שתפו את האתר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

שיווק ומכירות ל- B2B – חלק 2

 

במאמר שיווק ומכירות B2B חלק מספר 2 נסקור כלים דיגיטלים חשובים נוספים לחברות B2B (חברות/עסקים/ארגונים),  לחשיפה גבוהה יותר , חימום מערכת יחסים יציבה ולאורך זמן עם הלקוחות שלכם וכן, שיפור יחס ההמרה

SEO

גוגל אורגני הוא למעשה תוצאה טבעית רלוונטית לחיפוש של הגולש הקידום האורגני בנוי ממרכיבים רבים כמו תוכן איכותי, לינקים חיצוניים איכותיים, מבנה נכון, הגדרות, מהירות ועוד לא מעט פרמטרים חשובים. הייתרון המרכזי בקידום אורגני, הינו שיפור, קידום וחשיפת האתר בגוגל. מנועי החיפוש ידרגו את האתר שלכם במקומות עפ"י מידת הרלוונטיות לנושא . הנגישות הגבוהה לגולשים מתעניינים תורם לאמינות ולבמה המקצועית שלכם בתחומכם.

צ'אט חי

צ'אט חי –מדובר בערוץ דיגיטלי אונליין אפקטיבי במיוחד, זו הדרך המהירה והנוחה ביותר לקבל משוב מהצד השני. צ'אט חי הוא הרבה יותר מפונקציה של שירות לקוחות, כך שעם מעט מאמץ והכוונה נכונה, הוא עשוי להפוך להיות עוד ערוץ מכירות שלכם

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

פופ אפ באתר

תוסף קטן באתר שמוסיף לא מעט ולוכד את הגולש בהצעת ערך נוספת (מעבר לכתבת תוכן, רישום לניוזלטר מקצועי, טופס רישום ליד ועוד). בד"כ מומלץ ונכון לבנות פופ אפ בתוך המערכת של האתר שלכם ולא מגוף חיצוני, חשוב להגדיר נכון מבחינת תזמון, מיקום, נראות והמסר ובעיקר לא מציק ומעיק לגולש.

והנכס היקר ביותר -אתר האינטרנט שלכם : עליו נרחיב במאמרים הבאים שלנו

המינון בין תוכן מקצועי למודעות PUSH

בתכנית הדיגיטל חשוב להתייחס למינון בין תוכן ל-PUSH , את המינון הזה משנים תוך כדי תנועה, בהתאם לביצועים, לסטטיסטיקות, וניתוח נתונים מהמחלקות השונות בחברה

שיתופי פעולה

שיתופי פעולה היא פעילות שיווקית אשר יכולה להניב תוצאות יפות מאוד בשיווק עסקי ולעיתים גם בתקציבים זעומים, שכן בפעולות שיווקיות מסוג זה, כל ההמשתתפים "מרוויחים", ניתן לבצע שת"פ עם חברות אשר מספקות שירות של משווק/מפיץ או מוצר משלים וכן עם חברות בתחום עניין שונה או עם מועדוני לקוחות רלוונטים

תהליך המכירה B2B - מה מאפיין את המכירה העסקית?

הניסיון המקצועי הנדרש מאיש המכירות במכירה עסקית הוא גבוה מאוד, הוא נדרש ללמוד ולהכיר את המוצר/שרות ברמה מעמיקה. המכירה היא מכירה מקצועית מייעצת המשלבת בתוכה שפה ומסרים מקצועיים טכניים. הצד השני רוצה לרכוש ממומחה. יש לעשות שעורי בית עוד בתחילת תהליך המכירה.

איש המכירות נדרש לעיתים לניסיון בפועל של מספר שנים ולמיומנויות מכירה גבוהות, הכוללות יכולת מו"מ גבוהה.

תהליך המכירה הוא בהכרח תהליך מושכל, ההבנה לצרכים העדכניים ולאתגרים של הלקוח חשובה מאוד. חייבים להפנים שההחלטה בצד הלקוח מבוססת שיקולים רציונליים מקצועיים, עובדות ונתונים.

רוב תהליכי המכירה למגזר העסקי ממושכים, זה לא זבנג וגמרנו, תהליך יכול להימשך חודשים ולעיתים בסגמנטים מסימים זה עשוי גם להימשך גם מעבר . תהליך המכירה מכיל מספר פגישות, אינטראקציות, שיחות זום, החלפת תכנים ומסמכים עד שהפור נופל. מרבית המכירות העסקיות הן מכירות משולבות:, תהליך טלפוני, החלפת מסרים ותכנים במיילים ופגישות פרונטליות. ישנן לא מעט שיחות ולא מעט פגישות.

הואיל ורוב התהליכים הם ממושכים ישנו צורך מובהק לייצר תהליכי קירבה ואמון בין הצדדים. למערכת היחסים בין הלקוח ובין איש המכירות יש משקל רב מכיוון שלא מדובר על עסקה חד פעמית. ההגדרה הנכונה היא של פתיחת מערכת יחסים עם הלקוח וסוג של שותפות. זו עדיין מכירה בין אנשים המשלבת מרכיבים רציונליים.

בתהליכי המכירה העסקיים מעורבים מספר מקבלי החלטות. לפיכך, איש המכירות נדרש לדעת לפנות ולדבר לכל אחד מהמעורבים בשפה שלו, תוך פיתוח והתאמת אסטרטגית המכירה המסייעת לו להשפיע על מקבלי ההחלטות השונים

תהליך המכירה האמיתי מתחיל דווקא אחרי סגירת העסקה, ליווי ותמיכה שוטפת הם חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה העסקי. את זה אסור לשכוח! 

לסיכום, פעילות שיווקית בשווקי B2 B הינה רוויה בהזמנויות פיתוח, פרסום ואופטימיזציה עבור החברה שלכם וזוהי הינה פעילות המצריכה ידע מקצועיות והתמדה .

נקודה שחשוב לזכור -B2B זה אומנם BUSINESS TO NUSINESS , אבל בסוף הכל זה אנשים לאנשים

אל תשכחו את זה !

בהצלחה!

כותבת המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים בארגון

פיתוח מנהלים בארגון

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
השיטות המובילות של מאמן מכירות

השיטות המובילות של מאמן מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…
התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

מה הן השאלות שצריך לשאול את עצמכם בהכנת התוכנית העסקית שלכם? אריק יואן הגיע לארה"ב…
הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות הנה מטרה מרכזית  בכל מערך מכירה טלפוני. אחד האתגרים היותר גדולים…
המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע לניהול ארגון עסקי המעסיקה…
בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

על אף כלי השיווק הרבים והמגוונים הקיימים היום בשוק, השיווק הטלפוני עוד חי ובועט. הפנייה…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM היא מצרך חובה לכל ארגון. השוק כיום מוצף בפתרונות תוכנה מוצלחים יותר ופחות…
כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

תחום הביג דאטה השתלט על העולם בסערה. כיום, כשכמות הנתונים שארגונים נדרשים לנהל גוברת מיום…
מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

אז בנית תוכנית שיווק מקצועית ויעילה וגייסת צוות מכירות מנצח. השאלה המכרעת, אמנם, היא אם…
כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כמה פעמים ראית קמפיין שיווקי מדהים וחשבת לעצמך, "וואו, איך אני לא חשבתי על זה?".…
ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

כיום יותר מאי פעם, מתוודעים מנהלים בכירים בארגונים לחשיבות האקוטית של ייעול תהליכי העבודה. לעתים,…
ייעוץ מכירות  - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

ייעוץ מכירות - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

מהו ייעוץ מכירות ומהם הנושאים המטופלים בתחום ייעוץ מכירות? כיצד מנהלים צוות מכירות בצורה המיטבית…
חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

מהו ייעוץ אסטרטגי? למי הוא מיועד? מהו ההבדל בין ייעוץ ארגוני לייעוץ אסטרטגי וכיצד תוכלו…
יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית ? למי היא נחוצה? מהם השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי יועץ…
אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

מהי אסטרטגיית מכירות? כיצד היא מסייעת להגדלת המכירות ומהם השלבים לבנייתה? כל מה שצריך וחשוב…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

לקבלת תוכן מקצועי:

* עם שליחת הטופס אני מאשר קבלת מסרים וחומרים מחברת מרקטינג סולושנס

בואו נדבר

דילוג לתוכן