פולו אפ – אחד המרכיבים הכי חשובים בתהליך המכירה …. וכמעט ולא מתייחסים אליו

Hand of a businessman hand drawn a word of Follow up for presenting and applying to your business.
 

מרבית העוסקים במלאכת המכירה חוטאים באחד החטאים הגדולים – הם אינם מרכזים מספיק תשומת לב לשלבי המעקבים (מעקבי המשך) או מה שמכונה בעגה המקצועית הפולו אפ.

ניהול יעיל והתייחסות נכונה של המשכי טיפול במכירות מגדיל את תוצאות המכירות בעשרות אחוזים. זו עובדה מוכחת.

על פי רוב, ככל שהמוצר/שירות הוא מורכב יותר ו/או יקר (עלות אלפי ₪ ומעלה) או שנתפס כיקר ערך על יד הצד השני, אזי מרבית המתעניינים נוטים לקחת את הזמן ולהימנע מלקבל החלטה במעמד השיחה או הפגישה. ביחוד בטלפון.

לעיתים הצד המוכר מעודד את הצד השני לקחת את הזמן, לבצע בדיקות, להתייעץ ורק לאחר שהצד השני בטוח באופן מלא שהוא זקוק למוצר/שירות והוא מקבל מענה לצורך, רק אז תושלם הרכישה.

כך, בתהליך במכירה המורכב ממספר נגיעות אופן ביצוע מעקבי ההמשך הוא חשוב עד מאוד.

 

רוב העוסקים במכירות וגם אלו המנהלים את תהליך המכירה נוטים לשכוח או אף לזלזל בחשיבות הפולו אפ -הסיבות לכך:  

  • הוא נתפס לרוב העוסקים במלאכת המכירה כמייגע, סוג של רדיפה אחרי הלקוח וגורם לא פעם לתסכול רב.
     
  • הוא מתיש את אנשי המכירות. זה שעוסק במכירה שואף למכור בכמה שפחות נגיעות, כמה שיותר מהר. זה מה שמייצר לו דרייב פנימי.
     
  • נתפש בקרב אנשי  המכירות כפעולה לא מלהיבה, אפילו משעממת ואף “מטרידה” (את הלקוח האפשרי) לעומת האתגר והסיפוק הקיימים בטיפול בלקוחות אפשריים חדשים.
     
  • הוא למעשה מייצר היפוך ביחסי הכוחות בין הצד המוכר למתעניין, והשליטה עוברת לצד של המתעניין
     
  • מקטין בצורה משמעותית את האינטראקציה בין הצדדים והלקוח תוך כדי בוחן אופציות ואלטרנטיבות נוספות בחוץ 
רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

אז איך מבצעים פולו אפ איכותי?

  • ראשית יש להתייחס לתהליך הפולו אפ כהזדמנות לגרום ללקוח המתעניין להבין טוב יותר את המוצר, להתחבר לפתרונות שהוא מעניק בהתאם לבעיות/ צרכים שלו וכן לעיתים גם לבדוק ולהשוות בשוק
     
  • זיהוי פוטנציאל – יש להימנע מלכפות המשך טיפול ולשחרר את הצד השני ברגע שהוא מתנגד נחרצות למוצר או לחברה. המשכי מעקב במצב זה מהווים נטל עבור הצד השני ונתפסים כמכירה בכוח, מכירה לא איכותית. לעיתים מכירה איכותית היא לא למכור כלל!
     
  • עוד לפני הפולו אפ יש לבטל את החשיבה  ש”אם הלקוח ירצה לרכוש המוצר או השירות-הוא כבר יפנה אלינו”, זה קורה מעט מאוד אם בכלל, הוא בדרך כלל עובר למתחרים. האחריות והיזומה על המשך ביצוע טיפולי המעקב הוא בצד של המוכר. אסור לנו לשכוח זאת..
     
  • הכנה לשלב הפולו אפ -שליחת חומרים כתובים : מומלץ לשלוח ללקוח עם סיום השיחה/פגישה חומרים מסודרים, זה יכול להיות בהודעת מייל /טלפונית/ ווטס אפ הודעה עם פרטי השיחה,תאריך ושעת המשך ההתקשרות. זה מייצר אמינות, מגדיל את הסיכוי שהלקוח יענה בפעם הבאה
     
  • יש לייצר RTC – Reason To call , סיבה ליצירת קשר ופה יש לפעול בצורה ייחודית. בעת סיום השיחה ועוד לפני שיחת הפולו אפ יש לייצר תהליך בו המתעניין נחשף לתוכן תומך מכירה בהלימה להתלבטויות המקוריות שלו. זה יכול להתבצע בסדרת מסרים אוטומטיים במייל, ווטס אפ או דרך הנייד. פה נכנס נושא האוטומציה, המשך מתן ערך והתאמת תוכן רב ורלוונטי עבור המתעניין
     
