הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות וארגונים עסקיים, זה הטיימינג המושלם עבורם לייצר בוסט מכירות לקראת סוף שנה. החשיפה של הנחות גדולות ומבצעים יכולים להניע מכירות בצורה משמעותית, אך רק אם עושים את זה נכון.
הנה כמה טיפים מעשיים שיכולים לעזור לכם למקסם את התוצאות.
1. תכנון מוקדם – כי זה לא קורה ביום אחד
כדי להצליח BLACK FRIDAY, לא מספיק רק להוריד מחירים ביום המבצע. מדובר בתהליך שמתחיל הרבה קודם. אתם צריכים לתכנן – לבחור את מוצרי ההנחה ורמת ההנחה, לחשוב על דרכי שיווק ולקבוע את אסטרטגיית המחירים. בנוסף תוודאו שיש לכם מספיק מלאי מהמוצר (אם הוא מוצר פיזי). אם אתם מוכרים דרך אתר אינטרנט, אתם חייבים לוודא שהאתר שלכם ערוך לכמויות גבוהות של גולשים ופעולות. אל תחכו לדקה ה-90. תכנון הוא המפתח להצלחה.
2. הצעות שווה ומותאמות – לא כל אחד אוהב את אותו הדבר
הלקוחות מצפים לקבל הצעות המותאמות להם אישית. השתמשו בנתוני הדאטה מהעבר, מה שהלקוחות קנו בעבר. הצעות מותאמות אישית לא רק מגבירות את הסיכוי לסגירת עסקה, אלא מייצרות גם חווית קנייה הרבה יותר אטרקטיבית.
הציעו מבצעים שווים: הנחות, מתנות, חבילות משתלמות – תנו ללקוחות סיבה אמיתית לבוא אליכם. אבל זכרו, מבצע טוב חייב להיות גם רווחי עבורכם.
3. שיווק חכם – הרבה לפני שהמבצע מתחיל
חשוב להפעיל קמפיינים שיווקיים כבר לפני תחילת המבצע, כדי להרגיש את הבאז ולהגביר את הציפייה בקרב הלקוחות. השתמשו ברשתות החברתיות, במיילים, במודעות ממומנות כדי להציג ולהכיר ללקוחות את המבצעים הקרובים. הכינו את הקבל שלכם מבעוד מועד לרכישה המתקרבת.
אם אתם פונים ללקוחות דרך רשתות חברתיות, השתמשו בתוכן שמושך תשומת לב – תמונות, סרטונים, וסיפורים שממחישים את היתרונות והייחודיות של המבצע שלכם. אל תשכחו לכלול קריאה לפעולה ברורה (למשל: “הירשמו עכשיו ותהנו מהנחה בלעדית”).
4. חוויית לקוח – כי לא הכל על המחיר
שלבו מעבר להצעת מכר ייחודית גם חוויית קנייה ייחודית. אם אתם מוכרים און ליין חשוב לוודא שהאתר שלכם ערוך לכך, שאין בעיות עם תהליך הרכישה וקיימת תמיכת לקוחות. אם זה טלפוני – ודאו זמינות גבוהה וציידו את נציגי המכירות בכל הכלים להתמודדות עם מכירות מהירות. שיחה עם נציג בצ’אט או מענה מהיר לשאלות יכול להעלות את שביעות הרצון של הלקוח, ובסופו של דבר גם את המכירות.
5. הגברת הנראות – היו בכל מקום
התחרות בתקופת BLACK FRIDAY חזקה מאוד וכל חברה מתחרה על תשומת הלב של הלקוח, לכן חשוב שתהיו שם, לפני כולם. שיווק ברשתות חברתיות ובמיילים הוא רק חלק מהעניין. חשבו על איך אתם יכולים להציג את עצמכם בצורה יצירתית ומרשימה. היו שונים וחדשניים במיתוג ובצורת הצגת המבצע. אתם חייבים לייצר WOWO
6. לוגיסטיקה – חשוב לא פחות מההנחות
הלקוחות היום מצפים לקבל את המוצרים במהירות, ואם המשלוחים שלכם יהיו איטיים ולא יעילים, זה יכול לפגוע לכם בשביעות הרצון. ודאו שהלוגיסטיקה שלכם ערוכה ומוכנה לאספקה מיידית. אם יש לכם אפשרות להציע משלוח חינם או שירות משלוחים מהיר, זה בהחלט ישדרג את ההצעה וימשוך לקוחות. היו מוכנים לטפל בכמויות גבוהות של הזמנות, וודאו שיש לכם צוות תומך שמסוגל להתמודד עם הצורך בהפצה ובמעקב אחר הזמנות.
7. הצעות בלעדיות – הלקוחות אוהבים את זה
היכולת להציע משהו שייחודי רק בזמן המבצע היא עוד דרך ליצור עניין ולהגביר את קצב הרכישות. קופונים, הנחות נוספות על רכישות עתידיות או הצעות בלעדיות שמגיעות רק בשעות מסוימות – כל אלה גורמים ללקוחות להרגיש שההצעה מוגבלת ושהם לא רוצים להחמיץ אותה. חישבו איך אתם יכולים להפעיל את תחושת הדחיפות הזו בצורה חכמה, זה יכול להיות על ידי הנחות מוגבלות בזמן או מוצרים במחיר מוזל בכמות מוגבלת.
8. אנשי המכירות
רתמו אותם, הגדירו יעדים מאתגרים ( צוותים ופרטניים) המשלבים תגמול מפצה, גייסו ואיישו מקסימום כ”א, אל תחסכו פה.
הכינו את צוות העובדים, ודאו שהם בקיאים בפעילות המבצעית שלכם, מוכנים לענות על כל שאלה, ובעיקר – מספקים חווית קנייה בלתי נשכחת.
9. נהלו ומדדו הכל:
אחרי שהאבק שוקע, בדקו את התוצאות. מה עבד טוב? מה פחות? תנו לעצמכם מחמאות על ההצלחות ותלמדו מהטעויות.
אז מה אתם אומרים? מוכנים לשבור שיאים BLACK FRIDAY?
בהצלחה!