מודל OKR (Objectives and Key Results)

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך זמן , מחקרים בשנים האחרונות מצביעים על גידול באתגר לנהל מטרות ותוצאות ולעמוד בהן בעיקר בקרב חברות קטנות ובינוניות.

מודל OKR (Objectives and Key Results) הוא אחד המודלים היעילים לניהול מטרות ותוצאות. הוא מודל פשוט ובהיר העוזר לארגונים וחברות להגדיר, לתאם ולהשיג את מטרותיהם בצורה יעילה ולהשקיע את המשאבים הנדרשים בהן תוך מדידת קצב ההתקדמות.

המודל מורכב משני חלקים עיקריים:

מטרות (Objectives): אלו הן מטרות ברורות ומוגדרות היטב שיש להן השפעה משמעותית על הארגון. המטרות צריכות להיות מאתגרות וברות השגה, להתאים לחזון ובעיקר לאסטרטגיה העסקית של הארגון.

תוצאות מפתח (Key Results): אלו הם מדדים כמותיים המאפשרים לעקוב אחרי ההתקדמות לעבר השגת המטרה. תוצאות המפתח צריכות להיות מדידות, קונקרטיות וניתנות להשגה. כל מטרה מלווה בדרך כלל בשתיים עד שלוש תוצאות מפתח.

אז איך משתמשים במודל OKR הלכה למעשה לשיפור ביצועים בארגון עסקי?

  • הגדירו מטרות ברורות ומאתגרות לכל צוות בארגון, כך שכל אחד ידע מה הוא צריך להשיג. התאימו את ה-OKR לצרכים ולמטרות הספציפיות של הארגון שלכם
  • השתמשו בתוצאות מפתח כדי למדוד את ההתקדמות לעבר השגת המטרות. זה מאפשר לכם אחרי הביצועים ולבצע התאמות במידת הצורך
  • שתפו את הOKR עם כל הצוותים בארגון כדי ליצור שקיפות ואחריות, לצורך כך עודדו שיתוף פעולה בין הצוותים.
  • בצעו סקירות תקופתיות של ה-OKR כדי לוודא שאתם בדרך הנכונה והתאימו את המטרות והתוצאות בהתאם לשינויים בסביבה העסקית במידת הצורך
 

דוגמאות  ל-OKR

דוגמא א’, מטרה:

  • לשפר את שביעות רצון הלקוחות 
    תוצאות מפתח:
  • להעלות את ציון שביעות הרצון של הלקוחות ב-20% תוך רבעון
  • להפחית את זמן ההמתנה של הלקוחות ב 15% תוך שלושה חודשים.
  • להגדיל את אחוז הלקוחות החוזרים ב-15% תוך חציון.

דוגמא ב’, מטרה:  

  • להגדיל את נתח השוק
    תוצאות מפתח:
  • להגדיל את המכירות ב-20% תוך שישה חודשים
  • להוסיף 35 לקוחות חדשים תוך רבעון
  • להגדיל את נוכחות המותג ברשתות החברתיות ב-40% תוך חציון

דוגמא ג’, מטרה:

  • שיפור תהליכים פנימיים -לשפר את יעילות הצוות

תוצאות מפתח:

  • להפחית את זמן התגובה לפניות לקוחות ב-50% תוך שלושה חודשים
  • להעלות את שביעות רצון העובדים ב-15% תוך חצי שנה
  • להקטין את מספר התקלות בתהליכי העבודה ב-25% תוך שנה

דוגמא ד’, מטרה:

  •  מחלקת מכירות –לשפר את ביצועי המכירות

תוצאות מפתח:

  • רווחיות – לשמור על רמת הנחות מקסימלית של 10% ממחיר מחירון תוך רבעון
  • להגדיל את אחוז הפגישות המתקיימות ב 205 תוך רבעון
  • להגדיל את אחוז הסגירות ב- 25% תוך 6 חודשים.

דוגמא ה’, מטרה: 

  • מחלקת שיווק – להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית.

תוצאות מפתח:

  • להעלות את מספר העוקבים ברשתות החברתיות ב-25% תוך שלושה חודשים
  • להגדיל את התנועה לאתר ב-40% תוך חצי שנה

 

טיפים חשובים להטמעת המודל בארגון העסקי:

  • התחילו בקטן: התחילו עם מספר מצומצם של יעדים ותוצאות מפתח.
  • השתמשו בשפה פשוטה: ודאו שהיעדים והתוצאות המפתח מובנים לכל העובדים.
  • התאימו את OKR לתרבות הארגונית: ודאו ש-OKR מתאים לאופן העבודה של הארגון.
  • השתמשו בכלי ניהול פרויקטים: כלי ניהול פרויקטים יכולים לסייע במעקב אחר ההתקדמות והשגת התוצאות.
 

לסיכום, OKR היא מתודולוגיה יעילה לשיפור הביצועים הארגוניים. על ידי הגדרת מטרות ברורות ומדידות, מעקב שוטף והתאמות בזמן אמת, ארגונים יכולים להשיג את המטרות שלהם ולייצר הצלחה מתמשכת. בעבודה עם OKR, ארגונים יכולים לשפר את הביצועים הכוללים ולהגביר את המעורבות של הצוותים, מה שמוביל להצלחה מתמשכת.

שימו לב, אחד היישומים הבולטים והמוצלחים של המודל בא לידי ביטוי בתכנון ובניית תכנית העבודה השנתית שלכם, אל תשכחו.

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן