Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

ניהול איכותי – 3 מישורים שמובילים לתוצאות בשנה החדשה

 

ניהול איכותי מקדם

ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול מבוסס מערכות, ניהול מטריציוני ועוד. בתוך המגוון הרחב של אסטרטגיות ניהול, אנו רוצים להציג ולהתמקד במודל ניהולי אחר, ייחודי, פשוט וממוקד.

באמצעות הניסיון הרב שלנו בליווי חברות וארגונים במגוון תחומים ומעל לעשור מצאנו מודל ניהולי ממוקד, המתאים כמעט באופן גורף לרובם המוחלט של החברות והארגונים בשוק. 

המודל הוא – "ניהול איכותי ב 3 מישורים"

איך ניתן לנהל ולמכסם תוצאות? אבחנו שהניהול חייב להתמקד ב 3 מישורים במקביל:

  1. ניהול המשאב האנושי (עובדים)
  2. ניהול תהליכים
  3. ניהול יעדים (ומטרות)
  4.  

ניתן להתייחס ולבצע התאמה למודל מזווית אישית של המנהל ומזווית הניהול הארגוני.

ניהול אנשים – או בהגה המקצועית ניהול ממוקד עובדים 

  • בראש ובראשונה יש לרתום ולחבר את העובדים לערכי ומטרות הארגון, חיבור למוצרים והשירותים שהארגון מעניק לקהל לקוחותיו.
  •  הכרות אישית ומקצועית עם העובד, התייחסות לעובד כחלק בלתי נפרד מהארגון העסקי
  • תשאפו לפתח עבודת צוות , גבשו אותם כקבוצה מנצחת
  • התפתחות מקצועית ורווחת העובד היא לא סיסמא
  • ייצרו לעובדים שלכם מוטיבציה גבוהה לאורך זמן, זה מה שמניע אותם להגיע כל בוקר ולתת הרבה מעבר 
  • שמרו את העובדים שלכם לאורך זמן, העניקו להם תשומת לב, משמעות והערכה, אל תיקחו אותם כמובן מאליו
  • העניקו להם משמעות והערכה, תשומת לב בעקר בהתייחסות הפרטים הקטנים
  • תנו להם מקום להתבלט, העצימו אותם ותנו להם להיות חלק בלתי נפרד מההצלחה
  • תנהלו אותם ממקום של סקרנות, שאילת שאלות ועודדו אותם למצוא תשובות ופתרונות
  • העניקו להם את כל היעד והכלים שאתם והארגון יכולים להעניק, חזקו אותם במקומות החלשים יותר
  • הגדירו להם משימות ותנו להם כלי תמיכה
  • תקשרו איתם באופן לא פורמלי
  • ייצרו עבורם הצלחות קטנות בדרך
  • כמנהלים תהוו דוגמא אישית לאנשים שלכם, אין דבר טוב יותר מזה. 

ניהול יעדים

  • ניהול ממוקד יעדים הוא בראש ובראשונה ניהול ממקום של עובדות ולא תחושות 
    • הגדירו את היעדים בצורה ברורה ומדוייקת
      • קבעו מדידה כמותית – ערכים מוחלטים, אחוזים, תאריכים, זמנים. זכרו: מה שלא נמדד אינו מנוהל ומה שאינו מנוהל אינו נמדד
      • הגדירו את היעדים כרלוונטיים למטרות ארוכות הטווח שלכם וברי השגה, הם חייבים להיות ראליים ויחד עם זאת גם מאתגרים
      • תחמו בזמן – הגדירו מראש את היעדים על ציר הזמן:  שנתיים/רבעונים/חודשיים/שבועיים ויומיים, כך ניתן לעקוב אחרי קצב ההתקדמות ולמנוע דחיינות וחוסר מיקוד וניהול. 
      • הגדירו ונהלו גם יעדים איכותיים כגון רמת שביעות רצון הלקוחות, איכות הפגישות/שיחות טלפוניות ועוד 
      • השתמשו בסטטיסטיקות ואנליזות בכדי למדוד ולבצע בקרת עבודה 
      • הציבו את היעדים במרכז העשייה, הם למעשה המצפן שלכם הם סימון המטרה 
      • עדכנו והתעדכנו באופן ביצוע היעדים ברמה השוטפת ווודאו שכולם מחוברים ומכירים אותם

      ניהול תהליכים

      • תהליך הוא סדר הפעולות הנדרש, הדרך שיש לעבור כדי להגיע לתוצאה הרצויה
      • על אילו תהליכים מדובר? תהליכי מכירה, שיווק, תפעול, קבלת החלטות  ועוד
      • אי אפשר להגיע ליעד ללא תכנון הדרך
      • ניהול תהליך מצריך חשיבה מקדימה, תכנון, חבירה ליעדים ומטרות והכרות המשאב האנושי 
      • ניהול תהליכים עונים על המהות – איך? למה? כמה? ומתי?
      • ניהול תהליך מתמקד בהיבטים שונים של כל תהליך: מה לעשות, מי אחראי,  למי הוא פונה, כיצד יש לבצע ועוד 
      • הגדירו את כלל התהליכים הנדרשים בכל תחום ותחום, הגדירו בנו ושנו בהתאם,
        תהליכי עבודה הם למעשה אבני הדרך במסע לעבר מימוש היעדים.
        חובה הגדיר מראש SLA מסודר לכל תהליך וליישם אותו. 
      • אל תשכחו את התהליכים התומכים כגון : ישיבות, פגישות עבודה, סנכרון וסינרגיה בין ממשקים בארגון, תקשורת פנים ארגונית וכל מה שתומך ועוזר
      • פיקוח ובקרה – בדקו מה עובד ומה לא עובד, מתי לעצור ולחשב מסלול מחדש,  מה חסר ומה מעכב התקדמות 
      • דאגו שבכל עת ניתן להרים דגלים ולהתריע, זה חלק ממהות של ניהול תהליך.

       

      שלושת המישורים הם למעשה משולש, שבסיסו ניהול היעדים ושתי צלעות התומכות בו – אנשים ותהליכים.
      אל תרוצו להגדיר יעדים  ומטרות לפני שאתם באמת יודעים ומכירים את האנשים שלכם, את הפוטנציאל, היכולות. השקיעו באנשים שלכם, הם אלו שעוברים וחווים את התהליכים והיעדים. עצרו הכל והתייחסו ראשית למשאב האנושי שלכם, בחנו אותו ונהלו אותו באופן שבו הייתם רוצים שינהלו אתכם.

       

      חשוב לציין, שכן אנו מוצאים מעת לעת ארגונים, בהם לא כל שלושת המישורים עובדים במיקסום פוטנציאלי ועדיין מתקבלות תוצאות יפות. במקרים אלו יש לזכור כי בריצה מרתונית יש לתחזק ולנהל בצורה מיטבית את כלל המישורים והנפילה היא רק עניין של זמן, וכאשר היא מגיעה היא כואבת.

      עצרו ובצעו בדיקה מעמיקה באיזה מישור אצלכם יש צורך לחזק ולדייק.
      זכרו – ניהול של כל אחד משלושת המישורים דורש  גם משאבים של זמן, אנרגיה, מחשבה ו ATTENSION .

      בסופו של דבר הכל חייב להתחבר – תכנית פעולה להשגת מטרות כוללת יעדים, לוחות זמנים, פעולות ואחריות היא תולדה של 3 המישורים העובדים ומתנהלים בסינרגיה מלאה.

       

      צאו לדרך, בהצלחה!
      כותב המאמר: אסף הדר

       

      רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
      הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
      חווית שירות - איך הלקוח תופס אותה?

      חווית שירות - איך הלקוח תופס אותה?

      "לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
      כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

      כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

      מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
      מכירות ושימור לקוחות - המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

      מכירות ושימור לקוחות - המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

      מכירות ושימור לקוחות – איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע…
      עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

      עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

      כל השלבים החשובים לסלול את הדרך שלכם למצוינות בעסקים: גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי…
      קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

      קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

      תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
      אסטרטגיית שימור לקוחות - האם באמת אפשר לנהל הכל במערכת אחת?

      אסטרטגיית שימור לקוחות - האם באמת אפשר לנהל הכל במערכת אחת?

      גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
      יועץ אסטרטגי

      יועץ אסטרטגי

      מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
      קורס מכירות

      קורס מכירות

      מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
      תכנית שיווק - כיצד לבנות תכנית לשנת 21?

      תכנית שיווק - כיצד לבנות תכנית לשנת 21?

      תכנית שיווק נושמת ומתעדכנת אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור…
      ארגון עסקי – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

      ארגון עסקי – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

      ארגונים עסקיים ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית…
      פיתוח מנהלים

      פיתוח מנהלים

      המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
      אימון אנשי מכירות

      אימון אנשי מכירות

      אימון אנשי מכירות מקצועי לארגון שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
      מערך מכירות לעסק - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

      מערך מכירות לעסק - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

      מערך מכירות מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית…
      שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

      שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

      למי שיווק בלינקדאין מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך וחשוב לדעת…
      טיפים לעסק מצליח - כיצד תעשה סדר בארגון כמנהל

      טיפים לעסק מצליח - כיצד תעשה סדר בארגון כמנהל

      אף פעם זה לא מאוחר מדי. התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות…
      marketing b2b - מכונה משומנת של לידים

      marketing b2b - מכונה משומנת של לידים

      מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
      לקוח סמוי

      לקוח סמוי

      הלקוח הסמוי מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של…
      אסטרטגיה עסקית

      אסטרטגיה עסקית

      בניית אסטרטגיה עסקית פיתוח אסטרטגיה עסקית יכול להוות כצעד חשוב ומשמעותי עבור כל חברה או…
      ייעוץ עסקי לעסקים

      ייעוץ עסקי לעסקים

      ייעוץ עסקי אם אתם בעליו של עסק, חשוב שתהיו מודעים שגם אם העסק נקלע למשבר…
      ליווי וייעוץ מכירות

      ליווי וייעוץ מכירות

      כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
      טריק קטן בתהליך מכירה שעשה את ההבדל בביצועים

      טריק קטן בתהליך מכירה שעשה את ההבדל בביצועים

      שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
      הגדלת מכירות - מבלי לשפר מכירות

      הגדלת מכירות - מבלי לשפר מכירות

      איך להגדיל מכירות? כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת…
      תהליכי גיוס מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

      תהליכי גיוס מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

      זה הזמן לדעת הכול על תהליכי גיוס מקצועיים לתפקידי מפתח נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי…
      מדריך לינקדאין - מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

      מדריך לינקדאין - מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

      במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
      פגישות מתקיימות

      פגישות מתקיימות

      אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
      אפיון מערכת CRM

      אפיון מערכת CRM

      אפיון מערכות crm אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון,…
      איך להקים עסק מצליח - כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

      איך להקים עסק מצליח - כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

      איך להקים עסק מצליח? מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה? כיצד הם…
      מיפוי מנהלים

      מיפוי מנהלים

      מיפוי מנהלים – איך עושים זאת? פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות…
      אופטימיזציה - כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

      אופטימיזציה - כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

      אופטימיזציה לקמפיין חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות סכומים לא מבוטלים…
      אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

      אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

      סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
      מאמרים קשורים

      זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

      השאירו פרטים או
      התקשרו 072-3972174

      דילוג לתוכן