כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

 

אף פעם זה לא מאוחר מדי.

התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר בארגון,  לחשוב ולבחון תהליכים ושיטות בצורה אחרת, שקולה ואובייקטיבית יותר.

מתי פעם אחרונה עשיתם סדר פסח אצלכם בארגון?

 כנראה שלא יצא לכם לעשות סדר פסח אמיתי בארגונכם כשם שלא יצא ללא מעט חברות וארגונים במשק.

אז מה עושים? עוצרים דווקא כאן ועכשיו, במציאות המשולבת של ניצנים ראשונים ביציאה מהקורונה עם חג הפסח ומנסים לבחון איך ניתן לעשות אחרת בעיקר לשפר.

קיבלתם החלטה לעשות זאת, יפה מאוד! אבל איך עושים זאת?

הכי קל ונכון זה להשתמש במודל ה SWOT ברמת הארגון וברמת המחלקות/תחומים: 

מפו את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות, ואיומים. עשו זאת בצורה יסודית, שתפו את המנהלים שלכם ובהתאם שאלו את השאלות הנכונות, שאלות שלעיתים כולנו נמנעים מלשאול מפאת חוסר נוחות ונעימות, לחץ של זמן ושוטף ששואב.

אבל לפני השאלות!

היו אותנטיים עם עצמכם ואמצו את המצרך הנדיר ביותר בעת הקורונה והוא היוזמה, היזומה הארגונית. העזו, יזמו מהלכים חדשים, כאלו שיקדמו את הארגון. זה הזמן לבדוק את התהליכים, שיטות וממשקי עבודה.

מהר מאוד תבינו שגם הארגון שלכם יכול למקסם ולממש מעבר את הפוטנציאל שלו, קחו לכם כמה ימים ובדקו. ולפני הבדיקה והשאלות פעלו תוך כדי תנועה:

דברו דווקא עכשיו עם לקוחות עבר שלכם, וגם כאלו שלא הפכו להיות לקוחות שלכם ושאלו אותם (בסקר טלפוני או אינטרנטי) מה היו הסיבות לכך? מה היה חסר להם?

אל תשכחו את הלקוחות הקיימים שלכם, הם השגרירים שלכם. שאלו אותם מה היו רוצים לקבל עוד, נסו גם להבין מה מפריע להם.

עדיין לא מאוחר לאחל לקהל הלקוחות שלכם חג שמח והתחלות חדשות. קחו את הלקוחות הגדולים שלכם ועשו להם משהו מיוחד, תנו להם דווקא עכשיו ערך מוסף גבוה – זה יכול להיות בשרות/ מוצר, בהצעה או אפילו בערך מסוג אחר שלא חשבתם עליו עד כה.

קחו לעצמכם יום שלם

שתפו את המנהלים שלכם כל אחד בתחומו וצאו עם תובנות שיכולות לקחת אותכם כמה צעדים קדימה, להתחלה חדשה וטובה יותר – מהלכים חדשים שעשויים לחזק את הקשר שלכם עם קהל הלקוחות שלכם, מוצרים או שירותים חדשים שאתם יכולים להציע, קהל יעד חדש, שיתופי פעולה חדשים וחשובים.

עברו על תכנית השיווק שלכם, האם היא מייצרת לכם מקסימום פרסום וחשיפה? האם התקציב מספיק לכם או שאולי צריך להגדיל אותו דווקא עכשיו?

האם מחלקת המכירות שלכם עומדת ביעדים שלה בצורה עקבית ואם לא אז מה הסיבה או הסיבות לכך?

אל תזנחו את כל התפעול וכל מה שתומך במכירה בשוטף, האם יש צורך לשנות, לגרוע או להוסיף ?

והכי חשוב תעצרו רגע ותקדישו מחשבה למשאב החשוב ביותר שלכם בארגון – לאנשים שלכם. הם עברו ועדיין עוברים תקופה לא פשוטה במציאות די הזויה. נסו לחשוב איך ניתן לחברם מחדש לערכי, יעדי ומטרות הארגון. אל תיקחו אותם כמובן מאליו, השקיעו בהם, עכשיו זה הזמן!

ושאתם שואלים, נסו למזער תחושות ולמקסם עובדות, צללו לתוך המספרים, ליעדים ולמדדים – הם יספרו לכם את הסיפור האמיתי ביותר. תתפלאו לדעת כמה אנו כמנהלים סומכים לא פעם ולא פעמיים על התחושות שלנו שלעיתים גם מטעות אותנו. תנו לנתונים ולעובדות לעשות לכם את הסדר.

אל תשכחו גם את הסדר אצלכם בתור מנהלים

שאל את עצמך:

  • מה אני, בתור מנהל צריך לעשות בשביל להשתפר? אילו מיומנויות ניהול אני צריך לשפר?
  • איך אני יכול לשפר את התקשורת הבינאישית שלי, בעיקר יכולת ההקשבה שלי? האם אני צריך לשפר את יכולת קבלת ההחלטות שלי ואם כן איך אני עושה את זה?
  • האם אני חוטא בניהול הזמן והמשימות שלי ומה אני צריך לעשות בשביל להספיק הרבה יותר בפחות זמן?
  • האם אני יודע לנטרל אשמה ( א– אגו, ש– שיפוטיות, מ– מצפון, ה– הנחת הנחות) בצורת ואופן הניהול שלי?
  • האם אני עושה מספיק עבור העובדים שלי? האם אני מהווה עבורם דוגמא? האם אני מניע אותם וגורם להם להיות מספיק יצירתיים?

וכמובן עוד לא מעט שאלות המעסיקות כל אחד ואחת מכם כמנהלים מובילים.

זכרו: ניהול זה מקצוע לכל דבר ועניין! אי אפשר להישאר ולדרוך במקום. התחילו בכך שתאמצו לכם  2 – 3 ספרים מקצועיים, ספרי ניהול המעשירים אתכם, התחילו לקרוא וליישם.

מהר מאוד נמצא את עצמנו שוב במרדף האינסופי שלא יאפשר לנו לעצור ולחשוב.

וזכרו, עכשיו זה הזמן, גם אם זה מספר ימים, עשו זאת, אתם לא תתחרטו!

 

בהצלחה!

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון מכירות

אימון מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה, רוב הארגונים…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד להכין אפיון למערכת CRM

כיצד להכין אפיון למערכת CRM

אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא תהליך אפיון…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות…
אוטומציה  שיווקית  - סיפור לקוח מעניין

אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים להם לאורך זמן.…
מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור?

מתי אתם לא צריכים למכור?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
המנהלים שלכם בשנת 2022

המנהלים שלכם בשנת 2022

רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן לפאוזה קצרה ולבדוק…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…
מי לא רוצה לידים יותר איכותיים?

מי לא רוצה לידים יותר איכותיים?

כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים לגרום לליד להיות…

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בואו נדבר

דילוג לתוכן