  •  ניהול נכון ועקבי של התהליך שמבטיח רצף, הגדרת SLA  לכל אחד מהשלבים: הגדרת מסגרת כמות שיחות פולו אפ וקביעת המועדים
     
  • באם בחרנו להימנע מאוטומציות בתהליך הפולו אפ לשיחות/פגישות /הצעות מחיר שהוגשו, עומדות לפנינו שתי דרכים אפשריות: לבצע את המעקב במייל, או לבצעו טלפונית. שיטת המעקב ההמשכי במייל הינה באופן גורף שיטה פחות איכותית ומניבת תוצאות מכיוון שהיא אינה אישית, מעצם טבעה היא “קרה ומנוכרת” ובעיקר: היא אינה מאפשרת לנו “לחוש ולשמוע את שפת הגוף” של הלקוח האפשרי, לדעת באמת “מציק וכואב” לו ומהן השאלות שנותרו לו ללא מענה או ללא פתרון בהמשך להצעה שהגשנו לו. לעומת זאת, פנייה שלנו טלפונית מאפשרת לנו “לחוש” את הלקוח, לנהל שיחה פתוחה, אמיתית וכנה עמו, לענות בהרחבה להתלבטויות של המתעניין  ולכן היא עדיפה על ביצוע מעקב המשכי במייל
     
  • יש לייצר גישה של הוספת ערך בכל אחת מהשיחות – במקום להתייחס לשיחת הפולו אפ כמוצר מוגמר, השיחה היא חלק מתהליך ארוך יותר בו בכל שיחה מקבל הלקוח ערך ותועלת מוספת עבורו : “התקשרתי אליך כי רציתי להוסיף משיחתנו האחרונה שהמוצר גם פותר לך את ……”
     
  • בכל אחת משיחות ההמשך יש להעניק לצד השני מעבר למידע גם גירויים, חיזוקים, עדויות וסימוכין  
     
  • מגדירים ומשננים לנציגי/אנשי המכירות את שפת המסרים המקדמים בשיחת הפולו אפ. נמנעים להשתמש במסרים הססנים כגון : ” מה החלטת “? ” אתה רוצה לרכוש”?” אז מה אתה אומר”? ועוד מסרים שמעבירים את השליטה על המשך השיחה לצד השני. במקום זאת יש לאמץ שפה מקדמת כגון:
    “קבענו שנדבר היום/ ביקשת שאחזור אליך בכדי שנתקדם, אתה ציינת בפניי בשיחה הקודמת שאתה מעוניין לרכוש את המוצר וביקשת לבדוק נק’ מסוימת אז אני חוזר אליך בכדי שנתקדם…”
     
  • בשיחת הפולו אפ יש להשתמש בשאלת השאלות, לאחר שכבר קיבל פתרון לצורך, הוצג לו המוצר והפתרון כעת יש לנסות שוב לחדד, חשוב לשאול את הצד השני  שאלות ולתת לו לדבר.. שאלות לדוגמא: “אשמח להבין האם אהבת את ההצעה שלנו/פתרון שאנחנו יכולים להעניק לך, מהם לדעתך החסרונות והיתרונות במה שהצענו לך, איזו אינפורמציה חשובה הייתה רוצה לקבל על מנת שתוכל לקבל החלטה בנוגע למוצר” וכו’
     
  • סיכום שיחה, מועד וזמן חזרה ללקוח – בצעו סיכום שיחה עם הלקוח והגדירו את מטרת המשך הטיפול וודאו שהלקוח מודע לכך, אל תתנו ללקוח לקבוע עבורכם את זמן החזרה, קבעו אתם את המועד על פי הגדרת ה SLA של הארגון. השתמשו בשיטת האופציה הכפולה: ” מתי יהיה נוח לך יותר שאחזור אלייך, מחר בבוקר או בערב? בבוקר בשעה 09:00 או בשעה 11:00?” תנו ללקוח את ההרגשה שהוא מקבל את ההחלטה, אך היו אתם אלו שמובילים אותו
     
  • מחקרים רבים מצביעים שככל שמתרחקים  בזמן מהשיחה המקורית הסיכוי למכור יורד משמעותית. יש לקחת בחשבון שהמתנה של מספר שבועות הופך כמעט ללא רלוונטי ( למעט במוצרים ושירותים מורכבים ויקרים הם נדרש המתעניין לבצע מספר בדיקות וכיו”ב)

המטרה היא לייצר תהליך מובנה ברמת אמון ודריכות גבוהה עם הלקוח ולנהל את כלל התהליך בצורה נכונה ועקבית. חשוב מאוד גם להכניס את המרכיב האנליטי לתהליך- מיפוי, ניתוח ומדידה של כמות שיחות המעקבים בהלימה לנציג/איש מכירות וכמובן למקור הערוץ השיווקי.

בהצלחה
כותבת המאמר: מיטל הדר

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק ב'
נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק ב'
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק א
נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק א
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן