הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית

240_F_537494552_3Xlg2R67h9v9xsD1mqKWis9V1wYswAS8
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות קיימים הגדיל להם את ההכנסות בין 10% ל 15% מהיעד המקורי שלכם!

הפניות מלקוחות מרוצים היא אחת הדרכים היעילות ביותר ליצירת והשגת לידים חדשים ואיכותיים וסגירת עסקאות ומכירות. לקוחות המרוצים מהמוצר או השירות שלכם יבצעו רכישות חוזרות ואף יהיו מוכנים להמליץ לאחרים ולהפנותם אליכם.

לקוחות המגיעים דרך הפנייה של אדם אחר קרוב ומוכר להם, יבססו בדרך כלל אמון גבוה יותר במוצר או בשירות, ויעשו את הצעד הבא בצורה מהירה יותר. הפניות מבוססות על חווית לקוח יוצאת דופן, כך שהן נחשבות לאמצעי שיווק אורגני עם עלויות זניחות ושיעור המרה גבוה. במודל עלות מול תועלת נמצאות ההפניות בראש הפירמידה.

אז איך זה יכול לעבוד גם אצלכם בארגון?

1.הגדירו מראש את המנגנון, רתמו את מחלקות השירות והמכירות לטובת פניה רציפה וקבועה לכל לקוח מרוצה, בנו סיסטמה נכונה של מהות הפניה, המועד, האמצעים הטכנים (תסריט שיחה, עבודה עם מערכת) וכמובן הגדירו יעדים, מדדים ובקרות על ציר הזמן.

הגדירו את מנגנון ההפניות כחלק בלתי נפרד מתוכנית המכירות שלכם והעניקו לו את תשומת הלב הראויה.

2.מתי מבקשים הפניה? המועד הטוב ביותר לפנות ללקוח שלכם זה לאחר שהוא התנסה וחווה רושם חיובי חזק בשירות/ מוצר שלכם. השתדלו לא לעשות זאת בפרק זמן קצר לאחר הרכישה וגם לא רחוק מדי, עניין של מספר שבועות רלוונטי.

בקשת ההפניה מהלקוחות שלכם יכולה להיות גם לאחר הענקת שירות או בשדרוג המוצר ולאו דווקא רק לאחר תהליך מכירה.

קיימים גם מקרים שבסופו של דבר הלקוח הפוטנציאלי אינו רוכש מכם כלל, הוא אינו זקוק לשירות /מוצר שלכם והוא כן התרשם מקצועית ומבין את הערך המוסף החזק שיש לכם עבור לקוחות פוטנציאלים אחרים – אל תתביישו,השתמשו גם פה ביכולת שלכם לייצר הפניות פוטנציאליות ממי שהתרשם מכם.

3.כמות ההפניות – אתם רוצים לקבל כמה שיותר הפניות מאותו לקוח וכמה שיותר פניות במעמד פניה אחת  ללקוח: בקשו מהלקוח שלכם לקבל מספר הפניות במקביל.

אתם רוצים לפנות למפנה המסוגל לאגד סביבו כמות גדולה של הפניות – קבוצה של הפניות. תשאפו למצוא את הגורם הזה אצלכם, זהו GAME CHANGER אמיתי. זהו את הלקוחות שיכולים לייצר מאסה של הפניות ובעיקר לחבר אתכם לשיתופי פעולה ולגורמים גדולים יותר – זה הרבה יותר אפקטיבי ומעניין.

4.יצירת מערכת תגמולים – שלבו מערכת תגמול ללקוחות המפנים לקוחות חדשים. לקוחות המרגישים שמאמציהם מוכרים ומוערכים, ישמחו להמליץ עליכם באופן אמיתי. התגמול יכול להיות בצורה של הנחות, הטבות, שירותים נוספים, מתנות או כל דבר אחר שיש בו ערך עבור הלקוח. אנחנו אוהבים לייצר מערכת תגמול “מדורגת עולה” המקנה למפנה הטבות (שוברים, נופשים ועוד) ואנו עושים זאת באמצעות שיטת ניקוד מצטברת.

השתדלו לתגמל את הלקוחות המפנים שלכם על הסגירות ופחות על ההפניות עצמן, כך תשאפו לקבל את ההפניות הטובות והממוקדות יותר.

אל תשכחו כמובן לתגמל גם את העובדים שלכם, שיקלו לתת להם יעד תגמולי נפרד משאר היעדים שלהם.

5.הדרך הפשוטה לייצר הפניות היא פשוט לבקש אותן באופן אקטיבי יזום מול הלקוח (. טלפוני או פרונטלי), ניתן לשלב את הבקשה בהודעת סיום פרויקט, שיחת שירות או בזמן שהלקוח נותן משוב חיובי על השירות.

6.ניהול הפניות צריך להיות קל ויעיל. נהלו רישום מסודר ועדכני במערכת ה CRM שלכם , הגדירו סטטוסים ותהליכים, הקלו על הלקוח בהפניית אחרים על ידי כלים פשוטים. לדוגמה, שלחו להם קישורים לשיתוף ברשתות החברתיות, או אפשרו להם לשלוח את פרטי החברה שלכם בקלות באמצעות WhatsApp או מיילים.

7.הפניות באופן עקיף – הציעו ללקוחות מרוצים לשתף את חוויתם באתר הבית שלכם, ברשתות החברתיות שלכם, מצאו דרכים לשלב את ההפניות בתוך הפעילות הדיגיטלית:  פרסום ביקורות או פוסטים המזמינים את הלקוחות לשתף עם חבריהם, השתמשו בסיפורי הצלחה של לקוחות קיימים כדי לשתף עם לקוחות פוטנציאליים.

8.פולו אפ מיוחד – תהליך בקשת ההפניות ללקוחות שלכם הוא סוג של תהליך מכירה ויש לייצר לו נוהל פולו אפ בהתאם. אתם לא רוצים להמאיס את עצמכם על הצד השני ובניגוד לתהליך מכירה רגיל יש לנהל תהליך פולו אפ רגיש יותר.

הפניות מלקוחות מרוצים הן דרך מצוינת להרחיב את בסיס הלקוחות ולהגביר את סיכויי הסגירה. עם הגדרת אסטרטגיה סדורה, אפשר להניע את הלקוחות להמליץ ולהפנות חברים, קולגות ועמיתים. הפניות לא רק מסייעות בהגברת המכירות, אלא גם בונות מערכת יחסים אמינה וארוכת טווח עם הלקוח שלכם.

הפכו את מנגנון ההפניות כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלכם, כאשר כל הצוות מדבר על כך עם הלקוחות באופן טבעי, הפניות יזרמו מעצמן.

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
אם היומן שלך מלא אבל הדברים החשובים לא זזים—זו לא בעיית “ניהול זמן”, זו בעיית…
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו? האם אתם נופלים למלכודות של חוסר סבלנות…
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים. כשלא לוקחים בחשבון את המשאב האנושי,…
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית. האם אתם מוכנים לסיים את…
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
ארגונים רבים מכתירים מנהלים מוקדם מדי - ואז משלמים ביוקר בהחלטות שנתקעות, היררכיה לא ברורה…
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
אם הייתם יכולים להוסיף עוד 15% למחזור השנתי בתוך חודשיים-הייתם עושים את זה. המאמר מציע…
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
אבטלה סמויה פוגעת ישירות ברווחיות, במורל ובתרבות הארגונית-כי משלמים שכר מלא על תרומה חלקית, והמצטיינים…
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
כשאין ניהול משאבי אנוש מקצועי, הארגון משלם על זה ביוקר: תחלופה גבוהה, ירידה במורל, קונפליקטים…
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
ברוב הארגונים “זורקים למים” אנשי מכירות חדשים ואז מתפלאים למה התוצאות מתעכבות. במאמר תקבלו מסגרת…
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
רוב הארגונים נופלים בגיוס איש מכירות כי מדלגים על בסיס: הגדרת סוג המכירה, מודל העבודה,…
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום הוא המהלך שמייצר ללקוח תחושת “הם איתי” עוד לפני שנוצרה בעיה—ולכן הוא מעלה…
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
מנכ״לים רבים נופלים על אותם מוקשים: אין תכנית עבודה שנתית, מתעלמים מהמשאב האנושי בזמן אמת,…
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
אם אתם רוצים לצמוח מהר יותר-אתם חייבים לעבור מניהול אינטואיטיבי לניהול מבוסס נתונים. במאמר תקבלו…
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי -אנחנו לוחצים שוב ושוב על כפתור שכבר דולק - לא כי אנחנו לא…
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
השקעתם באוטומציה כדי לחסוך זמן ולשפר ביצועים-אבל עדיין קורים “נפילות” שמבזבזות כסף, זמן ומוניטין. המאמר…
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
המציאות בישראל מחייבת כל מנכ״ל/ית ומנהל/ת בכיר/ה להיערך לתרחיש של “ניהול תחת אש”: עובדים נעדרים,…
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
המאמר מסביר למה ולמי נכון לפתח פעילות B2B בנוסף ל-B2C: כשהמוצר כבר מבוסס, יש תשתיות…
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
המעבר שיקפיץ את ביצועי מחלקת המכירות הוא מעבר ממנהל “תפעול מכירות” למנהל מכירות שמוביל אנשים,…
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
ברוב הארגונים הגבייה נופלת בין הכיסאות: המכירות לא רוצות “לקלקל” יחסים, הבק-אופיס מטפל כשיש זמן,…
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
מחקר על שיחות מכירה מגלה שכמעט **4 מתוך 10 לידים “לא רלוונטיים” שהוגדרו על ידי…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!
רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?
שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡
דילוג לתוכן