחבר את העובדים לערכי ומטרות הארגון, חיבור למוצרים והשירותים שהארגון מעניק לקהל לקוחותיו.
  • הכרות אישית ומקצועית עם העובד, התייחסות לעובד כחלק בלתי נפרד מהארגון העסקי
  • תשאפו לפתח עבודת צוות , גבשו אותם כקבוצה מנצחת
  • התפתחות מקצועית ורווחת העובד היא לא סיסמא
  • ייצרו לעובדים שלכם מוטיבציה גבוהה לאורך זמן, זה מה שמניע אותם להגיע כל בוקר ולתת הרבה מעבר 
  • שמרו את העובדים שלכם לאורך זמן, העניקו להם תשומת לב, משמעות והערכה, אל תיקחו אותם כמובן מאליו
  • העניקו להם משמעות והערכה, תשומת לב בעקר בהתייחסות הפרטים הקטנים
  • תנו להם מקום להתבלט, העצימו אותם ותנו להם להיות חלק בלתי נפרד מההצלחה
  • תנהלו אותם ממקום של סקרנות, שאילת שאלות ועודדו אותם למצוא תשובות ופתרונות
  • העניקו להם את כל היעד והכלים שאתם והארגון יכולים להעניק, חזקו אותם במקומות החלשים יותר
  • הגדירו להם משימות ותנו להם כלי תמיכה
  • תקשרו איתם באופן לא פורמלי
  • ייצרו עבורם הצלחות קטנות בדרך
  • כמנהלים תהוו דוגמא אישית לאנשים שלכם, אין דבר טוב יותר מזה. 

ניהול יעדים

  • ניהול ממוקד יעדים הוא בראש ובראשונה ניהול ממקום של עובדות ולא תחושות 
    • הגדירו את היעדים בצורה ברורה ומדוייקת
      • קבעו מדידה כמותית – ערכים מוחלטים, אחוזים, תאריכים, זמנים. זכרו: מה שלא נמדד אינו מנוהל ומה שאינו מנוהל אינו נמדד
      • הגדירו את היעדים כרלוונטיים למטרות ארוכות הטווח שלכם וברי השגה, הם חייבים להיות ראליים ויחד עם זאת גם מאתגרים
      • תחמו בזמן – הגדירו מראש את היעדים על ציר הזמן:  שנתיים/רבעונים/חודשיים/שבועיים ויומיים, כך ניתן לעקוב אחרי קצב ההתקדמות ולמנוע דחיינות וחוסר מיקוד וניהול. 
      • הגדירו ונהלו גם יעדים איכותיים כגון רמת שביעות רצון הלקוחות, איכות הפגישות/שיחות טלפוניות ועוד 
      • השתמשו בסטטיסטיקות ואנליזות בכדי למדוד ולבצע בקרת עבודה 
      • הציבו את היעדים במרכז העשייה, הם למעשה המצפן שלכם הם סימון המטרה 
      • עדכנו והתעדכנו באופן ביצוע היעדים ברמה השוטפת וויודאו שכולם מחוברים ומכירים אותם

      ניהול תהליכים

      • תהליך הוא סדר הפעולות הנדרש, הדרך שיש לעבור כדי להגיע לתוצאה הרצויה
      • על אילו תהליכים מדובר? תהליכי מכירה, שיווק, תפעול, קבלת החלטות  ועוד
      • אי אפשר להגיע ליעד ללא תכנון הדרך
      • ניהול תהליך מצריך חשיבה מקדימה, תכנון, חבירה ליעדים ומטרות והכרות המשאב האנושי 
      • ניהול תהליכים עונים על המהות – איך? למה? כמה? ומתי?
      • ניהול תהליך מתמקד בהיבטים שונים של כל תהליך: מה לעשות, מי אחראי,  למי הוא פונה, כיצד יש לבצע ועוד 
      • הגדירו את כלל התהליכים הנדרשים בכל תחום ותחום, הגדירו בנו ושנו בהתאם,
        תהליכי עבודה הם למעשה אבני הדרך במסע לעבר מימוש היעדים.
        חובה הגדיר מראש SLA מסודר לכל תהליך וליישם אותו. 
      • אל תשכחו את התהליכים התומכים כגון : ישיבות, פגישות עבודה, סנכרון וסינרגיה בין ממשקים בארגון, תקשורת פנים ארגונית וכל מה שתומך ועוזר
      • פיקוח ובקרה – בדקו מה עובד ומה לא עובד, מתי לעצור ולחשב מסלול מחדש,  מה חסר ומה מעכב התקדמות 
      • דאגו שבכל עת ניתן להרים דגלים ולהתריע, זה חלק ממהות של ניהול תהליך.

       

      שלושת המישורים הם למעשה משולש, שבסיסו ניהול היעדים ושתי צלעות התומכות בו – אנשים ותהליכים.
      אל תרוצו להגדיר יעדים  ומטרות לפני שאתם באמת יודעים ומכירים את האנשים שלכם, את הפוטנציאל, היכולות. השקיעו באנשים שלכם, הם אלו שעוברים וחווים את התהליכים והיעדים. עצרו הכל והתייחסו ראשית למשאב האנושי שלכם, בחנו אותו ונהלו אותו באופן שבו הייתם רוצים שינהלו אתכם.

       

      חשוב לציין, שכן אנו מוצאים מעת לעת ארגונים, בהם לא כל שלושת המישורים עובדים במיקסום פוטנציאלי ועדיין מתקבלות תוצאות יפות. במקרים אלו יש לזכור כי בריצה מרתונית יש לתחזק ולנהל בצורה מיטבית את כלל המישורים והנפילה היא רק עניין של זמן, וכאשר היא מגיעה היא כואבת.

      עצרו ובצעו בדיקה מעמיקה באיזה מישור אצלכם יש צורך לחזק ולדייק.
      זכרו – ניהול של כל אחד משלושת המישורים דורש  גם משאבים של זמן, אנרגיה, מחשבה ו ATTENSION .

      בסופו של דבר הכל חייב להתחבר – תכנית פעולה להשגת מטרות כוללת יעדים, לוחות זמנים, פעולות ואחריות היא תולדה של 3 המישורים העובדים ומתנהלים בסינרגיה מלאה.

       

      צאו לדרך, בהצלחה!
      כותב המאמר: אסף הדר

       

      כותב המאמר: מיטל הדר

      רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
      הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
      אסטרטגיית לקוחות קיימים

      אסטרטגיית לקוחות קיימים

      אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

      מזל טוב ליום הולדתך!

      מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

      מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

      מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
      חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

      חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

      בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.למי שפספס להלן…
      חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

      חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

      בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.מומלץ…
      תכנית עבודה - חלק 2

      תכנית עבודה - חלק 2

      בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
      תכנית עבודה - חלק 1

      תכנית עבודה - חלק 1

      אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
      תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

      תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

      אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
      שיפור ביצועי מכירות B2B

      שיפור ביצועי מכירות B2B

      מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
      איך להגדיל מכירות בעסק

      איך להגדיל מכירות בעסק

      גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
      המתכון להצלחה בעסקים קטנים

      המתכון להצלחה בעסקים קטנים

      גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
      איך להגדיל את המכירות בעסק?

      איך להגדיל את המכירות בעסק?

      בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
      תהליכים פנים ארגונים מקדמים

      תהליכים פנים ארגונים מקדמים

      אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
      כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

      כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

      מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
      דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

      דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

      איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
      האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

      האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

      כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
      שינוי קיצוני במכירות

      שינוי קיצוני במכירות

      אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
      איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

      איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

      הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
      כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

      כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

      לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
      וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

      וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

      לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
      חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

      חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

      "לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
      כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

      כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

      מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
      קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

      קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

      תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
      ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

      ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

      גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
      כיצד לבנות מסע לקוח

      כיצד לבנות מסע לקוח

      מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
      מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

      מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

      כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
      ניהול עובדים

      ניהול עובדים

      שיטות ניהול עובדים רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן…
      הנעת עובדים

      הנעת עובדים

      הנעת עובדים בארגון אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים…
      לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

      לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

      יצירת לידים איכותיים כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים…
      שיווק תוכן

      שיווק תוכן

      תוכן שיווקי לעסק סקירה של הדברים הכי חשובים לנושא של תוכן בשנים האחרונות כולם הבינו…
      דילוג לתוכן