Game Changer

תהליכי גיוס מקצועיים – לתפקידי מפתח בחברה

 

זה הזמן לדעת הכול על תהליכי גיוס מקצועיים לתפקידי מפתח

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? 

אחד מהאתגרים שאנו כחברת ייעוץ אסטרטגי פוגשים ברמה יומית ומלווים לא מעט חברות וארגונים, הוא נושא הגיוסים. אתגר זה הפך למשמעותי יותר לאחר שנת קורונה, שיצרה סוג של מציאות חדשה: האם אלו תנאי השוק שהשתנו? האם אלו השלכות החל”ת או האם ישנם עוד גורמים המובילים לכך?

אם גם אתם מצויים בתהליך גיוס של מנהלים בכירים או דרגי ביניים ,זה הזמן למקד את תהליך הגיוס בשלבים סדורים שלב אחר שלב.

זכרו תמיד את 3  הנחות בסיס:

  • אל תאפשרו לממד ומסגרת הזמן להשפיע ולהכריע, יחד עם זאת תמיד חשוב להגדיר לוחות זמנים
  • אל תתפשרו על מידת ההתאמה של המועמד לתרבות הארגונית ו DNA הייחודי של הארגון
  • זכרו המועמד המתאים ביותר הוא לא תמיד הטוב ביותר

שלב מיפוי צרכי ואפיון התפקיד

שלב זה נועד לצרכי הגדרה מזוקקת ומדויקת של התפקיד אותו אתם מעוניינים לאייש, לרבות, הגדרת התפקיד, דרישות התפקיד, כישורים נדרשים, השכלה נדרשת, בניית מדדים איכותיים וכמותיים, מפת הצלחות, מבדק /סימולציה בהתאם לכישורים, הידע, הניסיון והרמה הבינאישית.

  • ניסוח המודעה – לאחר שהגדרתם בצורה המדויקת ביותר את התפקיד, קיימת חשיבות רבה לאופן ניסוח מודעת הגיוס בהתאמה לקהל המטרה אליו אתם מכוונים. ניסוח המודעה על מנת להבליט את היתרונות הנלווים לעבודה בארגון, ובכך לגרום ליותר מועמדים רלוונטיים להקדיש תשומת לב למודעת הדרושים שלכם.
  • הפצת המודעה באפיקי המדיה השונים – בשלב זה, מומלץ להפיץ את מודעת הגיוס אותה ניסחתם בהקפדה יתרה למגוון רחב של פלטפורמות, לרבות, לוחות דרושים באינטרנט, רשתות חברתיות, רשת עסקית לינקדאין אתגרים קיימים, אתר החברה, עמודים עסקיים, דיוור פנים ארגוני וכדומה.
  • סינון ראשוני של קורות החיים – עם קבלת קו”ח יש להתחיל בהליך סינון ראשוני בהתאם לדרישות התפקיד המדויקות אותן ציינתם, יחד עם זאת, קיימת חשיבות להשראתם של קורות חיים מסוימים, שאף על פי שאינם תואמים במדויק את דרישות התפקיד (כישורים, ניסיון וכו), עדיין יכולים להיות רלוונטיים לצרכי איוש התפקיד (לפעמים חשיבה מחוץ לקופסא היא זו שעושה את ההבדל).
  • סבב סינון ראשוני נוסף באמצעות הווטסאפ – לאחר שביצעתם סנן ראשוני של  קורות החיים, ניתן לפנות לכלל המועמדים הרלוונטיים באמצעות הווטסאפ וזאת לצרכי שליחת שאלות ראשוניות

שימו לב – שני סבבי הסינון הראשוני נועדו לאפשר לכם להותיר ברשותכם את המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד ואף לחסוך מכם לא מעט זמן ומשאבים לצרכי ניהול תהליך הגיוס. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לכך שרמת הסינון תהיה גבוהה ותלווה באמצעות פונקציה רלוונטית בחברה או עם חברה חיצונית המנהלת עבורכם את התהליך.

סינון טבעי על הדרך

כמובן שבכל שלב,  בצורה טבעית יסוננו מועמדים עפ”י התנהגות -מתעלמים, לא עומדים בזמנים, מבטלים ברגע האחרון וכו’

שלב הראיונות

לאחר שני סבבי הסינון הראשוני, ניתן להתחיל את שלב הראיונות. בשלב זה, מומלץ לבצע תחילה סבב ראיונות טלפוני המיועד אף הוא לצרכי סינון, ורק לאחר מכן לקיים סבב של ראיונות דיגיטליים קצרים (ZOOM)  ולאחר מכן פרונטאליים אל מול המועמדים הסופיים.

שיחות עם ממליצים

לאחר שלב הראיונות הפרונטאליים, מומלץ לקיים שיחות עם ממליצים למועמדים שצלחו, שיחות אלו נועדו לצרכי היכרות מעמיקה יותר עם עברו התעסוקתי של המועמד/ת ולצרכי בחינת שביעות הרצון ממנו מהממונים עליו בתפקידים השונים אותם הוא ביצע.

שיחות עם כפופים, מקבילים וממשקים

אחד הדברים שאנו  ממליצים בנוסף הוא לבצע שיחות דווקא עם עובדים כפופים, מנהלים מקבלים וממשקים. באופן זה ניתן ללמוד ולהבין טוב יותר את המועמד, את דרך ההתנהלות והניהול שלו והיכולת והאחריות שלו לעבוד למול ממשקים מקבילים.

מבדקים למועמדים הסופיים

לאחר שגיבשתם רשימה של מועמדים סופיים לתפקיד, חשוב ומומלץ לקיים סימולציה/מבדק עם הגבלת זמן לכל מועמד ו/או במסגרת קבוצתית לכל המועמדים יחד, וזאת לצרכי בחינת תפקודו של המועמד/ת בזמן אמת. בהתאם לתוצאות המבדק/סימולציה, מומלץ לבצע סיעור מוחות פנימי, חשוב להעלות את כל היתרונות והחסרונות היחסיים של כל מועמד/ת ולהתייחס גם לממצאי המבדק שנערך לו.

לאחר כל השלבים המופיעים לעיל, מגיע השלב הכי חשוב שיקבע את הצלחת התהליך והוא בחירת המועמד הסופי.

הכשרה והדרכה בכניסה לתפקיד

חשוב מאוד והוא לא תמיד מובן מאליו להעניק למועמד שהתקבל את כל הידע והכלים הנדרשים לצרכי הצלחה בתפקידם החדש. חשוב לעשות זאת באמצעות הכשרה מקיפה המשלבת בתוכה גם תיאום ציפיות, הגדרת יעדי ומדדי הצלחה, הדרכות נלוות בתחומים שונים הנחוצים להצלחה בתפקיד ועוד.

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן