המתכון להצלחה בעסקים קטנים

small business smb
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים

אם גם אתם מנהלים עסק קטן של 5 עובדים ומעלה ורוצים לשפר את הביצועים שלכם זה לא בשמיים, אין הבדל בין עסק קטן לארגון עסקי גדול, העקרונות הן אותן עקרונות רק בהתאמה הנכונה.

אז מהו המתכון לשיפור ביצועים  בהצלחה בעשרות אחוזים ?

לנצל את היתרונות והייחודיות של העסק, לחזקם ולדייקם ובמקביל לאמץ את מה שהגדולים עושים ולהתאימם. 

אז מהם היתרונות הבולטים של העסקים הקטנים (למול החברות והארגונים הגדולים)? 

1. קשר אישי עם הלקוחות

2. גמישות ויכולת התאמה לשינויים

3. קבלת החלטות מהירה יותר

4. הטמעת כלים ומערכות עזר באופן שלם יותר

5. מחוברות ומחויבות של עובדים לעסק

6. מוטת שליטה מצומצמת

7. ללקוחות יש סימפטיה לעסקים קטנים

אז איך אתם באמת מחזקים ומבדלי את היתרונות הללו?, איך אתם מביאים אותם לידי ביטוי בשיפור התוצאות שלכם? לא מעט באמצעות 3 מודלים שכיחים הקיימים בארגונים הגדולים יותר, שאתם כבר חייבים לאמץ ! 

מודל SWOT

במודל זה תוכלו להעריך את נקודות החוזקה ,החולשה, ההזדמנויות והאיומים העסקיים שלכם, בכך תוכלו לקבוע כיוונים אסטרטגיים וטקטיים לביצוע ולשיפור הפעילות העסקית  
בסיום העבודה עם המודל, תדייקו את התכנית האסטרטגית שלכם, את תכניות הפעולה בדגש על  יתרונות והזדמנויות למול חולשות ואיומים.

מודל  SMART

אחד המודלים היעילים כיום בהצבת יעדים, מטרות ומימושים בפן הניהולי. זו הדרך הנכונה והמדויקת ביותר שיש. הצבת יעדים/מטרות באופן אפקטיבי מתבצעת על יד 5 פרמטרים: 

היעד חייב להיות ספציפי, ברור, בלי הכללות, המגדיר בצורה מדויקת את התוצאה שאליה רוצים להגיע, הוא חייב להיות מדיד – ניתן למדוד ולכמת אותו: מספר, כמות, אחוזים, תאריכים וזמנים.  

היעד חייב להיות בר השגה –הגיוני וריאלי , חייב להיות רלוונטי ובר ביצוע למטרה הכללית אותה יש להשיג. וכמובן חייב להיות תחום בזמן מדויק –אנו חייבים את הדד-ליין ראשית בשביל המדידה, שנוכל לעקוב אחר קצב ההתקדמות. בנוסף, תחימת הזמן מונעת דחיינות ומניעה אותנו לפעול מהר יותר. 

מודל פארטו (20/80) 

המודל מתייחס לעקרון המגדיר כי ברוב המקרים כ-80% מהתוצאות מגיעות מכ-20% מהמקורות.  

בהיבט העסקי אחד העקרונות הבולטים הוא- כ-80% מהרווחים בעסקים מקורם ב-20% מהלקוחות. מודל זה מייצר הבנה חשובה בסדרי עדיפויות והשקעה במשאבים שלכם, מחייב אתכם להתמקד ולהבחין בגורמים החשובים ביותר על מנת להשפיע על התוצאה הרצויה ולהקטין השקעה ומשאבים בגורמים הזניחים.  

עסק קטן, כמו ארגון גדול, מתנהל עם תחומים עסקיים, ההבדל המהותי הוא בדיוק ובכלים שעסק קטן צריך לאמץ ולחדד בכדי לשפר את התוצאות שלו: 

ניהול 

  • מבנה ארגוני והגדרות תפקיד 
  • שגרות וניהול 
  • תכניות עבודה   
  • תכנון מטרות ויעדים 
  • מדידה (ו (KPIבקרה שוטפת באמצעות דוחות ודיווחים 

מכירות 

  • הגדרת ובניית מחלקת מכירות
  • יעדים כספיים וכמותיים 
  • הדרכות מקצועיות ומכירתיות 
  • תמחור נכון ורווחי 
  • מגוון לקוחות – קיימים/חדשים/עבר/פוטנציאלים 
  • יצירת הזדמנויות מכירה 

שיווק 

  • הגדרת וניצול תקציב שיווק ופרסום 
  • קמפיינים שיווקיים (לידים, חשיפות, מודעות, מיתוג) 
  • בחירת מקורות וערוצי שיווק מתאימים 
  • מדידת תוצרים- עלויות הרכשה שיווקיות, רלוונטית לידים, יחסי המרה, כמות ועלויות  
  • שת”פ 
  • פעילות מועדון לקוחות/קהילה/תכנית נאמנות  

שירות 

  • שירות מגיב 
  • שירות יוזם 
  • שירות מוכר 


אז מה
אתם עושים מפה
? מתחילים ליישם את מה שהגדולים עושים ומצליחים… 

בהצלחה! 

רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂

להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן