Game Changer

מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?

מועדון לקוחות
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

אם תגידו לאדם הממוצע ״מועדון לקוחות״, רוב הסיכויים שהוא יגיד מהר ״לא תודה״ ויחשוב רק על האסמסים המעצבנים שהוא מקבל. עם זאת, זה עדיין אחד הכלים החזקים ביותר לשימור וחיזוק הקשר ומערכות היחסים עם לקוחות והגדלת מכירות לאורך זמן.

בית חם (זה לא רק ביטוי)
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח. כדי ליישם את העקרון נדרשת עבודה על התהליך, אבל אם ניישם אותו בצורה נכונה, המסרים שלנו יגבירו אצל הלקוח את תחושת האנושיות והקרבה כלפינו. חשוב שננצל את ההזדמנות הזו ונמנע ממסרים רובוטיים ואחידים לכל הלקוחות, כי תחושת האנושיות הזו מסתכמת ברווחים לא קטנים, כמו שעלה במחקר שנערך בשנת 2022, שמצא שיחס אישי מגביר את תחושת האמון בקרב לקוחות. בהמשך המחקר עולה כי לקוחות יעדיפו לרכוש אפילו מוצרים יקרים המרגיל, אצל חברות ועסקים שגורמים להם להרגיש חביבות, אנושיות ואמינות. במחקר נמצא גם שהחשש העיקרי שהנחקרים העלו הוא שאם המוצר יתקלקל והם יתלוננו הם לא יקבלו מענה, והסכום ששילמו יזרק לפח. תחושת קרבה ורספונסיביות נותנות את תחושת הבטחון המאפשרת ללקוחות לקנות מכם, גם במחיר גבוה יותר מהרגיל.

"אפקט הקורונה"
בתקופת הקורונה שהעולם שהה זמן ארוך בחוסר ודאות התרחשה תופעה מעניינת. – עלייה משמעותית בצריכה דרך מועדוני הלקוחות. המסקנה שהתקבלה היא שבעיתות משבר אנשים נצמדים לאזור הנוחות אפילו יותר מהרגיל. בני אדם נוטים לחזור למוכר והידוע, לאזור הנוחות, ובקניות זה מתבטא בעסקים שכבר ביצעו בהם רכישה, והם יודעים מה הם עומדים לקבל (ולפעמים, גם אם האיכות פחות טובה- הם מוכנים להשלים עם זה, בתמורה לוודאות). עשרות אלפי עסקים קרסו ברחבי העולם, אבל אלו שהשקיעו במועדון הלקוחות שלהם הגדילו הכנסות וקטפו פירות דווקא בזכות שימוש נכון בפסיכולוגיה צרכנית.

מיקוד vs. פיזור
בעזרת המועדון ניתן לפרסם ישירות ללקוח פוטנציאלי, וכמו שידוע- עלות רכישת לקוח היא גדולה פי כמה מאשר הגדלת מכירה ללקוח קיים.
מעבר לעובדה שההשקעה במועדון לקוחות היא משתלמת יותר מעצם העובדה שמדובר בקהל ממוקד שמכיר אתכם, תוכלו גם לפרסם באופן שממוקד ומותאם לכל לקוח ספציפית, וליצור תוכן שיתפוס את תשומת ליבו. זאת בניגוד לפרסום כללי וגנרי שאפשר למצוא היום בכל פינה. זאת ניתן לבצע דרך סגמנטציה על פי דאטה שתוכלו לאסוף לפי מידע דמוגרפי ודפוסי הרכישה של הלקוחות. לדוגמא, ניתן לשווק בנפרד לנשים ולגברים, לפי גילאים שונים, איזור מגורים ועוד (וכמובן, מתנה ליום הולדת). מתוך דפוסי הרכישה תוכלו להסיק מה המוצרים והשירותים שרלוונטיים לכל לקוח, וכך לשווק לו/ לה רק את המוצרים המתאימים ובכך לחסוך ספאם.

להשאר בתודעה
באחד התהליכים שלנו עם חברת תכשיטים מוכרת ומובילה , מצאנו שלקוחות המועדון רכשו יותר ובסכומים גדולים מהממוצע ביותר מ 30% מאשר לקוחות מזדמנים. בעבודה משותפת, בנינו אסטרטגיה להגדלת מועדון הלקוחות ואסטרטגיית שיווק ייחודית נכונה לאורך זמן. כמו שידוע, בימינו ״תוכן הוא המלך״, אבל גם בלי קשר לתוכן- עצם הדיוור משאיר אתכם בתודעה. אצל הלקוח נוצרת מעין התניה המקשרת את המותג שלכם לשירות, כך שבפעם הבאה שיזדקקו לשירות שאתם מתמחים בו- השם שלכם יקפוץ להם ראשון, וזה כבר חצי דרך לקנייה.
חלק חשוב במועדון הלקוחות הוא הנחות והטבות מיוחדות, במיוחד עבור צרכנים חכמים (ובמיוחד הצרכן הישראלי) שמחכים להנחות כדי לבצע רכישות גדולות. על פי מחקרים, רכישה בסכום נמוך מהמקור משפרת את חווית הצרכן ב-10% לפחות! כך שהם לא רק מתעדפים אתכם בקנייה, הם גם יוצאים בתחושה טובה ונהנים לחזור אליכם. אם תחשבו על זה- חברה עסקית מנגישה את המבצע ללקוחות, אבל מועדון הלקוחות גורם למצב הפוך (ומשתלם במיוחד), שבו הלקוחות מונגשים לחברה באותה מידה.

אחרי שעברנו על היתרונות, איך הם יניבו לכם רווחים בטווח הארוך ולמה חשוב להשקיע במועדון (והפיכתו לאיכותי), נרצה להיערך לאתגרים שעלולים לפקוד אותנו בתהליך, וממה נרצה להימנע.
1. פרקטיקה ואסטרטגיה ארגונית: יצירת מועדון לקוחות מחייבת תהליך תכנון והקמה רב-תחומי עם התאמה למטרות העסקיות, כולל בניית מערכת טכנולוגית מתאימה, מינוי גורם מתפעל ומנהל מתאים/ה, הגדרת מבנה תגמולים והטבות, ופיתוח הפלטפורמה. העבודה נדרשת לא רק להקמת המועדון, אלא גם להגדלתו, ניהולו, ניהול תהליך התאמת התוכן, וכמו בכל מודל נדרשת פרקטיקה ומקצועיות גם בהצבת היעדים.
2. תחזוק ואופטימיזציה של המערכת: בחלוף הזמן תגלו שינויים וצורך להסתגל ולשנות את המנגנונים, התכנים, שדרוג ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובבינה מלאכותית להעצמת המערכת.
3. יצירת עניין והשתתפות מתמשכים: המאבק על תשומת הלב של הלקוחות הוא עצום ורב זירתי. כדי להצליח לשמור על מעורבות הלקוח, החברה חייבים לעשות דברים בצורה מיוחדת, להעניק ערך מוסף או שירות שאין במקום אחר.

לסיום , אנו מזמינים אתכם לחשוב:

  • מי הלקוחות הנאמנים ביותר שלכם, ואיך אתם יכולים לתגמל אותם?
  • איזה לקוחות אתם רוצים שיהיו לכם יותר? (אלו שקונים הרבה? אלו שממליצים עליכם? או כאלו שנעים לעבוד איתם, או כאלה שעוזבים אתכם בשקט?)
  • אם הייתם לקוח של החברה שאתם מנהלים כרגע- מה הייתם רוצים לקבל? אם חסרים לכם רעיונות- תוכלו לשאול את הלקוחות הנאמנים שלכם. תוכלו לחקור לעומק מה מעסיק אותם בהקשר לשירות/ המוצר שלכם, מה האתגרים שעומדים מולם ביומיום.
  • כמה אתם יכולים ומוכנים להשקיע בבניית מועדון לקוחות

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחת קיימים
אסטרטגית לקוחת קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?
איך להגדיל את המכירות בעסק?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן