נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק א

מאמר א חווית שירות
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים האחרונות מצביעים על כך שקרוב ל -70% מהלקוחות הקיימים נוטשים בגלל חוויית שירות לקויה ולא בגלל איכות המוצר.

אז איך ניתן למנוע נטישה?

חשוב מאוד להכיר את הגורמים ואיתותי הנטישה, מה אין לעשות מול לקוחות ותיקים:

1.הפרמטר הכי בולט בניתוח נטישת לקוחות הוא – שירות לקוחות לקוי המתבטא בעיקר בתקשורת לקויה או חוסר תקשורת מול הלקוח, לעיתים נתפס גם כחוסר אכפתיות, זמני המתנה ארוכים למענה ,תחושת הלקוח שהוא עוד “סתם מספר”. לקוחות המרגישים שהשירות לא עומד בציפיותיהם או שהתמודדו עם בעיות בשירות הלקוחות ולא קיבלו פתרון מהיר ואדיב, יזלגו למתחרים.

זה יכול לבוא לידי ביטוי גם בחוסר שקיפות בתמחור ובתנאים,  היעדר עדכונים על שינויים משמעותיים, או קושי בהשגת מידע רלוונטי.

קשר רציף עם הלקוחות הוא מרכיב חשוב לשימורם. כשלקוח מרגיש שהחברה לא מתקשרת איתו, לא מעדכנת אותו על חידושי מוצרים או שירותים, או לא מציעה לו פתרונות מותאמים אישית, הוא ירגיש פחות שייך למותג.

2.שיווק אישי ופידבק מול הלקוחות – לקוחות אוהבים להרגיש שמנהלים איתם בקשר אישי ורלוונטי. אם הם מקבלים הצעות שיווקיות שאינן רלוונטיות או לא תואמות את הצרכים שלהם, הם עלולים להרגיש שהמותג לא מבין אותם. השיווק האישי וההקשבה לצרכים המיוחדים של כל לקוח הם חשובים להבטחת נאמנות.

3.תסכול בצד הלקוח הנובע מאי הכרה ואף זלזול בוותק ובנאמנות עשוי לייצר זרז לנטישה. זה בא לידי ביטוי בעיקר בהשוואה לתנאים שלקוחות חדשים מקבלים לעיתים. דוגמא מצוינת לכך היא החשיפה שלהם למבצעים אטרקטיביים המיועדים רק ללקוחות חדשים

4.היעדר חדשנות והתאמה לשוק המשתנה– ארגונים שלא מבצעים אדפטציה למוצרים שלהם בכל הקשור לפתרונות מתקדמים וטכנולוגיה מאבדים מהר מאוד לקוחות שמחפשים תמיד את הדבר הבא..

5.שינויים במחירים ובתנאים הפיננסים –השפעה של מחיר גבוה משמעותית מהמתחרים וכמו כן העלאות מחיר תכופות ללא הצדקה יכולים לערער את הלקוח הוותיק. לעיתים, חברות וארגונים מעלים את מחירי המוצרים או השירותים ללא התראה מספקת או הסבר מראש. זה עשוי להוביל לתסכול ולחוסר שביעות רצון, במיוחד אם המחירים החדשים אינם תואמים את ערך המוצר. שינוי בתנאים פיננסיים, כמו עלויות נוספות או חבילות שירותיות שלא מתאימות יותר לצרכים של הלקוח, גם יכולים להוביל לנטישה. לקוחות יעדיפו לעיתים להחמיץ את השירות מאשר לשלם יותר.

6.לקוחות מזהים במהירות ירידה באיכות המוצר או השירות, שימוש בחומרים זולים יותר או תחליפים,  תקלות תכופות,  ביצועים נחותים מבעבר.

7.בעיות טכנולוגיות וחוסר תמיכה טכנולוגית במוצר – בעיות טכנולוגיות כגון אתרים לא נגישים, אפליקציות לא מתפקדות או תקלות טכניות בשירותים המקוונים יכולות לזרז נטישת לקוחות. לקוחות מצפים לפתרונות חלקים ומהירים, והפרעות בשירותים הדיגיטליים עשויות לגרום לאכזבה ולמעבר למתחרים.

8.חוסר ערך מוסףלקוחות נוטים להישאר נאמנים למותגים המספקים להם ערך מוסף מתמשך. אם המוצר או השירות לא מספק להם משהו חדש או לא מתעדכן בהתאם לצרכים המשתנים שלהם, הלקוח עשוי להפסיק לראות אותו כמשהו ששווה להשקיע בו. ערך מוסף יכול להתבטא בהצעות מיוחדות, חידושי מוצר, או שירותים נלווים המסייעים להקל על חיי הלקוח. היעדר חדשנות או שמירה על הצרכים האישיים של הלקוח יגרום לו לחפש ואף למצוא פתרון אחר במקום אחר.

9.תחרות גבוהה ושירותים מתחרים
הסביבה העסקית כיום מציעה מגוון רחב של מוצרים ושירותים תוך כדי תחרות גבוהה מאוד. לקוחות מחפשים את התמורה הגבוהה ביותר עבור ההשקעה שלהם. עם אפשרויות רבות בשוק, קל מאוד ללקוח לעבור למתחרה אחר אם הוא מאמין שיקבל ערך רב ממנו.

נטישת לקוחות קבועים אינה דבר של מה בכך. מדובר בתהליך שעשוי לייצר הפסדים גדולים ולייצר נזק תדמיתי רב. זיהוי והבנת הגורמים העיקריים לכך היא חלק משמעותי מהפתרון ….

אז איך ניתן להתמודד באופן ראוי?

כל התשובות במאמר הבא …..

 

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק ב'
נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק ב'
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן