המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

המדריך המקיף, המקצועי והפרקטי לאפיון מערכת CRM שלכם



דוחות ותצוגות דשבורד: בהמשך האפיון 

הערה חשובה : בחירת מערכת/בחינת היתכנות המערכת הקיימת – הוא השלב האחרון בתהליך ואינו רלוונטי בתחילת האפיון

בחירת גורם רלוונטי לאפיון המערכת : ישנה חשיבות גבוהה למנהל/ת פרויקט פנימי/או חיצוני המכיר היטב תהליכי מכירה, שיווק ושירות בארגון.

הגדרת מטרה ראשית
: יש להגדיר מטרת אב לתהליך האפיון

לדוגמה: הטמעת מערכת שתתמוך בניהול תהליכי מכירה, שיווק ושירות , החל מכניסת הליד וקדימה הכוללת בין היתר: …… סקרים, הצעות , וכו’.  

הגדרת מטרות משניות : פירוט השלבים ואבני דרך לאפיון

רשימת גורמים רלוונטיים לטובת הפרויקט – פנימית וחיצונית  

פירוט מבנה ארגוני: יש לפרט את המבנה הארגוני הכולל חלוקת המחלקות והתחומים, (לדוגמה: מוקד טלמיטינג,משווקים/יועצים/סוכנים, נציגי שירות, טכנאים, מנהלים…), התייחסות אופן שימוש (מחשב/מובייל/טאבלט)

פירוט תכולת המערכת: הגדרת תהליכים וממשקים בעבודה על המערכת, לדוגמה: ניהול לידים, ניהול משימות, מעקב אחר פגישות, ניהול סקרים ושאלונים, ממשק למוקד חיצוני, תהליכים אוטומטיים למכירה ושירות ועוד

פירוט התהליכים והפעולות:
יש להגדיר ולציין את כלל התהליכים הקיימים בצורה מפורטת, כל תהליך בפני עצמו.
יש לפרט את כל התהליכים הנדרשים במערכת באמצעות תרשימי זרימה (Workflow), כולל תיאור של כל שלב ופעולה.

כל תהליך – כולל מספר אינטראקציות, פעולות או שלבים. לדוגמה:
טיפול בליד, ניהול קשרי לקוחות, תהליך מכירה ללקוחות פרטיים ועסקיים,  טיפול בקריאות שירות

פעולה –  מבוצעת באופן חד-פעמי וללא שלבים נוספים

במידה ויש תהליך שמתחיל/מסתיים בשילוב עם מערכת נוספת יש לציין זאת בתרשים זרימה.

חשוב לבנות תרשים זרימה המשלה את תחומי האחריות של כל מערכת.

שדות וערכים: יש להגדיר שדות וערכים בכרטיס לקוח כולל סדר הופעתם , בפירוט: תוצאות של שדות (Drop Down וכו),  הגדרה חובה /רשות , סוג השדה, שדה שולט ושדה נשלט.
לדוגמה: מקור הגעה, סטטוס ראשי, סטטוס משני ,רשימת צק’ליסט, וכו

הגדרת קלט ופלט:

קלט: רשימת שדות לקליטת נתונים, לדוגמה: שם, טלפון, אימייל, גיל.

פלט: רשימת תוצרים, לדוגמה: דוחות, חיווים על כפילות, רשימות תקינות.

מסכים: יש להגדיר את המסכים הראשיים במערכת, למשל:  מסך לידים,  מסך משימות, מסך פגישות

דוחות ותצוגות דשבורד:
להלן דוגמאות לדוחות דשבורד אסטרטגיים (משתנה בין חברה לחברה) לחץ לקבלת  דוחות בקרה אפיון

* הדוחות והגראפים מהווים דוגמאות לרעיונות בסיסיים לדשבורד וניתוח ביצועים בחברות וארגונים 
דוחות:  מכירה, טרום מכירה, שירות, סקרים, בקרת פרסום , SLA

ברמת מחלקה , סניף, רשת, דשבורד לבעלי תפקידים ומנהלים
לפי כל סנן של זמן/טווח/תקופה
כמו כן, יש להגדיר דוחות אסטרטגיים שיישלחו למנהלים בסוף יום/שבוע/חודש

ניהול ישויות: יש לפרט את הישויות המנוהלות במערכת:

לידים, הזמנות,  אנשי קשר, לקוחות, הצעות מחיר, הזמנות,  מוצרים,  עסקאות, פגישות, משימות, לוג שיחה, אירועים, דוא”ל, קבצים, שיחות מוקלטות, תיעוד ווטסאפ ועוד.
לכל יישות ליש בנות את השדות, הערכים והתוצאות (Drop Down).

טעינת קבצים (שדה בתוך כרטיס לקוח): חשוב להגדיר מראש מיקום שמירת הנתונים, גודל, מורשים, סוגי קבצים, ניהול גרסאות ועוד.

לוגיקה עסקית: יש לפרט את ההתניות והלוגיקה העסקית בכל תהליך, לדוגמה:

  • תזכורות, הקפצות, התראות – יש לבחור בקפידה מי מקבל, על מה ואיך (חשוב: לא להעמיס יתר על המידה)
    דוגמאות: מנהל מוקד יקבל הקפצות/תזכורות ללידים שטרם טופלו אחרי מסגרת זמן מוגדרת,  מנהל מחלקה יקבל תזכורת על אי עמידה ביעד שבועי/חודשי/רבעוני וכו
  • הקצאות בין משתמשים
  • תיעדוף הלידים/דאטה : יש חשיבות להגדיר את הלוגיקה והפרמטרים המשפיעים על סדר ,אופן וצורת הצגת הדאטה במערכת לפי כל גורם בארגון
  • הגדרת כפילות: יש לקבוע את הפרמטר המגדיר כפילות, אופן הטיפול והחיווי לכפול
  • חישוב של גיל לפי תאריך לידה, שיוך לסניפים לפי עיר מגורים, אוטומציות שונות כגון הקצאות לידים למשתמשים ספציפיים לפי מיקום ג”ג , כאשר ליד חדש שנכנס אוטומטית יקבל “מועד לטיפול” לאותו יום
  • הסבר לוגי לקשרים בין כרטיסים לקוח אב/אילן יחסים : (במידת הרלוונטיות) שיוך בין בני משפחה וכו
  • סרגלים מתקדמים : tracker “סרגל פיצה ” -התקדמות הליד/הזדמנות/שלב עם הלקוח בהתאם לסטטוס /ערך אחר שייבחר

ניהול משימות: יש להגדיר את תהליכי ניהול המשימות, כולל תיעדוף, תזכורות, והקפצות לכל תהליך.

ממשקים ואינטגרציות: הגדרת אינטגרציה עם/מ- מערכות חיצוניות כגון:  מערכת PRIORITY/ERP, מרכזייה, מערכת דיוור, ווטסאפ., יומן, מיילים

הסבת נתונים:  יש לתאר את תהליך הסבת הנתונים ממערכות קודמות, כולל פורמט הנתונים לטעינה.

משתמשים והרשאות: יש להגדיר את סוגי המשתמשים במערכת וההרשאות הניתנות לכל סוג:

נציגי מכירות, מוקדים, שיווק, מנהלים, דרגי ביניים,  נציגי שירות וכו

טפסים וסקרים:  יש להגדיר טפסים וסקרים שונים כמו טפסי שביעות רצון.


בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן