דף הבית » טיפים מנצחים
אם אני לא מצליח להיכנס דרך הדלת אכנס דרך החלון”.
הגיג שאנשי מכירות אהבו ואוהבים לנכס לעצמם.
אז אם לא הצלחת להיכנס דרך הדלת זה או שלא ביצעת תהליך ראשונה מיטבי או שהצד השני אינו מעוניין – חשוב להפנים: תהליך מכירה איכותי לא נעשה באמצעות אינוס של הצד השני.
“לשבור את הקרח” להכיר, להכיל ולהקשיב ללקוחות שלכם היא הסיבה לרכישה. לקוחות רוצים קודם כל להכיר אתכם, אחר כך לבטוח בכם ובסוף לקנות מכם. מי שמנסה להתחיל מהסוף להתחלה לא ישרוד לאורך זמן.
תנו ללקוחות הפוטנציאלים שלכם הזדמנות להכיר את המומחיות, מקצועיות, טיב השרות, הזמינות שלכם. תנו ללקוחות להבין ולטעום מחוויית הצלחה, תהפכו אותם לשותפים אסטרטגיים שלכם.
חשיבות התרגול במסגרת אימון מכירות הוא חשוב מאוד: מעניק תחושת מסוגלת רבה יותר, חושף את המתלמד לידע וכלים נוספים, מגביר את היכולות להתמודד עם תכנים מורכבים יותר, מונע שכחה, מחדד את הנקודות החשובות והעיקריות בתהליך, חיזוק התוכן החדש מפנה מקום חומר ישן.
לפני שאנחנו יוצאים ומאשימים את יכולתו החלשה של נציג המכירות שלנו בואו נוודא שהוא קיבל את כלל התמיכה והכלים שיכולנו להעמיד לרשותו: ספר מוצר/שרות מקצועי, תפריט/תסריט שיחה ( מותאם לשיחה ראשונית, שיחת פולו אפ), טבלת הנחות ומבצעים, , בנק טיפול בהתנגדויות, בנק שאלות – תשובות, הכשרה והדרכה נכונה על גבי מערכות, תועלות ויתרונות של המוצר, מתחרים ושוק, הגדרת קהל היעד שלנו .
וכמובן תכנית ליווי והכשרה צמודה.
איך מזהים פוטנציאל נטישה של נציג מכירות?
ירידה בהישגים ובמדדים, פגיעה ותלונות על שכר נמוך, יחסים לא תקינים בתוך הצוות ומול המנהל הישיר, התנהגות שונה – שיח שונה, התכנסות והסתגרות, מעורבות רגשית נמוכה, מקטר, מתלונן, מאשים, מתן תירוצים ולא הסברים, רמת אנרגיה ירודה, לא “נלחם” על הלקוחות, שיח בקרב קהל לקוחות, מדבר מגרונם של הלקוחות הלא מרוצים ויורה תירוצים, יציאות מרובות להפסקות , ירידה בתפוקות (פגישות, שיחות), יותר מדי זמן במשרד, איחורים והיעדרויות, בשיחות משוב/הערכות תקופתיות.
ערך מול מחיר – במרבית המקרים לאנשים אין בעיה של כסף יש להם בעיה של ערך.
אנשים לא קונים מחיר, הם קונים ערך. בכל תהליך מכירה יש להנגיש לצד המתעניין את היתרונות, תועלות וערכים של המוצר/השרות שלנו. באמצעות העלאת הערך שהמחיר ייתפס בקרב לקוח מתעניין משמעותית גבוה יותר ממה שהוא מוכן וערוך לשלם/להשקיע מראש.
מכירה יוזמה מגיעה ב 3 רבדי זמן:
עבר – כל מי שנמצא ברשומות, כל מי שהתעניין, כל מי שלא היה רלוונטי, כל מי שנפסל…
הווה – לידים נכנסים, שיחות נכנסות, הפניות, שיחות יוצאות, מכירות און ליין באתר…
עתיד – שיתופי פעולה, הפניות, ניוזלטר, וובנרים, פגישות וידאו…
בכדי לייצר תהליך מכירה איכותי המשלב סגירה יש לוודא שהצד השני מבין ועונה לעצמו ל-3 שאלות עיקריות (3 WHY):
אחד הכלים החשובים והיעילים ביותר בתהליך המכירה הוא שאילת שאלות בעיקר בשלב איתור צרכים ובעיות.
מעבר להבנה העמוקה לרצונות, צרכים והבעיות השימוש בשאלות מקנה לנו גם את האפשרות לדלות אינפורמציה חשובה לתהליך, לערער את התפיסה של הלקוח, להיתפס כמומחה ע”י הצד השני, מאפשר למכור לצד השני קודם כל את הבעיה (עוד לפני הפתרון), מייצר רצף הסכמות חיובי.
שאלות מקדמות אותנו בחיבור ובמתן פתרונות לצד השני.
אחד הכלים החשובים והיעילים ביותר בתהליך המכירה הוא שאילת שאלות בעיקר בשלב איתור צרכים ובעיות.
מעבר להבנה העמוקה לרצונות, צרכים והבעיות השימוש בשאלות מקנה לנו גם את האפשרות לדלות אינפורמציה חשובה לתהליך, לערער את התפיסה של הלקוח, להיתפס כמומחה ע”י הצד השני, מאפשר למכור לצד השני קודם כל את הבעיה (עוד לפני הפתרון), מייצר רצף הסכמות חיובי.
שאלות מקדמות אותנו בחיבור ובמתן פתרונות לצד השני.
חלק מאחריות מחלקת המכירות הוא ה”רקל” שלה -רמת הקשר עם הלקוחות בשוטף.
הגדרה וקביעת יעדים ומדדים תוך התייחסות למזעור מינימלי של מספר הלקוחות המאוכזבים/לא מרוצים, הקטנת כמות התלונות בשוטף/אי שביעות רצון, הקטנת כמות הבקשות להחזרים וביטולים, הקטנת הסבירות לנטישת לקוחות, הגדלת המוכנות של לקוח לבצע רכישה נוספת לאורך ציר הזמן והגדלת הסבירות שלקוח ימליץ.
כמה פעמים קרה לנו שלקוחות התקשרו אלינו ונטשו את השיחה כי המתינו יותר מדי זמן או שסתם ניתקו? לא מעט.
אז מתי חוזרים אליהם? חייבים להגדיר SLA ברור, המלצה: חוזרים ב 4 שלבי ניסיונות התקשרות: מיד אחרי שנטשו, כשעה לאחר מכן, כ 4 שעות לאחר מכן, יום למחרת באותה שעה שהלקוח ניסה להשיג אותנו.
אנשים לא רוצים להיות פראיירים, הם רוצים להיות בטוחים שהם מקבלים את המוצר שלהם ברמה הגבוה ביותר, הם רוצים לדעת שהם באמת רוכשים מוצר/שרות שהם חייבים וצריכים אותו, שהמוצר ישרת אותם לאורך זמן.
העניקו להם עובדות והוכחות שיבססו להם בטחון – סיפורי הצלחה, עדויות, המלצות, נתונים ועוד.
מדד CLTV – Costumer Life Time Value – מדד ערך חיי לקוח הוא מדד חשוב מאוד בהתייחסות להכנסות ולתזרים המזומנים. הוא מתייחס ל סכום ההכנסות המגיעות מלקוח במשך כל חייו (ההיסטוריים והעתידיים) כפי שהם מוערכים בנקודת זמן כיום. למונח יש נגזרות אחרות כמו ערך לקוח נוכחי (ההכנסות מאותו לקוח עד עכשיו) או ערך לקוח פוטנציאלי, ולכן החישוב של המדד תמיד צריך לכלול בתוכו גם התייחסות לציר הזמן.
השאיפה והמטרה של איש איש המכירות הוא להגדיל את יעד המדד לאורך זמן.
כל מה שאינו מדיד אינו מנוהל ולהיפך – כל מה שלא מנוהל לא מדיד.
אי אפשר לנהל ממקום של תחושות, יש צורך לנהל ממקום של עובדות, נתונים ומספרים שניתן למדוד על ציר הזמן. מדידה היא חלק בלתי נפרד מבקרה ועמידה ביעדים.
מערכת יחסים איכותית עם הלקוח, מאופיינת בתקשורת בינאישית .ודיאלוג
בחירת המילים בשיחה עם לקוח משפיעה על מידת האמון שלו, על הביטחון שחש וכמובן על התוצאה- סגירת עסקה 🎯.
אז, באילו מילים כן כדאי לנו להשתמש בשיחה? 🧲
#הגדלת_מכירות, #הגדלתמכירות, #מכירות
לפני שאתם מתחילים להכשיר את אנשי המכירות שלכם, תבנו להם תכנית ודגשים מקצועיים… 🏅
#מיטל_הדר, #אסףהדר , #מיטל_הדר, #הגדלת_מכירות, #הגדלתמכירות, #מכירות
הכירו את המודל הייחודי והבלעדי שלנו להכשרת נציגי/אנשי מכירות- מודל י.ת.ם. אל תלכו אחרי העדר.. 🔔
לפני שמתחילים לדבר ולהכשיר מיומנויות מכירה, חובה קודם להכיר את המוצרים והשירותים שלכם,
📢 לאחר מכן – את המערכות לתפעול ורק בשלב הסופי את תהליך ומיומנויות המכירה הנדרשות.
#אסףהדר, #מיטלהדר, #שיפורביצועים, #שיפור_ביצועים, #הגדלת_מכירות, #הגדלת מכירות, #מכירות
בעידן הטכנולוגי תחום ההכשרה ופיתוח מיומנויות עשה קפיצה משמעותית בשנים האחרונות.
על הארגון מוטלת האחריות למקסם את תפוקת אנשי המכירות ולקדם תוכנית הכשרה מותאמת מטרות.
תוכנית ההכשרה הפרקטית של נציג המכירות חייבת לכלול מגוון של אימונים ברטוב… 💰
#אסףהדר, #מיטלהדר, #שיפורביצועים, #שיפור_ביצועים, #הגדלת_מכירות, #הגדלתמכירות, #מכירות
אחד הפספוסים הגדולים ביותר במודלי התגמול של אנשי המכירות הוא העדר בחינה של חומר הגלם.
רוב אנשי המכירות מזניחים ומזלזלים בחומר הגלם שלהם – לידים, הפניות , 📞
רשומות ובכך למעשה תורמים להתייקרות הוצאות השיווק והפרסום של החברה
תתחילו למדוד ולתגמל את נציגי /אנשי המכירות שלכם על אחוז ההמרה שלהם ותגלו פתאום שהם פחות מוותרים, 💪
מבצעים פולואפים וסוגרים יותר! 👑
#אסףהדר, #מיטלהדר, #שיפורביצועים, #שיפור_ביצועים, #הגדלת_מכירות, #הגדלתמכירות, #מכירות
השיווק הוא חלק אינטגרלי בתהליך המכירה 📌
◆ בעבר – הבנה שקשה למכור ללא תמיכה שיווקית
◆ בהווה ובעתיד – הבנה שאי אפשר למכור בלי שיווק מעורב מכירה
◼️ אחריות של השיווק להיות שותף פעיל לאורך כל תהליך המכירה (וגם אחרי המכירה)
◼️ אחריות של השיווק לתמוך וליזום בתהליכי מכירה
שימור לקוחות הוא נושא מרכזי וחיוני לצמיחה של כל עסק 💯
ארגונים נוטים לייחס פחות חשיבות לכך, ומעדיפים להשקיע בגיוס לקוחות פוטנציאלים- המצריך עלויות גבוהות יותר💲
לקוח מרוצה ונאמן הוא נכס לארגון- הוא מגדיל את רווחיות הארגון, מהווה שגריר לגיוס לקוחות חדשים המגיעים ע”י …המלצה אישית 🔔
מהם הכללי הברזל לתהליך שימור לקוחות מצליח?
#שימורלקוחות#חוויתשירות#שירותלקוחות#מיטלהדר#אסף_הדר
🔊 מספר המקרים בהם לקוח מבקש להגיע לידי סגירה בעצמו הוא נמוך עד נמוך מאוד, אנחנו צריכים “לעזור” ללקוח להגיע לסגירה באמצעות קריאה לסגירה, באופן אסרטיבי.
☚ חשוב לשים לב לפני כן שכל ההתלבטויות מצד הלקוח נפתרו, ורק לאחר מכן יש לבצע ניסיון לסגירה.
לעיתים יש צורך לבצע קריאה לסגירה ישירה : כן/לא
#אסףהדר#מיטלהדר#שיפורביצועים#שיפור_ביצועים#הגדלת_מכירות#הגדלת מכירות
למעשה, בכל שיחת מכירה תתקלו בהתלבטות מצד לקוח 🎯 גם כאשר אתם עובדים נכון שלב אחרי שלב לפי התסריט,
💲 הלקוח מביע עניין אך כשמגיעים לכסף פתאום הוא צריך לחשוב על זה. מה אנחנו עושים לא נכון? 🚩
פתרון נכון להתלבטות של לקוח היא זו שמפרידה בין אנשי מכירות בינונייו לטובים יותר… 💪
#אסףהדר#מיטלהדר#שיפורביצועים#שיפור_ביצועים#הגדלת_מכירות#הגדלת מכירות
נושא המכירות הוא מרכיב קריטי להצלחה עסקית: הן במובן הכלכלי והן במובן הארגוני 🔔
💪 בזמן מיתון, יש להכין תוכנית עבודה מסודרת ע”פ יעדים ותגמולים המבוססים תוצאות וסגירה, בדגש על העלאת המוטיבציה ומורל.
הארגון מוכרח לשנות את הטקטיקה האסטרטגית המכירתית שלו, ולבצע מעבר מפאסיביות לאקטיביות 💥:
💰 הגדלת נתח השוק, הגדלת נתח פר לקוח, בחינת משאבים והזדמנויות מדויקת,
מעורבות פיזית של מנהלים או בעלי תפקידים רלוונטים להליך המכירה ⭐.
#אסףהדר#מיטלהדר#שיפורביצועיo#הגדלת_מכירות#הגדלת מכירות#מכירות
הנוסחה היא:
עלות ההרכשה השיווקית = עלות הלידים / כמות הסגירות
בכדי להוזיל את עלות ההרכשה השיווקית יש לעבוד בשני מישורים ועדיף במקביל:
תקשורת מותאמת אישית מהווה פרמטר חשוב ביותר – בססו הצעות מכירה רלוונטיות בהתאם להעדפות קניה, התאימו את הטיימינג בהתאם לאירועים מיוחדים ,מועדים מסוימים בחודש/בשנה בכל אפיק/מדיום
ובשיחה. הסתייעו בכל פרט אישי של הלקוח שיסייע לכם להתקרב אליו ולהביע אמפטיה/קרבה/ הבעת עניין. כך תגרמו ללקוח שלכם להרגיש מיוחד.
יוזמה לתקשורת פתוחה וזמינה עם הלקוחות הקיימים חשובה מאוד לארגון שלכם
תשאפו לנהל ערוץ תקשורת פתוח עם הלקוחות שלכם בכל הקשור לשירות ומידע שוטף, עשו זאת מיד עם תום המכירה.
אל תשכחו לכלול עדכונים חשובים, דיווחים חודשיים/רבעוניים בהתאם לרלוונטיות התחום.
לא פחות חשוב, קבלו מהלקוחות שלכם משוב /תגובה , באמצעות סקר טלפוני/דיגיטלי.
חברות שהשכילו לעשות זאת נכון, הצליחו לייצר רמת שביעות רצון גבוהה, רמת הפעילות העמיקה והלקוחות הפכו לשגרירים פעילים
לקוחות נאמנים הם קהל הלקוחות השבוי שלכם, אל תקחו אותם כמובן מאליו. התייחסו אל קהל זה, טפחו אותו.
לקוחות נאמנים חייבים לקבל יחס מועדף, סגמנטציה של לקוחות נאמנים מתבטא לא פעם בשייכות VIP במועדון הלקוחות שלכם המאגד תכנית ייחודית וממוקדת, הטבות ייחודיות ובלעדיות.
הנכסים הדיגיטליים שלכם מהווים ערוץ משמעותי מאוד בתוצאות השיווק שלכם: ביצירת חשיפה, זכירות לאורך זמן, חשיפת המקצועיות והערכים של השרות/ מוצר שלכם, נעה לפעולה וחיזוק ביטחון ברכישה.
חשוב לרענו ולתחזק את הנכסים הדיגיטליים שלכם בשוטף עם המסרים/תמונות/ וידאו וכו
באתר ,בלוג, בוטים, עמודים (דפים) עסקיים ברשתות חברתיות ועסקיות, קבוצה ברשת חברתית/עסקית, עמודי נחיתה, באנרים, פופ אפ, דיוורים וכל מה שמייצג אותכם ברשת.
מקסום ערוצי הלידים שלכם -רשימת צ’קליסט לחברות וארגונים:
מצאנו כי בחברות וארגונים אשר פיתחו מערכת יחסים מותאמת אישית באמצעות פלטפורמת הניוזלטר, הגדילו בעשרות אחוזים את יחסי ההמרה והקטינו את אחוזי הנטישה – מה הם עשו נכון?
תהליך העבודה עם מערכת ה- CRM שלכם גם משפיעה באופן ישיר על יחס ההמרה שלכם.
תבדקו מה חסר לכם במערכת? מה גורם לאנשי המכירות שלכם לא לעבוד איתה נכון, מדוע הנתונים לא מעודכנים ,תבצעו את ההתאמות הנכונות לצרכים השיווקיים והמכרתים, לתהליכים השונים ולמשאב האנושי הקיים.
זכרו – לא בהכרח חייבים להחליף מערכת קיימת, אלא פשוט לעדכן ולשפר תהליכים מיטביים במערכת בצורה מקצועית יותר.
אוטומציה שיווקית מתחילה קודם כל מתהליך מיטבי עם הדאטה שלכם.
מפו את הדאטה ורכזו מקסימום מידע על הלקוחות שלכם – העדפות, מיקום, כמות וסוגי אינטראקציות ועוד. מקדו חשיבות גבוהה מאוד באיסוף הנתונים על כל ליד וליד שלכם במשפך השיווקי.
יישרתם קו עם הדאטה? עכשיו תוכלו להתחיל לחשוב על האוטומציה השיווקית.
הזהרו – בבנייה לא נכונה, האוטומציה עלולה דווקא לייצר תוצאות הפוכות.
ליקנדאין הינו ערוץ אסטרטגי ביצירת לידים חדשים בפרט לחברות בתחום ה-B2B ההשקעות והפיננסים.
יש חשיבות לעקביות והתמדה, ביצירת חשיפה לתכנים מקצועיים לקהלי יעד רלוונטיים, שימוש בפרופילים פעילים, חברות ושיח בקבוצות רלוונטיות ושימוש בעמוד העסקי של הארגון הקצו גורם שיווקי בארגון שלכם שיהיה אמון על פעילות הלינקדאין – הוא מספיק אסטרטגי עבורכם.
📯 ליד- בשפת השיווק הדיגיטלי הוא לקוח פוטנציאלי שהשאיר פרטים תוך שהוא מתעניין בנושא מוצרי/שירותי החברה.
🔑 קיימים שני מפתחות עיקריים להפיכת לידים לאיכותיים: עניין אמיתי ואמון גבוה הלקוח בחברה/ במוצר/ השירות.
כדי להשיג לידים איכותיים תצטרכו תשתית שיווק נכונה עם תוכן מתאים, עיצוב נקי וחוויית משתמש, ✔
שימוש בטכניקת פרסום, השקעה ברשתות החברתיות ויצירת אינטראקציה עם קהל היעד.
איכות הליד
אחריות בלעדית של מנהל השיווק לייצר ביקושים איכותיים
יש את הידע והכלים (ואם אין אז לרכוש)
דיסוננס איכות מול כמות (למול ספקים/ מכירות)
אופטימיזציה של מקורות- להכיר ולעבור נכון מול הספקים והערוצים
מוצר אחד או יותר?
איך מודדים ליד איכותי? בתחילת משפך/ סוף משפך?
לייצר בשלות ליד, לדוגמא:
סינון ראשוני, אוטומציות, קורגים, שימוש חכם בשדות בטופס ההרשמה
טיפול נכון בליד, מגדיל את הסיכוי לסגירה ולהפוך ללקוח 💲 💲
כיצד עושים זאת? 💡
👈 שיפור יחס המרה משמעותו מיקסום הטראפיק באתר לידי רכישות ולידים, המובילה לגידול במכירות והעסקאות.
אנו נוטים להתעלם מהדאטות הישנות שלנו, ששם נמצא הכסף האמיתי.. 💰
כסף שנמצא על הרצפה, רק צריך להרים אותו
פוטנציאל עצום שנשכח ואינו מנוצל
אחוזי ההמרה מהלידים הרדומים/ מחודשים/ ישנים יכול להגיע למספר דו ספרתי!
💰 אחד המדדים החשובים בארגונים וחברות הוא עלויות, בשורה התחתונה המטרה היא לייצר כסף: 💰
עלות הרכשה שיווקית: סכום העלות הכספית השיווקית שהארגון נדרש להוציא על מנת לגייס לקוח אחד 🔎
עלות הרכשה מכירתית: סכום ההוצאות השיווק והמכירה המשויכות לגיוס לקוח חדש 💳
עלות הרכשת לקוח: חישוב החזר ההשקעה באמצעות חישוב היחס שבין עלות לגיוס לקוח חדש,
לבין הערך הכלכלי שהוא מספק (חשוב להתייחס לרמת ההכנסה הצפויה מהלקוח לאורך זמן). 📈
מדדי בקרת עלויות
הלקוח מבצע סקר שוק מעמיק, מקבל המלצות מקולגות, ☎עורך השוואות ובוחן טרנדים בלחיצת כפתור. ▶️
⏳ על כן, תהליך הקנייה והמכירה חייבים להשתנות ביחד איתו..
שינוי תהליכי מכירה בעידן המודרני
השיווק הוא חלק אינטגרלי בתהליך המכירה 📌
◆ בעבר – הבנה שקשה למכור ללא תמיכה שיווקית
◆ בהווה ובעתיד – הבנה שאי אפשר למכור בלי שיווק מעורב מכירה
◼️ אחריות של השיווק להיות שותף פעיל לאורך כל תהליך המכירה (וגם אחרי המכירה)
◼️ אחריות של השיווק לתמוך וליזום בתהליכי מכירה
שיווק תומך מכירות- שיווק מקדם מכירות- שיווק ממוקד מכירות
מסע לקוח הוא חלק ממודל עסקי שמטרתו היא לבנות מערכת יחסים עם “לקוחות פוטנציאלים” 🥇
ולשמר/ לקדם את מערכת היחסים עם לקוחות קיימים.
בתהליך אידיאלי מתקדם של מסע לקוח: הלקוח הפוטנציאלי יכול להיות לקוח לאורך חייו,
והלקוח הקיים צריך את אותה התייחסות ושירות כאילו המסע עמו מתחיל כל פעם מחדש. 🚩
עיקר מסע הלקוח הוא חווית הלקוח. לקוח מרוצה הינו לקוח חוזר. לכן ישנה חשיבות אדירה לכל אינטראקציה שנעשית בין החברה ללקוח.
היתרון הוא ביכולת לשלב ולמקסם מספר ערוצים ופלטפורמות לאורך המסע. 💯
מה נדרש בכדי לייצר מסע לקוח איכותי?
הגדרת מטרות
הגדרת הפנאל המלא- מה קורה בכל מצב ובכל התנייה
שימוש במסרים שונים במגוון ערוצים
הגדרה ושימוש בערוצים
תזמון האינטרציות
קריאה והנעה לפעולה
תכנון וביצוע אוטומציות (ידני)
הכשרת עובדים היא היבט מרכזי לצמיחה ארגונית, הכשרות מכירה קוצרות הצלחות לטווח הרחוק. ⏰
💯 כתוצאה מכך, העובד מרגיש תחושת סיפוק, ביטחון ומה שעוזר לו בשיפור הביצועים האישי, התורם למערך הארגוני
טיפים בביצוע הכשרות מכירה בארגון
עקב משבר הקורונה ארגונים בכל העולם מבינים כי עולם העבודה השתנה ולא יחזור לקדמותו- מי שלא ישנה את המודל עבודה שלו עשוי להישאר מאחור ⏳ .
💪 על כן מרבית הארגונים בוחנים מודל עבודה חדש המשלב עבודה מהבית. המעבר מחייב היערכות מוקדמת הכוללת תכנון מקדים של שינויים,
💡 בניית תוכנית אסטרטגית מתאימה, סגירת תקציבים ליישום, התאמת המערכות, שינוי התפוקות והמדדים, שינוי במבנה הארגוני, ועוד.
☚ כיצד מבצעים זאת? ועל מה חשוב לשים דגש? ואיך מוציאים את הרעיונות לפעול באינטרקציה משותפת.. להלן מס דגשים שיסייעו לכם איך לעשות את זה נכון ✔
בניית מודל לעבודה מהבית: שגרות, נהלים ותהליכי עבודה
יש להגדיר ציפיות מול הגורמים הרלוונטים, ושיתוף בזמן אמת.
ברמה צוותית ואישית באופן שוטף.
המחולק למשימות ממוקדות.
🔔 אחד השינויים המשמעותיים שהכניסה הקורונה לשוק העבודה הוא מעבר של ארגונים לעבודה מהבית, מבלי שהוכשרו לכך.
טרום הקורונה, רוב החברות והמעסיקים לא איפשרו לעובדים שלהם לעבוד מהבית – באופן מלא או חלקי ⭐.
אך לאחר תקופה של כשנה במהלכה הארגונים נדרשו להתנסות בצורת עבודה זו, רבים מהם שוקלים או כבר קיבלו החלטה לעבור למודל עבודה היברידי 🚩🎯.
אילו התאמות חשובות יש לבצע במודל עבודה זה? על מה לשים דגש, ואיך להתנהל נכון? ⏰
נקודות חשובות לעבודה מרחוק
בעבודה מרחוק מעלה רגשות שליליים של בדידות בקרב העובדים,
חשוב למנהלים לפתח כלים לשגרת עבודה תומכת היוצרת תחושת ביטחון,
תוך מתן תמיכה חברתית רגשית ופיתוח הפרספקטיבה הארגונית לאתגר מסוג זה.
🎯 התפשטותו והשפעתו של וירוס ה-COVID-19 הוביל ארגונים רבים להעביר חלק נכבד מהפעילות לעבודה מהבית.
🔔 עבודה מהבית מזמנת אתגרים חדשים רבים:
כיצד שומרים על משמעת עבודה בתנאים לא אידאלים (בלשון המעטה..),
איך מנהלים את העובדים? ⭐ את הפעילות ? 🏆
איך מצליחים לנהל צוות וירטואלי המציג ביצועים גבוהים, תוך שמירה על מוטיבציה?
הגדרות ברורות ותיאום ציפיות לתקשורת בצוות
הגדרות אלו יאפשרו לאנשים להבין מה מצופה מהם ולהיערך בהתאם
(הבנה של הצרכים , יכולות ומגבלות של משאבים ויכולות שימוש של חברי הצוות )