איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי להיות מכריע  – את סביבת העבודה שלהם. הנתונים מטרידים: קרוב ל 70% מהעובדים בחברות ישראליות מאמינים שסביבת העבודה שלהם מעכבת את יכולתם להגיע לפריון מיטבי, ורק כ-50% חשים שסביבת העבודה שלהם בריאה ומקדמת.

סביבת עבודה אפקטיבית אינה רק המרחב הפיזי. זהו המכלול השלם של המרחב הפיזי והעיצוב הארגוני, התשתית הדיגיטלית והטכנולוגית, התרבות הארגונית והאקלים החברתי, המרחב הרגשי והתמיכה הנפשית. כאשר כל אלה מעוצבים נכון, הם מייצרים ומקדמים חדשנות, פריון ורווחיות גבוהה יותר.

חברות ישראליות המובילות בשביעות רצון עובדיהן מסביבת העבודה מדווחות על: עלייה של 30% בפריון העבודה, ירידה של 25% בהיעדרויות עובדים, שיפור של 40% בשימור עובדים, עלייה של 35% בשביעות רצון לקוחות.

אז ת’כלס, מהם הצעדים האופרטיביים שאנו מנסים לקדם בקרב לקוחותינו ליצירת סביבת עבודה מקדמת ביצועים?

1. עיצוב מרחב פיזי מותאם לצרכי העובדים

זנחו את התפיסה של “פתרון אחד מתאים לכולם”.  לא כל משרד צריך להיראות אותו הדבר.  במקומות שבהם מתבצעת עבודה יצירתית, אולי כדאי להשקיע במרחבים פתוחים וגמישים, בעוד שבעבודות  המצריכות ריכוז – אזורים שקטים ומבודדים הם בגדר חובה.

2. אימוץ גישה היברידית לעבודה

מגפת הקורונה והמציאות הישראלית החדשה מחייבת מודל המאזן בין עבודה מהמשרד לעבודה מרחוק. גישה זו: מרחיבה את מאגר הכישרונות הפוטנציאלי (כולל אוכלוסיות מהפריפריה), מפחיתה עמידה מיותרת בפקקי תנועה וכמובן משפרת את איזון העבודה-חיים של העובדים

3. בניית תרבות של אמון והעצמה

כשיש אמון בין המנהלים לעובדים, זה יוצר תחושת שייכות ומחויבות גבוהה יותר, בססו מדיניות “דלת פתוחה” אמיתית, שתפו עובדים בקבלת החלטות ובתהליכים חשובים, הוקירו עובדים על הישגים המשקפים את ערכי הארגון,

4. שילוב טכנולוגיה תומכת עובד

הטכנולוגיה אמורה לשרת את העובדים לכן השקיעו ב:  כלי שיתוף פעולה (Slack, Microsoft) לשיפור התקשורת , הטמיעו  מערכות ניהול משימות יעילות (Asana, Trello) פלטפורמות ללמידה והכשרה מקוונת, אוטומציה של תהליכים חוזרים לפינוי זמן למשימות יצירתיות ואסטרטגיות. – כל אלו מפחיתים עומסים מיותרים ומאפשרים לעובדים להתמקד במשימות החשובות..

5. יצירת תוכניות רווחה הוליסטיות

בריאות פיזית ונפשית של העובדים היא חלק בלתי נפרד מסביבת עבודה מיטבית. הגדירו – תוכניות לניהול לחץ וחרדה, עודדו פעילות גופנית ותזונה בריאה, שירותי תמיכה נפשית זמינים.

6. עידוד למידה והתפתחות מתמדת

בשוק תחרותי המבוסס על חדשנות, הכשרה והתפתחות מקצועית היא צורך קיומי: עודדו הקצאת זמן ייעודי ללמידה, הקמת אקדמיה פנים ארגונית, אפשרות לרוטציות תפקידים, חניכה פנים-ארגונית שיטתית, תמיכה במסלולי קריירה מותאמים אישית ועוד

כמנהלים בכירים, אתם אדריכלי סביבת העבודה. ההחלטות שתקבלו היום ישפיעו לא רק על האווירה במשרד, אלא על היכולת של הארגון להתחרות, לחדש ולצמוח בשוק התחרותי . האתגר האמיתי טמון בשינוי תפיסה בהבנת הקשר הישיר בין סביבת עבודה מיטבית לבין ביצועים יוצאי דופן.

הדרך להצלחה מתחילה מבפנים – סביבת העבודה היא השקעה אסטרטגית עם החזר משמעותי, ,בסביבה שבה העובדים מרגישים מוערכים, מחוברים ומסוגלים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן