מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד”

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

“91% מהמנכ”לים עצרו את ההשקעה בחברה – איך לצאת משם”

בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה.

מרבית החברות והארגונים אינם כתמול שלשום, חלקם שינו את אופי ווליום העבודה. חלקם בלית ברירה בגלל מיקומם הגאוגרפי, חלקם בגלל אופי הצריכה המשתנה ואחרים בגלל כוח האדם. כך לא מעט חברות וארגונים חוו ועדיין חווים ירידות של עשרות אחוזים ואף יותר בשורת ההכנסה.

אסור להתבלבל, המצב לא רחוק  גם בקרב חברות וארגונים המצליחים לשרוד בהצלחה את התקופה המאתגרת. הם יושבים על הגדר ונמנעים מלנהל את חשבון ההוצאות וההשקעות שלהם כבדרך השגרה וזאת מפאת החשש וחוסר הוודאות הגבוה.

אין ספק שמרבית התחזיות אינן מעודדות ובפרט העיתונות הכלכלית ואינן מוסיפות לתחושת הבטחון. מורל, בטחון וחוסר ודאות עסקית וכלכלית משפיעים בקבלת החלטות עסקיות.

12N כלכלה 19.11.23 : “77% מהעסקים דיווחו על ירידה בהכנסות בתקופת המלחמה 30% מהעסקים דיווחו שההכנסות נחתכו בחצי”

בסקר פנימי שערכנו בחודש נובמבר האחרון שנת 23 בקרב 55 מנכ”לים בחברות וארגונים בינונים ( בין 20-200 עובדים), מצאנו כי 91% מהם הקפיאו באופן מידי השקעות פנים ארגוניות עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל (ב 30 ימים הראשונים). לעומת זאת, מבדיקה נוספת שערכנו בתחילת חודש אפריל האחרון שנת 24 מול אותו ציבור מנכ”לים, מצאנו דווקא מגמה הפוכה שתופסת תאוצה גוברת גם היום : הנתון צנח לו מ 91% ל 58%.

מה קרה?

חברות וארגונים הבינו שאין מנוס ויש צורך הכרחי להתרגל למציאות הנוכחית, להכיל את הקושי והמורכבות ולפעול עסקית ולהיות מספיק מוכנים עסקית לסיום התקופה המורכבת.
בסיס המכנה המשותף של מחנה המנכ”לים מצוי דווקא בהתנהלות שלהם בתקופת הקורונה
אז הצליחו למזער נזקים, לייצר תוצאות עסקיות, להתאושש מהגל הראשון ולפצות באופן ניכר ביציאה מהקורונה
אייס 21/1/21: “החברות והמוסדות שדווקא התחזקו בזמן תקופת הקורונה..”

אז מה עשו המנכ”לים שהשכילו והצליחו ומה אתם צריכים לעשות על מנת להיערך ולסיים את השנה הנוכחית בהצלחה ולהיות מוכנים ?

ראשית ההבנה שחוסר ודאות והמורל אינם יכולים להוביל את ההתנהלות העסקית, וכך יש לבצע התאמות וכפי שהמציאות הנוכחית התהפכה לפני מספר חודשים, יש צורך להסתכל על הדברים באופן שונה, אחר. השינוי הוא בגישה העסקית – אימוץ גישה אחרת לצמיחה אורגנית.
ההסתכלות, הגישה ודרך הפעולה חייבים להשתנות, מה שעבד כבר לא עובד – בנוסף למצב חוסר הוודאות וערעור הבטחון האישי התחרות היום הרבה יותר עזה ודינמית, הלקוחות והצרכנים הרבה יותר בררנים. מה שהיה טוב הפך לבינוני והיום בשביל לבלוט יש צורך להיות לא פחות ממצוין, לבלוט בשוק התחרותי הרבה מעל המתחרים. יש צורך לייצר עוגני GAME CHANGER בתחומי הליבה העסקיים שלכם, הבאים לידי ביטוי בשינוי קונספציה

ב 3 אופנים עיקריים:

תשתיות ותהליכים, ניהול ,תמיכת ממשקי המכירות

תשתיות ותהליכים

כ-25% השפעה ישירה על התוצאות העסקיות.
ודאו שיש לכם אסטרטגיה עסקית, היא אם התשתיות וכפועל נגזר אסטרטגיה לכל אחד מתחומי הליבה העסקיים בדגש על :אסטרטגית מכירות ופיתוח עסקי תתמקד בלקוחות קיימים ולקוחות חדשים, אסטרטגיית שירות בשירות יוזם, מגיב ומוכר, אסטרטגית שיווק בדרכים הפרסומיות והשיווקיות לחשוף את השירות/מוצר שלכם למקסימום חשיפה וביקוש.
מעבר לאסטרטגיות, התשתיות העסקיות הבסיסיות באות ליד ביטוי בשגרות עבודה ושגרות ניהול. התשתיות הארגוניות מתייחסות גם לפיתוח ההון האנושי, למערכות התומכות, דיגיטציה , מסעות לקוח וטיפול בדאטה.
הקורונה והמלחמה רק חידדו זאת, אסור להסתמך יותר על כוח האינרציה, בשביל לייצר סקיילביליות חייבים תשתית חזקה וגמישה.

תמיכת ממשקי המכירות

כ-20% השפעה ישירה על התוצאות העסקיות

שיפור תוצאות לאורך זמן ובאופן מיטבי מחייב תמיכת ממשקים: תפעול, שירות ושיווק חזקים הם חלק מהגישה להפוך את הארגון למוטה מכירות. כולם מכוונים ותומכים בתהליכי המכירה בארגון.
זו עוד שינוי – הגישה הישנה הישירה של שיפור תוצאות באופן ישיר על ידי המכירות וזהו התחלפה בגישה עדכנית מוכחת המחזקת ומדגישה את אופן הסינרגיה והתמיכה של מחלקות וממשקים למכירות. העוסקים במכירות אמורים להתמקד 100% נטו במטרה העיקרית שלהם – תהליך המכירה.

ניהול

מעל ל 30% השפעה ישירה על התוצאות העסקיות
המנהלים שלכם הם הנכס החשוב ביותר בארגון. נקודה. לא לקוחות, לא עובדים וגם לא המוצר או השירות שלכם. במציאות הדינמית המורכבת בשוק הישראלי שדרת ניהול טובה ומתפקדת היא ההבדל בין הצלחה לכישלון. ולמרות זאת מאכזב להבחין שמרבית החברות והארגונים אינם שותפים לגישה הזו.
חיזוק וקידום שדרת הניהול היא הכרחית, דווקא ברמת הביניים ומטה – מי שמנהל ומניע ביום יום את התהליכים השוטפים, מי שממוקד Micro management המוציא לפועל של האסטרטגיות והטקטיקות שלכם.
שימו דגש רב על איכות הניהול שלכם, בפיתוח עקבי של מנהלים בכל הדרגים. זו ההשקעה הטובה ביותר,
ודאו שלמנהלים שלכם שיש את המיומנויות והכלים להצליח ואם אין להם – ספקו להם .
מחקרים רבים מאששים ומצביעים על הקשר הישיר בין ניהול מיטבי לעלייה בתפוקות ולהיפך הם גם מייחסים קשר ישיר וברור בין רמות הניהול הגבוהות לתרבות שיפור ביצועים מתמדת.

הצלחה מחייבת ניהול מיטבי. נקודה.

כאשר אתם בתור מנהלים בכירים  מתמקדים ב 3 התחומים הללו, אתם לא  רק משפרים את הביצועים הכלליים של החברה אלא גם מבטיחים עמידה בפני אתגרים עתידיים.

*הנתונים שלהלן משקפים תוצאות מדגם מייצג של לקוחות חברת Game Changer אשר ביצעו מהלכים אלו

על מנת לבצע מהלכים שהם Game Changer  ,תפנו רק ל גיים ציינג’רים שבאים לשנות  לפי הדרישות של עולם העסקי החדש 😊 ולתקופה קצרה תכליתית ופרקטית עם ערך אמיתי

אנחנו מבטיחים %💯  Game changing אמיתי !!!
Game Changer   – משנים תוצאות בחברות וארגונים בתוך חודשים בודדים www.marketings.co.il

סיפורי הצלחה וקייס סטדי: www.marketings.co.il/our-successes

בהצלחה!

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן