ניהול איכותי – 3 מישורים שמובילים לתוצאות טובות בשנה החדשה

IMG_2251
 

ניהול איכותי מקדם

ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול מבוסס מערכות, ניהול מטריציוני ועוד. בתוך המגוון הרחב של אסטרטגיות ניהול, אנו רוצים להציג ולהתמקד במודל ניהולי אחר, ייחודי, פשוט וממוקד.

באמצעות הניסיון הרב שלנו בתחום פיתוח מנהלים ובליווי חברות וארגונים במגוון תחומים ומעל לעשור מצאנו מודל ניהולי ממוקד, המתאים כמעט באופן גורף לרובם המוחלט של החברות והארגונים בשוק. 

המודל הוא – "ניהול איכותי ב 3 מישורים"

איך ניתן לנהל ולמכסם תוצאות? אבחנו שהניהול חייב להתמקד ב 3 מישורים במקביל:

  1. ניהול המשאב האנושי (עובדים)
  2. ניהול תהליכים בארגון
  3. ניהול יעדים (ומטרות)
  4.  

ניתן להתייחס ולבצע התאמה למודל מזווית אישית של המנהל ומזווית הניהול הארגוני.

ניהול אנשים – או בהגה המקצועית ניהול ממוקד עובדים 

  • בראש ובראשונה יש לרתום ולחבר את העובדים לערכי ומטרות הארגון, חיבור למוצרים והשירותים שהארגון מעניק לקהל לקוחותיו.
  • הכרות אישית ומקצועית עם העובד, התייחסות לעובד כחלק בלתי נפרד מהארגון העסקי
  • תשאפו לפתח עבודת צוות , גבשו אותם כקבוצה מנצחת
  • התפתחות מקצועית ורווחת העובד היא לא סיסמא
  • ייצרו לעובדים שלכם מוטיבציה גבוהה לאורך זמן, זה מה שמניע אותם להגיע כל בוקר ולתת הרבה מעבר 
  • שמרו את העובדים שלכם לאורך זמן, העניקו להם תשומת לב, משמעות והערכה, אל תיקחו אותם כמובן מאליו
  • העניקו להם משמעות והערכה, תשומת לב בעקר בהתייחסות הפרטים הקטנים
  • תנו להם מקום להתבלט, העצימו אותם ותנו להם להיות חלק בלתי נפרד מההצלחה
  • תנהלו אותם ממקום של סקרנות, שאילת שאלות ועודדו אותם למצוא תשובות ופתרונות
  • העניקו להם את כל היעד והכלים שאתם והארגון יכולים להעניק, חזקו אותם במקומות החלשים יותר
  • הגדירו להם משימות ותנו להם כלי תמיכה
  • תקשרו איתם באופן לא פורמלי
  • ייצרו עבורם הצלחות קטנות בדרך
  • כמנהלים תהוו דוגמא אישית לאנשים שלכם, אין דבר טוב יותר מזה. 

ניהול יעדים

  • ניהול ממוקד יעדים הוא בראש ובראשונה ניהול ממקום של עובדות ולא תחושות 
    • הגדירו את היעדים בצורה ברורה ומדוייקת
      • קבעו מדידה כמותית – ערכים מוחלטים, אחוזים, תאריכים, זמנים. זכרו: מה שלא נמדד אינו מנוהל ומה שאינו מנוהל אינו נמדד
      • הגדירו את היעדים כרלוונטיים למטרות ארוכות הטווח שלכם וברי השגה, הם חייבים להיות ראליים ויחד עם זאת גם מאתגרים
      • תחמו בזמן – הגדירו מראש את היעדים על ציר הזמן:  שנתיים/רבעונים/חודשיים/שבועיים ויומיים, כך ניתן לעקוב אחרי קצב ההתקדמות ולמנוע דחיינות וחוסר מיקוד וניהול. 
      • הגדירו ונהלו גם יעדים איכותיים כגון רמת שביעות רצון הלקוחות, איכות הפגישות/שיחות טלפוניות ועוד 
      • השתמשו בסטטיסטיקות ואנליזות בכדי למדוד ולבצע בקרת עבודה 
      • הציבו את היעדים במרכז העשייה, הם למעשה המצפן שלכם הם סימון המטרה 
      • עדכנו והתעדכנו באופן ביצוע היעדים ברמה השוטפת וויודאו שכולם מחוברים ומכירים אותם

      ניהול תהליכים

      • תהליך הוא סדר הפעולות הנדרש, הדרך שיש לעבור כדי להגיע לתוצאה הרצויה
      • על אילו תהליכים מדובר? תהליכי מכירה, שיווק, תפעול, קבלת החלטות  ועוד
      • אי אפשר להגיע ליעד ללא תכנון הדרך
      • ניהול תהליך מצריך חשיבה מקדימה, תכנון, חבירה ליעדים ומטרות והכרות המשאב האנושי 
      • ניהול תהליכים עונים על המהות – איך? למה? כמה? ומתי?
      • ניהול תהליך מתמקד בהיבטים שונים של כל תהליך: מה לעשות, מי אחראי,  למי הוא פונה, כיצד יש לבצע ועוד 
      • הגדירו את כלל התהליכים הנדרשים בכל תחום ותחום, הגדירו בנו ושנו בהתאם,
        תהליכי עבודה הם למעשה אבני הדרך במסע לעבר מימוש היעדים.
        חובה הגדיר מראש SLA מסודר לכל תהליך וליישם אותו. 
      • אל תשכחו את התהליכים התומכים כגון : ישיבות, פגישות עבודה, סנכרון וסינרגיה בין ממשקים בארגון, תקשורת פנים ארגונית וכל מה שתומך ועוזר
      • פיקוח ובקרה – בדקו מה עובד ומה לא עובד, מתי לעצור ולחשב מסלול מחדש,  מה חסר ומה מעכב התקדמות 
      • דאגו שבכל עת ניתן להרים דגלים ולהתריע, זה חלק ממהות של ניהול תהליך.

      שלושת המישורים הם למעשה משולש, שבסיסו ניהול היעדים ושתי צלעות התומכות בו – אנשים ותהליכים.
      אל תרוצו להגדיר יעדים  ומטרות לפני שאתם באמת יודעים ומכירים את האנשים שלכם, את הפוטנציאל, היכולות. השקיעו באנשים שלכם, הם אלו שעוברים וחווים את התהליכים והיעדים. עצרו הכל והתייחסו ראשית למשאב האנושי שלכם, בחנו אותו ונהלו אותו באופן שבו הייתם רוצים שינהלו אתכם.

      חשוב לציין, שכן אנו מוצאים מעת לעת ארגונים, בהם לא כל שלושת המישורים עובדים במיקסום פוטנציאלי ועדיין מתקבלות תוצאות יפות. במקרים אלו יש לזכור כי בריצה מרתונית יש לתחזק ולנהל בצורה מיטבית את כלל המישורים והנפילה היא רק עניין של זמן, וכאשר היא מגיעה היא כואבת.

      עצרו ובצעו בדיקה מעמיקה באיזה מישור אצלכם יש צורך לחזק ולדייק.
      זכרו – ניהול של כל אחד משלושת המישורים דורש  גם משאבים של זמן, אנרגיה, מחשבה ו ATTENSION .

      בסופו של דבר הכל חייב להתחבר – תכנית פעולה להשגת מטרות כוללת יעדים, לוחות זמנים, פעולות ואחריות היא תולדה של 3 המישורים העובדים ומתנהלים בסינרגיה מלאה.

      צאו לדרך, בהצלחה!
      כותב המאמר: אסף הדר

      כותב המאמר: מיטל הדר

      רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
      הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
      מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
      בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
      מגמות עולמיות בתחום השיווק
      מגמות עולמיות בתחום השיווק
      שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
      אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
      אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
      בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
      מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
      מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
      מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
      מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
      מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
      מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
      איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
      איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
      מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
      הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
      הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
      מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
      מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
      מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
      איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
      מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
      מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
      מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
      תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
      תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
      אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
      פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
      פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
      אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
      מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
      מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
      מה שלום המוח שלכם בחברה?
      מה שלום המוח שלכם בחברה?
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
      מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
      מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
      כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
      כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
      ממשאב אנושי להון אנושי
      ממשאב אנושי להון אנושי
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
      ניהול הידע הפנים ארגוני
      ניהול הידע הפנים ארגוני
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
      להתחיל את השנה אחרת
      להתחיל את השנה אחרת
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
      סיכום שנה עסקית
      סיכום שנה עסקית
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
      אסטרטגית לקוחות קיימים
      אסטרטגית לקוחות קיימים
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
      מזל טוב ליום הולדתך!
      מזל טוב ליום הולדתך!
      מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
      מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
      מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
      מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
      חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
      חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
      חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
      חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
      תכנית עבודה - חלק 2
      תכנית עבודה - חלק 2
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
      תכנית עבודה - חלק 1
      תכנית עבודה - חלק 1
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
      תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
      תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
      שיפור ביצועי מכירות B2B
      שיפור ביצועי מכירות B2B
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
      איך להגדיל מכירות בעסק
      איך להגדיל מכירות בעסק
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
      המתכון להצלחה בעסקים קטנים
      המתכון להצלחה בעסקים קטנים
      הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…

      זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

      השאירו פרטים או
      התקשרו 072-3972174

      דילוג לתוכן