התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר בארגון, לחשוב ולבחון תהליכים ושיטות בצורה אחרת, שקולה ואובייקטיבית יותר כדי להביא את העסק שלכם להצלחה עסקית
טיפים לעסק מצליח - מתי פעם אחרונה עשיתם סדר פסח אצלכם בארגון?
כנראה שלא יצא לכם לעשות סדר פסח אמיתי בארגונכם כשם שלא יצא ללא מעט חברות וארגונים במשק. אך פה בדיוק נמצאת ההזדמנות. מי שרוצה להצליח בעסק שלו ולהביא אותו להיות בצמיחה לעתים חייב לעצור ולהבין שהגיע הזמן לבצע שינויים.
קיבלתם החלטה לעשות זאת, יפה מאוד! אבל איך עושים זאת?
הכי קל ונכון זה להשתמש במודל ה SWOT ברמת הארגון וברמת המחלקות/תחומים:
מפו את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות, ואיומים. עשו זאת בצורה יסודית, שתפו את המנהלים שלכם ובהתאם שאלו את השאלות הנכונות, שאלות שלעיתים כולנו נמנעים מלשאול מפאת חוסר נוחות ונעימות, לחץ של זמן ושוטף ששואב.
אבל לפני השאלות!
היו אותנטיים עם עצמכם ואמצו את המצרך הנדיר ביותר בעת הקורונה והוא היוזמה, היזומה הארגונית. העזו, יזמו מהלכים חדשים, כאלו שיקדמו את הארגון. זה הזמן לבחון אסטרטגיה שיווקית, תהליכים ארגוניים, שיטות וממשקי עבודה.
מהר מאוד תבינו שגם הארגון שלכם יכול למקסם ולממש מעבר את הפוטנציאל שלו, קחו לכם כמה ימים ובדקו. ולפני הבדיקה והשאלות פעלו תוך כדי תנועה:
דברו דווקא עכשיו עם לקוחות עבר שלכם, וגם כאלו שלא הפכו להיות לקוחות שלכם ושאלו אותם (בסקר טלפוני או אינטרנטי) מה היו הסיבות לכך? מה היה חסר להם?
אל תשכחו את הלקוחות הקיימים שלכם, הם השגרירים שלכם. שאלו אותם מה היו רוצים לקבל עוד, נסו גם להבין מה מפריע להם.
קחו את הלקוחות הגדולים שלכם ועשו להם משהו מיוחד, תנו להם דווקא עכשיו ערך מוסף גבוה – זה יכול להיות בשרות/ מוצר, בהצעה או אפילו בערך מסוג אחר שלא חשבתם עליו עד כה.
קחו לעצמכם יום שלם
שתפו את המנהלים שלכם כל אחד בתחומו וצאו עם תובנות שיכולות לקחת אותכם כמה צעדים קדימה, להתחלה חדשה וטובה יותר – מהלכים חדשים שעשויים לחזק את הקשר שלכם עם קהל הלקוחות שלכם, מוצרים או שירותים חדשים שאתם יכולים להציע, קהל יעד חדש, שיתופי פעולה חדשים וחשובים.
עברו על תכנית השיווק שלכם, האם היא מייצרת לכם מקסימום פרסום וחשיפה? האם התקציב מספיק לכם או שאולי צריך להגדיל אותו דווקא עכשיו?
האם מחלקת המכירות שלכם עומדת ביעדים שלה בצורה עקבית ואם לא אז מה הסיבה או הסיבות לכך?
אל תזנחו את כל התפעול וכל מה שתומך במכירה בשוטף, האם יש צורך לשנות, לגרוע או להוסיף ?
והכי חשוב תעצרו רגע ותקדישו מחשבה למשאב החשוב ביותר שלכם בארגון – לאנשים שלכם. הם עברו ועדיין עוברים תקופה לא פשוטה במציאות די הזויה. נסו לחשוב איך ניתן לחברם מחדש לערכי, יעדי ומטרות הארגון. אל תיקחו אותם כמובן מאליו, השקיעו בהם, עכשיו זה הזמן!
ושאתם שואלים, נסו למזער תחושות ולמקסם עובדות, צללו לתוך המספרים, ליעדים ולמדדים – הם יספרו לכם את הסיפור האמיתי ביותר. תתפלאו לדעת כמה אנו כמנהלים סומכים לא פעם ולא פעמיים על התחושות שלנו שלעיתים גם מטעות אותנו. תנו לנתונים ולעובדות לעשות לכם את הסדר.
אל תשכחו גם את הסדר אצלכם בתור מנהלים
שאל את עצמך:
- מה אני, בתור מנהל צריך לעשות בשביל להשתפר? אילו מיומנויות ניהול אני צריך לשפר?
- איך אני יכול לשפר את התקשורת הבינאישית שלי, בעיקר יכולת ההקשבה שלי? האם אני צריך לשפר את יכולת קבלת ההחלטות שלי ואם כן איך אני עושה את זה?
- האם אני חוטא בניהול הזמן והמשימות שלי ומה אני צריך לעשות בשביל להספיק הרבה יותר בפחות זמן?
- האם אני יודע לנטרל אשמה ( א– אגו, ש– שיפוטיות, מ– מצפון, ה– הנחת הנחות) בצורת ואופן הניהול שלי?
- האם אני עושה מספיק עבור העובדים שלי? האם אני מהווה עבורם דוגמא? האם אני מניע אותם וגורם להם להיות מספיק יצירתיים?
וכמובן עוד לא מעט שאלות המעסיקות כל אחד ואחת מכם כמנהלים מובילים.
זכרו: ניהול זה מקצוע לכל דבר ועניין! אי אפשר להישאר ולדרוך במקום. התחילו בכך שתאמצו לכם 2 – 3 ספרים מקצועיים, ספרי ניהול המעשירים אתכם, התחילו לקרוא וליישם.
מהר מאוד נמצא את עצמנו שוב במרדף האינסופי שלא יאפשר לנו לעצור ולחשוב.
וזכרו, עכשיו זה הזמן, גם אם זה מספר ימים, עשו זאת, אתם לא תתחרטו!
בהצלחה!