מודל OKR (Objectives and Key Results)

מטרות
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך זמן , מחקרים בשנים האחרונות מצביעים על גידול באתגר לנהל מטרות ותוצאות ולעמוד בהן בעיקר בקרב חברות קטנות ובינוניות.

מודל OKR (Objectives and Key Results) הוא אחד המודלים היעילים לניהול מטרות ותוצאות. הוא מודל פשוט ובהיר העוזר לארגונים וחברות להגדיר, לתאם ולהשיג את מטרותיהם בצורה יעילה ולהשקיע את המשאבים הנדרשים בהן תוך מדידת קצב ההתקדמות.

המודל מורכב משני חלקים עיקריים:

מטרות (Objectives): אלו הן מטרות ברורות ומוגדרות היטב שיש להן השפעה משמעותית על הארגון. המטרות צריכות להיות מאתגרות וברות השגה, להתאים לחזון ובעיקר לאסטרטגיה העסקית של הארגון.

תוצאות מפתח (Key Results): אלו הם מדדים כמותיים המאפשרים לעקוב אחרי ההתקדמות לעבר השגת המטרה. תוצאות המפתח צריכות להיות מדידות, קונקרטיות וניתנות להשגה. כל מטרה מלווה בדרך כלל בשתיים עד שלוש תוצאות מפתח.

אז איך משתמשים במודל OKR הלכה למעשה לשיפור ביצועים בארגון עסקי?

  • הגדירו מטרות ברורות ומאתגרות לכל צוות בארגון, כך שכל אחד ידע מה הוא צריך להשיג. התאימו את ה-OKR לצרכים ולמטרות הספציפיות של הארגון שלכם
  • השתמשו בתוצאות מפתח כדי למדוד את ההתקדמות לעבר השגת המטרות. זה מאפשר לכם אחרי הביצועים ולבצע התאמות במידת הצורך
  • שתפו את הOKR עם כל הצוותים בארגון כדי ליצור שקיפות ואחריות, לצורך כך עודדו שיתוף פעולה בין הצוותים.
  • בצעו סקירות תקופתיות של ה-OKR כדי לוודא שאתם בדרך הנכונה והתאימו את המטרות והתוצאות בהתאם לשינויים בסביבה העסקית במידת הצורך
 

דוגמאות  ל-OKR

דוגמא א’, מטרה:

  • לשפר את שביעות רצון הלקוחות 
    תוצאות מפתח:
  • להעלות את ציון שביעות הרצון של הלקוחות ב-20% תוך רבעון
  • להפחית את זמן ההמתנה של הלקוחות ב 15% תוך שלושה חודשים.
  • להגדיל את אחוז הלקוחות החוזרים ב-15% תוך חציון.

דוגמא ב’, מטרה:  

  • להגדיל את נתח השוק
    תוצאות מפתח:
  • להגדיל את המכירות ב-20% תוך שישה חודשים
  • להוסיף 35 לקוחות חדשים תוך רבעון
  • להגדיל את נוכחות המותג ברשתות החברתיות ב-40% תוך חציון

דוגמא ג’, מטרה:

  • שיפור תהליכים פנימיים -לשפר את יעילות הצוות

תוצאות מפתח:

  • להפחית את זמן התגובה לפניות לקוחות ב-50% תוך שלושה חודשים
  • להעלות את שביעות רצון העובדים ב-15% תוך חצי שנה
  • להקטין את מספר התקלות בתהליכי העבודה ב-25% תוך שנה

דוגמא ד’, מטרה:

  •  מחלקת מכירות –לשפר את ביצועי המכירות

תוצאות מפתח:

  • רווחיות – לשמור על רמת הנחות מקסימלית של 10% ממחיר מחירון תוך רבעון
  • להגדיל את אחוז הפגישות המתקיימות ב 205 תוך רבעון
  • להגדיל את אחוז הסגירות ב- 25% תוך 6 חודשים.

דוגמא ה’, מטרה: 

  • מחלקת שיווק – להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית.

תוצאות מפתח:

  • להעלות את מספר העוקבים ברשתות החברתיות ב-25% תוך שלושה חודשים
  • להגדיל את התנועה לאתר ב-40% תוך חצי שנה

 

טיפים חשובים להטמעת המודל בארגון העסקי:

  • התחילו בקטן: התחילו עם מספר מצומצם של יעדים ותוצאות מפתח.
  • השתמשו בשפה פשוטה: ודאו שהיעדים והתוצאות המפתח מובנים לכל העובדים.
  • התאימו את OKR לתרבות הארגונית: ודאו ש-OKR מתאים לאופן העבודה של הארגון.
  • השתמשו בכלי ניהול פרויקטים: כלי ניהול פרויקטים יכולים לסייע במעקב אחר ההתקדמות והשגת התוצאות.
 

לסיכום, OKR היא מתודולוגיה יעילה לשיפור הביצועים הארגוניים. על ידי הגדרת מטרות ברורות ומדידות, מעקב שוטף והתאמות בזמן אמת, ארגונים יכולים להשיג את המטרות שלהם ולייצר הצלחה מתמשכת. בעבודה עם OKR, ארגונים יכולים לשפר את הביצועים הכוללים ולהגביר את המעורבות של הצוותים, מה שמוביל להצלחה מתמשכת.

שימו לב, אחד היישומים הבולטים והמוצלחים של המודל בא לידי ביטוי בתכנון ובניית תכנית העבודה השנתית שלכם, אל תשכחו.

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן