הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
בינואר 2024, פנה אלינו לחברת Game Changer לקוח עם בקשה מעניינת:
להעניק כלים ניהוליים למנהלים באמצעות סדרת סדנאות.
לאחר תאום ציפיות, בירור מעמיק ושאלות מקצועיות, גילינו שהסדנאות היו אמנם בראשו של המנהל, אך בפועל, הן לא היו הפתרון הנכון העדכני עבור החברה.
למרות שהמלצנו על גישה אחרת, הלקוח בחר לפנות לחברת ייעוץ אחרת שהסכימה לספק את הסדנאות המבוקשות.
כעבור שלושה חודשים בלבד, הלקוח חזר ופנה אלינו שוב רק הפעם עם תחושת אכזבה.
“הסדנאות התבררו כפתרון זמני הד הוק בעל ערך למספר ימים בלבד וכמובן ללא תהליך יישומי של הטמעת הכלים והחומרים”.
כששאלנו את המנהלים מה הם זוכרים מסדרת הסדנאות, רובם התייחסו בעיקר לכיבוד .
סדנאות יכולות להיות כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל הן אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור לפיתוח מנהלים. ניהול מוצלח כולל תהליכים רבים המתייחסים למיומנויות ניהול, הנעה, בקרה, הכשרה,פיתוח משאב אנושי ועוד.
את כל אלו יש ליישם בפועל בעבודה השוטפת תוך כדי תנועה כחלק משגרות העבודה והניהול. אותם יש לבקר ולשפר כל הזמן, לתקן תוך כדי תנועה. רק כך ניתן להצליח ולהתפתח.
אז מה אנחנו עושים היום עם הלקוח בפיתוח המנהלים, ועד כמה זה משמעותי עבורם?
- התחלנו במפגשי פתיחה והכרות עם המנהלים במקביל לניתוח SWOT לכל מחלקה.
- מיפינו יחד עם המנהלים את היכולות והמיומנויות הניהוליות שלהם ושיקפנו להם את הפער בין המצוי לרצוי ומפה גיבשנו תכנית עבודה צוותית ופרטנית עם כל אחד מהמנהלים על ציר הזמן, תוך דגש על פיתוח מטרות אישיות לכל מנהל, תוך התאמה למטרות החברה הכוללת.
- הגדרנו באופן ברור את התפקידים ותחומי האחריות של המנהלים, תוך שילוב הגדרות יעדים ברורים ומדידים לכל מנהל ומחלקה. חיברנו ורתמנו אותם יחד להבנה של התפקיד ואופן הביטוי בשגרות הניהול שלהם מול הצוותים.
- בנינו יחד איתם את שגרות הניהול בדגש על ישיבות צוות ופגישות עבודה.
- ביצענו עימם סימולציות , נכחנו איתם יחד וביצענו תחקיר שיפורים יחד. כל מנהל בנה ואימץ את שגרת הניהול כחלק ממודל גנרי לחברה.
- בתוך התכנית פיתחנו כלים לניהול זמן ומשימות, לצד מודלים להנעת עובדים, כולל הגברת המוטיבציה.
- בנוסף, יישמנו מודלים ניהוליים (כגון ניהול ממוקד עובדים, ממוקד יעדים), תוך שימוש בהם בתהליכים השוטפים .
- שיפרנו את הכלים התומכים והמערכות.
- צמצמנו פערים מקצועיים במשאב האנושי, ודיגיטציה ארגונית.
- ליווינו את המנהלים פיתחנו מיומנויות רכות כמו הקשבה, פיתוח תקשורת בינאישית, ניהול רגשות, העברת מסרים ושאלת שאלות, קבלת החלטות, והתמודדות עם בלת”מים ומשימות יום-יומיות.
- בנינו יחד תהליכי חפיפה והכשרה לכניסה לתפקיד ניהולי.
- את כל אלו עשינו תוך שימוש גם בסדנאות מותאמות (Tailer made) , ליווי אחד על אחד פגישות אישיות עם המנהלים לעבודה על נושאים פרטניים, סיעורי מוחות משותפים, למידת הצלחות ,הצטרפות לישיבות ופגישות ומנטורינג מרחוק.
- בכל התהליך חתרנו לאינטרקציה ומעורבות גבוהה מצד המנהלים – נתנו להם את הבמה להציג, לשאול, להתחבט ובעיקר לעשות.
לסיכום: יצרנו דינמיקה המחייבת שיתוף פעולה, יצירתיות , הטמעה לאורך זמן – ביחד מובילים לשיפור משמעותי .
אז לפניי שאתם סוגרים על איזו סדרת סדנאות ,תחשבו אם זה הדבר הנכון לחברה או לארגון שלכם
כש-Game Changer מגיעה לארגון, אנחנו יודעים שיש לנו חודשים בודדים לייצר מהלך אמיתי שהוא Game Changer לתוצאות ולביצועים של החברה. תבנו תהליך. תשקיעו בנכס החשוב ביותר שלכם בארגון – במנהלים שלכם!
לא הרצאות, לא סדנאות, לא תיאוריות, ולא כיבודים. רק מעשים וחשיבה שמובילים לתוצאות. 😊
אם שבעתם ממה שלא עבד, מסיסמאות סרק ואתם צמאים לשינוי אמיתי,
דברו איתנו Game Changer
www.marketings.co.il , 050-7890993 , 09-8995650 [email protected]
כותבת המאמר: מיטל הדר.