Game Changer

תכנית עבודה – חלק 1

workplan
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע לתוצאות שיא?

בסיום כל אחת מהשנים 2019,2021 ערכנו סקר בהשתתפות 110 חברות וארגונים (מעל ל 15 עובדים) ב35 חברות B2B , 75 חברות  B2C מנעד רחב מאוד של תחומים: פיננסי, בריאות, פנאי, אסתטיקה, לימודים, היי טק, קמעונאות ועוד. הנתונים מסקרנים: 

55.5% – עבדו לפי תכנית עבודה שנתית, 24.5% זנחו את תכנית העבודה בדרך (רק 30% הגיעו למטרות הכמותיות שהגדירו), 20%  – עבדו ללא תכנית עבודה. הנתון החשוב ביותר הוא ש -89% שעבדו לפי תכנית עבודה  השיגו את כל המטרות הכמותיות השנתיות. 

התוצאות הן ברורות, בי תכנית עבודה אין דרך ובלי דרך אי אפשר להגיע למטרות והיעדים. פשוט. 

אז למה באמת אנחנו מתעקשים דווקא על תכנית עבודה שנתית? יש לכך מספר סיבות מהותיות:

  1. יישום החזון והמטרות העסקיות של הארגון 
  2. זו הדרך הנכונה והמיטבית להגיע לתוצאות הרצויות  
  3. מהווה תכנית מעקב ובקרה לתיקון כשלים ושיפור ביצועים 
  4. רותמת ומחייבת שיתוף פעולה של כלל הגורמים הפנים ארגונים  
  5. כי זה כלי הפעולה הטוב ביותר – היא מהווה מצפן ניהולי מוכח! 

בכדי לקדם את תכנית העבודה יש לפעול באופן הבא: 

  • לשים את תכנית העבודה במרכז  
  • יישום חשיבה תוצאתית (מטרות שנתיות, פוטנציאל, חקר ביצועים היסטוריים) 
  • תכנון – הערכת מצב, איסוף מידע ונתונים, מסקנות 
  • קביעת דרך ואופן הביצוע 
  • שיתוף ורתימה של כלל הגורמים 
  • הגדרת התכנית כנושמת – גמישות והתאמות תוך כדי תנועה 
  • לנהל את התכנית ולא להתנהל – צורך בגורם מנהל (לא מנכ"ל!) 
  • הגדרת תכנית אב ותכנית לכל מחלקה/תחום בנפרד 

שאנו מגיעים לתכנית העבודה יש לקחת בחשבון 4 פרמטרים חשובים: זמן,משאב אנשוי, תקציב ותהליכים/פעולות 

הדבר הראשון שאנו עושים שאנו מגיעים להכין תכנית עבודה הוא להגדירה לפי : 

  • מטרות  
  • יעדים (כמותיים, איכותיים) – חלוקה לתחומים (תחומי אחריות) 
  • משימות/פעולות  
  • לו"ז (התחלה וסיום, שוטף) 
  • תקציבים – חלוקה לתחומים  
  • משאבים נדרשים 
  • גורם אחראי 
  • מדדים  
  • בקרות 


רוב החברות והארגונים העסקיים בונים תכניות עבודה ויחד עם זאת מפספסים בגדול. מאוד נוח להם להתמקד בתחומים והנושאים השכיחים. דווקא פה יש לעצור ולחדד את מה שלא נמצא תמיד בתכנית העבודה השנתית אבל עולה מהר מאוד במהלך השנה ויש להם השפעות לא מעטות על התוצאות:

  1. משאב אנושי – רווחת עובד, תהליכי שימור, פיתוח אישי ומקצועי, פיתוח ניהולי
  2. ממשק תקשורת ומשוב עם עובדים
  3. אקדמיה פנים ארגונית – היברידית
  4. התייחסות לתקופות חלשות
  5. הערכות חגים וענותיות
  6. ממשקי עבודה משותפים
  7. תחקירי הצלחות
  8. מדידה – אחוזי המרה, מודלי תגמול? עלות גיוס לקוח, עלות הרכשה שיווקית
  9. שימוש בסקרים, לקוח סמוי, מתחרים, מחקרי דאטה
  10. תהליך שירות חווית הלקוח ושימור לקוחות
  11. מחקרי דאטה
  12. פעילות יזומה עם לקוחות עבר, ננטשו
  13. שימוש בהפניות והמלצות
  14. גיוסים והכשרות המשאב האנושי
  15. מנהלים יורדים לשטח –"הנהלה בשטח"
  16. הדרכות מקצועיות והדרכות מחלקתיות


בהצלחה! 

רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂

להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחת קיימים
אסטרטגית לקוחת קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?
איך להגדיל את המכירות בעסק?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן