Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

תכניות עבודה 2022

 

רוב החברות והארגונים נמצאים בשלב הנוכחי, של הרבעון הרביעי, לקראת הישורת הסופית בעדכון תוכניות העבודה לשנת 2022, ריכוז הבסיס המוכר והידוע – הגדרת וקביעת יעדי גידול ההכנסות וכמות לקוחות, מה נדרש שיווקית ומה הנגזרות הכלכליות והתפעוליות.

במאמר זה נרצה להתייחס לנושאים שברוב המקרים אינם נכנסים לתכניות העבודה או שאינם מקבלים מספיק תשומת לב ועדיין הם חשובים ועשויים לעזור בשיפור ביצועים לאורך זמן.

נשמח אם תאמצו חלקים מהם לתכנית העבודה השנתית שלכם בהתאם כמובן לפעילות ו ה DNA הארגוני שלכם.

1.

תכנית המכירות חייבת לכלול 4 רמות/סגמנטים של לקוחות שיש לגעת בהם

  • לקוחות פוטנציאלים חדשים– פה נדרשת עיקר ההשקעה שיווקית ופרסומית
  • לקוחות עבר שנטשו –נדרשות הצעות ערך ומכר חדשות אופציונליות
  • לקוחות קיימים – דגש על הגדלת סל הקניה ותדירות הקניה
  • לקוחות שהיו בתהליך ולא סגרו

2.

שימור ומניעת נטישת לקוחות

הגדירו תכנית סדורה לאורך זמן למניעת נטישת לקוחות, הגדירו יעד מאתגר ושלבו מנגנון התרעת נטישה ו SLA מקדם. תנו משקל בתכנית ליצירת חווית לקוח מרשימה והפכו את הלקוחות שלכם לממליצים ושגרירים.

3.

מועדון לקוחות / קהילה

אם אין לכם עכשיו זה הזמן לתכנן ולהקים, אם אתם לא רוצים לקרוא לזה "מועדון לקוחות" הגדירו זאת כ"קהילה". זהו כלי מצוין לשימור, שביעות רצון והגדלת קהל הלקוחות שלכם. תנו ללקוחות שלכם להרגיש כחלק של משהו מיוחד. בנו תכנית נאמנות סדורה המורכבת מפעילויות, הטבות, השקות ואירועים המכוונים לחברים בלבד- תרגמו ליעד מספר של X כמות חברי מועדון ויעד נוסף – תרומת ההכנסה מהמועדון ליעד המכירות הכללי.


להתייעצות ללא עלות על תכנית העבודה שלכם -לחץ!

4.

בקרה שוטפת

בקרו את תהליכי המכירה והשרות, השתמשו בבקרה חיצונית של סקרים בלתי תלויים ללקוחות קיימים, נוטשים וכאלו שלא התקדמו עמכם. אל תוותרו על לקוחות סמויים – בצעו את הפעולות הללו אחת לרבעון, זו השקעה חכמה המבקרת את יישום והטמעת התהליכים והמקצועיות בקרב העובדים שלכם. זכרו – המטרה היא כל הזמן לשפר ולהשתפר .

בנוסף קבעו בגאנט העבודה פגישות למידת עמיתים, למידת הצלחות, ותחקירים. זו עוד דרך לבקר וללמוד.

5.

שיווק

בנו תכנית שנתית למקסום הנכסים הדיגיטליים שלכם (אתר, רשתות חברתיות, עמודי נחיתה, בלוגים ועוד) ומדדו אותם – טראפיק, חשיפה, המרות ללידים ועד לסגירת עסקה. תנו דגש רב לתכנית הדוורים וקבעו יעדי מדידה כגון אחוזי פתיחה והקלקה.

אם אין לכם תכנית דוורים שוטפת המייצרת ערך מוסף לקהל הלקוחות שלכם, זה הזמן להקים, היא חלק בלתי נפרד מהאוטומציה השיווקיות שלכם במסע הלקוח.

6.

מערכות וטכנולוגיות 

תבדקו פערים וחוסרים במערכות הקיימות: מערכת CRM, מערכת טלפוניה/מרכזיה , מערכת אומניצ'אנל, מערכות דוורים, מערכות כספים תפעול לוגיסטיקה וכו.
זה הזמן לראות חוסרים בפלטפורמות טכנולוגיות חשובות לחימום מסע וחווית הלקוח שלכם.

7.

מכירות

אל תשכחו לתגבר את המכירות שלכם מעת לעת בימי מרתוני מכירות, הכינסו לגאנט מבצעים ארוכי טווח למחלקת המכירות ומבצעי יעדים לקהל הלקוחות שלכם.

הגדירו ובנו תכנית הפניות באמצעות קהל הלקוחות שלכם – קבעו יעד של "חבר מביא חבר" ומודל תגמול למפנה.

8.

פיתוח ומקצוע של אנשי המכירות והשרות

זו הזדמנות מצוינות בתכנון קדימה להשקיע באחד הנכסים החשובים ביותר לארגון והוא המשאב האנושי, בהעשרת הידע ומתן כלים אופרטיביים לביצוע העבודה ועמידה ביעדים בצורה הטובה ביותר תוך הבנה מקצועית. היזהרו – אחת הטעויות העיקריות בארגונים וחברות הוא חוסר התכנון המקדים והשליפה השוטפת. אנחנו אוהבים להגדיר זאת בתכנית העבודה "אקדמיה פנים ארגונית" 

9.

פיתוח מנהלים

תכנית פיתוח מנהלים המעניקה להם כלים וידע בדגש על מיומנויות וכשורי ניהול בייחוד במציאות משתנה, היברידית. חשוב להגדיר כבר כעת את הנושאים ואת התקציבים לכך. במקרים מסוימים ניתן גם להגדיר מנטורינג ניהולי (ליווי צמוד אחד על אחד עם מאמן עסקי).

10.

אמצו מדדי KPI נוספים מעבר לאלו הקיימים כיום כגון:

  • מדדים איכותיים בתהליך המכירה – תתחילו למדוד את הדרך (כמות שיחות, כמות תיאומים, כמות פגישות, אינטראקציות עם לקוח, כמות הזדמנויות ועוד…)
  • עלות הרכשת שיווקית
  • עלות הרכשה כללית
  • אחוז המרה לתאום (פגישה), אחוז המרה לפגישה, אחוז המרה לסגירת עסקה…
  • ממוצע זמן סגירת עסקה

11.

תגמול

חשבו על מודל תגמול מצטבר נוסף כבונוס לעמידה ביעד רבעוני ו/או שנתי. הרציונל הוא פשוט – העניקו לעובד את היכולת ובעיקר את הרעב והמוטיבציה לרוץ לטווח הארוך. בלא מעט מקרים זה מייצר מחויבות גבוהה מאוד לעמידה ביעדים.

ועוד כמה תובנות חשובות:

  • המלצה –שתפו את האנשים והמנהלים ובקשו מהם רעיונות ייעול וצמיחה, כל אחד במחלקה שלו. בקשו מהם לעשות זאת על פי מודל SWOT וניתוח עלות תועלת, סיכוי סיכון. לפעמים הידע המעשי שלהם הוא חזק יותר מכל דבר אחר.
  • התייחסו לתכנית העבודה השנתית כמסגרת אב המשרתת את המטרות העסקיות של הארגון.
    אל תשכחו לשלב – הגדרות מדויקות, פירוט משימות, הדך,  לו"ז, אחריות, תקציב ובקרה


להתייעצות ללא עלות על תכנית העבודה שלכם -לחץ!

בהצלחה!

למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך לחץ כאן!

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
תפיסת הלקוח את חווית השירות

תפיסת הלקוח את חווית השירות

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע לניהול ארגון עסקי המעסיקה…
ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה מהיר מאוד, בייחוד הלקוחות הצעירים יותר, דור…
האם באמת אפשר לקבל את הכל במערכת אחת?

האם באמת אפשר לקבל את הכל במערכת אחת?

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון מכירות

אימון מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

פיתוח אסטרטגיה עסקית יכול להוות כצעד חשוב ומשמעותי עבור כל חברה או ארגון – צעד,…
ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקי לעסקיםאם אתם בעליו של עסק, חשוב שתהיו מודעים שגם אם העסק נקלע למשבר…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה, רוב הארגונים…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד להכין אפיון למערכת CRM

כיצד להכין אפיון למערכת CRM

אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא תהליך אפיון…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות…
דילוג לתוכן