Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

תכנית עבודה – חלק 1

workplan
 

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע לתוצאות שיא?

בסיום כל אחת מהשנים 2019,2021 ערכנו סקר בהשתתפות 110 חברות וארגונים (מעל ל 15 עובדים) ב35 חברות B2B , 75 חברות  B2C מנעד רחב מאוד של תחומים: פיננסי, בריאות, פנאי, אסתטיקה, לימודים, היי טק, קמעונאות ועוד. הנתונים מסקרנים: 

55.5% – עבדו לפי תכנית עבודה שנתית, 24.5% זנחו את תכנית העבודה בדרך (רק 30% הגיעו למטרות הכמותיות שהגדירו), 20%  – עבדו ללא תכנית עבודה. הנתון החשוב ביותר הוא ש -89% שעבדו לפי תכנית עבודה  השיגו את כל המטרות הכמותיות השנתיות. 

התוצאות הן ברורות, בי תכנית עבודה אין דרך ובלי דרך אי אפשר להגיע למטרות והיעדים. פשוט. 

אז למה באמת אנחנו מתעקשים דווקא על תכנית עבודה שנתית? יש לכך מספר סיבות מהותיות:

  1. יישום החזון והמטרות העסקיות של הארגון 
  2. זו הדרך הנכונה והמיטבית להגיע לתוצאות הרצויות  
  3. מהווה תכנית מעקב ובקרה לתיקון כשלים ושיפור ביצועים 
  4. רותמת ומחייבת שיתוף פעולה של כלל הגורמים הפנים ארגונים  
  5. כי זה כלי הפעולה הטוב ביותר – היא מהווה מצפן ניהולי מוכח! 

בכדי לקדם את תכנית העבודה יש לפעול באופן הבא: 

  • לשים את תכנית העבודה במרכז  
  • יישום חשיבה תוצאתית (מטרות שנתיות, פוטנציאל, חקר ביצועים היסטוריים) 
  • תכנון – הערכת מצב, איסוף מידע ונתונים, מסקנות 
  • קביעת דרך ואופן הביצוע 
  • שיתוף ורתימה של כלל הגורמים 
  • הגדרת התכנית כנושמת – גמישות והתאמות תוך כדי תנועה 
  • לנהל את התכנית ולא להתנהל – צורך בגורם מנהל (לא מנכ"ל!) 
  • הגדרת תכנית אב ותכנית לכל מחלקה/תחום בנפרד 

שאנו מגיעים לתכנית העבודה יש לקחת בחשבון 4 פרמטרים חשובים: זמן,משאב אנשוי, תקציב ותהליכים/פעולות 

הדבר הראשון שאנו עושים שאנו מגיעים להכין תכנית עבודה הוא להגדירה לפי : 

  • מטרות  
  • יעדים (כמותיים, איכותיים) – חלוקה לתחומים (תחומי אחריות) 
  • משימות/פעולות  
  • לו"ז (התחלה וסיום, שוטף) 
  • תקציבים – חלוקה לתחומים  
  • משאבים נדרשים 
  • גורם אחראי 
  • מדדים  
  • בקרות 


רוב החברות והארגונים העסקיים בונים תכניות עבודה ויחד עם זאת מפספסים בגדול. מאוד נוח להם להתמקד בתחומים והנושאים השכיחים. דווקא פה יש לעצור ולחדד את מה שלא נמצא תמיד בתכנית העבודה השנתית אבל עולה מהר מאוד במהלך השנה ויש להם השפעות לא מעטות על התוצאות:

  1. משאב אנושי – רווחת עובד, תהליכי שימור, פיתוח אישי ומקצועי, פיתוח ניהולי
  2. ממשק תקשורת ומשוב עם עובדים
  3. אקדמיה פנים ארגונית – היברידית
  4. התייחסות לתקופות חלשות
  5. הערכות חגים וענותיות
  6. ממשקי עבודה משותפים
  7. תחקירי הצלחות
  8. מדידה – אחוזי המרה, מודלי תגמול? עלות גיוס לקוח, עלות הרכשה שיווקית
  9. שימוש בסקרים, לקוח סמוי, מתחרים, מחקרי דאטה
  10. תהליך שירות חווית הלקוח ושימור לקוחות
  11. מחקרי דאטה
  12. פעילות יזומה עם לקוחות עבר, ננטשו
  13. שימוש בהפניות והמלצות
  14. גיוסים והכשרות המשאב האנושי
  15. מנהלים יורדים לשטח –"הנהלה בשטח"
  16. הדרכות מקצועיות והדרכות מחלקתיות


בהצלחה! 

רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂

להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.למי שפספס להלן…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.מומלץ…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
ניהול עובדים

ניהול עובדים

שיטות ניהול עובדים רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן…
הנעת עובדים

הנעת עובדים

הנעת עובדים בארגון אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים…
לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

יצירת לידים איכותיים כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים…
שיווק תוכן

שיווק תוכן

תוכן שיווקי לעסק סקירה של הדברים הכי חשובים לנושא של תוכן בשנים האחרונות כולם הבינו…
ניהול מכירות ברבעון האחרון - BOOST הכרחי בכל ארגון

ניהול מכירות ברבעון האחרון - BOOST הכרחי בכל ארגון

אחד האתגרים הגדולים של חברות וארגונים הוא לעמוד ואף לעבור את היעד המכירות/הכנסות השנתי שהוגדר…
דילוג לתוכן