Game Changer

תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)

פידבק
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

לא הרבה יודעים זאת, אבל קבלת משוב בצורה בריאה היא אחד מהמאפיינים של growth mindset- דפוס חשיבה מתפתח, אחד המאפיינים החשובים ביותר לעובדים טובים (ובני אדם באופן כללי…) במאה ה-21, לפי המודל של פרופ׳ קרול דואק. סגנון החשיבה המתפתח ועקרון ה Life Long Learning (למידה לאורך החיים) מאמינים בהתפתחות וצמיחה מתמדת מתוך אתגרי היומיום- וזה בדיוק סוג העובדים שאנחנו רוצים בארגון, כי כידוע- אין אדם מושלם, אז בהחלט עדיף אדם שמשתפר כל יום, ולו במעט.

אז למה להשקיע במישוב איכותי?
הרבה מנהלים מתייאשים באמצע הדרך, בערך תוך 6-8 חודשים מגיוס העובד החדש. אחרי תהליך החפיפה אנו מצפים לראות השתלבות מהירה, ואם אפשר- שהעובד החדש יהיה טוב מכל קודמיו לתפקיד, ויקפיץ את החברה שלנו עשרות מונים קדימה. הם מתייאשים מכך שהעובד לא ״מבין לבד״, וחושבים שאולי כדאי לגייס אדם אחר לתפקיד. עם זאת, תהליך גיוס לחברה דורש זמן ומשאבים רבים, ודרישות השכר של עובדים איכותיים, שהם גם ככה נדירים ועוד יותר נדיר שהם חסרי משרה, יהיו גבוהות.
לעומתם, העובדים שכבר מועסקים אצלכם בארגון הם זמינים, מכירים את העבודה, ועם השקעה מועטה והרבה יותר ממוקדת, תוכלו להפוך אותם למעולים. בעזרת מישוב נכון, העובד יכול לצמוח יחד איתכם, ולהזניק גם את החברה קדימה- כמו שאתם מקווים.

חשוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל לנצל). משוב אישי יגע בצורת התנהלותו של העובד בסביבת העבודה ועם קולגות, ולא בביצועיו או הישגיו המדידים. כך שחשוב מאוד, אפילו יותר מאשר במשוב מקצועי, להיות רגישים ולא לטעות במילים. במקום לומר "אתה לא מסתדר כמעט עם אף אחד פה", תאמרו "שמתי לב שקשה לך להסתדר עם XYZ. אני חושב שכדאי לך להשקיע שם מאמץ כי יש לכם הרבה ללמוד ולתרום אחד לשני כקולגות," או "הייתי שמח אם היית צנוע יותר בהישגים שלך על מנת לא לעורר קנאה" אם הוא משוויץ בהישגים יתר על המידה. היתרון במשוב כזה הוא יצירת סביבת עבודה נעימה יותר לכולם תוך כדי יצירת קשר אישי יותר- מה שעוזר לכם בשימור העובדים והגברה של התפוקה.

אתגרים במישוב ואיך להתמודד איתם

  1. ליצור הקשבה ולא התגוננות. כדי לא ליצור אנטגוניזם אצל העובד, ויותר מכך, ליצור הירתמות ורצון לשפר את הביצועים שלו, נדרש מהמנהל להפגין יחסי אנוש ולהשתמש בטכניקות מישוב ותקשורת. אחת הדרכים שמומחים לשפת גוף מציעים נוגעת לסידור הישיבה בעת המשוב. מחקרים מצאו שאם נשב ליד העובד בעת מישוב ולא מולו בצורה שיש בניכם שולחן, יש יותר סיכויים שהוא יעזוב את הפגישה בהרגשה שאנחנו לצידו, ולא נגדו. המסקנה מהמחקר היא שישיבה פנים אל פנים מעוררת רגש של עימות, ומציבה את הבעיה כמכשול, בעוד שישיבה צד לצד מרגיעה ומעוררת הבנה שהבעיה היא מולנו ואנחנו מתמודדים איתה יחד.
  2. הגדרת הבעיה וניסוח נכון- למשל, אם העובדת שלכם מאחרת לדדליינים ופוגעת באיכות העבודה מול לקוחות החברה, ולמרות שיחות שקיימתם בעבר- אין שיפור משמעותי, איך אפשר לתת משוב בונה? במקום לומר "את עדיין לא עומדת בדדליינים למרות שדיברתי איתך על זה שוב ושוב" נוכל לומר "אני רואה שאת עדיין מתקשה לעמוד בדדליינים, אני רוצה לשאול למה, ובמה אני יכול להקל עליך כדי שנשתפר בזה".
  3. חוסר תיאום בין מנהלים- בארגונים רבים יש חפיפה בין אזורי סמכות ואחריות של מנהלים שונים, ולא תמיד ברור מאיזה כיוון נכון לתת את הביקורת כך שתתקבל. כדאי להתייעץ בין המנהלים בצוות ולחשוב יחד מה הבעיה האמיתית ואיך ניתן לעזור לעובד להתפתח כדי להגביר את יעילות המשוב, במקום להתעסק בתסמינים ותוצאות הלוואי של הבעיה.
  4. יצירת איזון בשיחה- לפעמים קשה לדעת איך לגשת לשיחה כזו משום שתרבות של מישוב וביקורת פתוחה אינה נוכחת בחיינו ביומיום. יצירת איזונים בשיח כזה הוא מיומנות, ויש שיאמרו אף אומנות. ניתן להשתמש בשיטת הסנדוויץ׳- להתחיל ולסיים בדברים חיוביים, ולהזכיר באמצע את הנקודות לשיפור.
  5. ״משוב זה תמיד שלילי״- יש לפעול כנגד האמונה הזו בכמה דרכים. קודם כל בדוגמא אישית- קבלו ביקורת ואל תחששו להראות איך למדתם מטעויות (כמו הקונספט הנהדר של ״fuckup night״, בו אנשים מצליחים מספרים על הכשלונות בדרך שלהם). נרמלו את הביקורת, אל תעשו מזה עניין גדול ושמרו על אווירה חיובית לכל אורך התהליך. בנוסף, תנו משוב גם על אלמנטים חיוביים ולא רק כשמשהו רע קורה, והזמנו גם את העובדים המצטיינים ביותר למשוב כדי שייראו שזה לא רק לעובדים החלשים, וכדי לפתח את המצטיינים אפילו יותר.
  6. אסטרטגיית מישוב- לעיתים יש נטייה להתפזר ולומר את הדברים שקל להגיד. קחו לכם את הזמן לפני כל משוב וחשבו על אותם עובד או עובדת כאנשים (איזה אנשים בחייכם הם מזכירים לכם? מה הייתם ממליצים לו/ לה לעשות אם היו חברים או בני משפחה שלכם?). שקללו את הצרכים שלהם עם הצרכים העכשוויים וארוכי הטווח של הארגון, ולבסוף חשבו באיזו צורה יהיה הכי נכון לומר את המשוב הזה לאותם אנשים.


מעבר לכך, הצורה הכי רחבה שבה תוכלו ליישם אסטרטגיית מישוב הטמעת תרבות של משוב בריא בחברה ולמגר תרבות של ציניות והאשמה. תוכלו ללמד את העובדים כיצד לתת משוב נעים אחד לשני ואף לאחראים עליהם. אם תצליחו לעשות זאת, תבנו תקשורת פתוחה וכנה, תחזקו קשרי עובד-מעסיק, תתמכו בצמיחה האישית של העובדים ותעודדו פיתוח מנהיגות.

בהצלחה!

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחת קיימים
אסטרטגית לקוחת קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?
איך להגדיל את המכירות בעסק?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
דילוג לתוכן