איך להגדיל את המכירות בעסק?

Through paper. Bearded man looking through paper. Superhero in red cape showing blue shirt. Superhero. Red Superman Cape. Safety hero. Symbol S. Business growth. Super power.
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

 

 

 

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר הלקוחות, נוכחנו להבין ולדעת שמעבר לשיפור תהליכי ומיומנויות מכירה של אנשי המכירות (שהם חשובים והכרחיים), ישנם שני נושאים חשובים אשר קריטיים עבור חברות וארגונים שמעוניינים להגדיל את המכירות בעסק.

הנושא הראשון הוא התייחסות למשאב הזמן וייעול משאב הזמן של מחלקת המכירות –

בארגונים בהם אנשי המכירות אינם מבזבזים את זמנם בכל אשר אינו קשור ישירות למכירות הם אפקטיביים, יעילים  ומוכרים יותר,  זו עובדה. המספרים מצביעים על כך בברור. לאנשי המכירות יש הרבה יותר זמן  נטו למכור.

יש שיגידו שזה אינו פוליטיקלי קורקט אבל – להרבה חברות וארגונים אין ערך ממשי לזמן בייחוד בכל הקשור למחלקת המכירות. הזמן של אנשי המכירות שווה כסף והרבה מאוד כסף.

לאנשי המכירות יש יותר מדי גזלני זמן בשוטף כגון: מסלול קו ונסיעות מבוזר, אי אספקה של מוצרים בזמן, התעסקות בסגירת קצוות בתפעול ובלוגיסטיקה, התעסקות עם אדמיניסטרציה מיותרת,  התנהלות לקויה בגביה ועוד.

החמור מכך, שחלק מאנשי המכירות כבר התרגלו למציאות ומתרצים זאת כחלק מהמכירות ויש לא מעט דוגמאות  – ” אם אני לא אדאג שהלקוח יקבל את המוצרים שהזמין בזמן אז לא תהיה מכירה וגם לא המשך מכירה בעתיד”.

מחקרים מצביעים על כך שאנשי המכירות יכולים לבזבז עד 50% מהזמן שלהם בשוטף על נושאים שאינם קשורים באופן ישיר למכירה. זה הרבה מאוד זמן, גם אם הצלחתם להקטין ל 25% , הגדלתם בצורה משמעותית את פוטנציאל הסגירות שלכם.

האג’נדה הארגונית חייבת להיות ממוקדת מכירות, המטרה היא אחת – מחלקת המכירות מתעסקת במקסימום זמן באינטראקציות מקדמות מכירה.

הנושא השני הוא למעשה פועל יוצא של ההתייחסות למשאב הזמן של מחלקת המכירות והוא התייחסות והתגייסות הארגון למחלקת המכירות. הארגון עובד ומגויס למען המכירות (ולא להפך).

מראש נציין – יש לכם את האחריות לוודא שאנשי המכירות שלכם אינם מנצלים זאת לרעה, מבינים את הרציונל ומכוונים לייצר תוצאות גבוהות יותר. מדדו אותם בעיקר בפעולות ויעדי המשנה שלהם – כמות פגישות בפועל כמות הצעות מחיר , מעקבי פולו אפ, הגדלות מכירה, הפניות ועוד.

אז איך משלבים את שני הנושאים החשובים בפעילות השוטפת כדי להגדיל את המכירות?

  • השינוי חייב להתחיל בהתייחסות ומיינד סט הארגוני. יש מקומות בהם יש צורך לחדד זאת בתוך ה DNA והתרבות הארגונית
  • רתמו את כלל הארגון למטרה והאצילו אחריות לממשקים מקבילים
  • הגדירו נהלי ושגרות עבודה שיתמכו ויפנו את מחלקת המכירות לזמן נטו, עשו זאת באופן שוטף באמצעות בקרה ומפגשים משותפים של כלל הממשקים המעורבים
  • נסו לנטרל אגו במקומות המאתגרים של שינוי אחריות ופעולות בקרב ממשקים
  • הטמיעו דיגיטציה בנושאים של תמיכה המכירתית והחליפו את ההתעסקות הבינאישית
  • גורם ופונקציה מסייע לייעול ומיקוד הזמן של מחלקת המכירות הוא רכז-ת /מתאם-ת מכירות האחראי-ת לייצר תמיכה מקסימלית לאנשי המכירות
  • ניהול מיטבי ונכון של מחלקת המכירות בדגש על תכנון – תכנון נכון של תכניות העבודה החודשיות /שבועיות ואף היומיות ימקדו את אנשי המכירות במטרות וביעדים, בעיקר ופחות בטפל. זכרו – מחלקת המכירות היא יחידת רווח והפסד וכך גם כל איש מכירות מהווה יחידה בפני עצמה
 

אז צעד ראשון – בקשו מאנשי המכירות שלכם לייצר רשימה של גזלני זמן שלהם בהווה ומשם אמצו את ההמלצות שלנו…

ועוד המלצה חשוב חשובה – שלבו את ייעול משאב הזמן והתגייסות שרות הארגון לטובת מחלקת המכירות כאחת המטרות האסטרטגיות העסקיות החשובות שלכם לשנה הקרובה

בהצלחה!

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
שירות פנים ארגוני
שירות פנים ארגוני
שירות פנים-ארגוני הוא הדרך שבה מחלקות ועובדים מאפשרים לעבודה להתקדם מהר, ברור ובלי מלחמות. המאמר…
העצמת עובדים
העצמת עובדים
בארגונים רבים “השליטה חוזרת למעלה”: העובד מציף בעיה, המנהל פותר, והאחריות נתקעת אצל המנהל. המאמר…
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
אם היומן שלך מלא אבל הדברים החשובים לא זזים—זו לא בעיית “ניהול זמן”, זו בעיית…
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו? האם אתם נופלים למלכודות של חוסר סבלנות…
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים. כשלא לוקחים בחשבון את המשאב האנושי,…
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית. האם אתם מוכנים לסיים את…
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
ארגונים רבים מכתירים מנהלים מוקדם מדי - ואז משלמים ביוקר בהחלטות שנתקעות, היררכיה לא ברורה…
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
אם הייתם יכולים להוסיף עוד 15% למחזור השנתי בתוך חודשיים-הייתם עושים את זה. המאמר מציע…
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
אבטלה סמויה פוגעת ישירות ברווחיות, במורל ובתרבות הארגונית-כי משלמים שכר מלא על תרומה חלקית, והמצטיינים…
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
כשאין ניהול משאבי אנוש מקצועי, הארגון משלם על זה ביוקר: תחלופה גבוהה, ירידה במורל, קונפליקטים…
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
ברוב הארגונים “זורקים למים” אנשי מכירות חדשים ואז מתפלאים למה התוצאות מתעכבות. במאמר תקבלו מסגרת…
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
רוב הארגונים נופלים בגיוס איש מכירות כי מדלגים על בסיס: הגדרת סוג המכירה, מודל העבודה,…
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום הוא המהלך שמייצר ללקוח תחושת “הם איתי” עוד לפני שנוצרה בעיה—ולכן הוא מעלה…
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
מנכ״לים רבים נופלים על אותם מוקשים: אין תכנית עבודה שנתית, מתעלמים מהמשאב האנושי בזמן אמת,…
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
אם אתם רוצים לצמוח מהר יותר-אתם חייבים לעבור מניהול אינטואיטיבי לניהול מבוסס נתונים. במאמר תקבלו…
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי -אנחנו לוחצים שוב ושוב על כפתור שכבר דולק - לא כי אנחנו לא…
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
השקעתם באוטומציה כדי לחסוך זמן ולשפר ביצועים-אבל עדיין קורים “נפילות” שמבזבזות כסף, זמן ומוניטין. המאמר…
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
המציאות בישראל מחייבת כל מנכ״ל/ית ומנהל/ת בכיר/ה להיערך לתרחיש של “ניהול תחת אש”: עובדים נעדרים,…
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
המאמר מסביר למה ולמי נכון לפתח פעילות B2B בנוסף ל-B2C: כשהמוצר כבר מבוסס, יש תשתיות…
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
המעבר שיקפיץ את ביצועי מחלקת המכירות הוא מעבר ממנהל “תפעול מכירות” למנהל מכירות שמוביל אנשים,…
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
ברוב הארגונים הגבייה נופלת בין הכיסאות: המכירות לא רוצות “לקלקל” יחסים, הבק-אופיס מטפל כשיש זמן,…
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
מחקר על שיחות מכירה מגלה שכמעט **4 מתוך 10 לידים “לא רלוונטיים” שהוגדרו על ידי…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!
רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?
שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡
דילוג לתוכן