Game Changer

ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים להבנה מעמיקה של צרכיהם עוד לפני יצירת הקשר הראשוני. בעידן של ביג דאטה ובינה מלאכותית, חוויית לקוח מותאמת אישית הפכה לסטנדרט.

זה מתבטא במגמות הקשר מול הלקוח :

65% מהלקוחות מעדיפים תקשורת דרך ערוצים דיגיטליים.

82% מצפים למענה מיידי לשאלותיהם.

76% מהצרכנים מצפים ליחס מותאם אישית.

70% בוחרים חברות על בסיס איכות חוויית הלקוח.

58% יעברו למתחרה לאחר חוויה שלילית אחת.

דוגמה: חברת E-commerce שהטמיעה צ’אטבוט מבוסס AI הצליחה להגדיל את שביעות רצון הלקוחות ב-25% ולהפחית את זמני ההמתנה ב-40%.

אז מדוע ניהול קשרי לקוחות הוא קריטי להצלחה ארגונית?

העמקת ההבנה של צרכי הלקוח: באמצעות ניתוח נתונים ותיעוד אינטראקציות, ניתן לזהות דפוסים, העדפות וצרכים ייחודיים של כל לקוח.

שיפור חוויית הלקוח : לקוחות מצפים ליחס אישי ומותאם. ניהול יעיל ואישי של קשרי לקוחות מאפשר לתת מענה מהיר ומדויק, המגביר את שביעות הרצון והנאמנות.

הגדלת ההמרות והמכירות : כאשר מבינים את מסע הלקוח, ניתן לזהות הזדמנויות למכירה צולבת (Cross-Selling) או להגדלת מכירה (Up-Selling).

שימור לקוחות ומניעת נטישה :עלות רכישת לקוח חדש היא פי 5 עד 8  ( ולעיתים אף יותר) גבוהה יותר מעלות שימור לקוח קיים. באמצעות מעקב ומתן ערך מתמשך, ניתן להפחית את שיעור הנטישה ב-35%.

אסטרטגית ניהול קשרי לקוחות מחזקת את הטיפול והשימור של קהל הלקוחות, יחד עם זאת, מרבית החברות וארגונים עדיין לא נמצאים שם. אחד הדברים המהותיים המהווה ערך מוסף ליישום האסטרטגיה הזו הוא שילוב של שלוש גישות/תחומים מובילים:

1.  גישה אומניצ’אנל (Omnichannel)

לקוחות כיום מצפים לתקשורת ישירה עם החברה בכל ערוץ ובכל זמן שנוח להם. זה כולל:

  • פלטפורמות מסרים מיידיים: WhatsApp, Messenger.
  • רשתות חברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין.
  • צ’אט באתר: מענה מיידי לשאלות הלקוח.
  • דוא”ל: תקשורת פורמלית ומעקב אחר פניות.
  • שיחות טלפון: קשר אישי וישיר.
  • SMS: הודעות קצרות ועדכונים.

האתגר הוא לשמור על עקביות במסרים ובחוויה בכל הערוצים.

דוגמא: בנק שהטמיע גישה אומניצ’אנל הצליח להגדיל את המעורבות עם הלקוחות ב-33% ולהפחית תלונות ב-20%.

2.  פרסונליזציה מבוססת נתונים, שימוש בנתונים לצורך:

  • חיזוי התנהגות לקוחות באמצעות ניתוח דפוסי רכישה והתנהגות.
  • התאמה אישית של מוצרים ושירותים רלוונטיים, הטבות ומבצעים.
  • זיהוי מוקדם של נקודות כאב, בעיות פוטנציאליות ומתן פתרונות.
  • יצירת תוכן רלוונטי המותאם לצרכי הלקוח.

נתון מעניין: 60% מהלקוחות מעידים כי פרסונליזציה משפיעה על החלטות הרכישה שלהם.

3.  אוטומציה חכמה

אוטומציה היא מפתח ליצירת חוויית לקוח עקבית ואיכותית:

  • מערכות CRM מתקדמות מכוונות לניהול כל נקודות המגע.
  • צ’אטבוטים חכמים המעניקים למענה ראשוני 24/7.
  • מערכות ניתוח רגשות בזמן אמת הממקדים את הבנת תחושות הלקוח.
  • אוטומציה של תהליכים חוזרים: חיסכון בזמן ומשאבים.

 יתרון: אוטומציה משפרת את יעילות עבודה הצוות ב-30% ומאפשרת להתמקד במשימות בעלות ערך גבוה.

דוגמה: חברה בתחום הפנאי והספורט  שהשקיעה בתהליכי אוטומציה באתר הבית שלה ובאזור האיש הצליחה להגדיל ב 25% בשביעות רצון הלקוחות.

בבדיקה אחרונה שערכנו בקרב 100 חברות ( 30 B2B, 70 C2B)  מצאנו שמעל ל 75% מהן לא  השכילו להטמיע אפילו תחום  אחד שהוזכרו לעיל….. פספוס משמעותי!

אז מה קורה אצלכם?

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן