המתכון להצלחה בעסקים קטנים

small business smb
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים

אם גם אתם מנהלים עסק קטן של 5 עובדים ומעלה ורוצים לשפר את הביצועים שלכם זה לא בשמיים, אין הבדל בין עסק קטן לארגון עסקי גדול, העקרונות הן אותן עקרונות רק בהתאמה הנכונה.

אז מהו המתכון לשיפור ביצועים  בהצלחה בעשרות אחוזים ?

לנצל את היתרונות והייחודיות של העסק, לחזקם ולדייקם ובמקביל לאמץ את מה שהגדולים עושים ולהתאימם. 

אז מהם היתרונות הבולטים של העסקים הקטנים (למול החברות והארגונים הגדולים)? 

1. קשר אישי עם הלקוחות

2. גמישות ויכולת התאמה לשינויים

3. קבלת החלטות מהירה יותר

4. הטמעת כלים ומערכות עזר באופן שלם יותר

5. מחוברות ומחויבות של עובדים לעסק

6. מוטת שליטה מצומצמת

7. ללקוחות יש סימפטיה לעסקים קטנים

אז איך אתם באמת מחזקים ומבדלי את היתרונות הללו?, איך אתם מביאים אותם לידי ביטוי בשיפור התוצאות שלכם? לא מעט באמצעות 3 מודלים שכיחים הקיימים בארגונים הגדולים יותר, שאתם כבר חייבים לאמץ ! 

מודל SWOT

במודל זה תוכלו להעריך את נקודות החוזקה ,החולשה, ההזדמנויות והאיומים העסקיים שלכם, בכך תוכלו לקבוע כיוונים אסטרטגיים וטקטיים לביצוע ולשיפור הפעילות העסקית  
בסיום העבודה עם המודל, תדייקו את התכנית האסטרטגית שלכם, את תכניות הפעולה בדגש על  יתרונות והזדמנויות למול חולשות ואיומים.

מודל  SMART

אחד המודלים היעילים כיום בהצבת יעדים, מטרות ומימושים בפן הניהולי. זו הדרך הנכונה והמדויקת ביותר שיש. הצבת יעדים/מטרות באופן אפקטיבי מתבצעת על יד 5 פרמטרים: 

היעד חייב להיות ספציפי, ברור, בלי הכללות, המגדיר בצורה מדויקת את התוצאה שאליה רוצים להגיע, הוא חייב להיות מדיד – ניתן למדוד ולכמת אותו: מספר, כמות, אחוזים, תאריכים וזמנים.  

היעד חייב להיות בר השגה –הגיוני וריאלי , חייב להיות רלוונטי ובר ביצוע למטרה הכללית אותה יש להשיג. וכמובן חייב להיות תחום בזמן מדויק –אנו חייבים את הדד-ליין ראשית בשביל המדידה, שנוכל לעקוב אחר קצב ההתקדמות. בנוסף, תחימת הזמן מונעת דחיינות ומניעה אותנו לפעול מהר יותר. 

מודל פארטו (20/80) 

המודל מתייחס לעקרון המגדיר כי ברוב המקרים כ-80% מהתוצאות מגיעות מכ-20% מהמקורות.  

בהיבט העסקי אחד העקרונות הבולטים הוא- כ-80% מהרווחים בעסקים מקורם ב-20% מהלקוחות. מודל זה מייצר הבנה חשובה בסדרי עדיפויות והשקעה במשאבים שלכם, מחייב אתכם להתמקד ולהבחין בגורמים החשובים ביותר על מנת להשפיע על התוצאה הרצויה ולהקטין השקעה ומשאבים בגורמים הזניחים.  

עסק קטן, כמו ארגון גדול, מתנהל עם תחומים עסקיים, ההבדל המהותי הוא בדיוק ובכלים שעסק קטן צריך לאמץ ולחדד בכדי לשפר את התוצאות שלו: 

ניהול 

  • מבנה ארגוני והגדרות תפקיד 
  • שגרות וניהול 
  • תכניות עבודה   
  • תכנון מטרות ויעדים 
  • מדידה (ו (KPIבקרה שוטפת באמצעות דוחות ודיווחים 

מכירות 

  • הגדרת ובניית מחלקת מכירות
  • יעדים כספיים וכמותיים 
  • הדרכות מקצועיות ומכירתיות 
  • תמחור נכון ורווחי 
  • מגוון לקוחות – קיימים/חדשים/עבר/פוטנציאלים 
  • יצירת הזדמנויות מכירה 

שיווק 

  • הגדרת וניצול תקציב שיווק ופרסום 
  • קמפיינים שיווקיים (לידים, חשיפות, מודעות, מיתוג) 
  • בחירת מקורות וערוצי שיווק מתאימים 
  • מדידת תוצרים- עלויות הרכשה שיווקיות, רלוונטית לידים, יחסי המרה, כמות ועלויות  
  • שת”פ 
  • פעילות מועדון לקוחות/קהילה/תכנית נאמנות  

שירות 

  • שירות מגיב 
  • שירות יוזם 
  • שירות מוכר 


אז מה
אתם עושים מפה
? מתחילים ליישם את מה שהגדולים עושים ומצליחים… 

בהצלחה! 

רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂

להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן