הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר אודות הלקוחות שלהם נעשה בשדה “הערות” בכרטיס לקוח

למה בחרנו לשתף אתכם וכמה זה קריטי עבורכם?

בכל ארגון עסקי, הדאטה הארגוני מהווה נכס אדיר היכול להשפיע משמעותית על הצלחת  תוצאות החברה. בין אם מדובר במערכות CRM, ERP כמו פריוריטי, מערכות לידים או אפילו אקסלים, הדאטה נאספת ומתנקזת במגוון מקומות. עם זאת, לא כל הארגונים מנצלים את הפוטנציאל הגלום במידע זה. במאמר זה נדון בחשיבות ניהול הדאטה הארגוני ונשתף טיפים לשיפור ביצועים באמצעות ניתוח והבנה עמוקה של הנתונים.

ארגון המידע ולמידה: הצעד הראשון להצלחה

לפני שמתחילים ליישם מודלים של Machine Learning (ML) או בינה מלאכותית (AI), חשוב לבצע סדר וארגון במידע הקיים. רוב החברות נוטות לאגד את המידע בשדה “הערות” או ב”משימות”, ולא בשדות ופרמטרים ייעודיים. גישה זו פוגעת לכם בתוצאות בצורה משמעותית !  לא ניתן לנתח את הנתונים ולבצע הסקת מסקנות משמעותיות.
מה עשינו שהשפיע ללקוחות שלנו על התוצאות?
יצרנו שדות ופרמטרים ייעודיים וביטלנו שפיכת כל המידע בשדות כלליים אלו. באמצעות המידע שנשפך לשדות ופרמטרים אלו , הלקוח יכול לנתח ולהבין מי הלקוח האידיאלי, מהו המסע הנכון עבורו, אילו מסרים מתאימים ומהם הצרכים והכאבים שלו. בנוסף – למדנו להכיר את הנתונים הפרסונאליים שלו שהתחבאו איי שם ב”הערות”, מה שאפשר לנו לייצר גם שיח מקרב יותר.

מפה המשכנו ל:

טיוב הנתונים ובניית פרמטרים חדשים

תהליך ארגון הדאטה כולל גם טיוב הנתונים ובניית פרמטרים חדשים. זהו תהליך של נבירה במידע הקיים וזיהוי הערות שחוזרות על עצמן ומשפיעות על תהליך המכירה. לדוגמה, הערות כמו “מעוניין בפגישה”, “לא מעוניין בפגישה”, “רוצה לשלב את בן/בת הזוג בפגישה” ועוד. על ידי סיווג הערות אלו לפרמטרים ייעודיים, ניתן לבנות מסד נתונים עשיר ומדויק יותר.

שיתוף פעולה עם מחלקות המכירות והשיווק

לצד האנליזה, חשוב לקבל פידבק ממחלקות המכירות והשיווק. שיתוף הפעולה מאפשר להבין היכן מתרחשות “נפילות” לאורך המשפך השיווקי והמכירתי, ולזהות פרמטרים נוספים שיכולים להשפיע על תהליך המכירה.

שלב הלמידה והסקת מסקנות עסקיות

לאחר ארגון וטיוב הדאטה, מגיע שלב הלמידה והסקת המסקנות. בשלב זה מנתחים את הפרמטרים המשפיעים על  יחסי הממרה במשפך השיווקי, סגירת העסקה ואת אחוז ההשפעה של כל פרמטר. המטרה היא למצוא את ה”נוסחה” המנצחת שתגביר את אחוזי ההצלחה.

שימוש במערכות Machine Learning

העלאת הנתונים למערכות ML מאפשרת להבין תובנות עסקיות ולחזות מגמות עתידיות. מומלץ להשתמש בכמות דאטה גדולה, לפחות 10,000 רשומות, כדי לקבל תוצאות מדויקות. המערכות מחזירות תובנות חשובות, כמו תיעדוף חכם של לידים ושיוך לקבוצות רלוונטיות (A, B, C), על בסיס הפרמטרים שנקבעו.

מה עושים אם אין מערכת ML בארגון?

לא לכל הארגונים יש גישה למערכות ML, או שהם אינם מעוניינים להטמיע אותן. במקרים אלו, ניתן לבצע את הניתוח באמצעות אנליסט אנושי. האנליסט ייקח את הדאטה, יחקור וינתח אותה כדי להסיק מסקנות עסקיות. חשוב להדגיש כי תהליך זה דורש זמן ומשאבים, אך הוא חיוני לשיפור הביצועים.

בניית עצי פעולה והתאמת המסע ללקוח

לאחר קבלת התובנות, יש לבנות עצי פעולה המותאמים לכל קבוצה או תת-קבוצה של לקוחות. המסע של כל לקוח צריך להיות מותאם אישית, עם מסרים ומועדים הנכונים לו.

הטמעת התובנות במערכות הארגון

כדי לוודא שהתובנות מיושמות, יש לבצע מספר פעולות:

  1. הפיכת הפרמטרים החדשים לשדות חובה במערכת ה-CRM: כך, כל נציג מכירות יידרש למלא את הפרמטרים בעת התיעוד.
  2. הטמעת הנוסחה במערכת ה-CRM: כדי שהמערכת תוכל לבצע תיעדוף אוטומטי של הלידים הנכנסים בהתאם לנוסחה שנקבעה.
  3. התאמת המסע ללקוח במערכת: באמצעות אוטומציות, מסרים ותזמונים בהתאם לעצי הפעולה שנבנו.

סיכום והמלצות

ניהול דאטה ארגוני בצורה יעילה יכול לשפר משמעותית את ביצועי החברה. חשוב לארגן ולטייב את הנתונים, לשתף פעולה עם מחלקות המכירות והשיווק, ולהשתמש בכלים מתקדמים לניתוח הנתונים. בין אם באמצעות מערכות ML או אנליסט אנושי, המטרה היא להסיק תובנות עסקיות שיובילו לשיפור תהליכים ולהגדלת המכירות.

קריאה נוספת

אנו מזמינים אתכם לקרוא מאמרים נוספים בנושא שיפור ביצועים באתר שלנו: marketings.co.il.

 

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן