מכירות טלפוניות – הגדלת אחוז היענות השיחות

הענות שיחות
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

כיצד להגדיל את אחוז המכירות הטלפוניות?

הגדלת אחוז הענות שיחות הנה מטרה מרכזית  בכל מערך מכירה טלפוני. אחד האתגרים היותר גדולים במוקדי מכירות, בעיקר במוקדים הניזונים מכמות משמעותית של לידים מתעניינים הוא אחוז גבוה של אין מענה – מתעניינים שהשאירו פרטים אבל פשוט לא עונים. זה מתחיל בניסיון ההתקשרות הראשון שעומד על יותר מ 50% בחלק לא קטן של המקרים ומגיע עד ל 25%- 20% אין מענה במיצוי העבודה על הליד. במקרים לא מעטים מצליחים בסופו של דבר להשיג את הליד אבל זה כבר רחוק ומאוחר מדי. הליד התקרר, רמת הבשלות ירדה משמעותית ולעיתים הנזק הוא כפול – הליד הצליח להשיג את מבוקשו דווקא אצל המתחרים.

הגדלת יחס ההיענות טלפוני (בעיקר בפרק הזמן הראשוני) מגדיל את כמות חומר הגלם ויש לו השפעה על כלל המשפך כולל על יחס וכמות הסגירות.

הגדלת אחוז הענות שיחות ראשונית מגדילה בעשרות אחוזים את בשלות הליד והענות לרכישת המוצר או השרות.

הגדלת יחסי הענות שיחות

אז איך מקטינים את האחוז הגבוה של אין מענה ומגדילים את יחס הענות? 

לפניכם מספר דרכים וטקטיקות שאנו מיישמים אצל הלקוחות שלנו בהצלחה רבה:

אז איך מקטינים את אחוז הגבוה של אין מענה ומגדילים את יחס הענות? לפניכם מספר דרכים וטקטיקות שאנו מיישמים אצל הלקוחות שלנו בהצלחה רבה:

1. בדקו את המספר המתקשר היוצא למול אפליקציות זיהוי שיחות כגון TRUECALLER ובדקו אם אתם מופיעים שם כספאם, אם כן החליפו את המספר באופן תדיר וקבוע אחת לשבוע (לעיתים ניתן אחת לשבועיים תלוי כמות השיחות שאתם מחייגים בפרק זמן). תתפלאו לדעת שהרבה מאוד מתעניינים שהשאירו את פרטיהם נמנעים במהלך היום לענות לשיחות המזוהות כספאם הואיל ושכחו שהשאירו פרטים…בכלל יש לנו נטייה לא לענות למשהו שמוגדר כספאם (=נתפס כהונאה, שלילי). השתמשו במספר נייד רנדומלי. לעיתים גם כדאי לייצר ניסיון להשתמש במספר חסוי. 

2. מפו את מועדי ההתקשרות של הנציגים, הבינו את מועדי ההתקשרות הראשונים למול ערוצי/מקורות הליד, חפשו מגמתיות, האם רוב מקרי ה”אין-מענה” הם בשעות מסוימות? בוקר או צהרים? ומה קורה בשעות הערב?, האם יש הבדל בימים בין תחילת שבוע לאמצע שבוע, והאם יש הקשר כפול בין הימים והשעות?

3. ימי שישי: בלא מעט חברות/ארגונים שעבדו 5 ימים בשבוע, אימצו לסירוגין את יום השישי ליום בו ניתן להוציא שיחות למתעניינים שלא ענו במהלך השבוע (אילוצי עיסוק, חוסר זמן פנוי) ושיש להם את הזמן לענות בבוקר זה. כדאי לנסות!

4. עבדו לפי מקטעים: סדרו את היום לפי מקטעים (בוקר/צהריים/אחה”צ/ערב) ונסו להתקשר במקטעים שונים של היום, אל תחזרו על אותו מקטע יותר מפעם אחת ברצף. כך תגדילו את ההסתברות להיענות מהירה. לדוגמא: אם התקשרתם ביום א בשעות בוקר ואחה”צ מאוחרות, נסו יום למחר להתקשר בשעות הבוקר ובשעות אחה”צ מוקדם או ערב.

5. SMS תזכורת: נסו לאחר 2 ניסיונות התקשרות שלא צלחו לשלוח הודעת טקסט תזכורת בנוסח לדוגמא:
“יוסי שלום, התעניינת והשארת פרטים בהסרת שיער בלייזר (+תועלת אחת חזקה), ניסינו ליצור עמך  קשר ללא הצלחה, ננסה שוב ב-24 שעות הקרובות,  ניתן במקביל ליצור עמנו קשר בכוכבית/סולמית.

6. XXXX. ווטסאפ חזרה – בשונה מהודעת ה SMS, השתמשו פה בנוסח אישי יותר וקראו לפעולה כאן ועכשיו: “יוני זו מיכל מXXXX, השארת פרטים לגבי רכישה של EEEEE , האם ניתן ליצור עמך קשר כעת? מתי יהיה לך נוח לדבר?”

7. הטמיעו בעמוד הנחיתה שדה עם מועד חזרה נוח (מקטעים/שעות), זה יכול להיות גם בעמוד התודה והשתדלו לחזור טלפונית בהתאם למועד שנקבע

8. עכשיו מה שנשאר זה רק להתחיל ליישם, בהצלחה!

  1.  

למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך לחץ כאן!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן