|
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
עצרו וחישבו לרגע – אם הייתם יכולים להגדיל עוד 15% במחזור ההכנסות השנתי שלכם בחודשיים בלבד, הייתם עושים את זה? ברוב החברות כן! זה לגמרי אפשרי.
דווקא עכשיו, כשהשנה כמעט מסתיימת, ישנו חלון הזדמנויות נדיר: לקוחות רוצים לסגור תקציבים, מנהלים רוצים להציג תוצאות ועובדים (אם מכוונים נכון) יכולים להביא את המספרים שייצרו לכם מומנטום חשוב לקראת השנה הבאה. אבל כדי שזה יקרה, חייבים לנהל את התקופה הזו אחרת.
החודשיים האחרונים של השנה מהווים תקופת הזדמנות לסכם בין “עוד שנה שעברה” לבין “השנה שבה שברנו את השיאים שלנו”.
חשוב להבין שעכשיו זה הזמן הכי קריטי, כל החלטה עכשיו משפיעה על השנה הבאה. עסקה, תהליך או מהלך אסטרטגי שנעשים היום ישנו את קצב הפתיחה של ינואר הקרוב.
חשוב להבין שעכשיו זה הזמן הכי קריטי, כל החלטה עכשיו משפיעה על השנה הבאה. עסקה, תהליך או מהלך אסטרטגי שנעשים היום ישנו את קצב הפתיחה של ינואר הקרוב.
אז מה עושים? מחליטים שמנצלים את ההזדמנות ורותמים את כלל החברה ומחלקת המכירות בפרט:
1. בנו תכנית “60 יום לביצועי שיא ” – התייחסו לחודשיים הקרובים כאל קמפיין מבצעי:
- הגדירו יעד ברור (באחוזים, בכסף, בלקוחות)
- פרטו את התכנית הגדולה לתוכנית שבועית בשילוב מדדים יומיים והתאימו אותה תוך כדי תנועה.
- שלבו מכירות, שיווק, שירות ותפעול תחת מטרת ביצועים אחת
- התייחסו בתוך התכנית השבועית (“הקפסולה השבועית”) לכל יום מדידה, בקרה, תקשורת
2. מקדו את הצוותים בשלושה ערוצים והעניקו את התעדוף לכך במשאבים הנדרשים
- סגירת עסקאות פתוחות – אתרו עסקאות פתוחות במערכת, תייצרו דחיפות, תסגרו אות מוקדם ככל האפשר
- שימור והחזרת לקוחות רדומים – חזרו לכל לקוח שלא רכש השנה. שלחו פנייה אישית עם ערך אמיתי
- הגדלת מכירות קיימות (Upsell / Cross-sell).
כן חשוב לייצר עסקאות ומכירות חדשות ועשו זאת רק אחרי שתעדפתם מראש את 3 הערוצים הראשונים.
שתפו את מחלקת השירות שלכם – העניקו להם מענה מהיר ותמריץ במקרים בהם מזהים הזדמנויות מכירה.
זה הזמן להפסיק לרדוף אחרי הכול ולהתמקד רק במה שמכניס תוצאות כאן ועכשיו.
3. צרו דחיפות אמיתית – לקוחות קונים כשהם מרגישים ערך ודחיפות אמיתית. אמצו סיבות לסגור עכשיו ושלבו עם הצעות ייחודיות לסוף שנה, הטבות לשדרוג מוקדם, חבילות ערך המייצרות רווח ותועלת מיידי ללקוח.
4. רתמו את הצוותים ויצרו מוטיבציה ואמביציה להצליח .
הישורת האחרונה היא מבחן מנהיגות: הכניסו אווירה של מבצע. קיימו ישיבות קצרות, ממוקדות ויומיומיות.
הישורת האחרונה היא מבחן מנהיגות: הכניסו אווירה של מבצע. קיימו ישיבות קצרות, ממוקדות ויומיומיות.
מדדו, חגגו ותנו פידבק מידי. הכל צריך להיות מהיר יותר. מסגרו את התקופה במבצע יעדים לצוות, שלבו בונוסים ותגמולים שוטפים במהלך החודשיים ימים וזאת בכדי לייצר רצף, מוטיבציה ומעורבות גבוהה. כל אלו מרימים את האנרגיה ומעלים את קצב המכירות והסגירות.
5. נקו “דליפות אנרגיה” ארגוניות – עצרו קמפיינים שלא עובדים או לא מקדמים, קצרו או בטלו פגישות לא אפקטיביות והקפיאו משימות שאינן מקדמות את היעדים החודשיים האחרונים. זה הזמן לפעול, את האסטרטגיה החליפו בטקטיקה, כוונו למהלכים מהירים המניבים תוצאות מהירות.
6. בנו כבר עכשיו את גשר הכניסה ל-2026 – אל תחכו לינואר כדי להתחיל לחשוב קדימה, הכינו קובץ “לקחים מהשנה”. נתחו הצלחות וכשלונות. קבעו כבר עכשיו ישיבת הנהלה לניתוח ביצועים ולתכנון מוקדם. כך תיכנסו לשנה הבאה עם יתרון של לפחות חודש על כל המתחרים.
חברות וארגונים המיישמים את תכנית “60 יום לביצועי שיא” מדווחים על גידול של של בין 15%-30% במחזור ברבעון האחרון, קפיצה משמעותית במוטיבציה ובמעורבות עובדים, כניסה לשנה הבאה עם מומנטום ואנרגיה עסקית.
החודשיים הקרובים הם לא רק בהכרח “סוף השנה”, הם גם הבמה שלכם להראות ניהול אמיתי, מנהיגות עסקית ושליטה אמיתית בביצועים.
בהצלחה!

















































