מה מתפספס אצלכם באוטמציה?

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

מנכ”ל/ית, יש לכם אוטומציה חכמה בארגון? שימו לב, משהו חשוב מאוד עלול לחמוק מכם בדרך.

האוטומציה שבניתם היא חכמה ומדויקת , נועדה לחסוך זמן, לשפר תהליכים ולקדם יותר תוצאות בפחות מאמץ. השקעתם בטכנולוגיה, ואין ספק שאתם בדרך הנכונה. יחד עם זאת שגם המערכות הכי חכמות עדיין צריכות משהו אחד כדי להצליח באמת  וזה רשת ביטחון אנושית.

גם באוטומציה הכי משוכללת, עלולות לקרות “נפילות” – טעויות קטנות המצטברות לנזק גדול.

והנפילות האלה, ברוב המקרים, מבזבזות לארגון לא מעט משאבים – כסף, זמן ומוניטין

 

ביצענו בדיקה מעמיקה ב-6 חברות שליווינו, כולן חברות עם אוטומציה מצוינת, תוצאות טובות וניהול מתקדם. כשהתעמקנו בתהליכים, מצאנו נתונים שהפתיעו גם אותנו.

ועדיין, מה שגילינו הפתיע אותנו:

25% מהלידים החדשים נופלים בין הכיסאות ונעלמים בתהליך. לקוחות שהחלו תהליך פניה או רכישה, שכבר דיברו עם נציגים, שקיבלו הצעות מחיר והיו בשלבי רכישה מתקדמים – פשוט נעלמו מהמערכת .הראו עניין אמיתי, אבל איכשהו נפלו בדרך ולא השלימו את התהליך.

בין 30% -35%  מפניות השירות אינן זוכות למעקב אנושי – לקוחות קיימים שפנו לשירות לקוחות ולא קיבלו טיפול מלא, כולל פספוס הזדמנויות למכירה נוספת או שדרוגים.

מה הסיבה שזה קורה? הפער בין טכנולוגיה מושלמת לאנושיות לא מושלמת

הסיבה פשוטה: הלקוח מהצד השני הוא בן אנוש והוא לא תמיד מגיב כפי שהמערכת מצפה או תוכננה.

האוטומציה שלכם מושלמת בתכנון. היא יודעת בדיוק מה הלקוח צריך לעשות בכל שלב, איך הוא צריך להגיב, ובאיזה זמן. הבעיה היא שהלקוח לא קרא את המדריך.

התרחישים הנפוצים ביותר שגורמים לנפילות בדרך:

תרחיש 1: החיים קורים באמצע התהליך
לקוח מתחיל תהליך באתר או באפליקציה, ובאמצע הטלפון צלצל, הילד בכה, או שהוא פשוט נקרא לפגישה דחופה. כשהוא חוזר אחרי יום-יומיים, המערכת מתחילה איתו את התהליך מההתחלה או כבר שכחה איפה הוא עצר.

תרחיש 2: הלקוח לא מבין את השפה הטכנית
הבוט מציג אפשרויות מושלמות, אבל הלקוח לא מבין איזה כפתור ללחוץ או מה הכוונה במושגים הטכניים. במקום לקבל עזרה, הוא מרגיש מתוסכל ונוטש

תרחיש 3: הפנייה נסגרה עקב חוסר מענה
המשפט הידוע בעולם השירות. לקוח שפנה אליכם, קיבל את ההודעה האוטומטית הידועה ופשוט עבר לספק הבא.

הפתרון: רשת ביטחון אנושית לאוטומציה מושלמת, גם האוטומציה הכי חכמה צריכה שכבת ביטחון אנושית.

הכוונה היא לא לוותר על האוטומציה אלא להפוך אותה לשלמה וטובה יותר באמצעות  הוספת נגיעה אנושית במקומות הנכונים.

הפתרון פשוט ויעיל:

  1. התראות חכמות בעת עצירת הלקוח – המערכת מזהה כאשר לקוח התחיל תהליך ולא סיים, שולחת התראה מיידית לנציג מכירות או שירות. הנציג יוצר קשר תוך מספר שעות עם הודעה אישית ורלוונטית.
  2. מעבר לנציג כשהבוט מתקשה להבין את פנית הלקוח או שהלקוח עצמו מתקשה באינטראקציה –
    במקום לתת ללקוח להתוודע עם הבוט שלא מבין אותו, המערכת מזהה תסכול או בלבול ומעבירה מיידית לנציג אנושי (הנגיש לתיעוד היסטורי עם הלקוח)
  3. מעקב אישי אחרי כל פנייה – כל פנייה מכל ערוץ מקבלת מעקב אנושי. פניה אינה נסגרת ללא אישור של נציג אנושי שווידא שהלקוח קיבל מענה מלא.

. 4זיהוי הזדמנויות במהלך שיחת השירות – נציגי השירות מקבלים כלים לזיהוי הזדמנויות למכירה נוספת או שדרוגים במהלך הטיפול בפנייה.

 

חברות שיישמו רשת ביטחון אנושית הציגו תוצאות מרשימות והגדילו משמעותית את שיעור ההמרה מאוטומציה:

  • עד 35% גידול בשיעור השלמת תהליכי רכישה
  • עד 30% גידול במכירות נוספות ללקוחות קיימים
  • גידול של 50% בשביעות רצון לקוחות
  • עד גידול של 50%  בשווי לקוח ממוצע לאורך זמן

החברות המצליחות ביותר הן אלו המבינות שאוטומציה ואנושיות הן לא מנוגדות – הן משלימות. האוטומציה עושה את העבודה הכבדה, החזרתית והמדויקת. הפן האנושי מטפל בחריגים, בחוויה האנושית ובהזדמנויות שדורשות אמפתיה והבנה עמוקה.

האוטומציה המושלמת:

  • מזהה הזדמנויות ובעיות בזמן אמת
  • מעבירה מידע מלא ורלוונטי לנציגים
  • שומרת על רציפות החוויה ללקוח
  • מאפשרת לנציגים להתמקד בערך מוסף
  • מבטיחה שאף לקוח לא נופל בין הכיסאות

 

רוצים לדעת איפה בדיוק האוטומציה שלכם מפספסת הזדמנויות?

ב Game Changer אנחנו עוזרים לחברות וארגונים לזהות בדיוק איפה הן מפסידות לקוחות בתהליכי האוטומציה ועוזרים לבנות רשת ביטחון אנושית המבטיחה מקסום הזדמנויות.

אנחנו מבצעים בדיקה מעמיקה של כל נקודות המגע עם הלקוחות שלכם ומזהים בדיוק  את מיקום הנפילות בדרך.

בואו נבדוק יחד איך ניתן להפוך את האוטומציה שלכם למושלמת.
ליצירת קשר לחץ!

 

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!
רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?
שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡
דילוג לתוכן