הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... |
“91% מהמנכלים עצרו את ההשקעה בחברה – איך לצאת משם”
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה.
מרבית החברות והארגונים אינם כתמול שלשום, חלקם שינו את אופי ווליום העבודה. חלקם בלית ברירה בגלל מיקומם הגאוגרפי, חלקם בגלל אופי הצריכה המשתנה ואחרים בגלל כוח האדם. כך לא מעט חברות וארגונים חוו ועדיין חווים ירידות של עשרות אחוזים ואף יותר בשורת ההכנסה.
אסור להתבלבל, המצב לא רחוק גם בקרב חברות וארגונים המצליחים לשרוד בהצלחה את התקופה המאתגרת. הם יושבים על הגדר ונמנעים מלנהל את חשבון ההוצאות וההשקעות שלהם כבדרך השגרה וזאת מפאת החשש וחוסר הוודאות הגבוה.
אין ספק שמרבית התחזיות אינן מעודדות ובפרט העיתונות הכלכלית ואינן מוסיפות לתחושת הבטחון. מורל, בטחון וחוסר ודאות עסקית וכלכלית משפיעים בקבלת החלטות עסקיות.
12N כלכלה 19.11.23 : “77% מהעסקים דיווחו על ירידה בהכנסות בתקופת המלחמה 30% מהעסקים דיווחו שההכנסות נחתכו בחצי”
בסקר פנימי שערכנו בחודש נובמבר האחרון שנת 23 בקרב 55 מנכ”לים בחברות וארגונים בינונים ( בין 20-200 עובדים), מצאנו כי 91% מהם הקפיאו באופן מידי השקעות פנים ארגוניות עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל (ב 30 ימים הראשונים). לעומת זאת, מבדיקה נוספת שערכנו בתחילת חודש אפריל האחרון שנת 24 מול אותו ציבור מנכ”לים, מצאנו דווקא מגמה הפוכה שתופסת תאוצה גוברת גם היום : הנתון צנח לו מ 91% ל 58%.
מה קרה?
חברות וארגונים הבינו שאין מנוס ויש צורך הכרחי להתרגל למציאות הנוכחית, להכיל את הקושי והמורכבות ולפעול עסקית ולהיות מספיק מוכנים עסקית לסיום התקופה המורכבת.
בסיס המכנה המשותף של מחנה המנכ”לים מצוי דווקא בהתנהלות שלהם בתקופת הקורונה
אז הצליחו למזער נזקים, לייצר תוצאות עסקיות, להתאושש מהגל הראשון ולפצות באופן ניכר ביציאה מהקורונה
אייס 21/1/21: “החברות והמוסדות שדווקא התחזקו בזמן תקופת הקורונה..”
אז מה עשו המנכ”לים שהשכילו והצליחו ומה אתם צריכים לעשות על מנת להיערך ולסיים את השנה הנוכחית בהצלחה ולהיות מוכנים ?
ראשית ההבנה שחוסר ודאות והמורל אינם יכולים להוביל את ההתנהלות העסקית, וכך יש לבצע התאמות וכפי שהמציאות הנוכחית התהפכה לפני מספר חודשים, יש צורך להסתכל על הדברים באופן שונה, אחר. השינוי הוא בגישה העסקית – אימוץ גישה אחרת לצמיחה אורגנית.
ההסתכלות, הגישה ודרך הפעולה חייבים להשתנות, מה שעבד כבר לא עובד – בנוסף למצב חוסר הוודאות וערעור הבטחון האישי התחרות היום הרבה יותר עזה ודינמית, הלקוחות והצרכנים הרבה יותר בררנים. מה שהיה טוב הפך לבינוני והיום בשביל לבלוט יש צורך להיות לא פחות ממצוין, לבלוט בשוק התחרותי הרבה מעל המתחרים. יש צורך לייצר עוגני GAME CHANGER בתחומי הליבה העסקיים שלכם, הבאים לידי ביטוי בשינוי קונספציה
ב 3 אופנים עיקריים:
תשתיות ותהליכים, ניהול ,תמיכת ממשקי המכירות
תשתיות ותהליכים
כ-25% השפעה ישירה על התוצאות העסקיות.
ודאו שיש לכם אסטרטגיה עסקית, היא אם התשתיות וכפועל נגזר אסטרטגיה לכל אחד מתחומי הליבה העסקיים בדגש על :אסטרטגית מכירות ופיתוח עסקי תתמקד בלקוחות קיימים ולקוחות חדשים, אסטרטגיית שירות בשירות יוזם, מגיב ומוכר, אסטרטגית שיווק בדרכים הפרסומיות והשיווקיות לחשוף את השירות/מוצר שלכם למקסימום חשיפה וביקוש.
מעבר לאסטרטגיות, התשתיות העסקיות הבסיסיות באות ליד ביטוי בשגרות עבודה ושגרות ניהול. התשתיות הארגוניות מתייחסות גם לפיתוח ההון האנושי, למערכות התומכות, דיגיטציה , מסעות לקוח וטיפול בדאטה.
הקורונה והמלחמה רק חידדו זאת, אסור להסתמך יותר על כוח האינרציה, בשביל לייצר סקיילביליות חייבים תשתית חזקה וגמישה.
תמיכת ממשקי המכירות
כ-20% השפעה ישירה על התוצאות העסקיות
שיפור תוצאות לאורך זמן ובאופן מיטבי מחייב תמיכת ממשקים: תפעול, שירות ושיווק חזקים הם חלק מהגישה להפוך את הארגון למוטה מכירות. כולם מכוונים ותומכים בתהליכי המכירה בארגון.
זו עוד שינוי – הגישה הישנה הישירה של שיפור תוצאות באופן ישיר על ידי המכירות וזהו התחלפה בגישה עדכנית מוכחת המחזקת ומדגישה את אופן הסינרגיה והתמיכה של מחלקות וממשקים למכירות. העוסקים במכירות אמורים להתמקד 100% נטו במטרה העיקרית שלהם – תהליך המכירה.
ניהול
מעל ל 30% השפעה ישירה על התוצאות העסקיות
המנהלים שלכם הם הנכס החשוב ביותר בארגון. נקודה. לא לקוחות, לא עובדים וגם לא המוצר או השירות שלכם. במציאות הדינמית המורכבת בשוק הישראלי שדרת ניהול טובה ומתפקדת היא ההבדל בין הצלחה לכישלון. ולמרות זאת מאכזב להבחין שמרבית החברות והארגונים אינם שותפים לגישה הזו.
חיזוק וקידום שדרת הניהול היא הכרחית, דווקא ברמת הביניים ומטה – מי שמנהל ומניע ביום יום את התהליכים השוטפים, מי שממוקד Micro management המוציא לפועל של האסטרטגיות והטקטיקות שלכם.
שימו דגש רב על איכות הניהול שלכם, בפיתוח עקבי של מנהלים בכל הדרגים. זו ההשקעה הטובה ביותר,
ודאו שלמנהלים שלכם שיש את המיומנויות והכלים להצליח ואם אין להם – ספקו להם .
מחקרים רבים מאששים ומצביעים על הקשר הישיר בין ניהול מיטבי לעלייה בתפוקות ולהיפך הם גם מייחסים קשר ישיר וברור בין רמות הניהול הגבוהות לתרבות שיפור ביצועים מתמדת.
הצלחה מחייבת ניהול מיטבי. נקודה.
כאשר אתם בתור מנהלים בכירים מתמקדים ב 3 התחומים הללו, אתם לא רק משפרים את הביצועים הכלליים של החברה אלא גם מבטיחים עמידה בפני אתגרים עתידיים.
*הנתונים שלהלן משקפים תוצאות מדגם מייצג של לקוחות חברת Game Changer אשר ביצעו מהלכים אלו
על מנת לבצע מהלכים שהם Game Changer ,תפנו רק ל גיים ציינג’רים שבאים לשנות לפי הדרישות של עולם העסקי החדש 😊 ולתקופה קצרה תכליתית ופרקטית עם ערך אמיתי
אנחנו מבטיחים %💯 Game changing אמיתי !!!
Game Changer – משנים תוצאות בחברות וארגונים בתוך חודשים בודדים www.marketings.co.il
סיפורי הצלחה וקייס סטדי: www.marketings.co.il/our-successes
בהצלחה!