הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!

ניהול דאטה
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר אודות הלקוחות שלהם נעשה בשדה “הערות” בכרטיס לקוח

למה בחרנו לשתף אתכם וכמה זה קריטי עבורכם?

בכל ארגון עסקי, הדאטה הארגוני מהווה נכס אדיר היכול להשפיע משמעותית על הצלחת  תוצאות החברה. בין אם מדובר במערכות CRM, ERP כמו פריוריטי, מערכות לידים או אפילו אקסלים, הדאטה נאספת ומתנקזת במגוון מקומות. עם זאת, לא כל הארגונים מנצלים את הפוטנציאל הגלום במידע זה. במאמר זה נדון בחשיבות ניהול הדאטה הארגוני ונשתף טיפים לשיפור ביצועים באמצעות ניתוח והבנה עמוקה של הנתונים.

ארגון המידע ולמידה: הצעד הראשון להצלחה

לפני שמתחילים ליישם מודלים של Machine Learning (ML) או בינה מלאכותית (AI), חשוב לבצע סדר וארגון במידע הקיים. רוב החברות נוטות לאגד את המידע בשדה “הערות” או ב”משימות”, ולא בשדות ופרמטרים ייעודיים. גישה זו פוגעת לכם בתוצאות בצורה משמעותית !  לא ניתן לנתח את הנתונים ולבצע הסקת מסקנות משמעותיות.
מה עשינו שהשפיע ללקוחות שלנו על התוצאות?
יצרנו שדות ופרמטרים ייעודיים וביטלנו שפיכת כל המידע בשדות כלליים אלו. באמצעות המידע שנשפך לשדות ופרמטרים אלו , הלקוח יכול לנתח ולהבין מי הלקוח האידיאלי, מהו המסע הנכון עבורו, אילו מסרים מתאימים ומהם הצרכים והכאבים שלו. בנוסף – למדנו להכיר את הנתונים הפרסונאליים שלו שהתחבאו איי שם ב”הערות”, מה שאפשר לנו לייצר גם שיח מקרב יותר.

מפה המשכנו ל:

טיוב הנתונים ובניית פרמטרים חדשים

תהליך ארגון הדאטה כולל גם טיוב הנתונים ובניית פרמטרים חדשים. זהו תהליך של נבירה במידע הקיים וזיהוי הערות שחוזרות על עצמן ומשפיעות על תהליך המכירה. לדוגמה, הערות כמו “מעוניין בפגישה”, “לא מעוניין בפגישה”, “רוצה לשלב את בן/בת הזוג בפגישה” ועוד. על ידי סיווג הערות אלו לפרמטרים ייעודיים, ניתן לבנות מסד נתונים עשיר ומדויק יותר.

שיתוף פעולה עם מחלקות המכירות והשיווק

לצד האנליזה, חשוב לקבל פידבק ממחלקות המכירות והשיווק. שיתוף הפעולה מאפשר להבין היכן מתרחשות “נפילות” לאורך המשפך השיווקי והמכירתי, ולזהות פרמטרים נוספים שיכולים להשפיע על תהליך המכירה.

שלב הלמידה והסקת מסקנות עסקיות

לאחר ארגון וטיוב הדאטה, מגיע שלב הלמידה והסקת המסקנות. בשלב זה מנתחים את הפרמטרים המשפיעים על  יחסי הממרה במשפך השיווקי, סגירת העסקה ואת אחוז ההשפעה של כל פרמטר. המטרה היא למצוא את ה”נוסחה” המנצחת שתגביר את אחוזי ההצלחה.

שימוש במערכות Machine Learning

העלאת הנתונים למערכות ML מאפשרת להבין תובנות עסקיות ולחזות מגמות עתידיות. מומלץ להשתמש בכמות דאטה גדולה, לפחות 10,000 רשומות, כדי לקבל תוצאות מדויקות. המערכות מחזירות תובנות חשובות, כמו תיעדוף חכם של לידים ושיוך לקבוצות רלוונטיות (A, B, C), על בסיס הפרמטרים שנקבעו.

מה עושים אם אין מערכת ML בארגון?

לא לכל הארגונים יש גישה למערכות ML, או שהם אינם מעוניינים להטמיע אותן. במקרים אלו, ניתן לבצע את הניתוח באמצעות אנליסט אנושי. האנליסט ייקח את הדאטה, יחקור וינתח אותה כדי להסיק מסקנות עסקיות. חשוב להדגיש כי תהליך זה דורש זמן ומשאבים, אך הוא חיוני לשיפור הביצועים.

בניית עצי פעולה והתאמת המסע ללקוח

לאחר קבלת התובנות, יש לבנות עצי פעולה המותאמים לכל קבוצה או תת-קבוצה של לקוחות. המסע של כל לקוח צריך להיות מותאם אישית, עם מסרים ומועדים הנכונים לו.

הטמעת התובנות במערכות הארגון

כדי לוודא שהתובנות מיושמות, יש לבצע מספר פעולות:

  1. הפיכת הפרמטרים החדשים לשדות חובה במערכת ה-CRM: כך, כל נציג מכירות יידרש למלא את הפרמטרים בעת התיעוד.
  2. הטמעת הנוסחה במערכת ה-CRM: כדי שהמערכת תוכל לבצע תיעדוף אוטומטי של הלידים הנכנסים בהתאם לנוסחה שנקבעה.
  3. התאמת המסע ללקוח במערכת: באמצעות אוטומציות, מסרים ותזמונים בהתאם לעצי הפעולה שנבנו.

סיכום והמלצות

ניהול דאטה ארגוני בצורה יעילה יכול לשפר משמעותית את ביצועי החברה. חשוב לארגן ולטייב את הנתונים, לשתף פעולה עם מחלקות המכירות והשיווק, ולהשתמש בכלים מתקדמים לניתוח הנתונים. בין אם באמצעות מערכות ML או אנליסט אנושי, המטרה היא להסיק תובנות עסקיות שיובילו לשיפור תהליכים ולהגדלת המכירות.

קריאה נוספת

אנו מזמינים אתכם לקרוא מאמרים נוספים בנושא שיפור ביצועים באתר שלנו

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
AI בתהליכים עסקיים: כך מתחילים נכון ובשלבים
AI בתהליכים עסקיים: כך מתחילים נכון ובשלבים
AI הוא כבר לא טרנד—הוא סטנדרט תחרותי. במאמר תגלו איך לשלב AI בתוך תהליכי ליבה…
שירות פנים ארגוני
שירות פנים ארגוני
שירות פנים-ארגוני הוא הדרך שבה מחלקות ועובדים מאפשרים לעבודה להתקדם מהר, ברור ובלי מלחמות. המאמר…
העצמת עובדים
העצמת עובדים
בארגונים רבים “השליטה חוזרת למעלה”: העובד מציף בעיה, המנהל פותר, והאחריות נתקעת אצל המנהל. המאמר…
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
אם היומן שלך מלא אבל הדברים החשובים לא זזים—זו לא בעיית “ניהול זמן”, זו בעיית…
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו? האם אתם נופלים למלכודות של חוסר סבלנות…
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים. כשלא לוקחים בחשבון את המשאב האנושי,…
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית. האם אתם מוכנים לסיים את…
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
ארגונים רבים מכתירים מנהלים מוקדם מדי - ואז משלמים ביוקר בהחלטות שנתקעות, היררכיה לא ברורה…
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
אם הייתם יכולים להוסיף עוד 15% למחזור השנתי בתוך חודשיים-הייתם עושים את זה. המאמר מציע…
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
אבטלה סמויה פוגעת ישירות ברווחיות, במורל ובתרבות הארגונית-כי משלמים שכר מלא על תרומה חלקית, והמצטיינים…
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
כשאין ניהול משאבי אנוש מקצועי, הארגון משלם על זה ביוקר: תחלופה גבוהה, ירידה במורל, קונפליקטים…
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
ברוב הארגונים “זורקים למים” אנשי מכירות חדשים ואז מתפלאים למה התוצאות מתעכבות. במאמר תקבלו מסגרת…
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
רוב הארגונים נופלים בגיוס איש מכירות כי מדלגים על בסיס: הגדרת סוג המכירה, מודל העבודה,…
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום הוא המהלך שמייצר ללקוח תחושת “הם איתי” עוד לפני שנוצרה בעיה—ולכן הוא מעלה…
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
מנכ״לים רבים נופלים על אותם מוקשים: אין תכנית עבודה שנתית, מתעלמים מהמשאב האנושי בזמן אמת,…
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
אם אתם רוצים לצמוח מהר יותר-אתם חייבים לעבור מניהול אינטואיטיבי לניהול מבוסס נתונים. במאמר תקבלו…
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי -אנחנו לוחצים שוב ושוב על כפתור שכבר דולק - לא כי אנחנו לא…
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
השקעתם באוטומציה כדי לחסוך זמן ולשפר ביצועים-אבל עדיין קורים “נפילות” שמבזבזות כסף, זמן ומוניטין. המאמר…
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
המציאות בישראל מחייבת כל מנכ״ל/ית ומנהל/ת בכיר/ה להיערך לתרחיש של “ניהול תחת אש”: עובדים נעדרים,…
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
המאמר מסביר למה ולמי נכון לפתח פעילות B2B בנוסף ל-B2C: כשהמוצר כבר מבוסס, יש תשתיות…
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
המעבר שיקפיץ את ביצועי מחלקת המכירות הוא מעבר ממנהל “תפעול מכירות” למנהל מכירות שמוביל אנשים,…
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
ברוב הארגונים הגבייה נופלת בין הכיסאות: המכירות לא רוצות “לקלקל” יחסים, הבק-אופיס מטפל כשיש זמן,…
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
מחקר על שיחות מכירה מגלה שכמעט **4 מתוך 10 לידים “לא רלוונטיים” שהוגדרו על ידי…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!
רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?
שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡
דילוג לתוכן