מגמות עולמיות בתחום השיווק

שיווק בשנת 2024
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

שיווק ב 2024- למה צריך לצפות? 

למי שעדיין לא הבין, 2024 הנה שנה יוצאת דופן בשיווק, מכמה סיבות: 

  1. AI- איך אפשר בלי בינה מלאכותית, הטכנולוגיה שחדרה לתעשיות שלמות ורלוונטית במיוחד לעולם השיווק. ל AI יש פוטנציאל לייעל תהליכים, ליצור תוצרים מדהימים, לצמצם עלויות, לפענח דאטה במהירות ואף לאיים על מקצועות לא מעטים.
  2. מיתון כלכלי– החל מהקורונה, דרך המלחמה באוקראינה ועד המלחמה שעדיין משתוללת אצלנו- אי אפשר להכחיש את העובדה שאנחנו בעיצומו של מיתון, הגורם לצרכנים לצרוך פחות ולחברות וארגונים למקד את ההתייעלות במקום הראשון. גם בתחום הסטארטאפים קרנות משקיעות פחות ומצפות ליותר Revenue, עם דגש על חברות המסוגלות ליצור הכנסה החל מהיום הראשון (וזה כמובן תלוי במידה רבה ב… שיווק, ניחשתם נכון).
  3. שיקולי אתיקה ופרטיות קל לראות שהמודעות הגוברת לפרטיות, פייק ניוז והשפעת המדיה החברתית גדולה יותר מבעבר. החל מתקנות ה-GDPR ועד המשפטים ההולכים ונשנים נגד בכירי חברות היי טק, בעקבות ההבנה של השפעת המדיות עלינו כצרכנים והחברה שלנו- כיום, הלקוחות מוצפים במסרים ומידע, ביקורתיים יותר, ויש ציפייה מחברות לקחת יותר ויותר אחריות חברתית ולכן ההתנהלות חייבת להיות יותר מתונה. 

בינה מלאכותית בארגון: איך להגיב? 

  • ללמוד אוקיינוס של מילים נכתבו על הנושא, יותר ממה שנוכל לספר במאמר מצומצם זה. הדבר הראשון שיש לציין בפני מנכ״לים ומנהלי שיווק בתחום הזה הוא Educate yourself- מצאו את הדרך הנוחה והנכונה עבורכם לדעת יותר ולהhשאר מעודכנים, ואם לא אתם- מנו מישהו אחד שיהיה אחראי על חדשנות ועדכוני מגמות, ללמוד ולהביא את החידושים האחרונים לחברה. מי שלא יזוז מהר יפסיד, ויפסיד הרבה.
  • הכשרות עובדים למרות ההתנגדות הטבעית, אין דרך להימנע מזה. עובדים (חכמים) ישתמשו ב Chat-GPT ואפליקציות נוספות כדי לשפר את עבודתם, ובעצם- למה לא? מלבד שיקולי פרטיות מידע שצריכים להיבדק בכל חברה בנפרד, למעשה, עדיף לכם ללמד את העובדים איך בדיוק להשתמש בכלי בינה מלאכותית על מנת לייעל את העבודה שלהם, ותוכלו להרוויח מכך לא מעט. הנקודה החשובה ביותר להדגיש עבורם היא שבסוף האחריות שהתוצר יהיה ברמה הגבוהה ביותר היא עליהם- כולל דיוק בעובדות, בכתיבה, בעומק הרעיונות. הדרך לשם- תלויה בהם.  

טרנדים שיווקיים 

  1. צ׳אטבוטים בתחילת נובמבר 2023 open AI, החברה שהביאה אלינו את Chat-GPT, הודיעה על פתיחת האופציה ליצור צ׳אטבוטים מותאמים אישית ללא צורך בתכנות אפילו. הרשת געשה, ועולם הצ׳אטבוטים- שגם כך היה במגמת עלייה- התפוצץ. מה זה אומר בעצם? זה אומר שכל פעם שלקוח ייכנס לאתר/ האפליקציה שלכם, הוא יוכל ליצור שיחה ברמת דיוק גבוהה ולקבל מענה לשאלות, גם ללא צורך בנציג. זו כמובן שיטה יעילה מאוד להתמודד עם עגלות ריקות, בעיות טכניות והגדלת מכירה.
  2. שימוש ב Micro-Influencers עם ירידת אמינות האינפלואנסרים (בעלי השפעה) הגדולים, יש פנייה לאינפלואנסרים שנתפסים כקהילתיים ואמינים יותר.
  3. אינפלואנסרים וירטואליים– שמעתם נכון: די למו״מ מתמשכים עם אינפלואנסרים אנושיים.
  4. שימוש ב AI כ coworker והצורך בתחכום רב יותר- משווקים שהסתמכו על כלי AI בלבחון צניחה בדירוגי ה SEO ובמעורבות העוקבים, מה שממחיש את הצורך בעריכה, בדיקת עובדות, סגנון ותובנות אנושיות.
  5. תוכן שמיוצר ע״י לקוחות (UGC- User Generated Content)- התחום הולך ומתפתח, מתוך רצון ליצור שיווק אמין יותר ומחובר לשטח. יצירת טרנדים ולקיחת חלק בהם תהיה יכולת חשובה לכל חברה שרוצה להישאר רלוונטית.
  6. קהילה– תחום הקהילות הולך להישאר חם, מתוך הרצון ליצור ביקוש, להישאר בקשר עם הקהל וליצור תדמית חיובית ומחוברת למותג. קהילות מצליחות בארץ כדוגמת Startup for Startup של Monday, הקהילה של רייזאפ (ניהול תזרים), Canva ונסטלה- קהילות הן נכס עצום לאלו שיודעים להשתמש בהן נכון.
  7. סרטונים ארוכים באופן מפתיע, למרות הקשב המתקצר, אנשים משתמשים בפלטפורמות יותר ויותר ומחפשים ללמוד, להתרגש ולהיות חלק, מה שמוביל לביקוש ארוך ומעמיק יותר. חברות חכמות יידעו להשתמש ב Content Marketing בעזרת עובדים מוכשרים בחברה וגם לקוחות, בצורה שיוצרת לא רק נפח אלא גם מעורבות בקרב הצופים.
  8. מסרים מורכבים יותר– כתגובה להצפת התוכן המלאכותי, תהיה דרישה הולכת וגוברת לתוכן מתוחכם, פרסונלי ומדויק. נכו ן- תוכלו לקצץ ברוב הכותבים ה׳פשוטים׳, אבל כל עוד אתם מייצרים תכנים כלשהם לשיווק, תרצו לשמור חושבים מקוריים בחברה, שייתנו תמיד את הפן המקורי לעניין. 

נתנו כאן מספר טרנדים ומגמות, ועדיין נגענו רק בקצה הקרחון. מפו את מה שאתם כבר מיישמים, ובמה אתם צריכים להשתפר כחברה? 

להתייעצויות ועזרה ביישום, אנו ב game changer נשמח לעזור באסטרטגיה, תכנון והטמעת תהליכים חדשניים בכל היבטי החברה. 

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן