5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ”ל חייב להכיר

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

מנכ”לים יקרים, הגיע הזמן להפסיק להתעלם מהפיל שבחדר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים , חווית לקוח ומוצר שגורם ללקוחות להתאהב. אבל בואו נודה באמת – הסביבה העסקית של 2025 שונה מהסביבה שגדלתם. אחרי שנים של ליווי קרוב ל-500 ארגונים בשוק הישראלי, זיהינו חמישה פרמטרים קריטיים הנדחקים לעיתים קרובות לשוליים ומקבלים פחות מדי תשומת לב – וההזנחה הזו עלולה לעלות לכם ביוקר ולהשפיע על הביצועים העסקיים שלכם.

אז מה הם, ולמה כדאי לכם להתחיל לפעול עכשיו?

1.מהירות תגובה ואג’יליות – או שתזוזו מהר, או שתישארו מאחור

במציאות העדכנית, המקובעות הארגונית היא האויב הגדול ביותר של ההישרדות. חברות שהצליחו לשגשג בשנים האחרונות – עם אתגרי הקורונה, המלחמה והתנודתיות בשווקים העולמיים – הן אלו שפיתחו תרבות ארגונית המבוססת על יכולות תגובה מהירה לשינויים, גמישות ויכולת להסתגל .הם עשו זאת באמצעות הטמעת מודלים של קבלת החלטות -הענקת סמכויות גם לדרגי הביניים, תרגול “תרחישי קיצון”, הקמת צוותי “תגובה מהירה”, שקיבלו החלטות תוך שעות במקום שבועות, עידוד עובדים ומנהלים לנסות גישות חדשות, גם במחיר של כישלונות מחושבים.

2.ההון האנושי כנכס האסטרטגי המוביל

בעולם רווי מוצרים ותחרות דינמית העובדים שלכם הם היתרון התחרותי האמיתי. תחשבו על זה: צוות שמרגיש מוערך,  שייך ומחובר לארגון לא רק נשאר – הוא נותן את הנשמה. שקיפות ושותפות ארגונית, התמקדות באיזון עבודה-חיים, נראות ונוכחות ניהולית אמיתית של הנהלה בכל רבדי הארגון- הם חלק עיקרי בהצלחה לחבר את ההון האנושי להצלחה הארגונית
ראינו את זה קורה – מנהל שפתח את הדלת שלו (תרתי משמע) לעובדים, שיתף אותם ביעדים ושיקף להם את השפתכם על התוצאות; חברה שבנתה מסלולי קריירה אישיים, כך שכל עובד כיוון את מסלול התפתחותו ואפילו ארגון שהשקיע ביום עבודה גמיש כדי שהעובדים לא יתקשו תחת הלחץ.

3.שירות כשותף אסטרטגי להצלחות
מחלקת השירות היא הרבה יותר מ”כיבוי שריפות” או “האח החורג של המכירות והשיווק”. בעולם של מוצרים דומים ותחרות אינטנסיבית, שירות יוצא דופן יכול להיות המפתח לבידול משמעותי בשוק.
 ב-2025, שירות יוצא דופן הוא מה שמבדיל בין חברה ששורדת לחברה ששולטת בשוק. תארו לעצמכם לקוח שמקבל שיחת טלפון מהצוות שלכם עוד לפני שהוא מבין שיש לו בעיה – כי אתם כבר זיהיתם אותה, או צוות שירות שמקבל החלטות במקום להגיד “אני אעביר את זה למנהל”. ראינו ארגונים שהפכו את השירות ליתרון אסטרטגי – הם מדדו נאמנות לקוחות לאורך זמן, התמקדו בפתרונות יוזמים ולא רק בתגובות, העצימו את צוותי השירות והפכו לקוחות ממורמרים לשגרירים נלהבים.

4.יוזמה ופרואקטיביות תוך שילוב של עבודה מתודית – הסתמכות על האינרציה של הצלחות העבר היא מתכון כמעט בטוח לכישלון עתידי. חברות מצליחות מאמצות גישה פרואקטיבית ומתודית המאפשרת להן “לייצר את העתיד” ולא רק להגיב אליו. כך, בזיהוי מגמות והזדמנויות קדימה, פיתוח אסטרטגיות מוכנות מראש למגוון תרחישים אפשריים והצבת יעדים הדוחפים את הארגון קדימה.

הגישה הזו  מחייבת חשיבה מתוכננת וממוקדת, עם הגדרת מטרות ופעולות המקדמות את הארגון קדימה וזאת באמצעות מתודולוגיית עבודה סדורה – אימוץ שיטות עבודה, בפיתוח ועידוד יוזמות מכל רבדי הארגון ומתן כלים למימושן. תעודדו כל עובד להרים דגל או להציע רעיון. ראינו את זה בפעולה – צוות שהקים “חדר מלחמה” כדי לנתח איומים והזדמנויות מדי רבעון, או מנהל שנתן לעובד זוטר תקציב קטן לנסות רעיון משוגע שהפך ללהיט.

5.חיזוק תשתיות מערכתיות ואימוץ AI – בינה מלאכותית פה והיא כוח מחולל שינוי בכל תעשייה: באוטומציה של תהליכים חוזרים, בניבוי מגמות ושילובו בשירות ובחוויית לקוח וכמובן באמצעות הכשרת העובדים לעבודה עם AI

תחשבו על זה: מערכת המנתחת נתונים ומזהה שינוי בהתנהגות לקוחות לפני שאתם שמים לב; כלי שחוסך שעות של עבודה ידנית ומאפשר לעובדים להתמקד בעיקר או צ’אטבוט שפותר בעיות ללקוחות תוך שניות ומשאיר אותם מחייכים. ראינו ארגונים שהכשירו את הצוותים שלהם לעבוד עם AI,  שילבו אותו בשירות ובתהליכים פנימיים, והפכו נתונים גולמיים לתובנות זהב. השאלה היא לא “האם יש לכם תקציב לזה?” אלא “האם אתם יכולים להרשות לעצמכם לא לעשות את זה?”

בינה מלאכותית לא רק חוסכת זמן ומשאבים, היא גם מאפשרת לארגונים לאסוף ולנתח נתונים בצורה הרבה יותר חכמה ואפקטיבית. השקעה בתשתיות טכנולוגיות ובכלים אוטומטיים מאפשרת לארגונים לשפר תהליכים, להוריד עלויות ולהתייעל בצורה שיטתית.

 

אז מה עכשיו?

הצלחה ארגונית בסביבה העסקית של 2025 דורשת מיקוד בחמישה הפרמטרים לעיל שהוזנחו יותר מדי זמן, השאלה שכל מנכ”ל צריך לשאול את עצמו היא לא “האם אנחנו עושים מספיק בתחומים הללו?” אלא “האם אנחנו מקנים לתחומים הללו את אותה רמת חשיבות אסטרטגית כמו למכירות, לשיווק ולפיתוח המוצר?” כי אם לא, אתם עלולים למצוא את עצמכם רודפים אחרי השוק במקום להוביל אותו.

 

מקור מידע: ניסיון של ליווי כ-500 חברות וארגונים בשוק הישראלי ע”י חברת Game Changer  – חברה לשיפור ביצועים בחברות וארגונים עם הצלחות מוכחות בשיטות בלעדיות בתחומי : ניהול, שירות, שיווק ,מכירות, תהליכים,  מערכות, פיתוח ארגוני  והון אנושי
www.marketings.co.il



 

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
תהליכי AI
תהליכי AI
המאמר מסביר איך משלבים AI בתוך תהליכי ליבה בצורה פרקטית: מתחילים ממיפוי התהליך הקיים ונקודות…
שירות פנים ארגוני
שירות פנים ארגוני
שירות פנים-ארגוני הוא הדרך שבה מחלקות ועובדים מאפשרים לעבודה להתקדם מהר, ברור ובלי מלחמות. המאמר…
העצמת עובדים
העצמת עובדים
בארגונים רבים “השליטה חוזרת למעלה”: העובד מציף בעיה, המנהל פותר, והאחריות נתקעת אצל המנהל. המאמר…
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
אם היומן שלך מלא אבל הדברים החשובים לא זזים—זו לא בעיית “ניהול זמן”, זו בעיית…
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו? האם אתם נופלים למלכודות של חוסר סבלנות…
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים. כשלא לוקחים בחשבון את המשאב האנושי,…
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית. האם אתם מוכנים לסיים את…
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
ארגונים רבים מכתירים מנהלים מוקדם מדי - ואז משלמים ביוקר בהחלטות שנתקעות, היררכיה לא ברורה…
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
אם הייתם יכולים להוסיף עוד 15% למחזור השנתי בתוך חודשיים-הייתם עושים את זה. המאמר מציע…
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
אבטלה סמויה פוגעת ישירות ברווחיות, במורל ובתרבות הארגונית-כי משלמים שכר מלא על תרומה חלקית, והמצטיינים…
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
כשאין ניהול משאבי אנוש מקצועי, הארגון משלם על זה ביוקר: תחלופה גבוהה, ירידה במורל, קונפליקטים…
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
ברוב הארגונים “זורקים למים” אנשי מכירות חדשים ואז מתפלאים למה התוצאות מתעכבות. במאמר תקבלו מסגרת…
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
רוב הארגונים נופלים בגיוס איש מכירות כי מדלגים על בסיס: הגדרת סוג המכירה, מודל העבודה,…
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום הוא המהלך שמייצר ללקוח תחושת “הם איתי” עוד לפני שנוצרה בעיה—ולכן הוא מעלה…
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
מנכ״לים רבים נופלים על אותם מוקשים: אין תכנית עבודה שנתית, מתעלמים מהמשאב האנושי בזמן אמת,…
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
אם אתם רוצים לצמוח מהר יותר-אתם חייבים לעבור מניהול אינטואיטיבי לניהול מבוסס נתונים. במאמר תקבלו…
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי -אנחנו לוחצים שוב ושוב על כפתור שכבר דולק - לא כי אנחנו לא…
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
השקעתם באוטומציה כדי לחסוך זמן ולשפר ביצועים-אבל עדיין קורים “נפילות” שמבזבזות כסף, זמן ומוניטין. המאמר…
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
המציאות בישראל מחייבת כל מנכ״ל/ית ומנהל/ת בכיר/ה להיערך לתרחיש של “ניהול תחת אש”: עובדים נעדרים,…
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
המאמר מסביר למה ולמי נכון לפתח פעילות B2B בנוסף ל-B2C: כשהמוצר כבר מבוסס, יש תשתיות…
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
המעבר שיקפיץ את ביצועי מחלקת המכירות הוא מעבר ממנהל “תפעול מכירות” למנהל מכירות שמוביל אנשים,…
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
ברוב הארגונים הגבייה נופלת בין הכיסאות: המכירות לא רוצות “לקלקל” יחסים, הבק-אופיס מטפל כשיש זמן,…
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
מחקר על שיחות מכירה מגלה שכמעט **4 מתוך 10 לידים “לא רלוונטיים” שהוגדרו על ידי…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!
רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?
שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡
דילוג לתוכן