כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?

שירות לקוחות
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

הנתונים מדברים בעד עצמם: עלייה של 10%  בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול מרשים של עשרות אחוזים בהכנסות החברה. נתון זה מבוסס על ניתוח ביצועים של לקוחותינו.

חשיבות האסטרטגית של תחום השירות כיום  גבוהה מאוד לנוכח ההתקדמות הטכנולוגית ודרישות הלקוחות והצרכנים. 

שירות לקוחות איכותי הוא הרבה מעבר לתמיכה טכנית או מקצועית או מענה לפניות. הוא נקודת המפגש האסטרטגית שבה נבנים אמון, מקצועיות וחוויית לקוח מנצחת – מערכת יחסים מנצחת המייצרת תפוקות.

מה יהפוך  את מערך השירות שלכם למנוע צמיחה אסטרטגי?

1. יישום אסטרטגיה שירות משולש: שירות מגיב, שירות יוזם ושירות מוכר. הפסיקו להסתמך על המוכר והקיים והתחילו ליזום בשירות, היו צעד אחד לפני הלקוח, צפו את האתגרים והעניקו פתרונות וערכים מוספים בשיטתיות רצופה. שימו את עצמכם בצד של הלקוח ותדרשו יותר.

2. מינוף אסטרטגי של אינטראקציות שירות – יישמו גישה יישום גישה פרואקטיבית, הפכו את נציגי השירות ליועצים אסטרטגיים שיוזמים קשר, מזהים צרכים ומציעים פתרונות מותאמים אישית.

    שפה ותקשורת: פיתוח שיח מקצועי המשלב אמפתיה עם מומחיות גבוהה.

    טכניקות זיהוי צרכים: הטמעת מתודולוגיה של שאלות ממוקדות בכדי להגיע למהות הבעיות והאתגרים
    של הלקוחות  

3. הפיכת אתגרים להזדמנויות: ניהול תלונות כפלטפורמת צמיחה. קבלו את הפניה – תלונה כהזדמנות לשפר את האינטראקציה, קשר וערך עם הלקוח

מחקר של   Harvard Business Review (י2014) חושף תובנה מפתיעה: לקוחות שחוו טיפול מצוין בתלונתם הפכו לנאמנים יותר מאלו שמעולם לא נתקלו בבעיה. איך מיישמים זאת?

– טיפול מיידי ופרואקטיבי בתלונות, זיהוי שורש הבעיה והצעת פתרונות מקיפים ומהירים – שימוש בהזדמנות להציע שדרוגים או שירותים משלימים

4. בניית תשתית ארגונית תומכת באמצעות:

הכשרה מקצועית:

  • פיתוח יכולת הקשבה אקטיבית וזיהוי אותות בעיות באמצעות הדרכה והכשרה צוותית ופרטנית
  • הכשרות מעמיקות במוצרי ושירותי החברה מייצרים פתרונות מדויקים ושלמים יותר ללקוחות.
  • לא לוותר על סימולציות המלמדות ובוחנות את הדרכים לשלב שיח שירותי מכירתי עם הלקוח.

מודל תגמולים חכם:
הצבת יעדי שביעות רצון לקוחות, מדדי טיפול ויעדי מכירה ריאליים, תוך תגמול ראוי להשגת יעדים אלה יוצרת מוטיבציה גבוהה יותר אצל עובדי השירות. כך הם ממוקדים לא רק בפתרון בעיות, אלא גם בהזדמנויות מכירה שעולות תוך כדי.

כלים דיגיטליים מתקדמים:

בסביבה דיגיטלית, המפגש מול הלקוח קצר. בעזרת כלים אוטומטיים חכמים ניתן לאתר במהירות צרכי לקוח ולהציע לו מענה מהיר וזמין:

מערכות צ’אט חכמות ו-Ai 24/7  – ניתוח מילות מפתח והפניית הלקוח לתכנים רלוונטיים.

קמפיינים במייל: הצעת ערך שירותי  והצעות מוצרים משלימים בהתבסס על היסטוריית רכישות.

נוכחות אקטיבית ברשתות חברתיות – השתתפות בשיח, מענה מהיר לתגובות, ויצירת “מיקרו-רגעי מכירה” בזירות שבהן הלקוח פעיל.

מערכות ניטור וניתוח בזמן אמת

5. ניהול מבוסס דאטה: איסוף וניתוח מידע המתקבל מפניות לקוחות

ניתוח שיטתי של המידע, פניות הלקוחות עוזר לשקף פניות חוזרות ומאפיינים התנהגותיים של הלקוחות  . זה מעניק לכם חיזוי מגמות ומניעת נטישה,  פיתוח מוצרים ושירותים בהתאם לביקוש

6. מדידה והערכת ביצועים באמצעות המדדים :

  • מדד רמת שביעות רצון לקוחות
  • שיעורי שימור לקוחות/נטישה
  • החזר השקעה על הכשרות והדרכות בשירות
  • שיעורי המרה משיחה/פניית שירות להזדמנות מכירה וסגירה

האסטרטגית של שירות לקוחות כמנוע צמיחה וכוח מכפיל ביצירת חווית הלקוח ובמכירות היא  אסטרטגיה עסקית המחוללת שינוי מהותי בביצועי החברה:
עלייה משמעותית בהכנסות, הקטנת אחוז נטישת לקוחות, הגדלת שביעות הרצון והגדלת סל הקניה שלהם, הגדלת הערך ללקוח וכמובן – חיזוק המוניטין והמותג.

לקוח החווה שירות ברמה הגבוהה ביותר, המקבל יחס אישי, מענה מקצועי והצעות ערך ממוקדות חש צורך להמשיך ולרכוש מהארגון, ואף  יותר – להמליץ לאחרים. הוא הופך לשגריר הטוב ביותר.

בחנו את מערך השירות הקיים שלכם. האם הוא ערוך למקסם הזדמנויות עבור המכירות? האם הצוות מצויד בכלים ובהכשרה המתאימים? התשובות לשאלות אלו יכוונו אתכם לצעדים הנדרשים להפיכתו של מערך השירות למנוע צמיחה אסטרטגי.

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן