רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן לפאוזה קצרה ולבדוק האם אתם מרוצים מהשדרה הניהולית שלכם? האם ציבור המנהלים שלכם בארגון ממקסם את היכולות והפוטנציאל שלו?
בשנים האחרונות מחקרים לא מעטים בארגונים וחברות מצביעים על הקשר הישיר בין ניהול בינוני לבין – ירידה ניכרת בתפוקות בעיקר של מערכי מכירות ושיווק.
הניסיון הרב שלנו עם חברות וארגונים בעשור האחרון מחזק את הקשר ומחדד עוד יותר את הצורך בפיתוח עקבי של מנהלים בכל הדרגים.
מנהל איכותי מסוגל להניע, לרתום, לתכנן נכון, לעבוד בהספקים גבוהים ולייצר תפוקות גבוהות לאורך זמן. התרומה שלו לארגון עשויה לגדול בעשרות אחוזים ויותר.
האחריות שלכם (מעבר לתפקיד) היא לגרום למנהלים הכפופים לכם להיות טובים יותר, ממוקדים בדרך, ביעדים ובמטרות של השנה הקרובה.
זו הזדמנות להפסיק להתפשר ולהיות מקובעים ולמדוד את המנהלים רק על היעדים הכמותיים שלהם. דרשו מהם יותר, מדדו והעריכו אותם גם על מטרות ויעדים איכותיים – איך וכמה הם מקדמים את החזון הארגוני, שימור עובדים, מוטיבציה ועוד….
שאלו את עצמכם וגם אותם – האם הם באמת ממשים את תפקידים הניהולי בצורה הטובה ביותר.
לצורך כך, ריכזנו ומיפנו את תחומי האחריות והתפקיד של המנהל – ניהול כמקצוע, ניהול כפופים, ניהול עצמי, מודלי עבודה וניהול, מיומנויות ניהול, שיטות ניהול ועוד.
- ניהול כמקצוע
- תפקידי המנהל – עקרונות בחשיבה ניהול ותפיסת תפקיד
- סגנונות ניהול
- תחומי אחריותו של המנהל
- הרגלים מעכבים בניהול -> הרגלים מקדמים
- תקשורת בינאישית למנהלים – טיפוסים, סגנונות תקשורת והתאמה לצד השני
- העברת מסרים אפקטיבית
- המנהל כמאמן
- מנהיג מול מנהל
- ניהול עובדים כפיפים
- שימור, הנעה ויצירת מוטיבציה
- (שיחות) משוב והערכת עובדים
- חניכה ואימון ככלים ניהוליים – OJT
- דיאלוג וקשר שוטף
- רתימת העובד
- ניהול מנהלים
רתימה והנעת השדרה ניהולית
- ניהול עצמי
- מיפוי המיומנויות המנהל – פער בין רצוי למצוי
- מודעות עצמית ואינטליגנציה רגשית בניהול
- אפקטיביות ניהולית – ניהול זמן ו(תיעדוף) משימות
- תכנון והצבת יעדים ומטרות
- מודלי עבודה וניהול והשימוש בהם בתכנון ובפועל
- מודל יתם
- מודל אמונה
- מודל אשמה
- מודל (מנכ"ל מלווה)
- מודל APUSE
- מודל הרסמת
- מודל גיע
- AIDA
- SMART
- פאראטו
- SWOT – ארגוני, צוותי, אישי
- עלות – תועלת , סיכוי- סיכון
- מיומנויות ניהול מרכזיות
- ניהול ישיבות ודיונים, ניהול פגישות, תדריכים
- קבלת החלטות (ובתנאי אי ודאות)
- הצגה אפקטיבית של נושא
- ניהול חדשנות וחשיבה יצירתית
- איך לצלוח שיחות קשות
- ניתוח נתונים
- מאקרו – מיקרו
- שאילת שאלות
- העברת מסרים ושפה ניהולית
- האצלת סמכויות
- ניתוח תמונת שוק, ניתוח נתונים (עובדות ולא תחושות)
- מיומנויות רכות
- שיטות ניהול
- ניהול ממוקד עובדים
- ניהול ממוקד יעדים
- תכניות עבודה
- מדידה ובקרה
- תחקירים – למידת הצלחות /כישלונות, למידת עמיתים, סיעור מוחות, שולחן עגול
- תכנון קצר טווח וארוך טווח
- דיווחים, דוחות ניהוליים
- אסטרטגיה למול טקטיקה בעולמות הניהול
- יישום והטמעת שגרות ונהלי עבודה
- שימוש בכלים לניהול מרחוק – תקשורת בסביבת עבודה מרחוק
- עבודה וניהול בממשקים ובצוותים סינרגיים
- ניהול בעידן הידע – שימוש בכלים אינטרנטיים, למידה וניהול נוכחות ברשת
- ניהול בעידן החדש – כלים לניהול בתנאי אי וודאות
- מחוברות ושימור -מחוברות ארגונית וחשיבותה לחוסן של העובד והארגון
- פתרון ניהול קונפליקטים ודילמות ניהוליות
ועוד:
- קידום שיתופי פעולה
- ממשקים ופוליטיקה ארגונית
זכרו – אסור לכם להתפשר, תשאפו למקסם את איכות יכולות הניהול של המנהלים שלכם וגרמו להם לרצות גם!