איך להגדיל את המכירות בעסק?

Through paper. Bearded man looking through paper. Superhero in red cape showing blue shirt. Superhero. Red Superman Cape. Safety hero. Symbol S. Business growth. Super power.
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

 

 

 

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר הלקוחות, נוכחנו להבין ולדעת שמעבר לשיפור תהליכי ומיומנויות מכירה של אנשי המכירות (שהם חשובים והכרחיים), ישנם שני נושאים חשובים אשר קריטיים עבור חברות וארגונים שמעוניינים להגדיל את המכירות בעסק.

הנושא הראשון הוא התייחסות למשאב הזמן וייעול משאב הזמן של מחלקת המכירות –

בארגונים בהם אנשי המכירות אינם מבזבזים את זמנם בכל אשר אינו קשור ישירות למכירות הם אפקטיביים, יעילים  ומוכרים יותר,  זו עובדה. המספרים מצביעים על כך בברור. לאנשי המכירות יש הרבה יותר זמן  נטו למכור.

יש שיגידו שזה אינו פוליטיקלי קורקט אבל – להרבה חברות וארגונים אין ערך ממשי לזמן בייחוד בכל הקשור למחלקת המכירות. הזמן של אנשי המכירות שווה כסף והרבה מאוד כסף.

לאנשי המכירות יש יותר מדי גזלני זמן בשוטף כגון: מסלול קו ונסיעות מבוזר, אי אספקה של מוצרים בזמן, התעסקות בסגירת קצוות בתפעול ובלוגיסטיקה, התעסקות עם אדמיניסטרציה מיותרת,  התנהלות לקויה בגביה ועוד.

החמור מכך, שחלק מאנשי המכירות כבר התרגלו למציאות ומתרצים זאת כחלק מהמכירות ויש לא מעט דוגמאות  – ” אם אני לא אדאג שהלקוח יקבל את המוצרים שהזמין בזמן אז לא תהיה מכירה וגם לא המשך מכירה בעתיד”.

מחקרים מצביעים על כך שאנשי המכירות יכולים לבזבז עד 50% מהזמן שלהם בשוטף על נושאים שאינם קשורים באופן ישיר למכירה. זה הרבה מאוד זמן, גם אם הצלחתם להקטין ל 25% , הגדלתם בצורה משמעותית את פוטנציאל הסגירות שלכם.

האג’נדה הארגונית חייבת להיות ממוקדת מכירות, המטרה היא אחת – מחלקת המכירות מתעסקת במקסימום זמן באינטראקציות מקדמות מכירה.

הנושא השני הוא למעשה פועל יוצא של ההתייחסות למשאב הזמן של מחלקת המכירות והוא התייחסות והתגייסות הארגון למחלקת המכירות. הארגון עובד ומגויס למען המכירות (ולא להפך).

מראש נציין – יש לכם את האחריות לוודא שאנשי המכירות שלכם אינם מנצלים זאת לרעה, מבינים את הרציונל ומכוונים לייצר תוצאות גבוהות יותר. מדדו אותם בעיקר בפעולות ויעדי המשנה שלהם – כמות פגישות בפועל כמות הצעות מחיר , מעקבי פולו אפ, הגדלות מכירה, הפניות ועוד.

אז איך משלבים את שני הנושאים החשובים בפעילות השוטפת כדי להגדיל את המכירות?

  • השינוי חייב להתחיל בהתייחסות ומיינד סט הארגוני. יש מקומות בהם יש צורך לחדד זאת בתוך ה DNA והתרבות הארגונית
  • רתמו את כלל הארגון למטרה והאצילו אחריות לממשקים מקבילים
  • הגדירו נהלי ושגרות עבודה שיתמכו ויפנו את מחלקת המכירות לזמן נטו, עשו זאת באופן שוטף באמצעות בקרה ומפגשים משותפים של כלל הממשקים המעורבים
  • נסו לנטרל אגו במקומות המאתגרים של שינוי אחריות ופעולות בקרב ממשקים
  • הטמיעו דיגיטציה בנושאים של תמיכה המכירתית והחליפו את ההתעסקות הבינאישית
  • גורם ופונקציה מסייע לייעול ומיקוד הזמן של מחלקת המכירות הוא רכז-ת /מתאם-ת מכירות האחראי-ת לייצר תמיכה מקסימלית לאנשי המכירות
  • ניהול מיטבי ונכון של מחלקת המכירות בדגש על תכנון – תכנון נכון של תכניות העבודה החודשיות /שבועיות ואף היומיות ימקדו את אנשי המכירות במטרות וביעדים, בעיקר ופחות בטפל. זכרו – מחלקת המכירות היא יחידת רווח והפסד וכך גם כל איש מכירות מהווה יחידה בפני עצמה
 

אז צעד ראשון – בקשו מאנשי המכירות שלכם לייצר רשימה של גזלני זמן שלהם בהווה ומשם אמצו את ההמלצות שלנו…

ועוד המלצה חשוב חשובה – שלבו את ייעול משאב הזמן והתגייסות שרות הארגון לטובת מחלקת המכירות כאחת המטרות האסטרטגיות העסקיות החשובות שלכם לשנה הקרובה

בהצלחה!

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן