הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... |
גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים
אם גם אתם מנהלים עסק קטן של 5 עובדים ומעלה ורוצים לשפר את הביצועים שלכם זה לא בשמיים, אין הבדל בין עסק קטן לארגון עסקי גדול, העקרונות הן אותן עקרונות רק בהתאמה הנכונה.
אז מהו המתכון לשיפור ביצועים בהצלחה בעשרות אחוזים ?
לנצל את היתרונות והייחודיות של העסק, לחזקם ולדייקם ובמקביל לאמץ את מה שהגדולים עושים ולהתאימם.
אז מהם היתרונות הבולטים של העסקים הקטנים (למול החברות והארגונים הגדולים)?
1. קשר אישי עם הלקוחות
2. גמישות ויכולת התאמה לשינויים
3. קבלת החלטות מהירה יותר
4. הטמעת כלים ומערכות עזר באופן שלם יותר
5. מחוברות ומחויבות של עובדים לעסק
6. מוטת שליטה מצומצמת
7. ללקוחות יש סימפטיה לעסקים קטנים
אז איך אתם באמת מחזקים ומבדלי את היתרונות הללו?, איך אתם מביאים אותם לידי ביטוי בשיפור התוצאות שלכם? לא מעט באמצעות 3 מודלים שכיחים הקיימים בארגונים הגדולים יותר, שאתם כבר חייבים לאמץ !
מודל SWOT
במודל זה תוכלו להעריך את נקודות החוזקה ,החולשה, ההזדמנויות והאיומים העסקיים שלכם, בכך תוכלו לקבוע כיוונים אסטרטגיים וטקטיים לביצוע ולשיפור הפעילות העסקית
בסיום העבודה עם המודל, תדייקו את התכנית האסטרטגית שלכם, את תכניות הפעולה בדגש על יתרונות והזדמנויות למול חולשות ואיומים.
מודל SMART
אחד המודלים היעילים כיום בהצבת יעדים, מטרות ומימושים בפן הניהולי. זו הדרך הנכונה והמדויקת ביותר שיש. הצבת יעדים/מטרות באופן אפקטיבי מתבצעת על יד 5 פרמטרים:
היעד חייב להיות ספציפי, ברור, בלי הכללות, המגדיר בצורה מדויקת את התוצאה שאליה רוצים להגיע, הוא חייב להיות מדיד – ניתן למדוד ולכמת אותו: מספר, כמות, אחוזים, תאריכים וזמנים.
היעד חייב להיות בר השגה –הגיוני וריאלי , חייב להיות רלוונטי ובר ביצוע למטרה הכללית אותה יש להשיג. וכמובן חייב להיות תחום בזמן מדויק –אנו חייבים את הדד-ליין ראשית בשביל המדידה, שנוכל לעקוב אחר קצב ההתקדמות. בנוסף, תחימת הזמן מונעת דחיינות ומניעה אותנו לפעול מהר יותר.
מודל פארטו (20/80)
המודל מתייחס לעקרון המגדיר כי ברוב המקרים כ-80% מהתוצאות מגיעות מכ-20% מהמקורות.
בהיבט העסקי אחד העקרונות הבולטים הוא- כ-80% מהרווחים בעסקים מקורם ב-20% מהלקוחות. מודל זה מייצר הבנה חשובה בסדרי עדיפויות והשקעה במשאבים שלכם, מחייב אתכם להתמקד ולהבחין בגורמים החשובים ביותר על מנת להשפיע על התוצאה הרצויה ולהקטין השקעה ומשאבים בגורמים הזניחים.
עסק קטן, כמו ארגון גדול, מתנהל עם תחומים עסקיים, ההבדל המהותי הוא בדיוק ובכלים שעסק קטן צריך לאמץ ולחדד בכדי לשפר את התוצאות שלו:
ניהול
- מבנה ארגוני והגדרות תפקיד
- שגרות וניהול
- תכניות עבודה
- תכנון מטרות ויעדים
- מדידה (ו (KPIבקרה שוטפת באמצעות דוחות ודיווחים
מכירות
- הגדרת ובניית מחלקת מכירות
- יעדים כספיים וכמותיים
- הדרכות מקצועיות ומכירתיות
- תמחור נכון ורווחי
- מגוון לקוחות – קיימים/חדשים/עבר/פוטנציאלים
- יצירת הזדמנויות מכירה
שיווק
- הגדרת וניצול תקציב שיווק ופרסום
- קמפיינים שיווקיים (לידים, חשיפות, מודעות, מיתוג)
- בחירת מקורות וערוצי שיווק מתאימים
- מדידת תוצרים- עלויות הרכשה שיווקיות, רלוונטית לידים, יחסי המרה, כמות ועלויות
- שת”פ
- פעילות מועדון לקוחות/קהילה/תכנית נאמנות
שירות
- שירות מגיב
- שירות יוזם
- שירות מוכר
אז מה אתם עושים מפה? מתחילים ליישם את מה שהגדולים עושים ומצליחים…
בהצלחה!
רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂
להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4