הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה על מנת להגיע לתוצאות שיא?
בסיום כל אחת מהשנים 2019,2021 ערכנו סקר בהשתתפות 110 חברות וארגונים (מעל ל 15 עובדים) ב35 חברות B2B , 75 חברות B2C מנעד רחב מאוד של תחומים: פיננסי, בריאות, פנאי, אסתטיקה, לימודים, היי טק, קמעונאות ועוד. הנתונים מסקרנים:
55.5% – עבדו לפי תכנית עבודה שנתית, 24.5% זנחו את תכנית העבודה בדרך (רק 30% הגיעו למטרות הכמותיות שהגדירו), 20% – עבדו ללא תכנית עבודה. הנתון החשוב ביותר הוא ש -89% שעבדו לפי תכנית עבודה השיגו את כל המטרות הכמותיות השנתיות.
התוצאות הן ברורות, בי תכנית עבודה אין דרך ובלי דרך אי אפשר להגיע למטרות והיעדים. פשוט.
אז למה באמת אנחנו מתעקשים דווקא על תכנית עבודה שנתית? יש לכך מספר סיבות מהותיות:
- יישום החזון והמטרות העסקיות של הארגון
- זו הדרך הנכונה והמיטבית להגיע לתוצאות הרצויות
- מהווה תכנית מעקב ובקרה לתיקון כשלים ושיפור ביצועים
- רותמת ומחייבת שיתוף פעולה של כלל הגורמים הפנים ארגונים
- כי זה כלי הפעולה הטוב ביותר – היא מהווה מצפן ניהולי מוכח!
בכדי לקדם את תכנית העבודה יש לפעול באופן הבא:
- לשים את תכנית העבודה במרכז
- יישום חשיבה תוצאתית (מטרות שנתיות, פוטנציאל, חקר ביצועים היסטוריים)
- תכנון – הערכת מצב, איסוף מידע ונתונים, מסקנות
- קביעת דרך ואופן הביצוע
- שיתוף ורתימה של כלל הגורמים
- הגדרת התכנית כנושמת – גמישות והתאמות תוך כדי תנועה
- לנהל את התכנית ולא להתנהל – צורך בגורם מנהל (לא מנכ”ל!)
- הגדרת תכנית אב ותכנית לכל מחלקה/תחום בנפרד
שאנו מגיעים לתכנית העבודה יש לקחת בחשבון 4 פרמטרים חשובים: זמן, משאב אנושי, תקציב ותהליכים/פעולות
הדבר הראשון שאנו עושים שאנו מגיעים להכין תכנית עבודה הוא להגדירה לפי :
- מטרות
- יעדים (כמותיים, איכותיים) – חלוקה לתחומים (תחומי אחריות)
- משימות/פעולות
- לו”ז (התחלה וסיום, שוטף)
- תקציבים – חלוקה לתחומים
- משאבים נדרשים
- גורם אחראי
- מדדים
- בקרות
רוב החברות והארגונים העסקיים בונים תכניות עבודה ויחד עם זאת מפספסים בגדול. מאוד נוח להם להתמקד בתחומים והנושאים השכיחים. דווקא פה יש לעצור ולחדד את מה שלא נמצא תמיד בתכנית העבודה השנתית אבל עולה מהר מאוד במהלך השנה ויש להם השפעות לא מעטות על התוצאות:
- משאב אנושי – רווחת עובד, תהליכי שימור, פיתוח אישי ומקצועי, פיתוח ניהולי
- ממשק תקשורת ומשוב עם עובדים
- אקדמיה פנים ארגונית – היברידית
- התייחסות לתקופות חלשות
- הערכות חגים ועונות
- ממשקי עבודה משותפים
- תחקירי הצלחות
- מדידה – אחוזי המרה, מודלי תגמול? עלות גיוס לקוח, עלות הרכשה שיווקית
- שימוש בסקרים, לקוח סמוי, מתחרים, מחקרי דאטה
- תהליך שירות חווית הלקוח ושימור לקוחות
- מחקרי דאטה
- פעילות יזומה עם לקוחות עבר, ננטשו
- שימוש בהפניות והמלצות
- גיוסים והכשרות המשאב האנושי
- מנהלים יורדים לשטח –”הנהלה בשטח”
- הדרכות מקצועיות והדרכות מחלקתיות
בהצלחה!
רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂
להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4