Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

מכירות טלפוניות – הגדלת אחוז היענות השיחות

הענות שיחות
 

כיצד להגדיל את אחוז המכירות הטלפוניות?

הגדלת אחוז הענות שיחות הנה מטרה מרכזית  בכל מערך מכירה טלפוני. אחד האתגרים היותר גדולים במוקדי מכירות, בעיקר במוקדים הניזונים מכמות משמעותית של לידים מתעניינים הוא אחוז גבוה של אין מענה – מתעניינים שהשאירו פרטים אבל פשוט לא עונים. זה מתחיל בניסיון ההתקשרות הראשון שעומד על יותר מ 50% בחלק לא קטן של המקרים ומגיע עד ל 25%- 20% אין מענה במיצוי העבודה על הליד. במקרים לא מעטים מצליחים בסופו של דבר להשיג את הליד אבל זה כבר רחוק ומאוחר מדי. הליד התקרר, רמת הבשלות ירדה משמעותית ולעיתים הנזק הוא כפול – הליד הצליח להשיג את מבוקשו דווקא אצל המתחרים.

הגדלת יחס ההיענות טלפוני (בעיקר בפרק הזמן הראשוני) מגדיל את כמות חומר הגלם ויש לו השפעה על כלל המשפך כולל על יחס וכמות הסגירות.

הגדלת אחוז הענות שיחות ראשונית מגדילה בעשרות אחוזים את בשלות הליד והענות לרכישת המוצר או השרות.

הגדלת יחסי הענות שיחות

אז איך מקטינים את האחוז הגבוה של אין מענה ומגדילים את יחס הענות? 

לפניכם מספר דרכים וטקטיקות שאנו מיישמים אצל הלקוחות שלנו בהצלחה רבה:

אז איך מקטינים את אחוז הגבוה של אין מענה ומגדילים את יחס הענות? לפניכם מספר דרכים וטקטיקות שאנו מיישמים אצל הלקוחות שלנו בהצלחה רבה:

1. בדקו את המספר המתקשר היוצא למול אפליקציות זיהוי שיחות כגון TRUECALLER ובדקו אם אתם מופיעים שם כספאם, אם כן החליפו את המספר באופן תדיר וקבוע אחת לשבוע (לעיתים ניתן אחת לשבועיים תלוי כמות השיחות שאתם מחייגים בפרק זמן). תתפלאו לדעת שהרבה מאוד מתעניינים שהשאירו את פרטיהם נמנעים במהלך היום לענות לשיחות המזוהות כספאם הואיל ושכחו שהשאירו פרטים…בכלל יש לנו נטייה לא לענות למשהו שמוגדר כספאם (=נתפס כהונאה, שלילי). השתמשו במספר נייד רנדומלי. לעיתים גם כדאי לייצר ניסיון להשתמש במספר חסוי. 

2. מפו את מועדי ההתקשרות של הנציגים, הבינו את מועדי ההתקשרות הראשונים למול ערוצי/מקורות הליד, חפשו מגמתיות, האם רוב מקרי ה"אין-מענה" הם בשעות מסוימות? בוקר או צהרים? ומה קורה בשעות הערב?, האם יש הבדל בימים בין תחילת שבוע לאמצע שבוע, והאם יש הקשר כפול בין הימים והשעות?

3. ימי שישי: בלא מעט חברות/ארגונים שעבדו 5 ימים בשבוע, אימצו לסירוגין את יום השישי ליום בו ניתן להוציא שיחות למתעניינים שלא ענו במהלך השבוע (אילוצי עיסוק, חוסר זמן פנוי) ושיש להם את הזמן לענות בבוקר זה. כדאי לנסות!

4. עבדו לפי מקטעים: סדרו את היום לפי מקטעים (בוקר/צהריים/אחה"צ/ערב) ונסו להתקשר במקטעים שונים של היום, אל תחזרו על אותו מקטע יותר מפעם אחת ברצף. כך תגדילו את ההסתברות להיענות מהירה. לדוגמא: אם התקשרתם ביום א בשעות בוקר ואחה"צ מאוחרות, נסו יום למחר להתקשר בשעות הבוקר ובשעות אחה"צ מוקדם או ערב.

5. SMS תזכורת: נסו לאחר 2 ניסיונות התקשרות שלא צלחו לשלוח הודעת טקסט תזכורת בנוסח לדוגמא:
"יוסי שלום, התעניינת והשארת פרטים בהסרת שיער בלייזר (+תועלת אחת חזקה), ניסינו ליצור עמך  קשר ללא הצלחה, ננסה שוב ב-24 שעות הקרובות,  ניתן במקביל ליצור עמנו קשר בכוכבית/סולמית.

6. XXXX. ווטסאפ חזרה – בשונה מהודעת ה SMS, השתמשו פה בנוסח אישי יותר וקראו לפעולה כאן ועכשיו: "יוני זו מיכל מXXXX, השארת פרטים לגבי רכישה של EEEEE , האם ניתן ליצור עמך קשר כעת? מתי יהיה לך נוח לדבר?"

7. הטמיעו בעמוד הנחיתה שדה עם מועד חזרה נוח (מקטעים/שעות), זה יכול להיות גם בעמוד התודה והשתדלו לחזור טלפונית בהתאם למועד שנקבע

8. עכשיו מה שנשאר זה רק להתחיל ליישם, בהצלחה!

  1.  

למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך לחץ כאן!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.למי שפספס להלן…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.מומלץ…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
ניהול עובדים

ניהול עובדים

שיטות ניהול עובדים רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן…
הנעת עובדים

הנעת עובדים

הנעת עובדים בארגון אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים…
לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

יצירת לידים איכותיים כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים…
שיווק תוכן

שיווק תוכן

תוכן שיווקי לעסק סקירה של הדברים הכי חשובים לנושא של תוכן בשנים האחרונות כולם הבינו…
דילוג לתוכן