Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

AdobeStock_258960515_Preview
 

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול בהכנסות וביחס ההמרה בארגון שלכם

  • עד כמה הWhatsApp אסטרטגי עבורכם
  • מה היחס בין שימוש בWhatsApp גידול בהכנסות וביחס ההמרה
  • שירות בWhatsApp -עד כמה הוא משפיע על חווית הלקוח שלכם ומשמעותי עבורכם
  • האם בוט או ידני/אנושי
  • דגשים טכניים חשובים
  • מה לא לעשות
  • עד כמה השעה של הנציג קריטית במענה האנושי
  • קייס סטדי מעניין                                                                                       

נפתח בחוויה אישית:

בתאריך 12/3/23 פניתי לחברת ריהוט יוקרה מובילה ושלחתי הודעת WhatsApp (בשעה 06:00 בבוקר) ,ששילבה מספר שאלות . קיבלתי מענה מידי מבוט שהופעל בצד השני בנוסח המצוטט:
"תודה שהקדשת זמן ופנית אלינו לחברת XXXXX , מבטיחים שנחזור בהקדם, עד אז ניתן להתרשם ממבחר מערכות ישיבה שלנו,  כאן ניתן להתרשם מחוות דעת עלינו ועל המותגים המובילים שלנו –www.xxxxxxx.co.il

לא חלפו יותר משעתיים וקיבלתי הודעה אישית בWhatsApp:

"מיטל , שמי AAAAA מחברת XXXXX, אני כאן על מנת לתת לך את המענה האישי המקצועי הטוב ביותר שמותאם לצרכים שלך, אשמח לשוחח בקצרה כך שזה יחסוך לך זמן וכסף  -האם אפשר להתקשר עכשיו או בשעה מאוחרת יותר? תודה AAAA."

השבתי כי נוח לי והיא ומייד התקשרה. השיחה הייתה מקצועית ועניינית בשילוב בירור צרכים מלא, הנציגה שלחה לי תמונות ולינקים למוצרים רלוונטיים ואף תאמה לי מועד פגישה קדימה באחד מהסניפים. בסיום השיחה הטלפונית היא שלחה לי את כלל החומרים בWhatsApp והוסיפה לינק Calendly ליומן כך שהכל הסתנכרן ישירות ואוטומטית ליומן שלי.

למעשה בשלב זה אחריות הנציגה הטלפונית הסתיימה ועברה לאיש המכירות בסניף, יחד עם זאת היא השכילה להישאר כגורם נוסף בחוויית השירות שלי ושלחה לי הודעת WhatsApp יום לאחר הפגישה בסניף כדלהלן:
"מיטל מה שלומך, זו AAAAA מחברת XXXX , חשוב לי לשמוע כיצד התרשמת אתמול ואם את צריכה סיוע שלי בעניין"

ללא ספק חוויה שירותית ומקצועית ברמה גבוהה, ליווי תהליך הפניה והמכירה ברמה פרסונלית תוך ניהול נכון וחכם באמצעות שילוב פלטפורמה הWhatsApp.

זה לא משהו חדש, זה נמצא פה כבר לא מעט זמן וכל ארגון ועסק יכולים לשלב ולהטמיע את פלטפורמת הWhatsApp לטובת תהליכי שירות ומכירה.

אז מה הדגשים החשובים? ריכזנו לכם כמה ….

תשתית מקצועית

חשבון הWhatsApp חייב להיות עסקי בהגדרתו, הנראות מקצועית וממותגת. כמו כן יש להגדיר בחשבון את השירותים/מוצרים שאתם מציעים, לינקים ודרכי תקשורת חשובים. זהו נכס דיגיטלי לכל דבר ועניין.

התייחסות ומיקוד לערוצי השירות, שיווק ומכירות

בשירות –  במתן שירות מגיב ושירות יוזם, המייצרים זמינות ונגישות מקסימלית לקהל הלקוחות, תוך חסכון משמעותי במשאב האנושי שירותי של הארגון.
בשיווק ומכירות  – הנגשת מסרים פרסומיים ושיווקיים, מידע ואינטראקציה שוטפת על מוצרים, חימום לקוחות פוטנציאליים ביצירת עניין/מודעות/חשיפה, הנגשת הצעות מכר באמצעות הטבות, הנחות ומבצעים.

השימוש והשילוב של הWhatsApp במסע הלקוח

  1. בכל אחת מהזירות הללו יש שימוש בפלטפורמת ערוץ הWhatsApp שהוא חלק בלתי נפרד ממסע הלקוח וחייב לכלול:

    – התייחסות לבוט אוטומטי והן למענה אנושי בכל שלב/אינטראקציה
    – שימוש והתייחסות לטריגרים –שלבים, סטאטוסים, מענה להודעה מהלקוח, מועדים ועוד                                   

  2. הגדרת ובניית סדרת מסרים באמצעות תבניות קבועות בהתייחסות למועדים בכל טריגר לאורך המשפך השיווקי               
  3. שילוב בין תבניות קבועות אוטומטיות ובין תבניות המאפשרות שינוי במענה אנושי
    בהתייחסות שונה בין שעות פעילות לשעות מתות

השימוש ככלי פרסומי דיגיטלי

  1. השימוש בWhatsApp בסקרים דיגיטליים יעיל פי כמה וכמה משימוש בהודעת SMS, יחס ההיענות משמעותית גבוה יותר ומאפשר בנוסף לטפל ולתקשר נקודתית בתקלות/אי שביעות, לנתח ולשפר לאורך זמן.                                                   
  2. רשימת תפוצה בWhatsApp – במידה ובניתם קהילה יש בידכם כלי שיווקי משמעותי. חשיבות גבוהה לתכנים מקצועיים בעלי ערך -מאמרים, סרטוני ערך, טיפים, פודקאסטים, מגמות ועוד. פעלו במינון ובתדירות הנכונה, אפשרו לגולשים אופציה להסרה בכל זמן נתון, זה ימנע תלונות וחסימת הפרופיל ע"י פייסבוק.
    נתחו את הנתונים – כמות שליחות, כמות פתיחות, כמות הקלקות, בצעו אופטימיזציה ומקסמו את התכנים/מסרים.

ומה עם הנושא הטכני?
יש לבחור בפלטפורמה/מערכת עם  API רשמי של פייסבוק (WhatsApp Business API).

לכל חשבון WhatsApp עסקי יש מספר ראשי ושלוחות (על אותו מספר ראשי) ,שניתן להקצות למשתמשים בארגון. זהו יתרון ענק לניהול התקשורת הפנים ארגוני והחיצוני.

חברו את המערכת הWhatsApp ל CRM באינטגרציה מלאה שתאפשר להוציא הודעות WhatsApp מתוך מערכת ה CRM ולקבל תשובה בכרטיס לקוח, הודעות נכנסות מלקוחות יקפצו כמשימות  במערכת CRM בהתאם לשלוחה הרלוונטית.
כך גם ניתן לחבר אוטומאציות במערכת CRM על פי סטטוסים ושלבים.

וחשוב מאוד לייצר אינטגרציה שתספק את הדוחות והניתוחים של תוצרי הודעות הWhatsApp במערכת CRM עצמה.

ועוד כמה דברים חשובים:
חוק הספאם אינו פוסח על ערוץ הWhatsApp ולכן יש לפעול בחוכמה ובתדירות הנכונה.

המענה האנושי חשוב מאוד, ארגונים אשר השתמשו בערוץ זה בעיקר רק כבוט הפסידו לא מעט אינטראקציות וכמובן המרות. כך – יש להגדיר מראש כבר בשלב בניית מסע הלקוח את הטיימינג הנכון למענה אנושי והאפשרות להשתמש איתו עם תבניות קבועות.

לערוץ הWhatsApp יש ערך משמעותי שבא לידי ביטוי בנגישות ומענה זמין מידי, אינטראקציה און ליין דו כיוונית, יכולת לתקשר בטקסט, וידאיו, תמונות והכל בזמן אמת. עשו בו שימוש, הוא אחד הכלים היעילים ביותר כיום לקדם את התקשורת העסקית שלנו עם קהל הלקוחות שלנו.

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.למי שפספס להלן…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.מומלץ…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
ניהול עובדים

ניהול עובדים

שיטות ניהול עובדים רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן…
הנעת עובדים

הנעת עובדים

הנעת עובדים בארגון אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים…
לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

יצירת לידים איכותיים כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים…
שיווק תוכן

שיווק תוכן

תוכן שיווקי לעסק סקירה של הדברים הכי חשובים לנושא של תוכן בשנים האחרונות כולם הבינו…
ניהול מכירות ברבעון האחרון - BOOST הכרחי בכל ארגון

ניהול מכירות ברבעון האחרון - BOOST הכרחי בכל ארגון

אחד האתגרים הגדולים של חברות וארגונים הוא לעמוד ואף לעבור את היעד המכירות/הכנסות השנתי שהוגדר…
דילוג לתוכן