ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

 

ניהול איכותי מקדם

ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול מבוסס מערכות, ניהול מטריציוני ועוד. בתוך המגוון הרחב של אסטרטגיות ניהול, אנו רוצים להציג ולהתמקד במודל ניהולי אחר, ייחודי, פשוט וממוקד.

באמצעות הניסיון הרב שלנו בליווי חברות וארגונים במגוון תחומים ומעל לעשור מצאנו מודל ניהולי ממוקד, המתאים כמעט באופן גורף לרובם המוחלט של החברות והארגונים בשוק. 

המודל הוא – “ניהול ב 3 מישורים”

איך ניתן לנהל ולמכסם תוצאות? אבחנו שהניהול חייב להתמקד ב 3 מישורים במקביל:

  1. ניהול המשאב האנושי (עובדים)
  2. ניהול תהליכים
  3. ניהול יעדים (ומטרות)
 

ניתן להתייחס ולבצע התאמה למודל מזווית אישית של המנהל ומזווית הניהול הארגוני.

ניהול אנשים – או בהגה המקצועית ניהול ממוקד עובדים 

  • בראש ובראשונה יש לרתום ולחבר את העובדים לערכי ומטרות הארגון, חיבור למוצרים והשירותים שהארגון מעניק לקהל לקוחותיו.
  •  הכרות אישית ומקצועית עם העובד, התייחסות לעובד כחלק בלתי נפרד מהארגון העסקי
  • תשאפו לפתח עבודת צוות , גבשו אותם כקבוצה מנצחת
  • התפתחות מקצועית ורווחת העובד היא לא סיסמא
  • ייצרו לעובדים שלכם מוטיבציה גבוהה לאורך זמן, זה מה שמניע אותם להגיע כל בוקר ולתת הרבה מעבר 
  • שמרו את העובדים שלכם לאורך זמן, העניקו להם תשומת לב, משמעות והערכה, אל תיקחו אותם כמובן מאליו
  • העניקו להם משמעות והערכה, תשומת לב בעקר בהתייחסות הפרטים הקטנים
  • תנו להם מקום להתבלט, העצימו אותם ותנו להם להיות חלק בלתי נפרד מההצלחה
  • תנהלו אותם ממקום של סקרנות, שאילת שאלות ועודדו אותם למצוא תשובות ופתרונות
  • העניקו להם את כל היעד והכלים שאתם והארגון יכולים להעניק, חזקו אותם במקומות החלשים יותר
  • הגדירו להם משימות ותנו להם כלי תמיכה
  • תקשרו איתם באופן לא פורמלי
  • ייצרו עבורם הצלחות קטנות בדרך
  • כמנהלים תהוו דוגמא אישית לאנשים שלכם, אין דבר טוב יותר מזה. 

ניהול יעדים

  • ניהול ממוקד יעדים הוא בראש ובראשונה ניהול ממקום של עובדות ולא תחושות 
    • הגדירו את היעדים בצורה ברורה ומדוייקת
      • קבעו מדידה כמותית – ערכים מוחלטים, אחוזים, תאריכים, זמנים. זכרו: מה שלא נמדד אינו מנוהל ומה שאינו מנוהל אינו נמדד
      • הגדירו את היעדים כרלוונטיים למטרות ארוכות הטווח שלכם וברי השגה, הם חייבים להיות ראליים ויחד עם זאת גם מאתגרים
      • תחמו בזמן – הגדירו מראש את היעדים על ציר הזמן:  שנתיים/רבעונים/חודשיים/שבועיים ויומיים, כך ניתן לעקוב אחרי קצב ההתקדמות ולמנוע דחיינות וחוסר מיקוד וניהול. 
      • הגדירו ונהלו גם יעדים איכותיים כגון רמת שביעות רצון הלקוחות, איכות הפגישות/שיחות טלפוניות ועוד 
      • השתמשו בסטטיסטיקות ואנליזות בכדי למדוד ולבצע בקרת עבודה 
      • הציבו את היעדים במרכז העשייה, הם למעשה המצפן שלכם הם סימון המטרה 
      • עדכנו והתעדכנו באופן ביצוע היעדים ברמה השוטפת ווודאו שכולם מחוברים ומכירים אותם

      ניהול תהליכים

      • תהליך הוא סדר הפעולות הנדרש, הדרך שיש לעבור כדי להגיע לתוצאה הרצויה
      • על אילו תהליכים מדובר? תהליכי מכירה, שיווק, תפעול, קבלת החלטות  ועוד
      • אי אפשר להגיע ליעד ללא תכנון הדרך
      • ניהול תהליך מצריך חשיבה מקדימה, תכנון, חבירה ליעדים ומטרות והכרות המשאב האנושי 
      • ניהול תהליכים עונים על המהות – איך? למה? כמה? ומתי?
      • ניהול תהליך מתמקד בהיבטים שונים של כל תהליך: מה לעשות, מי אחראי,  למי הוא פונה, כיצד יש לבצע ועוד 
      • הגדירו את כלל התהליכים הנדרשים בכל תחום ותחום, הגדירו בנו ושנו בהתאם,
        תהליכי עבודה הם למעשה אבני הדרך במסע לעבר מימוש היעדים.
        חובה הגדיר מראש SLA מסודר לכל תהליך וליישם אותו. 
      • אל תשכחו את התהליכים התומכים כגון : ישיבות, פגישות עבודה, סנכרון וסינרגיה בין ממשקים בארגון, תקשורת פנים ארגונית וכל מה שתומך ועוזר
      • פיקוח ובקרה – בדקו מה עובד ומה לא עובד, מתי לעצור ולחשב מסלול מחדש,  מה חסר ומה מעכב התקדמות 
      • דאגו שבכל עת ניתן להרים דגלים ולהתריע, זה חלק ממהות של ניהול תהליך.

       

      שלושת המישורים הם למעשה משולש, שבסיסו ניהול היעדים ושתי צלעות התומכות בו – אנשים ותהליכים.
      אל תרוצו להגדיר יעדים  ומטרות לפני שאתם באמת יודעים ומכירים את האנשים שלכם, את הפוטנציאל, היכולות. השקיעו באנשים שלכם, הם אלו שעוברים וחווים את התהליכים והיעדים. עצרו הכל והתייחסו ראשית למשאב האנושי שלכם, בחנו אותו ונהלו אותו באופן שבו הייתם רוצים שינהלו אתכם.

       

      חשוב לציין, שכן אנו מוצאים מעת לעת ארגונים, בהם לא כל שלושת המישורים עובדים במיקסום פוטנציאלי ועדיין מתקבלות תוצאות יפות. במקרים אלו יש לזכור כי בריצה מרתונית יש לתחזק ולנהל בצורה מיטבית את כלל המישורים והנפילה היא רק עניין של זמן, וכאשר היא מגיעה היא כואבת.

      עצרו ובצעו בדיקה מעמיקה באיזה מישור אצלכם יש צורך לחזק ולדייק.
      זכרו – ניהול של כל אחד משלושת המישורים דורש  גם משאבים של זמן, אנרגיה, מחשבה ו ATTENSION .

      בסופו של דבר הכל חייב להתחבר – תכנית פעולה להשגת מטרות כוללת יעדים, לוחות זמנים, פעולות ואחריות היא תולדה של 3 המישורים העובדים ומתנהלים בסינרגיה מלאה.

       

      צאו לדרך, בהצלחה!
      כותב המאמר: אסף הדר

       

      רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
      הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

      עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

      עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

      גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
      אסטרטגיה עסקית

      אסטרטגיה עסקית

      מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
      קורס מכירות

      קורס מכירות

      מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
      כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

      כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

      שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
      ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

      ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

      ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או”ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
      פיתוח מנהלים

      פיתוח מנהלים

      המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
      אימון מכירות

      אימון מכירות

      אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
      שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

      שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

      מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
      שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

      שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

      מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
      שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

      שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

      מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
      כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

      כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

      אף פעם זה לא מאוחר מדי. התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות…
      מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

      מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

      מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
      לקוח סמוי

      לקוח סמוי

      מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
      ליווי וייעוץ מכירות

      ליווי וייעוץ מכירות

      כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
      טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

      טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

      שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
      לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

      לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

      כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה, רוב הארגונים…
      גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

      גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

      נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
      מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

      מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

      במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
      פגישות מתקיימות

      פגישות מתקיימות

      אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
      כיצד להכין אפיון למערכת CRM

      כיצד להכין אפיון למערכת CRM

      אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא תהליך אפיון…
      כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

      כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

      מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
      מיפוי מנהלים

      מיפוי מנהלים

      פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
      כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

      כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

      בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות…
      אוטומציה  שיווקית  - סיפור לקוח מעניין

      אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

      סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
      איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

      איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

      אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים להם לאורך זמן.…
      מסע לקוח - תרשים לדוגמה

      מסע לקוח - תרשים לדוגמה

      מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
      מתי אתם לא צריכים למכור?

      מתי אתם לא צריכים למכור?

      כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – “לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות”?…
      המנהלים שלכם בשנת 2022

      המנהלים שלכם בשנת 2022

      רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן לפאוזה קצרה ולבדוק…
      כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

      כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

      לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…
      מי לא רוצה לידים יותר איכותיים?

      מי לא רוצה לידים יותר איכותיים?

      כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים לגרום לליד להיות…

      רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
      הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

      בואו נדבר

      דילוג לתוכן