הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
הנתונים מדברים בעד עצמם: עלייה של 10% בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול מרשים של עשרות אחוזים בהכנסות החברה. נתון זה מבוסס על ניתוח ביצועים של לקוחותינו.
חשיבות האסטרטגית של תחום השירות כיום גבוהה מאוד לנוכח ההתקדמות הטכנולוגית ודרישות הלקוחות והצרכנים.
שירות לקוחות איכותי הוא הרבה מעבר לתמיכה טכנית או מקצועית או מענה לפניות. הוא נקודת המפגש האסטרטגית שבה נבנים אמון, מקצועיות וחוויית לקוח מנצחת – מערכת יחסים מנצחת המייצרת תפוקות.
מה יהפוך את מערך השירות שלכם למנוע צמיחה אסטרטגי?
1. יישום אסטרטגיה שירות משולש: שירות מגיב, שירות יוזם ושירות מוכר. הפסיקו להסתמך על המוכר והקיים והתחילו ליזום בשירות, היו צעד אחד לפני הלקוח, צפו את האתגרים והעניקו פתרונות וערכים מוספים בשיטתיות רצופה. שימו את עצמכם בצד של הלקוח ותדרשו יותר.
2. מינוף אסטרטגי של אינטראקציות שירות – יישמו גישה יישום גישה פרואקטיבית, הפכו את נציגי השירות ליועצים אסטרטגיים שיוזמים קשר, מזהים צרכים ומציעים פתרונות מותאמים אישית.
שפה ותקשורת: פיתוח שיח מקצועי המשלב אמפתיה עם מומחיות גבוהה.
טכניקות זיהוי צרכים: הטמעת מתודולוגיה של שאלות ממוקדות בכדי להגיע למהות הבעיות והאתגרים
של הלקוחות
3. הפיכת אתגרים להזדמנויות: ניהול תלונות כפלטפורמת צמיחה. קבלו את הפניה – תלונה כהזדמנות לשפר את האינטראקציה, קשר וערך עם הלקוח
מחקר של Harvard Business Review (י2014) חושף תובנה מפתיעה: לקוחות שחוו טיפול מצוין בתלונתם הפכו לנאמנים יותר מאלו שמעולם לא נתקלו בבעיה. איך מיישמים זאת?
– טיפול מיידי ופרואקטיבי בתלונות, זיהוי שורש הבעיה והצעת פתרונות מקיפים ומהירים – שימוש בהזדמנות להציע שדרוגים או שירותים משלימים
4. בניית תשתית ארגונית תומכת באמצעות:
הכשרה מקצועית:
- פיתוח יכולת הקשבה אקטיבית וזיהוי אותות בעיות באמצעות הדרכה והכשרה צוותית ופרטנית
- הכשרות מעמיקות במוצרי ושירותי החברה מייצרים פתרונות מדויקים ושלמים יותר ללקוחות.
- לא לוותר על סימולציות המלמדות ובוחנות את הדרכים לשלב שיח שירותי מכירתי עם הלקוח.
מודל תגמולים חכם:
הצבת יעדי שביעות רצון לקוחות, מדדי טיפול ויעדי מכירה ריאליים, תוך תגמול ראוי להשגת יעדים אלה יוצרת מוטיבציה גבוהה יותר אצל עובדי השירות. כך הם ממוקדים לא רק בפתרון בעיות, אלא גם בהזדמנויות מכירה שעולות תוך כדי.
כלים דיגיטליים מתקדמים:
בסביבה דיגיטלית, המפגש מול הלקוח קצר. בעזרת כלים אוטומטיים חכמים ניתן לאתר במהירות צרכי לקוח ולהציע לו מענה מהיר וזמין:
מערכות צ’אט חכמות ו-Ai 24/7 – ניתוח מילות מפתח והפניית הלקוח לתכנים רלוונטיים.
קמפיינים במייל: הצעת ערך שירותי והצעות מוצרים משלימים בהתבסס על היסטוריית רכישות.
נוכחות אקטיבית ברשתות חברתיות – השתתפות בשיח, מענה מהיר לתגובות, ויצירת “מיקרו-רגעי מכירה” בזירות שבהן הלקוח פעיל.
מערכות ניטור וניתוח בזמן אמת
5. ניהול מבוסס דאטה: איסוף וניתוח מידע המתקבל מפניות לקוחות
ניתוח שיטתי של המידע, פניות הלקוחות עוזר לשקף פניות חוזרות ומאפיינים התנהגותיים של הלקוחות . זה מעניק לכם חיזוי מגמות ומניעת נטישה, פיתוח מוצרים ושירותים בהתאם לביקוש
6. מדידה והערכת ביצועים באמצעות המדדים :
- מדד רמת שביעות רצון לקוחות
- שיעורי שימור לקוחות/נטישה
- החזר השקעה על הכשרות והדרכות בשירות
- שיעורי המרה משיחה/פניית שירות להזדמנות מכירה וסגירה
האסטרטגית של שירות לקוחות כמנוע צמיחה וכוח מכפיל ביצירת חווית הלקוח ובמכירות היא אסטרטגיה עסקית המחוללת שינוי מהותי בביצועי החברה:
עלייה משמעותית בהכנסות, הקטנת אחוז נטישת לקוחות, הגדלת שביעות הרצון והגדלת סל הקניה שלהם, הגדלת הערך ללקוח וכמובן – חיזוק המוניטין והמותג.
לקוח החווה שירות ברמה הגבוהה ביותר, המקבל יחס אישי, מענה מקצועי והצעות ערך ממוקדות חש צורך להמשיך ולרכוש מהארגון, ואף יותר – להמליץ לאחרים. הוא הופך לשגריר הטוב ביותר.
בחנו את מערך השירות הקיים שלכם. האם הוא ערוך למקסם הזדמנויות עבור המכירות? האם הצוות מצויד בכלים ובהכשרה המתאימים? התשובות לשאלות אלו יכוונו אתכם לצעדים הנדרשים להפיכתו של מערך השירות למנוע צמיחה אסטרטגי.
בהצלחה!