חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה

משרד פרסום ודיגיטל
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה ותיאום ציפיות הביאו לשיפור של מעל ל 22% בתוצאות בפועל.

הקשר בין משרד הפרסום והדיגיטל למחלקת המכירות הוא חיוני להצלחת הארגון. כדי לנצל את הפוטנציאל המלא של הפעילות השיווקית, חשוב לתאם ציפיות, לבקש נתונים ודוחות, לקיים פגישות בתדירות קבועה ולהבטיח שיתוף פעולה הדוק עם משרד הפרסום או הדיגיטל שלכם.

במאמר זה נסקור את ההיבטים החשובים שיעזרו לכם להשיג את התוצאות המיטביות.

החשיבות של חיבור משרד הפרסום למחלקת המכירות:

  1. סנכרון אסטרטגי: שיקוף נתוני יעדי המכירות למשרד הפרסום/דיגיטל.
  2. שיפור איכות הלידים: משוב ממחלקת המכירות על איכות הלידים מאפשר אופטימיזציה של הקמפיינים. להתחיל לדבר במונחים של לידים רלוונטיים – כלל הלידים הפוטנציאלים לסגירת עסקה בעתיד
  3. התאמת מסרים שיווקיים: הבנת “הכאבים” והצרכים של הלקוחות על ידי משרד הפרסום/ הדיגיטל מאפשרת יצירת מסרים מדויקים ומשכנעים יותר.
  4. הגברת יעילות המכירות:  קמפיינים המותאמים לתהליך המכירה יכולים לקצר את מחזור המכירה ולהגביר את שיעורי ההמרה.


דוחות ונתונים שעליכם לדרוש ממשרד הפרסום בסנכרון למערכת ה-CRM שלכם

  1. דוחות לידים מפורטים:
    • מקור הליד: זיהוי הערוץ או הקמפיין שהוביל לליד.
    • עלות לליד (CPL): הבנה של היעילות הכלכלית של כל קמפיין.
    • איכות הליד:  דירוג על פי סיכויי המרה או פרמטרים מוגדרים.
    • סטטוס המרה: מעקב אחר לידים שהפכו לפגישות ולמכירות.
  2. דוחות ביצועי קמפיינים:
    • מדדי ביצועים מרכזיים (KPIs): כגון יחסי המרה, עלויות הרכשה, החזר השקעה
    • השוואת ביצועים בין קריאייטיבים, מסרים ומודעות בכדי להבין מה עובד טוב יותר ולמה.
    • פילוח קהלים: ניתוח ביצועים לפי קהלי יעד שונים.
  3. דוחות ערוצי שיווק:
    • ביצועי ערוצים שונים: גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טיקטוק וכו’.
    • הצעות להרחבת ערוצים: המלצות על ערוצים נוספים רלוונטיים.
  4. דוחות אופטימיזציה:
    • שינויים שבוצעו ואפקטיביותם: מעקב אחר התאמות ואופטימיזציות בקמפיינים.
    • תוצאות מבחני A/B: תובנות ממבחנים על קריאייטיבים או דפי נחיתה.
  5. דוחות קהלי יעד וטרגוטים:
    • פילוח דמוגרפי והתנהגותי: הבנת קהל היעד ברמה עמוקה יותר.
    • קהלים מותאמים אישית ורימרקטינג: שימוש בדאטה קיימת לטירגוט מדויק והוספת קהלים פוטנציאליים.

חיווי שמשרד הפרסום צריך לקבל מכם לטובת אופטימיזציה:

  1. איכות הלידים וההמרות:
    • משוב על לידים רלוונטיים ולא רלוונטיים: כדי למקד את הקמפיינים.
    • מידע על שיעורי סגירה: הבנה של אילו קמפיינים מובילים להמרות במשפך ולמכירות בפועל.
  2. האתגרים של אנשי המכירות:
    • קשיים בתהליך המכירה: כדי להתאים את המסרים השיווקיים.
    • שאלות נפוצות של לקוחות פוטנציאליים: לשיפור התוכן השיווקי.
  3. שינויים במוצר או בשירות:
    • עדכונים על מוצרים חדשים או שינויים במוצרים קיימים.
    • מידע על מבצעים או הנחות מיוחדות.
  4. מידע על מתחרים ומגמות בשוק:
    • פעולות מתחרים: כדי להגיב אסטרטגית בשיווק.
    • שינויים בהעדפות הלקוחות: להתאמת הקמפיינים.
  • התאמת מסרים שיווקיים:
    • יצירת תוכן המתייחס ישירות לכאבים, האתגרים והצרכים שהלקוחות מתמודדים איתם.
    • הדגשת פתרונות והטבות המעניינים את הלקוחות.

מדדים מרכזיים למדידת ביצועי משרד הפרסום

בחירת המדדים הנכונים למעקב מאפשרת להבין את האפקטיביות של הקמפיינים ולבצע אופטימיזציה מתמשכת. הנה המדדים החשובים ביותר:

  • עלות לליד (CPL – Cost Per Lead): העלות הממוצעת להבאת ליד חדש.
  • רלוונטיות הלידים: מדד המתייחס לסיכויי הליד להפוך ללקוח מששלם בשלב כלשהו בעתיד.
  • יחס המרה (Conversion Rate): אחוז המבקרים או הלידים שהפכו ללקוחות משלמים או ביצעו פעולה רצויה במשפך השיווקי.
  • עלות ההרכשה השיווקית: נטו העלות השיווקית לגייס לקוח משלם
  • החזר על הוצאות פרסום (ROAS – Return On Ad Spend): היחס בין ההכנסות שהתקבלו מהקמפיין לבין ההוצאות עליו.
  • מדדי מעורבות (Engagement Metrics): מדדים כמו שיעור הקלקה (CTR), זמן שהייה באתר, שיעור נטישה (Bounce Rate), שיתופים ותגובות.
  • עלות לאלף חשיפות (CPM – Cost Per Mille): העלות לחשיפת המודעה לאלף אנשים.
  • שיעור החזר (Refund Rate): אחוז הלקוחות שמחזירים מוצרים או מבטלים שירותים.

 

המלצות לפעולה

  • קבעו מטרות ויעדים משותפים: ודאו שמשרד הפרסום ומחלקת המכירות פועלים להשגת אותן מטרות.
  • בקשו דוחות מפורטים: דרשו ממשרד הפרסום לספק דוחות הכוללים את כל המדדים המרכזיים, עם הסברים ותובנות.
  • העבירו מידע כמפורט לעיל למשרד הפרסום.
  • המשיכו ללמוד ולהתאים: בהתאם לתוצאות בפועל.
  • התמקדו באיכות ולא רק בכמות: במיוחד בכל הנוגע ללידים, חשוב לעקוב אחר האיכות (רלוונטיות) ולא רק אחר כמותם.
  • קיימו פגישת עבודה קבועה שוטפת משותפת עם משרד הפרסום אחת לשבועיים ובתחילת כל חודש

חיבור עמוק ואפקטיבי בין משרד הפרסום והדיגיטל למחלקות רלוונטיות נוספות כמו מחלקת המכירות והשירות הוא מפתח להצלחה. באמצעות תיאום ציפיות מדויק, דרישה לנתונים, מדדים ודוחות מפורטים ושיתוף פעולה מתמשך, תוכלו להבטיח שהמאמצים השיווקיים שלכם מתורגמים לתוצאות אמיתיות ומשמעותיות.

באמצעות התמקדות במדדים כמו עלות רכישה, החזר על הוצאות פרסום, יחס המרה ואיכות הלידים, תוכלו לקבל תמונה ברורה על ביצועי משרד הפרסום שלכם ולבצע שיפורים מתמשכים.

בסופו של דבר, ההצלחה תלויה בשיתוף פעולה ובמחויבות של כל הצדדים המעורבים. עם הגישה הנכונה והכלים המתאימים, תוכלו למקסם את הפוטנציאל של השיווק והמכירות שלכם, להשיג תוצאות טובות יותר ולשפר לאורך הדרך תוך כדי תנועה.

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן