Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

אוטומציה עסקית – כך תעשו אוטומציה חכמה

 

בניית אוטומציה עסקית

נוכחנו לראות כי חברות ועסקים המקיימים אינטראקציות אוטומאטיות חכמות , שיפרו בעשרות אחוזים את תהליכי השיווק והמכירה בכל אחד מהשלבים במסע הלקוח שלהם.

אז מהם הדברים הכי חשובים באוטומציה שיווקית וכיצד תעשו זאת נכון?

כולם מדברים היום על אוטומציה שיווקית, על כלים אוטומטיים,  שתפקידם לחמם ולהבשיל את הלידים הנכנסים, לבנות מסע לקוח מושכל, לייצר עניין,  לייצר מודעות ובטחון גבוה יותר למוצר/שירות, לייצר תמיכת אמון  ובסופו של דבר לעזור ללקוח לקבל החלטת רכישה ולהגדיל יחסי המרה. אסור לשכוח שהכלים הללו מייצרים גם הגדלות מכירה מלקוחות קיימים, מצליחים להחזיר לקוחות נוטשים, להגדיל את נפח הפעילות, להגדיל הכנסות , לייצר חווית לקוח טובה יותר לפני ואחרי המכירה.

אבל (וזה אבל גדול!), לא כולם יודעים כיצד לייצר אוטומציה נכונה, על מה לשים דגש, איך לסנכרן בין הכלים האוטומטיים השונים ואיך באמת אפשר להפיק מהאוטומציה את המיטב.

האוטומציה השיווקית היא למעשה מסע של  תהליכים אוטומטיים בתחומי: שיווק, מכירות, שימור והשירות,  העושה שימוש באמצעות טכנולוגיות מוטמעות והופכת את התחומים המוזכרים לעיל לאפקטיביים בצורה משמעותית , היא מאפשרת למקד צרכים, פתרונות לשאלות ונוגעת גם במימד הזמן.

בכך,  מסייעת במיקוד חלק משמעותי לעוסקים בתהליך המכירה – לשפר יחסי המרה במכירות, להפוך את השירות למקצועי יותר, את חווית הלקוח לטובה יותר, למקסם את הדאטה הקיימת תוך ניהול חכם ומיטבי,  המייצר תיעוד מלא של כל מהלכי של הלקוח.

מה הם השלבים החשובים?

1.

הבסיס לכל – ניתוח ראשוני

כללי המשחק כבר השתנו מזמן ואין ספק שהמגיפה העולמית תרמה לכך, היום יותר מתמיד קשה לעמוד בציפיות הלקוחות, הצרכנים כבר התרגלו לחוויה אחרת ואף דורשים זאת –  דרכי ההתקשרות רבות ויעילות יותר ,הפילוח מדויק ככל שאפשר, פרסונליזציה, קשר מתמשך עם המותג וחוויה אישית של הלקוח.

שימוש נכון בדאטה ובנתונים הם הבסיס ליצירת פרסונליזציה, ובאמצעות ניהול חכם וגיבוש תובנות לאוטומציות זה אמור לשרת את מטרותיכם.

במטרה לייצר חוויית לקוח מקיפה, פרסונלית ואינטימית נדרשת היכרות כמעט אישית עם כל לקוח ולקוח:  מקור הגעה שלו, מועד הרישום/קליטה שלו במערכת, הסטטוס, אפיון הצרכים שלו והאם וכיצד משתנים, התגובה שלו, שיתוף ההצעות שמקבל, החלטת תיזמון הגדלת קניה שלו וממה נמנע, כמות הרכישות, כמות וסוגי האינטראקציות עימו, כמות פתיחות/הקלקות וכמובן מה ה-ROI (החזר השקעה).

מערכות טכנולוגיות רבות מאפשרות לכם להתחקות ולבצע ניתוחים וזאת בכדי להרכיב את הפאזל  – פתיחות, הקלקות, רמת מעורבות, יחסי המרה ליד/רכישה, התנהגות רכישה/תגובה עפ"י מועדים מיוחדים/שעות וימים/שירותים ומוצרים מסוימים/הנחות מיוחדות וכו, כולל סוגי אינטראקציות

הידע הרב שאנו אוספים על הלקוח מאפשר לנו לבצע התאמה להעדפות הצרכניות ולייצר אינטראקציות המקדמות את אותן העדפות.

2.

חיבור המידע : אינטגרציה בין המערכות -חשוב!

יש לבחון כל מידע הקיים על הלקוח והיכן הוא מאוחסן (מערכת) ולייצר אינטגרציה ביניהם מבוססת נתונים /פרמטרים החשובים לנו לטובת האוטומאציות לדוגמה:

  • לידים/פגישות/רכישות מהמערכת CRM למערכת שבה מתקיימת האוטומציה עצמה
  • נתוני פתיחות, הקלקות, השתתפות בוובינרים/סקרים, אוטומציה לכרטיס הלקוח במערכת ה- CRM

שימו לב, כלי משמעותי מאוד באוטומציה שקיים בלא מעט מערכות דיוור הוא Zapier, המאפשר אינטגרציות בין פלטפורמות דיגיטליות ומערכות בהתאם לטריגרים, התניות או פעולות -השתמשו בו בצורה חכמה.

3.

בניית תהליך שלם של אוטומציה עסקית

חשוב מאוד לייצר תרשים מסע לקוח שלם ומלא לכל האוטומאציות שתרצו לייצר בכל שלב/סטאטוס וסוג לקוח, ככל שהתרשים יהיה מדויק עם ירידה לפרטים מרביים, כך הפאזל יושלם ומרבית התהליכים ינוהלו בצורה מיטבית/מקסימאלית בצורה אוטומטית.

4.

כיצד תגדילו את יחס ההמרה שלכם באמצעות אוטומאציות חכמות

רשימת כלל הפתרונות/כלים/פיצ'רים באקטיב טרייל

  • דוורים בתפוצה
  • מיילים אישיים
  • הודעות SMS
  • עמודי נחיתה
  • טפסי הרשמה
  • סקרי שביעות רצון
  • תזכורות פרסונליות
  • קופונים פרסונליים
  • הטבות בגין המלצות
  • ניהול לידים
  • ועוד שלל פיצ'רים שמונחים לנו ממש מתחת למקלדת, יכולים לייעל ולדייק את הפניה ללקוח קיים או פוטנציאלי

דוגמאות לאוטומאציות חכמות בהתאם לעצי הפעולה שהגדרנו בשלב 3

  • כל נרשם חדש מקבל סדרה של תכנים באמצעות דיוורים או ווטסאפ או SMS
  • כל מי שהתעניין בהנחה מסוימת למוצר מסוים -מקבל סדרת דיוורים/בלוקים בהתאמה /מוצרים משלימים
  • כל מי שנרשם לקורס מסוים/וובינר מקבל סדרה של הודעות SMS/דוורים במועדים שייקבעו מראש
  • מתן משוב לסקר עפי פרמטרים מסוימים אוטומאציה ייחודית
  • אוטומציות מבוססות התנהגות באימייל מרקטינג: למשל הקלקה על לינק במייל
  • אוטומציות באתר: בעת ביקור של לקוח בעמוד ייעודי באתר ישלח לו מייל ייעודי בנושא/ שיבוץ לקבוצה של מתעניינים בתוכן ספציפי
  • אוטומציות אי-קומרס: לקוחות לא פעילים, related items , נטישת עגלה וכו'..

5.

בניית אוטומציה עסקית במערכות

הנקודה החשובה ביותר זה שהמשתמש במערכת דוורים לא צריך להיות גאון טכנולוגי, המערכת אמורה לספק את כלל הפתרונות, כל שנותר לכם הוא להגדיר מה, מתי ואיך והמערכת תעבוד עבורכם.

כמו כן, המערכת חייבת לאפשר סנכרון עם מערכות API  פתוחות שכן זה יתרון משמעותי, בכל שזה מאפשר לכם שמערכת ה- CRM  תעודכן בהתאם וכן קבלת היוון חוזר מהמערכת CRM למערכת הדוורים לדוגמה : נרשם חדש שהתעדכן במערכת  CRM וסימן אישור לקבלת דוורים  – ייכנס אוטומטית לאוטומציה רלוונטית.

דגשים חשובים:

האוטומציה השיווקית משרתת גם לאחר רכישה של הלקוח, האוטומציה השיווקית מאפשרת להמשיך ולנהל אינטראקציה גם לאחר סיום תהליך המכירה. חיזוק מכירה, חיזוק מסרים, הבשלה  ולגרום למתעניין להגיע שוב למעמד מכירה.

כמו בכל מערכת יחסים, חשוב לא להעיק, לא להעמיס, לא לפגוע ולא לאחר את הרכבת, או בקיצור – להשתמש בכל הידע שיש לנו על הלקוח בזהירות ובמחשבה תחילה.

נתון מספרי – מניתוח מעמיק של 18 לקוחות, הצלחנו להגדיל יחסי המרה מעל 23% בשימוש נכון וחכם באוטומציה בשנה האחרונה".

בהצלחה!

למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך לחץ כאן!

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
חווית שירות - איך הלקוח תופס אותה?

חווית שירות - איך הלקוח תופס אותה?

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
מכירות ושימור לקוחות - המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

מכירות ושימור לקוחות - המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

מכירות ושימור לקוחות – איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע…
ניהול איכותי - 3 מישורים שמובילים לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי - 3 מישורים שמובילים לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדםישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול מבוסס…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

כל השלבים החשובים לסלול את הדרך שלכם למצוינות בעסקים:גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנלהלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה מהיר…
אסטרטגיית שימור לקוחות - האם באמת אפשר לנהל הכל במערכת אחת?

אסטרטגיית שימור לקוחות - האם באמת אפשר לנהל הכל במערכת אחת?

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
יועץ אסטרטגי

יועץ אסטרטגי

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
תכנית שיווק - כיצד לבנות תכנית לשנת 21?

תכנית שיווק - כיצד לבנות תכנית לשנת 21?

תכנית שיווק נושמת ומתעדכנת אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור…
ארגון עסקי – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון עסקי – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגונים עסקייםארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון אנשי מכירות

אימון אנשי מכירות

אימון אנשי מכירות מקצועי לארגון שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
מערך מכירות לעסק - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מערך מכירות לעסק - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מערך מכירותמהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

למי שיווק בלינקדאין מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין?כל מה שצריך וחשוב לדעת על…
טיפים לעסק מצליח - כיצד תעשה סדר בארגון כמנהל

טיפים לעסק מצליח - כיצד תעשה סדר בארגון כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
marketing b2b - מכונה משומנת של לידים

marketing b2b - מכונה משומנת של לידים

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

הלקוח הסמוימהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

בניית אסטרטגיה עסקיתפיתוח אסטרטגיה עסקית יכול להוות כצעד חשוב ומשמעותי עבור כל חברה או ארגון…
ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקיאם אתם בעליו של עסק, חשוב שתהיו מודעים שגם אם העסק נקלע למשבר ואולי…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן בתהליך מכירה שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן בתהליך מכירה שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
הגדלת מכירות - מבלי לשפר מכירות

הגדלת מכירות - מבלי לשפר מכירות

איך להגדיל מכירות?כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה,…
תהליכי גיוס מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

תהליכי גיוס מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

זה הזמן לדעת הכול על תהליכי גיוס מקצועיים לתפקידי מפתח נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי…
מדריך לינקדאין - מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לינקדאין - מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
אפיון מערכת CRM

אפיון מערכת CRM

אפיון מערכות crmאחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא…
איך להקים עסק מצליח - כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

איך להקים עסק מצליח - כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

איך להקים עסק מצליח? מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה? כיצד הם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים – איך עושים זאת? פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות…
אופטימיזציה - כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

אופטימיזציה - כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

אופטימיזציה לקמפיין חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות סכומים לא מבוטלים…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן