נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק ב’

מאמר ב חווית שירות
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור לקוחות קיימים. למרות זאת, לא מעט חברות וארגונים ממשיכים להשקיע את מרבית משאביהם בגיוס לקוחות חדשים, במקום למקד משאבים ומיקוד בהארכת המחזור העסקי של הלקוחות הקיימים.

הבנת החשיבות וההשקעה של הארכת מחזור חיי הלקוחות חשובה מאוד ליציבות וההצלחה העסקית לטווח ארוך.

העלות הגבוהה של גיוס לקוחות חדשים היא רק סיבה אחת להתמקד בשימור לקוחות. לקוחות קיימים ותיקים מייצרים ערך רב יותר:

1.הגדלת הכנסות – לקוחות ותיקים נוטים לרכוש יותר מוצרים ושירותים לאורך זמן, לקוחות נאמנים מספקים הכנסות חוזרות לאורך זמן, התורם מאוד לתזרים המזומנים ותכנון העתיד באופן יציב יותר

2.המלצות והפניות – הם מהווים סוג של שגרירים, מכירים היטב את הארגון ומרגישים סוג של שייכות , קל להם להתחבר למותג ולהפנות לקוחות חדשים פוטנציאליים. המלצות מובילות לשיפור במוניטין ובביקוש לשירותים או למוצרים.

3.יעילות תפעולית וכספית – העבודה עם לקוחות קיימים חוסכת זמן ומשאבים בהפחתת עלויות גיוס: גיוס לקוחות חדשים הוא תהליך יקר ומורכב. על ידי שימור הלקוחות הקיימים והארכת מחזור חייהם, אפשר להפחית את הצורך בהשקעה מוגברת בגיוס לקוחות חדשים.

4.קבלת משוב איכותי – הם מספקים משוב חיוני לשיפור המוצר או השירות ואף את התהליכים העסקיים

 

אז מה עושים בכדי להאריך את מחזור חיי הלקוח?

  • זיהוי מוקדם של סימני נטישה – מדידת שביעות רצון באופן שוטף, מעקב אחר תלונות חוזרות, שיתוף כלל מחלקות והרמת דגלים – תפעול, כספים, שיווק, שירות… עקבו אחרי מדד שביעות הרצון, היקפי הפעילות, נתוני פניות ותלונות. זהו מראש סיכונים ופעלו במגוון אפשרויות לשיפור
  • תקשורת יזומה, פתוחה ורציפה עם הלקוחות – הקשיבו לצרכים המשתנים והתאימו את הפתרונות בהתאם. אל תיקחו אותם כמובן מאליו, התייחסו אליהם, יזמו שיחות ופגישות תקופתיות והקדימו את הפניות מצד הלקוחות.
  • הבינו את הצרכים המדויקים של הלקוח ולהציע לו בהתאם פתרונות מותאמים אישית, עדכנו את ההבנה הזו באופן רציף, עם שינויי שוק או שינויים בצרכים האישיים של הלקוח.

העניקו חוויית שירות מעולה –  המבוססת על זמינות, ערך ופתרונות. לקוח שמקבל שירות מצוין, שיווק מותאם אישית, פתרונות יצירתיים ותשומת לב לצרכים שלו, ימשיך לבחור בכם לאורך זמן. חוויית שירות נמשכת בהכוונה נכונה ותמיכה מקצועית, פיתוח והצעת פתרונות חדשים המותאמים לצרכי הלקוח המתפתחים יכול לכלול שדרוגי מוצר, שירותים משלימים או פתרונות חדשניים.

השקעה בצוות שירות הלקוחות –  השקעת משאבים בשירות לקוחות מונחה פתרונות וביכולת המקצועית שלו.

הרחבת קשרים עם הלקוח: אחת האסטרטגיות המרכזיות בהארכת מחזור חיי לקוח היא הצעת מוצרים או שירותים נוספים, אשר יכולים להוסיף ערך ללקוח. כל שירות או מוצר נוסף שהלקוח יקבל, במיוחד אם הוא מותאם אישית לצרכיו, משדר לו תחושת אכפתיות ושיפור מתמיד.

מערכת הטבות – הכרה בוותק ובנאמנות וביטויי פיזי לכך . בנו מסגרת הטבות המעודדת נאמנות לאורך זמן. זה יכול לכלול הנחות, שירותים נוספים או גישה מוקדמת למוצרים חדשים.

ניהול קשרי לקוחות ב מערכת CRM – השתמשו בכלי המצוין לניהול תהליכים שונים בתוך מחזור חיי הלקוח. נהלו מעקבים אחרי כל אינטראקציה עם הלקוח.

הפניות והמלצות: לקוחות מרוצים הם המקור הטוב ביותר להרחבת מחזור חיי הלקוח. כשהלקוח מרגיש שהוא מקבל שירות מצוין, הוא נוטה להמליץ לחברים, קולגות או שותפים עסקיים. הפניות והמלצות יכולות להוביל ללקוחות חדשים, אך גם לפיתוח הקשר עם הלקוחות הקיימים.

 

בנוסף – מפו את כל נקודות המגע וייעולן, הגדירו מדדים ברורים להצלחה ושלבו אוטומציות חכמות לניהול קשרי הלקוחות שלכם.

 

סיכום

הארכת מחזור חיי לקוח מתבטאת בעיקר בשמירה על קשר עם הלקוח וביצירת ערך מתמשך עבורו. על ידי הבנת הצרכים, הענקת שירות איכותי, הרחבת הקשר, חברות וארגונים יכולים להבטיח אחוז נאמנות גבוה והמשך רכישות לאורך זמן. יתרה מכך, שמירה על לקוחות קיימים עשויה להוביל להמלצות, לשיפור המוניטין ולהפחתת עלויות גיוס, ובכך להבטיח את הצלחת העסק בטווח הארוך.

הארכת מחזור חיי הלקוח היא אסטרטגיה הדורשת השקעה מתמדת במערכות יחסים ארוכות טווח, אך מניבה תשואה משמעותית בטווח הארוך.

תתחילו ליישם אותה גם אצלכם. זו המלצה חמה😊

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק א
נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק א
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן