5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ”ל חייב להכיר

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

מנכ”לים יקרים, הגיע הזמן להפסיק להתעלם מהפיל שבחדר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים , חווית לקוח ומוצר שגורם ללקוחות להתאהב. אבל בואו נודה באמת – הסביבה העסקית של 2025 שונה מהסביבה שגדלתם. אחרי שנים של ליווי קרוב ל-500 ארגונים בשוק הישראלי, זיהינו חמישה פרמטרים קריטיים הנדחקים לעיתים קרובות לשוליים ומקבלים פחות מדי תשומת לב – וההזנחה הזו עלולה לעלות לכם ביוקר ולהשפיע על הביצועים העסקיים שלכם.

אז מה הם, ולמה כדאי לכם להתחיל לפעול עכשיו?

1.מהירות תגובה ואג’יליות – או שתזוזו מהר, או שתישארו מאחור

במציאות העדכנית, המקובעות הארגונית היא האויב הגדול ביותר של ההישרדות. חברות שהצליחו לשגשג בשנים האחרונות – עם אתגרי הקורונה, המלחמה והתנודתיות בשווקים העולמיים – הן אלו שפיתחו תרבות ארגונית המבוססת על יכולות תגובה מהירה לשינויים, גמישות ויכולת להסתגל .הם עשו זאת באמצעות הטמעת מודלים של קבלת החלטות -הענקת סמכויות גם לדרגי הביניים, תרגול “תרחישי קיצון”, הקמת צוותי “תגובה מהירה”, שקיבלו החלטות תוך שעות במקום שבועות, עידוד עובדים ומנהלים לנסות גישות חדשות, גם במחיר של כישלונות מחושבים.

2.ההון האנושי כנכס האסטרטגי המוביל

בעולם רווי מוצרים ותחרות דינמית העובדים שלכם הם היתרון התחרותי האמיתי. תחשבו על זה: צוות שמרגיש מוערך,  שייך ומחובר לארגון לא רק נשאר – הוא נותן את הנשמה. שקיפות ושותפות ארגונית, התמקדות באיזון עבודה-חיים, נראות ונוכחות ניהולית אמיתית של הנהלה בכל רבדי הארגון- הם חלק עיקרי בהצלחה לחבר את ההון האנושי להצלחה הארגונית
ראינו את זה קורה – מנהל שפתח את הדלת שלו (תרתי משמע) לעובדים, שיתף אותם ביעדים ושיקף להם את השפתכם על התוצאות; חברה שבנתה מסלולי קריירה אישיים, כך שכל עובד כיוון את מסלול התפתחותו ואפילו ארגון שהשקיע ביום עבודה גמיש כדי שהעובדים לא יתקשו תחת הלחץ.

3.שירות כשותף אסטרטגי להצלחות
מחלקת השירות היא הרבה יותר מ”כיבוי שריפות” או “האח החורג של המכירות והשיווק”. בעולם של מוצרים דומים ותחרות אינטנסיבית, שירות יוצא דופן יכול להיות המפתח לבידול משמעותי בשוק.
 ב-2025, שירות יוצא דופן הוא מה שמבדיל בין חברה ששורדת לחברה ששולטת בשוק. תארו לעצמכם לקוח שמקבל שיחת טלפון מהצוות שלכם עוד לפני שהוא מבין שיש לו בעיה – כי אתם כבר זיהיתם אותה, או צוות שירות שמקבל החלטות במקום להגיד “אני אעביר את זה למנהל”. ראינו ארגונים שהפכו את השירות ליתרון אסטרטגי – הם מדדו נאמנות לקוחות לאורך זמן, התמקדו בפתרונות יוזמים ולא רק בתגובות, העצימו את צוותי השירות והפכו לקוחות ממורמרים לשגרירים נלהבים.

4.יוזמה ופרואקטיביות תוך שילוב של עבודה מתודית – הסתמכות על האינרציה של הצלחות העבר היא מתכון כמעט בטוח לכישלון עתידי. חברות מצליחות מאמצות גישה פרואקטיבית ומתודית המאפשרת להן “לייצר את העתיד” ולא רק להגיב אליו. כך, בזיהוי מגמות והזדמנויות קדימה, פיתוח אסטרטגיות מוכנות מראש למגוון תרחישים אפשריים והצבת יעדים הדוחפים את הארגון קדימה.

הגישה הזו  מחייבת חשיבה מתוכננת וממוקדת, עם הגדרת מטרות ופעולות המקדמות את הארגון קדימה וזאת באמצעות מתודולוגיית עבודה סדורה – אימוץ שיטות עבודה, בפיתוח ועידוד יוזמות מכל רבדי הארגון ומתן כלים למימושן. תעודדו כל עובד להרים דגל או להציע רעיון. ראינו את זה בפעולה – צוות שהקים “חדר מלחמה” כדי לנתח איומים והזדמנויות מדי רבעון, או מנהל שנתן לעובד זוטר תקציב קטן לנסות רעיון משוגע שהפך ללהיט.

5.חיזוק תשתיות מערכתיות ואימוץ AI – בינה מלאכותית פה והיא כוח מחולל שינוי בכל תעשייה: באוטומציה של תהליכים חוזרים, בניבוי מגמות ושילובו בשירות ובחוויית לקוח וכמובן באמצעות הכשרת העובדים לעבודה עם AI

תחשבו על זה: מערכת המנתחת נתונים ומזהה שינוי בהתנהגות לקוחות לפני שאתם שמים לב; כלי שחוסך שעות של עבודה ידנית ומאפשר לעובדים להתמקד בעיקר או צ’אטבוט שפותר בעיות ללקוחות תוך שניות ומשאיר אותם מחייכים. ראינו ארגונים שהכשירו את הצוותים שלהם לעבוד עם AI,  שילבו אותו בשירות ובתהליכים פנימיים, והפכו נתונים גולמיים לתובנות זהב. השאלה היא לא “האם יש לכם תקציב לזה?” אלא “האם אתם יכולים להרשות לעצמכם לא לעשות את זה?”

בינה מלאכותית לא רק חוסכת זמן ומשאבים, היא גם מאפשרת לארגונים לאסוף ולנתח נתונים בצורה הרבה יותר חכמה ואפקטיבית. השקעה בתשתיות טכנולוגיות ובכלים אוטומטיים מאפשרת לארגונים לשפר תהליכים, להוריד עלויות ולהתייעל בצורה שיטתית.

 

אז מה עכשיו?

הצלחה ארגונית בסביבה העסקית של 2025 דורשת מיקוד בחמישה הפרמטרים לעיל שהוזנחו יותר מדי זמן, השאלה שכל מנכ”ל צריך לשאול את עצמו היא לא “האם אנחנו עושים מספיק בתחומים הללו?” אלא “האם אנחנו מקנים לתחומים הללו את אותה רמת חשיבות אסטרטגית כמו למכירות, לשיווק ולפיתוח המוצר?” כי אם לא, אתם עלולים למצוא את עצמכם רודפים אחרי השוק במקום להוביל אותו.

 

מקור מידע: ניסיון של ליווי כ-500 חברות וארגונים בשוק הישראלי ע”י חברת Game Changer  – חברה לשיפור ביצועים בחברות וארגונים עם הצלחות מוכחות בשיטות בלעדיות בתחומי : ניהול, שירות, שיווק ,מכירות, תהליכים,  מערכות, פיתוח ארגוני  והון אנושי
www.marketings.co.il



 

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן