Game Changer

מה שלום המוח שלכם בחברה?

CRM
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות למיצוי הפוטנציאל שלהן עבורכם.

מערכות לניהול לקוחות (CRM (Customer Relationship Management נחשבות לעיתים כנושא אפור ומשעמם, אבל הם בעצם המוח של הארגון. מערכת CRM מכילה את הזיכרון ומאגר הנתונים של החברה, ודרכו אמורה להתנהל שגרת היומיום בכל המחלקות, כדי לאפשר מקסימום תועלת מהמידע שנצבר בחברה. בשנים האחרונות מערכות CRM הוסיפו אפשרויות של אוטומציה, שיווק וניתוח מידע חשוב על הלקוחות ועל ביצועי המחלקות השונות. וכמובן, יש גם בינה מלאכותית (בכל זאת, 2024).

מה המערכת יכולה לעשות בשבילכם?
היכולות של מערכות CRM השתכללו בשנים האחרונות והפכו לחלק מהותי ובלתי נפרד מהניהול התקין והיעיל של החברה. הנה רשימה חלקית בלבד של דברים שמערכת בסיסית יכולה לעשות:
● אוטומציה של תהליכי עבודה- כמעט כל דבר שנעשה באופן שיטתי יכול לעבור אוטומציה ולשחרר לכם זמן וכוח אדם לדברים החשובים באמת.
● ניהול ומעקב אחר טיפול בכל לקוח, ספק ושותף, וכפועל יוצא- שיפור שירות הלקוחות ומערכות היחסים באקוסיסטם של החברה.
● ניתוח דאטה על התנהגות לקוחות, תוצאות מכירות, והעדפות שוק, שיכול לשמש לקבלת החלטות ויצירת אסטרטגיה
● ייעול השיווק- מערכות CRM מסויימות לוקחות נתח משמעותי מעבודת השיווק, ויכולות לשפר את אפקטיביות השיווק בעשרות אחוזים.

Case Study: הטמעה במכללה מוכרת
לאחרונה סיימנו תהליך עבודה עם מכללה מוכרת, לאחר שפנו אלינו בשל קושי לגייס סטודנטים חדשים והצורך למקסם סגירה של לידים קיימים. בתהליך המיפוי הבנו שהעבודה השוטפת אינה מתבצעת בצורה חכמה מספיק, ולמערכת ה CRM יש פוטנציאל גדול לחולל שינוי בתוצאות במצב הנוכחי. המטרה העיקרית הייתה להפוך את מחלקת השיווק למובילה באמצעות אסטרטגיה וטקטיקה שיווקית חכמה. התוצאות כללו חשיפה משמעותית גבוהה יותר בפעילות האורגנית, שיפור בתהליכי העבודה עם המערכת, ניהול משופר של תהליכי השיווק, גידול באיכות הלידים, והוזלת עלות רכישת לקוח .
באמצעות מיפוי, אבחון, ותהליכי ניתוח, הצלחנו לתאם ציפיות ראשוניות עם הניהול וליישם אסטרטגיה דיגיטלית חכמה. התוצאות כללו גידול ביחסי המרה, הוזלת עלות גיוס לקוח וייעול תפוקות עובדים. כמו כן, הצלחנו ליישם אוטומציה דיגיטלית ואנושית, והפכנו את מערכת ה-CRM למרכז יזמי המשפר את תהליכי העבודה ויוצר סנכרון מלא בין המחלקות. תוכלו לקרוא בהרחבה על המקרה הזה ואחרים באתר שלנו.

עם זאת, לא תמיד הכל ורוד. הטמעת מערכת CRM היא לא פתרון קסם – היא דורשת הירתמות של החברה, ובכל אופן מדובר בפרויקט מורכב שדורש זמן ומשאבים לא מבוטלים. לכן, כדאי להתייעץ עם מומחים ולקיים את התהליך בליווי מקצה לקצה, כדי למנוע טעויות ובזבוז.

איך לעבוד נכון עם מערכת CRM ?
ליקטנו עבורכם מספר עצות ו best practices מהניסיון שלנו:
1. בחירת המערכת המתאימה לכם: כיום יש מאות חברות המציעות מערכות CRM מגוונות המתאימות לצרכים השונים של כל חברה. כדאי להתייעץ עם מומחה למערכות הללו כדי שכאשר תבחרו ללכת על פרוייקט הקמת CRM בחברה (פרוייקט בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים וזמן הקמה ארוך לעיתים), זו תהיה המערכת המתאימה ביותר עבורכם. האתר המוביל בעולם לדירוג תוכנות לשימוש עסקי, G2, ערך רשימת השוואה חלקית בין החברות המובילות בשוק, שייתן לכם תמונה מלאה יותר לפני שאתם ניגשים לבחור מערכת

2. אסטרטגיה לפני טכנולוגיה: מה המטרות הכי חשובות בחברה שלכם כרגע? ייעול השיווק? שימור לקוחות? הגדלת רווחים מלקוחות קיימים? תנו לאסטרטגיה להוביל ולפיה בחרו את המערכת הנכונה ושכללו את העבודה שלכם מולה. במערכת CRM ממוצעת יש עשרות פיצ׳רים, ואתם כנראה לא צריכים-ולא יכולים להתמודד- עם כולם. בחרו את הטכנולוגיות הרלוונטיות אליכם ואמצו אותן קודם

3. הטמעה איכותית: מערכת CRM היא מעין ״מוח-כוורת״ של החברה, והיא עובדת טוב רק אם העובדים אכן משתמשים בה כמו שצריך. למרות היעילות המוכחת של מערכת כזו, שימוש נכון בה הוא לא מובן מאליו, אלא הרגל שצריך להקנות לעובדים- כמו כל חפיפה אחרת. בלי ליצור buy in מצד העובדים וליישר קו מבחינת נהלי עבודה ופונקציות שיש להשתמש בהן – גם המערכת המתוחכמת ביותר לא שווה הרבה

4. ליצור מערכת יחסים עם הלקוחות: בזכות היעילות הרבה של מנגנוני אוטומציה עסקית, הפילוח והפאנלים במערכות, ניתן לשמור על קשר עם הלקוח מהרגע שהוא השאיר פרטים באתר, ובמערכות מסוימות- מהרגע שהוא ״נכנס לפיקסל״ (לאתר/ פייסבוק/ מודעה שלכם). עבודה חכמה עם המערכת תאפשר לכם ליצור מסע לקוח אפקטיבי שמחמם את הליד, מגדיל אחוזי רכישה, מייצר נאמנות לאורך זמן ועוד. שימוש לא נכון עלול להטריד את הלקוח וליצור תחושה של חדירה לפרטיות או ספאמינג. שימו לב לכך- הן בחינה משפטית והן מבחינה אנושית. כשאתם מתלבטים ״האם לעשות את הצעד הזה?״ בשיווק או במכירות, שאלו את עצמכם האם אתם בתור לקוחות הייתם שמחים לקבל את המסר/ שיחה/ ניוזלטר האלו או לא?

5. דאטה הוא המלך: אל תאספו מידע שלא תשתמשו בו, ואל תוותרו על שימוש במידע שכבר אספתם. כל פרט שנשמר במערכת יכול להיות שימושי אם מנתחים אותו ומשתמשים בו. לדוגמא, אם תוכלו להבין באילו שעות יש יותר סגירות במעמדי המכירה, תוכלו למקד את המאמצים בשעות האלה. אם רוב הלקוחות שמשלמים מחיר גבוה יותר מגיעים מפלטפורמה מסוימת, תוכלו להגדיל את תקציב השיווק שם. וזכרו – מידע שלא מנותח הוא מידע מבוזבז, שיכול לתרום משמעותית לשיפור החברה שלכם. הנחיות חשובות לגבי איסוף דאטה והשימוש בו תוכלו למצוא כאן

6. ביקורת, הערכה והתאמה: פעם בתקופה בדקו עם העובדים המשתמשים במערכת את שביעות הרצון והאם יש משהו שחסר או מפריע להם בעבודה עם המערכת. מעקב כזה ישמור על רלוונטיות, התפתחות וצמיחה של המערכת יחד עם החברה, ויחזק את המחויבות של העובדים לשיפור ויעילות.

אז מה שלום המוח של החברה שלכם – ואיך אתם מתכוונים לשפר את זה מכאן?

 

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחת קיימים
אסטרטגית לקוחת קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?
איך להגדיל את המכירות בעסק?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן