כך תעשו אוטומציה חכמה

 

נוכחנו לראות כי חברות ועסקים המקיימים אינטראקציות אוטומאטיות חכמות , שיפרו בעשרות אחוזים את תהליכי השיווק והמכירה בכל אחד מהשלבים במסע הלקוח שלהם.

אז מהם הדברים הכי חשובים באוטומציה שיווקית וכיצד תעשו זאת נכון?

כולם מדברים היום על אוטומציה שיווקית, על כלים אוטומטיים,  שתפקידם לחמם ולהבשיל את הלידים הנכנסים, לבנות מסע לקוח מושכל, לייצר עניין,  לייצר מודעות ובטחון גבוה יותר למוצר/שירות, לייצר תמיכת אמון  ובסופו של דבר לעזור ללקוח לקבל החלטת רכישה ולהגדיל יחסי המרה. אסור לשכוח שהכלים הללו מייצרים גם הגדלות מכירה מלקוחות קיימים, מצליחים להחזיר לקוחות נוטשים, להגדיל את נפח הפעילות, להגדיל הכנסות , לייצר חווית לקוח טובה יותר לפני ואחרי המכירה.

אבל (וזה אבל גדול!), לא כולם יודעים כיצד לייצר אוטומציה נכונה, על מה לשים דגש, איך לסנכרן בין הכלים האוטומטיים השונים ואיך באמת אפשר להפיק מהאוטומציה את המיטב.

האוטומציה השיווקית היא למעשה מסע של  תהליכים אוטומטיים בתחומי: שיווק, מכירות, שימור והשירות,  העושה שימוש באמצעות טכנולוגיות מוטמעות והופכת את התחומים המוזכרים לעיל לאפקטיביים בצורה משמעותית , היא מאפשרת למקד צרכים, פתרונות לשאלות ונוגעת גם במימד הזמן.

בכך,  מסייעת במיקוד חלק משמעותי לעוסקים בתהליך המכירה – לשפר יחסי המרה במכירות, להפוך את השירות למקצועי יותר, את חווית הלקוח לטובה יותר, למקסם את הדאטה הקיימת תוך ניהול חכם ומיטבי,  המייצר תיעוד מלא של כל מהלכי של הלקוח.

מה הם השלבים החשובים?

1.

הבסיס לכל – ניתוח ראשוני

כללי המשחק כבר השתנו מזמן ואין ספק שהמגיפה העולמית תרמה לכך, היום יותר מתמיד קשה לעמוד בציפיות הלקוחות, הצרכנים כבר התרגלו לחוויה אחרת ואף דורשים זאת –  דרכי ההתקשרות רבות ויעילות יותר ,הפילוח מדויק ככל שאפשר, פרסונליזציה, קשר מתמשך עם המותג וחוויה אישית של הלקוח.

שימוש נכון בדאטה ובנתונים הם הבסיס ליצירת פרסונליזציה, ובאמצעות ניהול חכם וגיבוש תובנות לאוטומציות זה אמור לשרת את מטרותיכם.

במטרה לייצר חוויית לקוח מקיפה, פרסונלית ואינטימית נדרשת היכרות כמעט אישית עם כל לקוח ולקוח:  מקור הגעה שלו, מועד הרישום/קליטה שלו במערכת, הסטטוס, אפיון הצרכים שלו והאם וכיצד משתנים, התגובה שלו, שיתוף ההצעות שמקבל, החלטת תיזמון הגדלת קניה שלו וממה נמנע, כמות הרכישות, כמות וסוגי האינטראקציות עימו, כמות פתיחות/הקלקות וכמובן מה ה-ROI (החזר השקעה).

מערכות טכנולוגיות רבות מאפשרות לכם להתחקות ולבצע ניתוחים וזאת בכדי להרכיב את הפאזל  – פתיחות, הקלקות, רמת מעורבות, יחסי המרה ליד/רכישה, התנהגות רכישה/תגובה עפ"י מועדים מיוחדים/שעות וימים/שירותים ומוצרים מסוימים/הנחות מיוחדות וכו, כולל סוגי אינטראקציות

הידע הרב שאנו אוספים על הלקוח מאפשר לנו לבצע התאמה להעדפות הצרכניות ולייצר אינטראקציות המקדמות את אותן העדפות.

2.

חיבור המידע : אינטגרציה בין המערכות -חשוב!

יש לבחון כל מידע הקיים על הלקוח והיכן הוא מאוחסן (מערכת) ולייצר אינטגרציה ביניהם מבוססת נתונים /פרמטרים החשובים לנו לטובת האוטומאציות לדוגמה:

  • לידים/פגישות/רכישות מהמערכת CRM למערכת שבה מתקיימת האוטומציה עצמה
  • נתוני פתיחות, הקלקות, השתתפות בוובינרים/סקרים, אוטומציה לכרטיס הלקוח במערכת ה- CRM

שימו לב, כלי משמעותי מאוד באוטומציה שקיים בלא מעט מערכות דיוור הוא Zapier, המאפשר אינטגרציות בין פלטפורמות דיגיטליות ומערכות בהתאם לטריגרים, התניות או פעולות -השתמשו בו בצורה חכמה.

3.

בניית תהליך שלם

חשוב מאוד לייצר תרשים מסע לקוח שלם ומלא לכל האוטומאציות שתרצו לייצר בכל שלב/סטאטוס וסוג לקוח, ככל שהתרשים יהיה מדויק עם ירידה לפרטים מרביים, כך הפאזל יושלם ומרבית התהליכים ינוהלו בצורה מיטבית/מקסימאלית בצורה אוטומטית.

4.

כיצד תגדילו את יחס ההמרה שלכם באמצעות אוטומאציות חכמות   

רשימת כלל הפתרונות/כלים/פיצ'רים באקטיב טרייל

  • דוורים בתפוצה
  • מיילים אישיים
  • הודעות SMS
  • עמודי נחיתה
  • טפסי הרשמה
  • סקרי שביעות רצון
  • תזכורות פרסונליות
  • קופונים פרסונליים
  • הטבות בגין המלצות
  • ניהול לידים
  • ועוד שלל פיצ'רים שמונחים לנו ממש מתחת למקלדת, יכולים לייעל ולדייק את הפניה ללקוח קיים או פוטנציאלי

דוגמאות לאוטומאציות חכמות בהתאם לעצי הפעולה שהגדרנו בשלב 3

  • כל נרשם חדש מקבל סדרה של תכנים באמצעות דיוורים או ווטסאפ או SMS
  • כל מי שהתעניין בהנחה מסוימת למוצר מסוים -מקבל סדרת דיוורים/בלוקים בהתאמה /מוצרים משלימים
  • כל מי שנרשם לקורס מסוים/וובינר מקבל סדרה של הודעות SMS/דוורים במועדים שייקבעו מראש
  • מתן משוב לסקר עפי פרמטרים מסוימים אוטומאציה ייחודית
  • אוטומציות מבוססות התנהגות באימייל מרקטינג: למשל הקלקה על לינק במייל
  • אוטומציות באתר: בעת ביקור של לקוח בעמוד ייעודי באתר ישלח לו מייל ייעודי בנושא/ שיבוץ לקבוצה של מתעניינים בתוכן ספציפי
  • אוטומציות אי-קומרס: לקוחות לא פעילים, related items , נטישת עגלה וכו'..

5.

בניית אוטומציות במערכות

הנקודה החשובה ביותר זה שהמשתמש במערכת דוורים לא צריך להיות גאון טכנולוגי, המערכת אמורה לספק את כלל הפתרונות, כל שנותר לכם הוא להגדיר מה, מתי ואיך והמערכת תעבוד עבורכם.

כמו כן, המערכת חייבת לאפשר סנכרון עם מערכות API  פתוחות שכן זה יתרון משמעותי, בכל שזה מאפשר לכם שמערכת ה- CRM  תעודכן בהתאם וכן קבלת היוון חוזר מהמערכת CRM למערכת הדוורים לדוגמה : נרשם חדש שהתעדכן במערכת  CRM וסימן אישור לקבלת דוורים  – ייכנס אוטומטית לאוטומציה רלוונטית.

דגשים חשובים:

האוטומציה השיווקית משרתת גם לאחר רכישה של הלקוח, האוטומציה השיווקית מאפשרת להמשיך ולנהל אינטראקציה גם לאחר סיום תהליך המכירה. חיזוק מכירה, חיזוק מסרים, הבשלה  ולגרום למתעניין להגיע שוב למעמד מכירה.

כמו בכל מערכת יחסים, חשוב לא להעיק, לא להעמיס, לא לפגוע ולא לאחר את הרכבת, או בקיצור – להשתמש בכל הידע שיש לנו על הלקוח בזהירות ובמחשבה תחילה.

נתון מספרי – מניתוח מעמיק של 18 לקוחות, הצלחנו להגדיל יחסי המרה מעל 23% בשימוש נכון וחכם באוטומציה בשנה האחרונה".

בהצלחה!

למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך לחץ כאן!

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון מכירות

אימון מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה, רוב הארגונים…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד להכין אפיון למערכת CRM

כיצד להכין אפיון למערכת CRM

אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא תהליך אפיון…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות…
אוטומציה  שיווקית  - סיפור לקוח מעניין

אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים להם לאורך זמן.…
מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון.למעשה, זהו תרשים המתאר…
מתי אתם לא צריכים למכור?

מתי אתם לא צריכים למכור?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
המנהלים שלכם בשנת 2022

המנהלים שלכם בשנת 2022

רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן לפאוזה קצרה ולבדוק…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בואו נדבר

דילוג לתוכן