איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

 

אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים להם לאורך זמן.

 ישנם 3 כללי יסוד חשובים בהנעת עובדים:

  1. התייחסו לעובדים שלכם תמיד כמו שאתם מתייחסים ללקוחות שלכם ואפילו יותר!
  2. שימו את עצמכם לעיתים קרובות במקום של העובד, הסתכלו דרך העיניים שלו (זכרו שגם אתם היית פעם עובדים מהשורה)
  3. מילת הקסם בהנעה היא מוטיבציה

מהי מוטיבציה?

ההגדרה – מכלול התהליכים אשר מעוררים, מכוונים ומשמרים את ההתנהגות האנושית לעבר מטרה מסוימת, אותו כוח מביא עמו את הכוונה לבצע פעולה ואת ההתמדה בביצועה.

ולפיכך מוטיבציה היא הנעה פנימית הדוחפת וגורמת לנו לרצות להתמודד עם מטלות ואתגרים, לעמוד ביעדים ולהצליח לבצע את מה שתכננו.

ליצירת מוטיבציה תפקיד מכריע באיכות ובפרודוקציה של העובדים.

בעוד שעובדים בעלי מוטיבציה גבוהה מפגינים – שביעות רצון גבוהה מתפקידם, ממנהלים ומהארגון, דריכות מתמדת, מחויבות אישית/צוותית/ארגונית גבוהה יותר, “ראש גדול”,  יצירתיות ופתיחות להצעות חדשות, יוזמה, גאוות יחידה, שיתוף פעולה מלא, קידום תהליכים רצון להתפתח וללמוד, קצב עבודה מהיר, והכי חשוב : ביצועים גבוהים יותר (בעיקר לאורך זמן).

כך שלעובדים בעלי מוטיבציה נמוכה- בעיות בתקשורת, קצב עבודה איטי,  הימנעות מקבלת החלטות בכדי להימנע ממטלות נוספות, חוסר שיתוף פעולה עם אחרים, ראש קטן, חוסר אכפתיות, התנגדויות לשינויים בתוך הארגון, השפעה רעה על עובדים חדשים, הוצאת שם רע לארגון בחוץ, התעסקות בזוטות ובעיקר ביצועים ירודים.

לפיכך השתדלו לייצר גורמים מספקים –כגון תנאי עבודה נאותים, סביבה פיזית, שכר, וגורמים מניעים – כגון הערכה והגשמה עצמית: הישגיות, הכרה, אחריות, עניין בתפקיד ואפשרויות קידום.

אז מהן אותן פעולות/משימות עיקריות שאנו ממליצים לאמץ ולייצר באמצעותם מוטיבציה גבוהה לאורך זמן בקרב העובדים שלכם?

  1. נהלו אותם ממקום נקי, נסו לנטרל אגו, שיפוטיות ככל שניתן
  2. יצרו עימם כימיה, נסו להתחבר אליהם כמה שניתן
  3. למדו להכיר אותם כעל שאפשר ברמה האישית וברמה המקצועית
  4. פנו אליהם בצורה ובטון דיבור מכבד
  5. התייחסו אליהם, גלו עניין, תנו להם לדבר והקשיבו, העניקו להם את החשיבות ויחס שווה
  6. נהגו כלפיהם בפתיחות ובשקיפות
  7. השקיעו בהם, לוו אותם מקצועית
  8. העריכו, פרגנו והודו להם
  9. העצימו הזדמנויות בפניהם
  10. היו קשובים לצרכים המשתנים שלהם
  11. העניקו להם שקט תעשייתי, בטחון וגיבוי מקצועי
  12. דאגו להם לתנאים פיזיים משופרים
  13. תגמלו אותם מעבר לקבוע
  14. העניקו להם אפשרויות ללמידה ולהתפתחות אישית ומקצועית (גם קידום)
  15. העניקו להם עצמאות וחופש פעולה
  16. שתפו אותם בהחלטות חשובות
  17. שתפו אותם בדיונים פתוחים
  18. הוו עבורם דוגמא אישית 
  19. גרמו להם להיות חלק אינטגרלי מהצוות
  20. האצילו ותנו להם סמכויות
  21. אפשרו להם להשתתף בישיבות עם בכירים, לקוחות אסטרטגים וכדומה
  22. ייצרו עבורם אתגרים מתמשכים
  23. אפשרו להם להציג בפורמים רחבים ומול בכירים/לקוחות חשובים
  24. אפשרו ותנו להם להוביל תהליכים מעבר להגדרות התפקיד
  25. העניקו להם ניהול תחום מומחיות או אחריות
  26. אל תשכחו את המעגל הקרוב – אירועים משפחתיים (ימי הולדת, ימי נישואים),רתימת בנות/בני זוג
  27. נהלו תהליך משוב מקדם ובונה – פורמלי וא פורמלי
  28. גלו סבלנות וסובלנות
  29. ייצרו עבורם רצף של הצלחות קטנות
  30. תאמו ציפיות באופן קבוע ומתמשך

זכרו תמיד, “אנשים לא עוזבים מקום עבודה, הם עוזבים את המנהל”.

אז אתם רוצים לשפר את הביצועים שלכם בארגון, אל תשכחו  קודם לייצר מוטיבציה לעובדים שלכם!

בהצלחה!

בהצלחה!

למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך לחץ כאן!

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או”ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון מכירות

אימון מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה, רוב הארגונים…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד להכין אפיון למערכת CRM

כיצד להכין אפיון למערכת CRM

אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא תהליך אפיון…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות…
אוטומציה  שיווקית  - סיפור לקוח מעניין

אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון.למעשה, זהו תרשים המתאר…
מתי אתם לא צריכים למכור?

מתי אתם לא צריכים למכור?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – “לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות”?…
המנהלים שלכם בשנת 2022

המנהלים שלכם בשנת 2022

רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן לפאוזה קצרה ולבדוק…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…
מי לא רוצה לידים יותר איכותיים?

מי לא רוצה לידים יותר איכותיים?

כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים לגרום לליד להיות…

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בואו נדבר

דילוג לתוכן