Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים
 

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד בעולם העסקי ולפיכך יש צורך רב להשקיע משאבים לא מעטים בפיתוח והכשרת הדרג הניהולי.

ניהול הוא מקצוע לכל דבר ועניין, הדורש הכשרה ורכישה של ידע, שיטות ומיומנויות ייחודיות רבות. . הוא דורש התייחסות מקצועית פנים ארגונית.

בעוד שמנהלים רבים נולדו עם הכישורים והתכונות "הנכונות " לתפקידים ניהוליים, לא בהכרח כל המנהלים ניחנו במיומנויות ניהוליות. יחד עם זאת, שני סוגי המנהלים הללו יכולים במידה שווה להתפתח ולהפוך למנהלים מצוינים  

בשנים האחרונות יש יותר הבנה בקרב חברות וארגונים בצורך לקדם תהליכי פיתוחי מנהלים המאפשרים לארגון למצות את פוטנציאל המשאב האנושי שלו, להגשים יעדים ומטרות אסטרטגיים ולהתפתח ולצמוח אל עבר כיוונים חדשים.

מהי המטרה של פיתוח מנהלים?

מטרת תהליך פיתוח המנהלים היא לחבר ולמקסם מנהלים לתהליכים הארגוניים, יכולות, כישורים, וכל אלו לשדרג את האפקטיביות הניהולית שלהם. תחום פיתוח מנהלים משלב שלושה תחומים עיקריים: ניהול כפופים, ניהול עצמי וניהול משימות

ארגונים בהם ההנהלה הבכירה מבינה את חשיבות פיתוח המשאב האנושי בחברה, מבינה גם את הצורך הטמון בפיתוח מנהלים צעירים, כחלק מתהליך הכשרתה של עתודה ניהולית. מנהלים צעירים אמורים לרכוש את הכלים הבסיסיים בעולם הניהול, הכוללים הנעה וההתמודדות עם צוות עובדים, מתן פתרונות לבעיות משמעת, ניהול משימות וזמן ועוד. מנהלים מטבעם בעלי ידע וניסיון בניהול ובהכשרתם חשוב להדגיש את הצורך בשיפור תקשורת בינם ובין ההנהלה הבכירה וללמדם את תהליכי החניכה של המנהלים הצעירים במטרה לסייע להם להיקלט אל תוך הארגון בצורה הטובה ביותר.

הדרג הבכיר הוא המוביל והמוציא לפועל את חזון הארגון. הוא אחראי על הטמעת האסטרטגיה בארגון, על מתן דין וחשבון לבעלי המניות, על דיונים בתוך הארגון וכיו"ב.

מלאכת הניהול היא מורכבת, מאתגרת ותובענית. מנהלים עובדים בסביבת עבודה המחייבת חלוקת קשב, תוך כדי ביצוע משימות רבות במקביל.

עבודתו של כל מנהל כרוכה בהתמודדות יומיומית עם שלל אתגרים לא פשוטים – עמידה ביעדים, הנעת צוות העובדים, התמודדות ומתן פתרונות לבעיות ומשברים, ניהול של משימות שוטפות וכו'.

מטרת התהליך היא להפוך מנהלים טובים להיות מנהלים מצוינים, ולהעניק למנהלים צעירים כלים וידע להתפתח ולצמוח למנהלים מובילים בארגון.

איך מתבצעת ההכשרה?

מפו את השדרה הניהולית שלכם והחליטו על צוות המנהלים , בנו תכנית הכשרה ארוכת טווח עם נושאים רלוונטיים ולו"ז מובנה, שתפו את גורמי ההדרכה ומשאב האנושי בארגון וגם את המנהלים עצמם, רתמו אותם למהלך זה חשוב. בנוסף -שתפו גורמי חוץ העשויים להעניק ערך מקצועי מוסף רב.  העניקו לתכנית משקל ומקום.

ישנן גישות שונות לפיתוח מנהלים והיעילות שלהן משתנה בהתאם לגודלו של הארגון, היעדים והמטרות שלו, השוק בו הוא מתחרה ועוד.

במסגרת תהליך פיתוח המנהלים, המשתתפים נחשפים לפרספקטיבות עדכניות בעולמות התוכן המרכזיים בניהול מצד אחד, ובלב העשייה הניהולית עסקית מצד שני, תוך שימת דגש על אינטגרציה וגזירת משמעויות אופרטיביות עבור המציאות הארגונית הייחודית לכל ארגון ומנהל.

מיומנויות ניהול הנלמדות במסגרת תהליך  פיתוח מנהלים מתייחסות לנושאים מגוונים, כגון:

  • הנעת עובדים
  • עבודה בצוות
  • יכולת הנעה ללא סמכות
  • השגת פתרונות לקונפליקטים בזמן קצר
  • שיפור בתקשורת בין אישית
  • זיהוי מהיר ומדויק של צרכי העובד והארגון
  • הקניית כלים מקצועיים לטיפול בצרכי העובד

בנוסף, בתהליך הפיתוח ניתן דגש רב על מיומנויות וערכים  :

  • הקשבה
  • פרגון
  • תחרותיות
  • מצוינות
  • העצמה
  • הערכת עובדים
  • תהליך קבלת החלטות
  • התאמת סגנון הניהול


רוב המנהלים רוכשים את כישורי הניהול ומיומנויותיהם במערך של קורסים הכשרות, תוך כדי מילוי תפקידיהם הניהוליים בחברות ובארגונים, בסדנאות ייעודיות, בהכשרות והשתלמויות, בימי עיון ובעזרת לימוד עצמי.

תהליך פיתוח מנהלים

תהליך של פיתוח מנהלים מסייע להתמודד בצורה המיטבית ביותר עם אתגרים הטמונים בעבודתו השוטפת של כל מנהל, מכיוון שהוא מפתח את מיומנויותיו ומעניק לו את הכלים הניהוליים הנכונים אשר יש ביכולתם לשפר את כישורי המנהיגות, הראייה המרחבית, החשיבה האסטרטגית, היצירתיות שלו וכו'.

פיתוח מנהלים בארגון מקדם הבנה טובה יותר של האסטרטגיה, החזון והמטרות העומדים בפניו של הארגון. הידע והתכנים הנרכשים בתהליך מאפשרים לפתח כישורים מתאימים ותפיסה ניהולית נכונה, אשר יסייעו לדרג הניהולי בהתמודדות עם הדרישות הניצבות בפניהם. לכן, ההשקעה בתהליך פיתוח המנהלים מטיבה עם הארגון עצמו ומקדמת ביצועים משופרים, השגת יתרון תחרותי על פני המתחרים והתמודדות טובה יותר עם משברים ובעיות.

חשוב לציין, מרבית המחקרים בתחום מצביעים על כך שתהליכי פיתוח מנהלים מחזקים את רמת האמביציה והמוטיבציה בקרב המנהלים לאורך זמן וברוב המקרים מהווה סמן שינוי בקרב אותם מנהלים משתתפים.

חשוב לזכור, משבר הקורונה יצר מציאות חדשה, מציאות של ניהול מרחוק, ניהול היברידי המשלב בתוכו לא מעט אתגרים. מציאות זו יצרה ותמשיך ליצור בעתיד הקרוב אתגר להסתגלות והתאמה ניהולית חדשה, אחרת ממה שהכרנו בעבר.

פיתוח מנהלים הוא כבר לא בבחינת אופציה, הוא חובה בכל ארגון וחברה, ויפה שעת אחת קודם.  למידע נוסף על תוכנית לפיתוח מנהלים עם Marketing Solutions החברה המובילה בשיפור ביצועים הקליקו.

 

בהצלחה!

מנהלים מהווים את אנשי המפתח בחברות ובארגונים ולכן, החשיבות של פיתוח מנהלים הינה גבוהה.
על כתפיו של כל מנהל, מונחת המחויבות להוביל תהליכים ושינויים בארגון או בחברה, אשר יובילו לתוצאות – מדובר במחויבות מורכבת, אשר מצריכה לא מעט ידע וכלים מקצועיים.
בהליך פיתוח המנהלים, המנהלים עוברים למעשה הליך, אשר ייעודו לאתר את החוזקות של כל מנהל כמו גם את החולשות שלו, להגדיר ביחד עמו חזון ובהתבסס עליו להכין תכנית פעולה לטווח הקרוב והרחוק יותר.

הליך פיתוח של מנהלים, יתבסס ברוב המקרים על מספר שלבים שונים ובין היתר:

  • שלב ההיכרות האישית – בשלב זה, היועץ או המלווה, אמור להכיר בצורה מעמיקה את המנהל. להבין מה הציפיות שלו, מה הוא חושב שהוא עושה טוב ומה הוא היה רוצה לשפר בהתנהלות שלו. בשלב זה, המלווה אף אמור לזהות את היתרונות והחסרונות של המנהל ולהתחיל לגבש תובנות לקראת השלבים הבאים.
  •  שלב יצירת חזון – בשלב זה יש לייצר את החזון של המנהל וכמובן, לדאוג שאותו החזון יתאים לחברה או לארגון.
  • שלב גיבוש תכנית עבודה – תוכנית העבודה של המנהל אמורה להתבסס על היבטים שונים ובין היתר: הסביבה בה עובד המנהל, השותפים שלו ועוד..
  • שלב ליווי המנהל – במקרים רבים, השלב שלאחר גיבוש התוכנית, יהיה ליווי המנהל, בדרך ליישום התוכנית בפועל.

הליך פיתוח המנהלים טומן בחובו יתרונות רבים, עבור כל ארגון או חברה.
התהליך מאפשר למנהל לקבל נקודות מבט נוספות על העבודה שלו ועל אופן ההתנהלות שלו.
באמצעות הליך הפיתוח, המנהל זוכה לקבל כלים חשובים, אשר יסייעו לו לשפר את עבודתו ובין היתר: הקניית חשיבה אסטרטגית, יכולת חשיבה יצירתית ועוד..
כידוע, מנהלים טובים זקוקים לתכונות מסוימות, אשר יאפשרו להם לבצע את עבודתם בצורה המקצועית ביותר. יחד עם זאת, לא לכל המנהלים יש את כל התכונות הרצויות ולכן, החדשות הטובות הן, שבחלק מהמקרים, ניתן ללמוד ולרכוש את התכונות או ללמוד טכניקות שונות, אשר יכולות לפצות על היעדרן.
בסופו של דבר, התהליך יכול לשפר את תפקודו של המנהל במידה רבה, מה שיתרום תרומה ישירה להצלחת הארגון או החברה.  

קבלת ההחלטות הנכונות

חשוב לקחת בחשבון, שכל יועץ או מאמן אשר מציע תכנית לפיתוח מנהלים, ישים דגש על היבטים מעט שונים ממשנהו וכחלק מכך, גם תהליך הפיתוח יתבסס על שלבים אחרים.
לכן, כל מי שמחליט להסתייע בשירות של פיתוח מנהלים, חשוב שיבחר בתבונה את איש המקצוע, אשר ילווה את התהליך.
קיימת חשיבות גבוהה לבדוק מהם שלבי העבודה של אותו איש המקצוע, מהם הפרמטרים עליהם הוא שם דגש בתהליך, מהי צורת העבודה שלו ועוד..
כמובן, חשוב מאוד לקבוע פגישה מקדימה עם אותו איש מקצוע, לצורך ביצוע של תיאום ציפיות ובחינת החיבור מולו.
בחירה מושכלת ונבונה של אותו איש מקצוע, תאפשר שקט נפשי בידיעה שבסופו של תהליך, המטרה בגינה הוזמן השירות מלכתחילה אכן תושג.

לסיכום

אם גם אתם מעוניינים בנושא של פיתוח מנהלים בחברה או בארגון ומבקשים ליהנות משירותי ייעוץ וליווי בסטנדרטים בלתי מתפשרים, חברת Marketing Solutions תהווה כבחירה הנכונה בעבורכם עבור המטרה.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
חווית שירות - איך הלקוח תופס אותה?

חווית שירות - איך הלקוח תופס אותה?

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
מכירות ושימור לקוחות - המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

מכירות ושימור לקוחות - המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

מכירות ושימור לקוחות – איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע…
ניהול איכותי - 3 מישורים שמובילים לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי - 3 מישורים שמובילים לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

כל השלבים החשובים לסלול את הדרך שלכם למצוינות בעסקים: גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
אסטרטגיית שימור לקוחות - האם באמת אפשר לנהל הכל במערכת אחת?

אסטרטגיית שימור לקוחות - האם באמת אפשר לנהל הכל במערכת אחת?

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
יועץ אסטרטגי

יועץ אסטרטגי

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
תכנית שיווק - כיצד לבנות תכנית לשנת 21?

תכנית שיווק - כיצד לבנות תכנית לשנת 21?

תכנית שיווק נושמת ומתעדכנת אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור…
ארגון עסקי – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון עסקי – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגונים עסקיים ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית…
אימון אנשי מכירות

אימון אנשי מכירות

אימון אנשי מכירות מקצועי לארגון שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
מערך מכירות לעסק - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מערך מכירות לעסק - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מערך מכירות מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

למי שיווק בלינקדאין מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך וחשוב לדעת…
טיפים לעסק מצליח - כיצד תעשה סדר בארגון כמנהל

טיפים לעסק מצליח - כיצד תעשה סדר בארגון כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי. התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות…
marketing b2b - מכונה משומנת של לידים

marketing b2b - מכונה משומנת של לידים

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

הלקוח הסמוי מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

בניית אסטרטגיה עסקית פיתוח אסטרטגיה עסקית יכול להוות כצעד חשוב ומשמעותי עבור כל חברה או…
ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקי אם אתם בעליו של עסק, חשוב שתהיו מודעים שגם אם העסק נקלע למשבר…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן בתהליך מכירה שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן בתהליך מכירה שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
הגדלת מכירות - מבלי לשפר מכירות

הגדלת מכירות - מבלי לשפר מכירות

איך להגדיל מכירות? כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת…
תהליכי גיוס מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

תהליכי גיוס מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

זה הזמן לדעת הכול על תהליכי גיוס מקצועיים לתפקידי מפתח נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי…
מדריך לינקדאין - מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לינקדאין - מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
אפיון מערכת CRM

אפיון מערכת CRM

אפיון מערכות crm אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון,…
איך להקים עסק מצליח - כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

איך להקים עסק מצליח - כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

איך להקים עסק מצליח? מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה? כיצד הם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים – איך עושים זאת? פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות…
אופטימיזציה - כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

אופטימיזציה - כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

אופטימיזציה לקמפיין חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות סכומים לא מבוטלים…
אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן